JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Terhikki Kyllähän siitä sitä kampurajalkaa voi ilmaantua.. tai muuta sellasta jalan virheasentoo. Eihän sitä voi tietää, ennenkuin muksu on maailmassa, joten ootellaan. En ota turhaa ressiä asiasta, koska en voi sille kuitenkaan mitään. Ainakaan tässä vaiheessa.

Ja painoarviosta.. mulla on pitäny arviot paikkansa 100g tarkkuudella, että jotain hyvääkin siinä lääkärissä on.. vaikka en sitä mielellään myönnäkkään. :kieh: Ja onhan se ammattilainen.. Se varmaan kuunteli oven takana, kun sanoin hoitajalle, että jos mulle tehhään vielä kerran (tai ees yritetään tehä) b-rappututkimusta ni lääkärillä on musta silmä.. :LOL: Siksi se varmaan ei tehny sisätutkimusta ollenkaan.. :LOL:
 
Niin juu, jalan virheasennot ei kai muutenkaan kovin harvinaisia ole - ja sen kun tietää vasta synnytyksen jälkeen. Mutta hyvä kun sait mahan tipahtamaan :D ...toinen rassu ollut vaan jumissa kokoajan.

Varmasti kuuli lääkäri tuon, oisit nyt ees pakottanut sen sorkkimaan jos ois vaikka saanut synnytyksen käyntiin :whistle:
 
Kävi kyllä mielessä.. tuo että ronki nyt piru se liikkeelle.. mut toisaalta.. En ois sit välttämättä menny sen tutun luokse päästämään sitä jalkaa irti, joten oisin taas minun tuurilla joutunu kärsimään 3vrk:n suppareista 10min. välein ja sit kunnon puudutus ja sit vasta ois muksu päässy tulemaan.. ei oikein enää huvita se maratooni.. Mutta katotaan nyt..

Se tuttavani väitti, että jos hieroo polvitaipeista niin siellä on synnytyksen käynnistäviä pisteitä.. *täällä hinkkaan ja pyörittelen kuumeisesti niitä polvitaipeita..* :LOL:
 
Tuli nuista räteistä/harsoista mieleen, että nehän voi aina puolittaa! Siis jos käytätte puklurätteinä.. minä ainakin halkasin ne kahtia, kun ei entiset enää riittänyt. Nyt sain sit kaverilta 2 muovipussillista niitä rättejä lisää, luulis riittävän. Meillä vielä 2 pienintä käyttää rättejä unilla, joten niitä varmaan tarvitaan.. Saa sit jatkossa pestä koneellisen rättejä kerralla. :LOL:
 
Nyt ollaan kotona. Päästiin keskiviikkona. Sairaalassa jouduttiin oleen kohonneiden bilirubiiniarvojen takia reilu viikko, poika sai sinivalohoitoa. Arvot laskivat sen verran että päästivät kotiin. Nyt vaan tiheesti syöttöjä että arvot korjaantuisivat ja saisi pikkumies virtaa hieman enemmän. Painoa on tullut ihan kivasti ja nyt ollaan jo ylitetty syntymäpaino, HYVÄ HYVÄ! :heart:

Paljon kiitoksia onnitteluista kaikille!!

Synnytys oli rankka. Se alkoi maanantaina 10.11 kun menin sairaalaan järkyttävien selkäkipujen takia. Olin silloin jo 4cm auki tietämättäni ja sitten mentiinkin jo salin puolelle. Odoteltiin koko maanantai ja lopputulos, 5cm auki, supistelut loppuivat. siirryin osastolle yöksi.
ti 11.11 ennen puoltapäivää takaisin saliin ja epiduraali selkäkipuun, joka siis supisteluja. Sen jälkeen puhkaistiin kalvot ja myöhemmin sain tippana supistuksia lisäävää lääkettä. Ponnistus kesti 46 min ja lapsi autettiin lopulta maailmaan imukupilla ja hartioista avitettuna. Myös siinä rytäkässä väliliha leikattin. Siinä noin niinkuin lyhennettynä koko soppa, mutta voin sanoa ettei ollut mikään kovin hellyttävä näky :kieh: Onneksi mies tukena koko ajan hienosti.

T: Hiipi

 
Kylläpäs te ootte taas saaneet paljon tekstiä aikaiseksi!

Hiipille onnittelut! ja mahtoi olla raskaskokemus. Onneksi nyt ohi :)
Valas77 Oikein paljon onnea :flower:
Divina onnea sektioon :)

Eilen siis soittivat polilta ,että sappi normaali joten käynnistys vasta maanantaina, huh kerkeän vielä valmistautua pari pv ja levätä.
Pelkät maksa-arvojen nousut ilman sappea ei ole kuulemma lapselle niin vaarallista, että voi hyvin odotella maanantaihin.

Viime yönäkin heräsin 4 aikaan ja odottelin sitten josko poika alkaisi liikkua. Kyllä sitä väkisinkin tarkistelee tarkemmin lapsen liikkeitä alitajuntaisesti kun huoli on. Makasin sitten 40 min ja odottelin ja vähän pukin mahaa, että tuntisin liikkeet. Sitten alkoi kauhea myllääminen eikä uni vähään aikaa maistunut :)

Tänään kävin polilla ja lääkäri sanoi suun olevan reilusti 2cm auki ja rakkopussin(tai jonkun pussin :)) pullottavan niin, että jos saisin sentin supisteltua lisää viikonlopunaikana niin pääsisin suoraan saliin maanantaina kalvojenpuhkaisuun. Muuten jos tilanne sama ma niin osaston kautta tablettikypsytykseen.
Epäili, että ei paljon kypsyttelyä tarvitse kun on niin kypsä ja supisteluherkkä. En kyllä suuresti usko, että tämä tästä itsestään käynnistyy ennen ma ,mutta eihän sitä tiedä :)

Pojan painoarvio oli nyt 3000-3100g, ja hoikan mallinen, että samaa rataa tyttöjen kanssa.

Turvotus iski pari pv sitten ja olinkin haalinut viikon aikana kilon nestettä ja mitä lie muuta.
Olo onkin kyllä ollut aika "nesteinen". Ja iskipä paniikkikin, että tämä on nyt tässä! Viikonpäästä todennäköisesti nyytin kanssa jo kotona!

Tein eilen suursiivouksen miehen avustuksella vaihdoin verhojta jouluisempiin, lakanat vaihdoin kaikille ja siivosin joka nurkan. Kolusin kaikkia nurkkia ja komeroita joita en oo vielä kerennyt myllätä tässä pesänrakennut vaiheessa :) Sunnuntaina ajattelin leipasta, torttuja ,mammanpiirakkaa ja katkarapupiirakkaa ,että on lapsienvahdeille syötävää kun tulevat miestä synnytykseen päästämään.

Nyt sitten pitäisi vaan ottaa rennosti ja nauttia viimeisistä päivistä yhtenäkappaleena :) :xmas:

Auris ja iikka 37+6
 
Mä en tiedä mitä tää on, mut koko päivän vihlonu alapäätä/alamahan seutua, en osaa oikein paikantaa kipua, tosi ilkeesti. Auts. Oikee hirveitä tuikkasuja jonnekki tonne alakertaan tulee ja selkää särkee.. Ja väsyttää ihan sikana. Toivottavasti tää pieni haluais jo kohta tulla ulos..en jaksais enää. Hulahtaispa vedet tai jotain.

pikku ja potku-iita 36+0
 
Hiipi - tervetuloa kotiin! :flower: Melkoinen urakka sulla on ollut mutta taitaa olla melkoinen palkintokin.. :heart:

pikku - Mulla on ihan samat oireet kuin sulla. Oon yrittanyt miettia etta mista tallainen nyt johtuu ja epailin etta olis paa "lahtokuopissa".. Onpa kiva kuulla etta jollain muullakin on samanlaisia tuntemuksia - vaikka ne ei sulle kivalta tunnukaan. Noh, yhdessa karsitaan! ;)
 
Tänään oli itsellä kyllä sellainen väsy päivä , ainakin iltaa myöden ...

Suppareita oli tasaisen epätasaisesti aamusta lähtien ja päivälläkin jatkui , välillä säännöllisesti ja välillä todella epäsäännöllisesti . neuvolassa kaikki ok , pää liikkui vielä ja mahtui kuulemma alaskin päin , mutta toisaalta sydänäänet kuuluivat kyllä todella alhaalta, että se puoltaa sitä laskeutumista ?
Iltaan myöten alkoi olo tulemaan tukalammaksi , liekö osaksi sitä , että supparit tuli milloin vain , eikä lähdöstä vielä tietoakaan ja kun lapset on olleet kaikki kipeinä ja olo on ollut todella väsynyt . Olo on ollut oikein levoton koko päivän , siis todella levoton ja karjuin .. no en karjunut , mutta sanoin kyllä kuinka väsynyt olen eikä minua ilahduttanut lainkaan mikään toisen jääkiekko matsiin meno ja mä laittamassa lapset maate yms . kun muutenkin on ollut kurja olo ja ihmeellinen .
No äijä lähti matsiin kun kiukulla luvan sai ja yllätys yllätys , kuuntelin että mistäs kuuluu kummaa ääntä , niin pannunpesä ja varaaja molemmat kiehuivat , se siitä huilaamisesta . Ei muuta kun vesiä kuumalle ja suihku täysille ja kaiken kukkuraksi huomasin lopulta missä vika oli , mies kun oli kiireessä sulkenut kierron , kun oli vain hiillos ja tuo hiillos nostikin liikaa lämpötilaa ja kunolisi ollut kierto päällä niin varaajasta olisi tullut tilalle kylmää vettä varaajaan , mutta itsekin tajusin tuon vasta kun oli jo höyry"sauna" ollut 10 min valuttamassa kuumaa vettä pesuhuoneen lattialle ja tokihan ensin kiehuminen vain tuntui pahenevan , mutta tasaantui kyllä siten ihan muutamassa minuutissa .. Kyllä sai äijä kiukkusen soiton perään !!!!!!

neitim + onni-irina 37+4
 
Tara onko sulla H&M:ltä ostettu paita, ku näyttää niin tutulta! :)

Takkiasiaa... tuossa juuri tuskailin kun mies raahas mut pihalle kävelylle ja eihän mulla mikään takki enää kiinni mene! Sitten kauniisti takki repsottaen taapersin sielä ja totesin että ei oo enää yhtään kivaa olla ihmisten ilmoilla!!

Miten kauan teillä kestää yksi supistus? Mä tuossa öisin olen miettinyt että kun vessassa käyn ja takaisin sänkyyn pääsen niin tulee melko kova menkkamainen kipu, joka alkaa ensin yleensä alaselästä ja leviää sitten alavatsalle, että onko se sitten supistusta, kun se kuitenkin kestää melko pitkään.. ja vaan tulee yleensä sen yhden kerran.. äh... kun ei yhtään tiedä... Ja sitä alaselän särkyä mulla on päivittäin, mutta ei kokoajan....

Niin, onnea Hiipille kotiin pääsystä!!! Kuulosti rankalta synnytyskokemukselta! :eek:

Pikku87 vihlontaa kovasti tääläkin! Ja todella ikäviltä tuntuu! Kävellä ei pysty yhtään kun sellanen vihlonta tulee!! Uh...

Höh, toiset ne vaan pedikyyrejä saa!!! Mä siitä mainitsinkin ukolle, kun olen ties kuinka monta kertaa vihjaillut pitkistä varpaankynsistä ja suoraankin sanonut että voisi leikata ne, mutta ei... Ei taida ukko olla varpaiden ystävä ... pöh! Myöskin olen ehdotellut kovasti tuota alakerran pöheikön siistimistä! Voi kun ihanaa lukea etten ole ainut joka hippasen rehottaa! :LOL:

Huoh, kun tuli ihan pää kipeäksi tuossa... "rakas" isäni oli käymässä.. Tai enpä mä häntä ole koskaan isäksi mieltänyt... ( vanhemmat erosivat kun olin noin 1 v ja eipä isää ole paljoa mun elämässä näkynyt ) Nähdään ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään ja tästä raskaudestakin kerroin vähän pitkin hampain tekstarilla vasta vähän aikaa sitten.. Nuo käynnit on vaan aina niin raskaita... Olen oman pään sisällä niin paljon käsitellyt tätä isättömyyttä ja minulle sopisi oikein hyvin ettei oltaisi missään tekemisissä... Ei sitä ole koskaan mun asiat kiinnostaneet, mutta nyt tuli taas kommenttia että odottaa kyllä kutsua ristiäisiin sitten! Miehen kanssa ollut jo puhetta että minä en sitä ristiäisiin halua enkä muutenkaan osalliseksi lapsen elämään... äh... Kauheen paljon asioita nousee aina pintaan kun olen hänen kanssaan tekemisissä... huoh.. Nyt varsinkin kun on oma lapsi tulossa, niin kelaa paljon omaa lapsuutta ja kipeitäkin asioita...

Sori vuodatus :ashamed: ... pitää varmaan mennä panadolia ottamaan ja rauhoittumaan vähän... Onneksi tällä masuasukilla tulee olemaan hyvä isä!! Ja jos vaikka joskus niin kävisikin että meille ero tulisi, niin tämän lapsen isä ei tule hänen elämästään katoamaan!

Hieman suruinen Sapis ja pikkuinen 37+2
 
Hiipille onnittelut kotiin pääsystä!!! Siitä se arki vaan alkaa! Voimia!

Auris Siitä vaan manuaalista käsittelyä kolmella ässällä!!! Onnea ja voimia maanantaihin!

Mitäs muuta.. no ei kait muuta.. merkkailen vaan, että tässä asti olen lumassa. ;)

Nii joo.. peukkuja ja :hug: teille sukunne kanssa painijoille! Ja muutenkin kivuista ja säryistä kärsiville iso :hug: Minä vaan yritän täällä saada suppareita aikaiseksi... ja synnytyksen käyntiin.. Jospa vaikka.. :wave:
 
Onpa täällä taas juttu lentänyt, vaikken ole kauankaan poissa ollut! Eilen tai toissapäivänä kuitenkin kävin viimeksi =).

Valaalle isot onnittelut vauvan syntymän johdosta, ja hienoa, että sydän- ja sokeriasiat myös näyttävät hyviltä!

Hiipille onnittelut vauvasta myös, ei kyllä mikään helpon kuuloinen synnytys!

Annukalle onnittelut vuoden vauvasta, hieno juttu! Ja isäsi hoitoihin tsemppiä!

Punahattu, mulla on toista kymmentä niitä harsoja, oli niin kova pulauttelemaan poika että kävin ostamassa lisää. Ja ruoka-/räkärätteinä ovat käytössä edelleen, just mietin että pitäisikö vauvalle hommata kuitenkin omia, hygieniasyistä.

Härkis, Maarit ja muutkin useampilapsiset - mulla on vain yksi lapsi ennestään, ja sekin tuntuu liialta tällä hetkellä :$. Tämä ensimmäinen viikko kahdestaan kotona on ollut täysi katastrofi, kaverilla on muutenkin aika haastava luonne ja nyt vielä kun on kipeänä, niin kahta kauheampaa vääntöä saa käydä kaikesta. Olen itsekin kovassa flunssassa, ja henkisesti kovilla ton nuppini kanssa (olen siitä ennenkin täällä avautunut, niin en nyt jaksa siitä aiheesta enää jauhaa) joten en tahdo millään jaksaa tätä aamusta iltaan kestävää rähinää täällä kotona. Olis pitänyt pitää se hoidossa vaan... Eli tämä siis samalla vastauksena Divinalle, toivottavasti mulla ei enää toista viikkoa tämä flunssa kestä kuten sulla, ja toivottavasti paranet itse myös!

Harmi, että Caffeen käynnistely ei vielä tuottanut tulosta! Nimralle jaksuja, eiköhän kaikki ole hyvin, ja seurataanhan asiaa kuitenkin?

Auriksella kuulostaa tosiaan olevan lähtö lähellä! Ja muitakin "kypsiä tapauksia" taisi olla, ainakin Babyseven? Neitim:llä myös lupaavan kuuloisesti suppareita. Ja kohta varmaan Tarallakin, siitä ronkkimisesta päätellen ;). Ei vaan, inhoan sisätutkimuksia itsekin ja vielä jos joku osaamaton oikein survoo, niin karseaahan se on.

Ikävä tuo Saparon isä-juttu. Supistukset kestävät minulla aika kauan (?), en ole kyllä kellosta katsellut, mutta saa siinä aikansa hengitellä ja aina välillä mietin, että loppuukohan tämä ollenkaan. Onneksi eivät ole varsinaisesti kivuliaita, vaikka aika tömäköitä kyllä.

Vaatteista oli juttua myös. Mulla menee edelleen kaikki vaatteet päälle, en ole joutunut maha paljaana kulkemaan :). Mulla tosin onkin edellisodotuksesta tallessa kasa ekstraväljiä paitoja ja housuja, joita just tähän loppuvaiheeseen ostin. Mutta en muutenkaan tykkää mistään tyköistuvista vaatteista, joten tavallisistakin vaatteista monet vielä menevät jotenkin, esim. talvitakki, vaikka mahakumpu siinä onkin aika näky :D.

Jahas, jos ryömisi sänkyyn pyörimään. Viime yönä nukuin hyvä jos pari tuntia ja sama lienee taas edessä, yskin niin tauotta. En tiedä miksi mulla aina flunssat menevät keuhkoihin, saan aina joka jumalan pöpöstä jälkitaudiksi raastavan ja pitkäkestoisen yskän. Oli jo teini-iässä tällaista.

Onneksi nyt on edes viikonloppu ja mies kotona, en jaksaisi silmät ristissä ja nuppi turvoksissa enää yhtään kahdestaan tuon pienen räyhähengen kanssa... Toivottavasti hän edes viikonlopun aikana paranee, jos hitusen helpottaisi elämä sitten.

Anteeksi tämä vali-vali, just nyt ei vaan ole hirveän kivaa olla minä.

Grynna 35+3
 
Heip..
Viime yönä tuli nukuttua n.4 tuntia.. Heräsin 2.44 ja en vaan saanut unta. Kuudelta luovutin ja menin lukemaan hesaria ja aamupalalle, sit seittemältä takas sänkyyn ja nukuin tunnin, ennenku esikoinen heräsi.

Takki menee mulla vielä kiinni ihan just ja just, mutta on kyllä tosi pinkee! En vaan viittis loppuajaksi ostaa isompaakaan.. Ehkäpä siirryn miehen vaatteisiin jos on pakko! =)

Mä yletän vielä leikkaamaan varpaankynnet itse, mutta ton alapään parturoinnin teki mies just toissapäivänä ;) Makoilin kylppärin lattialla ja lämmittelin itteeni suihkulla kun mies heilui terän kanssa.. hyvin se osaa partansakin ajella ni miks ei muakin! =)

Mulla on nyt kyllä turvotusta niin ettei sormuksista ois tietoakaan.. Tähän asti ei o ollu näin paljon, tiä sitten mistä se johtuu..

Saparolle halusin vielä sanoa, (vaikka tällai ulkopuolisena en tiedä sun isäsuhteesta sen enempää,) että kuulostaa kuitenkin kivalta, että hän haluaisi olla lapsenlapsensa elämässä. Itselleni pappa on ollut tärkeä henkilö, ja olen vasta nyt aikuisena saanut kuulla, mitä kaikkea pahaa hän on (entisenä alkoholistina) perheellensä tehnyt. Esim. uhannut äitiäni aseella ym. Se on kuitenkin tapahtunut menneisyydessä ja äitini ei halunnut pilata meidän lasten ja isovanhempien suhteita. Mutta vaikeita asioita ovat hänelle edelleen..

|O Nyt kyllä pitää päästä lepäilemään, MUKAVAA VIIKONLOPPUA! =)

Findy :heart: 37+1
 
Terveisiä elokuvista =) Oltiin lasten kanssa Madagaskar II:n ensi-illassa. Oli kiva leffa, sen jaksaa kyllä katsoa aikuinenkin. Mä oon muutaman kerran laittanut noi o kolmestaankin elokuviin, mut nyt tuntui tärkeältä mennä porukalla. Mun sisko oli kans, se on meillä oikeastaan aina =) Oon siis onnekas; mulla on 19v innokas lasten- ja ponienhoitaja ihan omasta takaa. Siskon miesystävä asuu meidän naapurissa, ja sisko on vasta tammikuussa lähdössä kouluun eri paikkakunnalle.. Siihen asti saan nauttia avusta ja kivasta seurasta. Leffan jälkeen käytiin vielä ravintolassa syömässä, mut se oli huono idea. Ruoka oli kyl hyvää, mut kaikki tais syödä niin paljon karkkia elokuvissa ettei kukaan jaksanut koko annosta sit syödä.. No, mut juhlittiinpa viimeisiä päiviä tällä porukalla vähäsen kuitenkin.

Auris hyvä et oli veriarvot suht ok! Nyt sit vaan niitä kolmea S:ää niin jospa se synnytys lähtis käyntiin jo ennen maanantaita =)
takkiei oo mulle mahtunut päälle enää aikoihin... Tai no, yks tallitakki joo, mut ei muut. Mulla on sitten omin luvin käyttöön otettu viime jouluna miehelle joululahjaks ostettu Espritin paksu fleecetakki ja joku iänkaiken vanha toppaliivi plus paksu kaulaliina. Niillä oon pärjännyt tähän asti hyvin - tosin tänään teki tiukkaa kun oli pakkasta 11 astetta ja piti kävellä hakeen lapset koulusta ja eskarista. Mut hyvin tarkenin kuitenkin. . .
Saparo toivottavasti löydätte jonkun kompromissin lapsen papan suhteen.. Mulla on sellainen tilanne etten tunne mun isovelipuolta juuri ollenkaan.. Tutustuttiin kun oltiin yhteisen isämme hautajaisissa. Aiemmin veli ei ees tiennyt mun olemassaolosta :eek: Mulle oli kyllä aina ollut selvää että mua 10v vanhempi veli on jossain. Mut kun meistä ei kumpikaan ollut isänkään kanssa tekemisissä, niin ei oltu koskaan toisiimmekaan törmätty.. Mä olin 17v kun isä kuoli. Nyt sit on pidetty jotain yhteyttä aina silloin tällöin. Mut ei taas melkein vuoteen.. Veli ei tiedä (kai) että meille on vauvakaan tulossa.. Täytyis kertoa,mutten ole saanut aikaiseksi. Ei ole niin helppoa tutustua vieraaseen mieheen ajatuksella "toi on mun veli". Sinänsä vaimoineen ihan kivat ihmiset. Mut ajattelen kyllä että parasta olisi jos jaksaisi pitää lämpimät välit kaikkiin sukulaisiin.. Vaan kun ei aina jaksa.
Grynna paranemista ja voimia pikku rähisijän kanssa! Uhmaikä yhdistettynä toisen vauvaikään kuulostaa raskaalta.. Meillä pojilla on 1v8kk ikäeroa, ja eka vuosi meni kyllä ihan sumussa. Sit kun siitä selvittiin niin on ollut kyllä hyvä ikäero.
Tara mullakin on se sama paita :D Ja mustaraitainen samanlainen, sekä punainen yksivärinen. Hyviä paitoja =) Niin juu, ja mstakin on profiilissa masukuva...

Täytyis varmaan mennä nyt nukkumaan. Viime yönä tuli hilluttua liian pitkään hereillä. Öitä ja jaksamisia kaikille,, ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Terkuin Aubrieta + "Siiri" 38+2
 
Hei! Täällähän ihan kuhisee. Onnea kaikille vauvan saaneille ja niillekkin jotka jo tietävät vauvan syntymäpäivän! Itselläni on synnytystapa -arvio ensi tiistaina joten sitä jännityksellä odotellaan. Maha on ihan hirmu pinkeä, kyljistä tuntuu repeävän kohta ja hengittäminen on vaikeaa, saisi jo laskeutua kuulemma hiukan helpottaa hengästymisen tunnetta. Esikoinen ei kyllä kunnolla laskeutunut koko aikana joten en tiedä miltä se tuntuu.
Tänään laittelin jouluverhoja ja tein pientä siivousta ettei jäisi ihan viime tinkaan. Nyt on niin mukava tunnelma kun kynttilät palaa ja tässä vilkuilen ihastuksissani punaisia verhojani, kyllä pienestä voi tulla hyvä mieli. Lahjaostokset olisi tarkoitus tehdä ensi viikolla ja jouluvalot aijon laitella viikonlopoun aikana. Ihanaa kun saa rauhassa tehdä ja laitella joulua valmiiksi, stressiä en aijo ottaa millään tänä vuonna!
Kirpparilta löysin kivan kevyttalvitakin joka mahtuu mahankin kohdalta kiinni ja näyttääkin ihan siedettävältä, oli kyllä löytö! Jotakin mun piti vielä kommentoida mutta en enää muista että mitä...
Supisteluja tulee päivittäin ja yölläkin ja liitoskivut on karmeat, kyllä raskaanaolo on ihanaa.
Tiistain jälkeen lisää kuulumisia.
Vennu ja tonttu 35+6
 
Huomenta ja lauantaita kaikille odottajille ja jo käärön kainaloonsa saaneille =)
Tulin tänne lueskeleen juttujanne, joita taas on tullut ihan hirveesti, vaikka lähes päivittäin täällä käynkin. Pikkuinen kun tuossa tuijottaa aamusatuja, koululainen lähti kouluun, kun täällä on kaikilla tänään koulupäivä. No, heilllä on Unicef-kävelya ja jotain muuten normaalista koulutyöstä poikkeavaa ja pääsevät sitten klo 12 kotiin. Mies meni vaihtamaan työmaalleen jotain autonsa osaa. Me taidetaan pikkuisen kanssa kohta mennä, kunhan nuo sadut loppuvat, ulkoilemaan ja sitten pitäisi lähteä ostamaan lisää askartelutarvikkeita ja piparkakkutaikina-ainekset. Ajattelin tehdä sen valmiiksi, vaikkei vielä leivotakaan siitä. No, jokavuotisen piparkakkutalon kai jo kohta voisi tehdä valmiiksi.
Takista ja vaatteista yleensäkin. Alkaa valikoima juu käydä tosi pieneksi. Yksi takki on joka mahtuu vielä kiinni tuossa ulkoillessa, mutta muut ns. paremmat päällä mennään sitte takki auki. No, käytän kans sellasta isoo kaulaliinaa, et suojaahan sekin tuota masua ja onneksi täällä ei nyt niin kauheita paukkupakkasii vielä ees oo ollut. Housuissa sitten valikoima kans alkaa käymään ahtaaksi. Ulkoillessa ei mitkään toppa tai vastaavat enää mee päälle, joten täytyy käyttää vaan yksii väljiä collegepöksyjä ja niiden alla jotain sukkiksii tai jotain. Paremmat housut alkavat kans kiristään ja puritaan, mut onneks toiset on sit sellasta kangasta, et ovat mukavammat päällä. No, ei tässä kyllä enää viitsi uusia tilavampia ostaa, tarkoitushan ei tähän kokoon ole jäädä :)
Suppareista mulla kans ne tuntuu välillä kestävän ikuisuuden. Sit kun niitä tuntuu olevan vähän väliä, varsinkin iltaisin, niin tuntuu ettei välillä ees huomaa koska edellinen loppuu ja uusi alkaa. On sellasii "kestosuppareita", olo tuntuu ainakin niin pinkeeltä pitkät ajat. Mut kipuja niissä ei kyllä vieläkään ole. Yhä vain tuota vihlontaa alapäässä, joka ei kyllä yhtään helpota kun tulee yht'aikaa supparin kanssa, tuntuu jotenkin viel selvemmin se kipu silloin siellä.
Jaahas, mielenkiintoiset sadut loppuivat, kun alettiin leikkimään kissan kanssa. Taidetaan lähteä nyt sinne shoppaileen ja sen jälkeen ulkoillaan. Viikonloppuja kaikille !!!!!
 
Tulin kattelee kuulumisia ja kertomaan, että meillä harsoja 10 kpl (äp + Ikea). Täytyy varmaan hankkia muutama lisää... Ja takkeja on ihan kivasti. Kaks A-linjasta menee vielä ihan hyvin kiinni ja painan nyt saman verran ku mies, ni sen vaatteet ja hupparit käy ihan hyvin. Sellaset venyvät siis käy, kun eihän miehellä tällasta mahaa oo. :D Oon ryöstäny siltä vielä yhet ulkohousut, jotka rullaan mahan alle. Ne on tosi hyvät! Oon vielä suojannu mahan sellasella masutuubilla, ettei jäädy! Löysin ihanan joulunpunasen velour-oloasun HobbyHallin alekorista. Otin ihan reilusti ison koon, kun ei se edes maksanu paljon mitään, niin ei haittaa, vaikka sitä käyttäis vaan viikon-pari. Se ehdottomasti mukaan synnytyslaitokselle!

Meillä sitten Auris käynnistellään samaan aikaan... Mä niin toivon, että tää käynnistyis ite nyt viikonloppuna, mutta merkkejä sellasesta toiminnasta on aika vähän. Nukun yötkin tosi hyvin ja sikeesti. Huaaaahhh. Tänään ei onneks tartte mennä kontrolliin. On ns. sairaalavapaa päivä.

Nauttikaan kirpeästä pakkasviikonlopusta ja koittakaa löytää jotain lämmintä päällepantavaa! Ja kokeilkaa niitä ässiä! :D

Aino&kiukkunen rv 38+4
 
:flower: Pikkuhiljaleen alkanut normaali arkirumba käynnistyä.
Vauva on täydellinen yökyöpeli.Viime yönä antoi nukkua noin tunnin ja nyt aamulla nukkuu jo neljättä tuntia putkeen.Mahtaako vaikuttaa,että syntyi yöllä klo:2.25 ja ajtellut ,että siihen aikaan kuuluu joka yö elämöidä :LOL:
Vielä se naurattaa kun on itse niin pihalla mutta jos pitkään jatkuu niin saattaa olla taas itku herkäsä kun sippaa kokonaan :whistle:

Olen tässä kerinny mietiskelemään tuota odotusta ja synnytystä.Tuli paljon uusia juttuja koettua yhteen raskauteen suhteessa siihen et on kumminkin jo kolme kertaa saman polun aiemminkin kulkenut.Ja olen todella iloinen ,että vaikka odotus oli yhtä helvettiä meidän koko perheelle niin onneksi synnytys oli helppo.
Käynnistelyssähän vähän kesti mutta sitten kun alkoi tapahtua niin kaikki meni haipakkaa.kokonaiskesto tällä kertaa 2tuntia.Edellisellä kerralla kesti tunnin kauemmin ja kätilö sanoikin ,että seuraava saadaan kopata jo vaudista kiinni kun tässä synnytyksessä oli tuo ponnistusvaihe 5minuuttia.Jälleen mieheni myöhästyi,niin kävi edelliselläkin kerralla :kieh:
Ja myös se toisti edelliskertaa ettei mikään kipulääke kerinnyt tehota kun kaikki meni taas niin nopeasti.
Synnytyksen jälkeen vauva oli hetken sylissä ja sitten menikin puolitoista vuorokautta etten kerinnyt sitä paljon näkemään.Mikä oli sinänsä itsellenikin hyvä koska en tajunnut koko seuraavana päivänä maailmanmenosta mitään ja oksensin koko päivän.Voi olla että lastenhoitokunto ei ollut ihan kohillaan

Edellisessä odotuksessahan meitin pojan sydän pysähtyi siinä vaiheessa kun tuli maailmaan ja se oli täysin odottamatonta.Ja nyt tässä odotuksessa rupesi oma sydän reistaamaan mikä onneksi helpottui vähän lääkityksellä mutta kun laitoksella ruvettiin epäilemään ,että tällä uudellakin neidillä on jotakin häikkää sydämessä,ajattelin etti voi olla totta.
mutta onni oli puolellani kerrankin ja kaikki oireet hävisivät viikon sisällä.Siellä meiltä kummaltakin otetiin samoja käyriä ja ultria,mitattiin arvoja ja meitin isoin likka on ollu jo kauan sitä mieltä ,et miten mä en ole vielä kuivunut kun mulla on niin paljon reikiä ihossa ja kokoajan otetaan lisää verta :p
Olen sitä lohdutellu,ettei veri ihan hevillä kesken lopu :heart: :hug:

Nyt olen itse seuraavan puoli vuotta vähän tarkemmassa syynissä ja odotan lopullista tuomiota miten kroppa ja sydän on tästä rääkistä selvinnyt ja kunhan lupa tulee alkaa armoton elämäntapa remontti ja painonpudotus jotka ovat tällä hetkellä ne kaikkein tärkeimmät asiat tulevaisuuden ja oman terveyden kannalta.
Pienen toivon sain vielä siihenkin,että jos hyvin menee ja olen tulevaisuudessa hyvässä kunnossa ja normaalipainoinen olisi vielä mahdollisuus kasvattaa päälukua =)
Olin niin onnellinen koska olin saanut jo tuomion etten saa enään edes harkita uutta raskautta koska sydän ei tulisi sitä kestämään.
Luulen kumminkin että meitin nuppiluku on tässä oli tämä sen verran rankka reissu mutta ainakin itseäni se tieto helpottaa,että saan itse tehdä tuon suuren päätöksen.

tulipahan valituvirsi ja pitkä sekä sekava sellainen mutta on mukava kun tänne saa vähän höyryjä aina välillä päästellä :flower:
On ihana huomata kuinka hienoja ihmisiä tämäkin palsta on täynnä.Aina valmiina tukemaan niitä ketä sitä tukemista juuri sillä hetkellä kaipaa :heart: :heart:

ainiin-Hiipille SUURET onnittelut pienen ihmeen luomisesta :flower: :LOL: :LOL: :p

terkuin valas ja tytöntyllerö tänään jo viikon vanha :flower:
 
Heissan :) ja valaalle :hug: kaikesta kokemasta. Onneksi nyt kaikki hyvin :)

2/3 ässästä on käytössä ja huomenna kuulemma uskaltaa ottaa sen kolmannenkin kun mies pääsee synnytykseen mukaan huomisesta 12 lähtien :) Lupasi, että sitten kokeillaan kaikkee mahdollista ässää, ettei tarvitsisi lähteä osaastolle... Luottaa omiin "kavereihinsa"niin sumeasti, että arvelee lapsen syntyvän kun vähän suihkauttaa :LOL:
Piru vie kyllähän minä sen yhden sentin jostakin revin :kieh: .
Ei vain tietoakaan kipeistä suppareista pelkkää keskitason harjoittelusupparia tullut.

Mussupussu Koitetaan sitten käynnistyä ryminällä maanantaina :wave:

Minulla ei oo mennyt päälle juuri mitään normi takeistani pitkääääääään aikaan. Maha on tuollanen pallo suoraan edessä ja kerkesin laihtumisen jälkeen vaihtaa kaikki takit a-linjasiksi ja vartalonmyötäisiksi. Onneksi löysin yhden isomman toppatakin vielä komerosta, että siinä on nyt saanut kulkea. Entiset talvikengätkin heitin meneen kun lonksuivat jalassa kilojen karistua ja ostin elämäni ensimmäiset saappaat (kun vihdoin pohkeet mahtuivat niihin :))
Ne ei nyt mene puoliväliä pidemmälle kiinni joten syksykengissä kärvistellään.
Saa nähdä kuinka pian tämä turvotus ja kilot alkaa lähteen, että pääsee taas normaaleihin vaatteisiin ja kenkiin. Sitä odotellessa :D

Vauvalle on harssoja vinopino jäänyt tytöiltä ja anoppilasta löysin miehen veljenvaimon tuomia harsoja lisää joten kahmasin niitäkin mukaan. Hyvä olla paljon kun niitä on meillä ahkerasti käytetty aina.

Aubrieta, Meillä kans oli puhetta lasten kanssa,että mentäisiin tuo madagascar 2 katsomaan. Kovasti tykättiin koko perhe 1 osastakin. Nyt vaan saapi jäädä vähäksi aikaa kunhan kotiutuu niin pitää sitten katsoa tarkemmin :) Tuli tämä lähtö vähän puskasta.

Ja jälleen palaan voimien keruun pariin :) Enään huomenna saa nukkua pitkään omassa sängyssä, kääk

Auris ja iikka 38 "reikäleipä"
 
Nimra
:wave: Hei vaan kaikille

Täällä tulee niin kovasti juttua, etten pysy ollenkaan peräsä :whistle:

Grynna Kyllä ne tuota vauvan kokoa seuraa ja mä sain viimeisestä lääkärikäynnistä sen "kuvan", että viimeistään 6.12 alettais sit käynnistellä, jos ei vauva sihen mennessä ole itse asiaa ymmärtänyt... jos on tosiaan kasvanut liikaa :ashamed: Kun ei tuolla ahtaalla lantiolla tosiaan mitään jättiläistä alakautta kyllä ulos saateta... ellei sit haluta repiä jokapaikkaa ja leikellä sieltä täältä - Ei oikein esikoissynnytyksestä haluis mitään rajua kokemusta, mutta täytyy vain luottaa lääkäreihin, ei tässä muukaan auta :|

Annukka Onnittelut täältäkin tuon Vuoden Vauva asian tiimoilta - Hienoa! :wave:

Saparo Mulla tuppaa nuo menkkamaiset supparit kestämään tosiaan pitkään ja kuten joku aiemmin mainitsi niin joskus tuntuu, että aina ei edes tajua milloin edellinen loppuun ja seuraava alkaa :whistle: mutta kyllä nuo supistusajat siis kokonaisuudessaan (kun ei lasketa vain yhtä ) niin mulla kestää ainakin muutaman tunnin ja yksittäiset supparit kestää kyllä välillä ihan yli minuutin - Kaippa se voi olla mahdollista :snotty: ?

Meillä on aikapaljon noita harsoja kun me päädyttiin miehen kanssa tuohon kestoiluun niin niitä menee varmaan muutenkin ja äitini, kun on kangaskauppias (onneksi ) niin niitä saa edullisesti (ilmaiseksi )... ja eipä oikeastaa ole vielä mihinkään mennyt rahaa, kun äiti on tehnyt ja ostanut itse kaiken - vaipoista lakanoihin ja vaatteista tavaroihin.. Ne on isän kanssa niin hurahtaneet tulevan vauvan takia... Noh, johan tätä on odotettu, kun kaksi aiempaa yritystä on mennyt kesken :(

Mulla menee kaikki omat vaatteet vielä päälle :D vaikka(kin ) pakko myöntää, että osa paidoista jää aika kireelle massun kohdalta, mutta kuitenkin =) Mä en tosiaan ole ostanut vielä mitään muuta äitiysvaatteita, kun kolmet imetysliivit :D

Täällä suppailee ihan tasaisesti, että pikkuhiljaa alan toivoskella, että käynnistys itsestään...niin ei tarvii sit erikseen käynnistellä, kun jotenkin ei sekään ajatuksena houkuta...Viimeksi oli jo melkein kohdunkaulakin hävinnyt eli tässä on enää sit se viimeinen avautuminen jäljellä.. ja sit pääsee "tosi toimiin" :LOL:

Sain tänään omatekemät Nalle Puh - Joukukortit vihdoin valmiiksi :D Sitten seuraava asia olisikin tehdä nimiäiskortit...kunhan tietää, että onko siellä tyttö vain poika ;) ja vielä, kun keksisi sen nimenkin :ashamed: Me juuri tuossa miehen kanssa hoksattiin, että ei ole ees mietitty!!!! :eek: :eek:

Viimeyö meni valvoessa ja nukkuessa ja valvoessa...ja nukkuessa, kun ei noita suppareita jaksa muuten.. joskus menee ohi, kun saa unenpäästä kiinni, mut sohvalla enimmäkseen oleskelen, että saa edes toinen tässä huushollissa kunnon unen eli isäntä :heart: Se kun on työssä vauvan syntymään asti niin kaipaa unta enemmän.

Meillä alkoi sopivasti kissallakin juoksu niin tuolla se juoksee pylly pystyssä mouruten huoneesta toiseen... :LOL: :LOL: Yöllä onneksi osaa olla suht hiljaa...

Nyt maistan pienen palan isännän pannaria :p mut sokeriarvoja noudattaen :saint:

Mukavaa viikonlopun jatkoa!!! Huomenna onkin sit siivouspäivä :x Noh, illalla onkin taatut supparit sitten... :D
 
Iltaa iltaa arvon mammat!!!

Nyt on ollut kivulias päivä, mutta onneksi tämäkin kääntyy jo iltaan. Suppareita ei, mutta kylkikipua siitäkin eestä. Onneksi tämä neiti nyt viimeinkin kääntyi kyljelleen (kylki selkää ja mahaa vasten) joten olo hieman parempi, mutta nyt se sit hiplaa käsillään virtsarakkoo, joten sais varmaan potan teipata kiinni tonne alas, että ei tarttis vessassa juosta.. että olipa niin tai näin niin aina valitusta... :headwall:

Maha on nyt onneksi pysynyt alhaalla, mutta oksentaminen on jatkunut.. siis ei mitään lievää vaan ihan kunnon ykäämistä. Närästys on huipussa taas ja tais ruokatorvi palaa.. yöks.. mutta kyl se tästä.

Nyt on mökki lämmin ilman uunin lämmitystä, saatiin eilen myöhään se korjaaja vaihtamaan se kiertovesipumppu. Onneksi. En ois nyt halunnutkaan puita lähtee kantamaan.

Ukko tulee kohta tyttöjen kanssa kotiin ja iltahärdelli pyörähtää käyntiin.. jaksaiskohan se äijä vielä saunan lämmittää.. Toivon, että jaksaa.. pitäis saada alaselkää hieman rentoutumaan, että pääsis tosissaan laskeutumaan tämä neiti.. JA TULIS JOSKUS ULOS!!! On se kumma, ettei tällä mee perille, että vuokrasopimus yksiöstä on irtisanottu jo kuukausi sitten ja nyt on jo häätökin annettu..muuttais nyt piru vie tähän mun kainaloon...!!!

Hei muuten, kertokaas nyt vielä, miten päin vauvan piti olla, että sen on lyhin matka tulla ulos!! En jaksa nyt tällä mokkulalla rueta tappelemaan nuita vanhoja sivuja auki, kun voi koko kone jumittua.. Pliiiiissss!!!

Mulla oli kurssilla tänään tentti.. meni kyllä aika huonosti. Kirjotin vaan siihen lisäviitteeksi,että ei voi kaikkee saada päähän, kun on RADE. Kouluttaja kysyi siitä sit erikseen ja nauroin sille,että en saanut lukemallakaan päähän asioita, kun pää ei ota vastaan muuta kuin vauvaa ja vauvaa ja vauvaa.. No, jospa siinä ees jotkut pisteet riittäis. Oli se onneksi tyytyväinen, kun jaksoin raahautua sinne kurssille, vaikken mitään konkreettista voinutkaan tehä. Läsnäolo onneksi riitti.

Nyt on mentävä pitkälleen.. olo on aika mielenkiintoinen.. tarvii lepoa!!!

Härkis & Neiti 37+3
 
Nimra
Unohdin ihan kysyä, että onko teillä muilla esiintynyt tuollaista ihmeellistä napsumista alapäässä ?? Mä en ymmärrä, että mistä ihmeestä sellainen nyt oikein tuli ? Siis sitä on ollut jo jonkun aikaa, mutta enhän mä ole sitä aikaisemmin tajunnut, että se minusta kuuluu :LOL: :ashamed:
 

Yhteistyössä