***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Huomenta

Ulkona näyttää tulevat aivan mahtava ilma, joten pakko lähteä kohta viettämään päivää aurinkoon =) .

SUUREN SUURET ONNITTELUT KAIKILLE VALMISTUNEILLE :hug: . Pitäkäähän mukavat juhlat!

Mrs Nobody Kiitos vastauksesta! Pitää käydä joku päivä uudestaan etsimässä niitä farkkuja :)

Sain vihdoin miehenkin sänkystä ylös, joten nyt lähden laittamaan hiukan itseäni kuntoon ja sitten ulos :D .
Tulen taas paremmalla ajalla kirjoittelee lisää...

Aurinkoista päivää kaikille :heart:
 
Meinasin mmiilian la:n päivittää ja kuukiitäjän lisätä mut "muokkaa" jutskaa ei ollutkaan.. :eek:
Tervetuloa vaan kuukiitäjä, sama sairaala, sama LA, sama lapsimäärä ja suurinpiirtein sama ikä. Oletko sinä minä? heh :kieh:
Ei kyl nyt täytyy ulos ja palaan myöhemmin sit uudestaan.. :wave:
 
Apua näitä uusia sivuja! En siis kertakaikkiaan meinannut osata kirjautua tänne saatikka kirjoittaa viestiä (hmmm minäkö tekniikan ihmelapsi?)!

Onnea ihanista ultrakuulumisista ihan kaikille! Katherinelle vielä erityistsempitykset ja jaksamisia noiden tulosten odotteluun.

[/b]Mötkylä kyseli poteeko muut huonoa omaatuntoa noista lääkkeistä... Mä poden kyllä, oon joutunut käyttämään Panadolia turhan paljon tässäkin raskaudessa jo alkuunsa karmean päänsäryn vuoksi. Vaikka tiedänkin ettei siitä mitään haittaa vauvalle koidu, tuntuu se silti vähän pahalta... Esikosta oli ihan sama juttu tässä alussa, olin töistäkin pois tällä viikolla pari päivää, kun pää on niin kipeä. Viimeksi meni kuitenkin suht nopeasti levolla ohi, joten eiköhän tämäkin tästä...

Ihmisillä on uusien sivujen myötä uusia nickejä, täytyypä pistää korvan taa ja koittaa muistaa.

Oikein ihanaa kesäkuuta kaikille, ajatelkaa, enää puoli vuotta, kun saadaan pikkuiset käärömme! :heart:

-Terppari ja pikkumuru 13+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mauahtavaa:
Meinasin mmiilian la:n päivittää ja kuukiitäjän lisätä mut "muokkaa" jutskaa ei ollutkaan.. :eek:
Tervetuloa vaan kuukiitäjä, sama sairaala, sama LA, sama lapsimäärä ja suurinpiirtein sama ikä. Oletko sinä minä? heh :kieh:
Ei kyl nyt täytyy ulos ja palaan myöhemmin sit uudestaan.. :wave:
Juu, huomasin että meillä melkein kaikki tiedot täsmää, mutta ihan omana yksilönä tänne ilmoittauduin! :D

Muuten joku näiden sivujen kanssa tökkii, mullakaan ei alkuun näkynyt sitä "muokkaus" -kohtaa ollenkaan, mutta kun palasin edelliselle sivulle ja sit takas, niin kaikki oli taas paikallaan! :eek:

Mutta joo, tämä lähtee kyselemään josko sais ukon lähtemään vaikka Keskiselle ostoksille, puutarhapuolelle pitäis päästä kukkasia etsimään.
Mukavaa päivää kaikille!
 
Palstaterroristi iski, kun kerran tänne sivuille oppi kirjoittamaan :kieh:

Tivolia piti vielä onnitella vakipaikasta! Itsekin vakinaistuin juuri koeajan jälkeen ja olen omassa pienessä työyhteisössäni varsin tärkeässä roolissa eikä raskauteni varmasti mikään iloinen yllätys työnantajalle ole... Kerron tuossa loman jälkeen, jotta ehtivät hankkia sijaisen, jonka ehdin perehdyttää... Tylsä tilanne työnantajan kannalta, mutta lapsia kun ei tehdä vaan niitä saadaan, niin vaikeahan tuo olisi ajoittaa kaikille sopivaksi. Oltaisiin tämä lapsi "tehty" joka tapauksessa olin töissä tai en, joten en aio sen kummemmin paineita asiasta ottaa... Töihin palatessani on mulla työvuosia kuitenkin jäljellä vielä AINAKIN 30v, joten ehdinhän minä...

-Terppari
 
Mä en aikaisemmissa raskauksissa edes halunnut tietää, enkä ole varma haluanko nytkään, mutta jotenkin mulla on ihan poika-olo. :)
Molempia tyttöjä odottaessa mun teki hirmuisesti mieli jotain makeaa ja voitte vain kuvitella kuinka minä kasvoin, mutta niin kasvoi vauvatkin! ;)
Nyt mun tekee mieli vain salmiakkia ja painokaan ei ole noussut, taisi olla pudonnut vähisen. Pahoinvointi on ollut ihan hirveää, pariin kuukauteen ei tarvinnut paljoa ajatellakaan muuta kuin oksentamista :x , onneksi jo nyt alkaa helpottamaan.
 
No päivää taas! Mä oon ihan liikaa täällä palstalla, mutta koittakaa kestää. Poika nukkuu uniaan ja mä taas tässä istun.

Kuukiitäjä Tervetuloa joulukuisten (ja Seks:läisten) joukkoon. Minä ainakin meinaan kysyä, jos näkyy kumpi tulee. Eihän sillä väliä toki ole, mutta jotenkin se tekee asiasta enempi todellisen. Meillä on neuvolassakin ultra, joten monen monta kertaa asiaa voi kysyä. Tyttö olo mulla nyt on viimepäivinä tullut.

Jajepoo & Porche Noin mullekin se Streptokokki on selitetty. Ja mullakin toi B versio siitä siis. Ei sitä mun käsittääkseni automaattisesti testata, vasta jos oireita/aihetta epäillä tai sitten on aiemmin ollut. Mulla ei siis supistuksia tullut, vaan kauheaa verenvuotoa. Nyt toistaiseksi ollut oireeton.

Voi itku mitähän mun taas piti kirjoitella. En muista. Kun näitä sivuja vois selata tässä kirjoittamisen lomassa. Poistunpa tästä taas ja palailen viimeistään torstain np-ultran jälkeen.

Nobody 11+4
 
Apua minkälainen tämä sivu nykyään on,en ainakaan näin ekalla kertaa tykkää yhtään.Pikaisesti vain nyt käymässä testailemassa,kun ollaan kesän vietossa parisen viikkoa niin ei oikein ole koneelle kerinnyt saati kirjoittamaan.
Vähän kerkesin lukasta,mutta vain vähän.

Tuohon streptokokkiin minäkin sen verran kommentoin,että mulla oli se ekassa raskaudessa oireeton ja näin olleen ei sitä tietty ennen kuin vauvalla oli se ja jotu lasten osastolle 10 päivän antibioottikuuriin.Ja nyt neuvolassa siittä kysyin niin terkka sanoi vaan että voihan sen testata nyt jos haluaa että onko ja ymmärsin hänen puheista että en saa automaattisesti synnytyksessä kuuria vaan vain silloin jos se testeissä näkyy,mutta tästä aion kyllä tapella vielä,koska haluan sen kuurin myös synnytyksen yhteydessä vaikka nyt testeissä ei sitä näkyisikään ja vaikka se ei välttämättä joka raskaudessa ole.

Tervetuloa uusille :wave:

Ihanaa kuin niin moni on jo päässyt katsoon omaa pienoikaista,minun aikani koittaa vasta heinäkuun loppu päässä,sais edes jotain todistusta että siellä jotain on kun ei niitä sydänääniäkään ole vielä päässyt kuuntelemaan.

Täällä on selkäkivut aivan hirveitä ja nyt on alkanu myös täällä nuo vihlonnat ja pistelyt mahassa.Housut kiristää,mutta ei se vielä mikään vauvamaha ole enemänkin semmonen että on ruoka maistunu.

Nyt pitää mennä peseen neitokaisen peppu ja jatkaan hommia,ihania ilmoja ollu B)

Toivottavasti en aivan putoa kelkasta kun en kerkiä käydä hirveesti,no pitää sitten kun kotiin palaa niin lukassa kunnolla teidän kuulumiset ja pääsee taas jyvälle asioista.

 
Wau, täällähän on hyvin toimivat sivut. Aiemmin oli tylsää kun sai aika odotella ja sitten meni jumiin.

Hurjasti onnitteluja valmistuneille! Toivottavasti saatte uurastuksen jälkeen nauttia kesästä loman merkeissä. B)

Ihania ultrakuulumisia oli taas sadellut roppakaupalla. Ja parasta huomata, että ikävät kuulumiset on muuttuneet parempaan suuntaan. Np tuloksia pääsen itse jännäämän maanantaina ultrassa.

Pääsin juuri kesälomalle. Töissä eivät vielä tiedä raskaudestani, niin kuin ei vielä lähimmät tutut. Kieltämättä hieman jännittää miten parin kuukauden päästä suhtaudutaan raskausuutisiin, kun ison mahan kanssa palaan töihin. =) Noh, vaikka se järjestelyjä aiheuttaakin, niin uskon vauvauutisten olevan toivottuja. Ainakin tämän vuoden aikana olemme viettäneet parit "mummojuhlat".

Vatsan nipistelystä, myös minulla yskiminen ja äkilliset liikkeet aiheuttavat kovia vihlaisuja. Olen hieman varonut nostelua ym. raskasta työtä. En kuitenkaan ole huolestunut, tämä vaan muistuttaa aina siitä että jotain kehossa on tapahtunut.

Lueskelin ruoka-aineista ja olen välttänyt tuorejuustoja. Koska listeria katoaa kuumennettaessa, aion hyvällä omalla tunnola käyttää aura ym. tuorejuustoja ruuanlaitossa, kohtuudella. Muutenkin olen syönyt huoletta. Mutta selvästi terveellisemmin kuin aiemmin. Hienoa jos elimistö oikeasti kertoo mitä kasvava massu tarvitsee. (suklaata?) :LOL:

Aurinkoisia hetkiä kaikille!
unskis 12+4
 
Kerran jo kirjoittelin teille pitkät pätkät mutta jostain syystä tietokone sammui kesken kaiken.. Ja kun unohdin tuitsun ja mmiilian la:t päivittää niin taas oli kadonnu muokkaa teksti.. Hassua.

Me kysytään kumpi on tulossa sit rakenneultrassa ja myöhemminki viel jos tilaisuus tulee. Kuopuksen sukupuoli oli ylläri loppuun asti ja synnytyksen jälkeen en ees muistanut sitä katsoa enkä kysyä kun se oma pieni oli niin ihana ja ihmeellinen. Kätilö sitten muutaman minuutin päästä kertoi et aijuu tyttö tuli jos ette jo tienneet :D

Heheiii.. tehän se lyhennyksen mun nimimistä keksitte, maukkis. Tänkjuu. Mukavan lyhyt ja ytimekäs :)

Jajepoo: Kas kun en tajunnu sun vanhaa nimee poistaa.. tyhmä minä!

Pakko saada nyt jotain syötävää.. Heippa :wave:
 
hei taas!

KATHERINE kirjotti :"mulle tuli kamala olo sen jälkeen, vaikka esitteessä luki että voi liikkua normaalisti ym, mutta mua oksetti, pyörrytti ja vatsaan sattu ihan kamalasti enkä voinu istua autossa vaan piti mennä makuuasentoon. Kävely ja pissaaminen on yhä melko tuskasta"

MULLA OLI KANS JUST NÄIN!!!!! kuin omaa kuvausta olis lukenu! siis silloin reipas kaks vuotta sitte ku kävin istukkanäytteenotossa! luulin et johtu siitä ku lääkäri sano näytettä ottaessaan että täytyy pysyä täysin liikkumattomana,ja meikä sit yritti olla hengittämättä ettei maha liiku,ettei vaan piikki mee väärään paikkaan.......sattu meinaa helkutisti se piikki...! mäki meinasin pyörtyä heti vessaan jo,ja sit jäin käytävän tuolil huilii ja huomasin et se avustamas ollu hoitaja kattoki siel mua,ja lähin menee,pelkäsin niin et alko keskenmeno,halusin vaa piiloon! piti oikeesti pari tuntia maata siel hissien edes sohvalla ku ei pystyny istuu,ja ku vihdoin pääs kävelee kahvioon niin piti laittaa pehmusteita pepun alle ku jotenkin istuminenki sattu! säikähdin ihan sikana,mut kivut helpotti sit tuntien kuluessa,illalla kuiteski viel liikuin varovasti.mut meni kuitenki ohi! jäi vähä ihmetyttää se et lääkäri tylyst sano et voit mennä vaik takas töihin mut ihan lentopalloa ei nyt kannata,ei maininnu mitään et voi tulla huono olo,saatikka ihan tuskanen! silloin ois ollu kiva tietää et noin voi tapahtua.....


ja tossa pari pvää sit kerroin et terveydenhoitaja näytti huomanneen mun mahan.....tänään sit oltiin anopin ja apen kans yhis juhlis,ja heti ku juhlista autoon päästiin niin ne kilpaa kysy et milloinkas sitä jälkikasvua on odotettavissa!! anoppi ei kuulemma ollu eka mitn huomannu mutta ku appi oli sanonu et katos nii oli kuulemma seki huomannu.....! olin kyllä huomaavinani että appiukko katteli mahanseutua..... eihän siinä voinu ku hymyillä,olivat ilosia että saadaan jouluvauva,lupasivat jo ottaa tytön sairaalareissun ajaks hoitoon,ja toivottivat lopuksi vielä voimaan paksusti.että kai se maha sitten näyttää vähän muultakin kun ihralta! =) :heart:

eipä kai muuta nyt,kun en ehtiny viel kaikkia lukea,piti vaan tulla hehkuttaa.......jatkakaa.


menninkäinen 13+2
 
No joo mä oon taas täällä...

Kuulostaa oudolta, ettet automaattisesti saa synnytyksessä tota antibioottia. Kyllä mä ainakin käsitin neuvolassa, että annetaan se lääke joka tapauksessa sairaalassa sitten. Pitääpä vielä tarkistaa seuraavan kerran neuvolassa. Ja varmasti taistelen, että sen tipan saan, jos ei mulle muuten luvata. Ennemmin mä sen lääkken syön, kun että vauvalle tulee siitä jotain.

Poistun taas sohvalle makoilemaan, nukkumaan en vielä kehtaa mennä.

Nobody 11+4
 
Olen siis entinen santra mamma. Nykyään enkeli. :saint: :D Ainakin näin teoriassa..
Yritetään nyt opetella käyttää näitä uusia sivuja.
Minäkin siis sain käytyä siellä ensimmäisessä neuvolassa. Menkkojen mukaan on nyt mulla menossa siis 12+1 (köhän se on nyt??) Neuvolassa oli menossa päivät 11+5 ja sydänäänet kuuluivat hyvin. Terkkari meinasi että ei varmaan kauas heitä toi laskettu aika kun äänet olivat niin selkeät ja löytyivät helposti. Aika jännä vaan että se mun positiivinen tulos ei vain taas sit näkyny edes verikokeessa vaikka kuukautiset olivat myöhässä jo sen kaks viikkoa kun kävin otattaa verikokeen. Tästä me silloin päättelimme terkkarin kans kun varailin sitä aikaa neuvolaan että se varmaan on vähän myöhemmin se laskettu aika kuin mitä kuukautisten mukaan. No sain sit heti seuraavalle päivälle lääkärineuvolan ja viikot oli siis 11+6. Lääkäri kuunteli kans sydänäänet ja totesi että hienot on äänet ja löytyivät heti. Molemmilla kuuntelukerroilla syke jyskytti 175:ttä! No sit se lekuri teki tutkimusretken tonne alapäähän ja arvioi että viikot pitää aika hyvin ilmeisesti kutinsa. Että kohdun koon perusteella ehkä viikon siirtyisi laskettuaika eteenpäin. Että nyt oliskin sit viikko vähemmän viikkoja! (eikö ollut muuten hienosti ilmaistu??)
Mut ei menty muuttaa mitään aikoja kun olen menossa ens viikolla ultraan niin sit siellä näkee vähän tarkemmin. Sit muutetaan viikot kohdilleen vauvan koon mukaan.

Nyt vasta oikeastaan itsellekin valkeni että siellä masussa on sittenkin se vauva kun kuuli ne äänet. Tähän asti ollut sellainen epäuskoinen olo ja kerinnyt ajatella jo kaikki tuulimuna hommelit ynnä muut..

Joo ja tänään on sit ollut aivan turbo turvonnut olo heti aamusta!! Tietenki kun piti lähteä lakkiaisiin ym. muihin pirskeisiin niin mun maha köpöttää niin isona että varmaan kukaan ei voinut olla huomaamatta. Mehän ei olla kato nääs kerrottu vielä kenellekkää tästä vauva asiasta. Ihme kun kukaan ei tullut kysyy mitään mutta katseet kyllä paljasti kaikkien ajatukset. Kun tuntuu että ei kai se masu oo voinu kasvaa viel noin paljoa?? Ja mekosta tursusi rintavarustus niin komiasti pihalle että... Ei kai se vielä näillä viikoilla pitäis kasvaa näin nopeeta? Vaikka onhan minulle jo kolmas lapsi ja niinhän te viisaat palstailijat ootte sanonu että nopeammin näkyy mitä useampi lapsi..

Niin ja olen muuten nyt syönyt sitä maksalaatikkoa vähäsen!!!!! Ette pojat usko miten hyvää se oli!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voi jee ku tulee vieläkin ihan vesi kielelle kun muistelee tuota eilistä nautintoa!!! :D

Mutta nyt täytyy ihan selvästi lähtee hakee jääkaapista kirsikkatomaattia!!!
Onneksi nää mun himot ei oo kuitenkaan kaikista pahimmasta ja epäterveellisimmästä päästä.
 
MENNINKÄINEN87: kiitos kun kerroit olostasi tuon näytteenoton jälkeen! Helpotti kuulla et muillakin voi olla tollasta. Ja tosiaan kumma että kukaan ei sanonut että näin vois käydä..vai ollaanko me vaan harvinaisuuksia ;) Nyt kuitenkin hyvä olo ja huomenna töihin.

heippa! Nyt aamupalalle! =)
 
:hug: kaikille valmituneille! Olin eilen ihan fiiliksissä kun ajattelin niiden tunteita ketkä valmistu eilen =)
Meillä eka ultra torstaina ja mä en enää pysy nahoissani! Óotan jo niiiiiin paljon että näkisi pikkuisen.
kaikki vaivat on onneks takana, eilen jaksoin jopa polkea töihin! (17km)
Tuli ihan voittajan tunne. Tosin töissä oli rysäpäivä ja jalat oli sit yöllä kyllä painavat.. sai mies hieroa.
Tuntuu että kaikki on jo ollut ultrissa monesti..
Näkyykö teillä raskaus jo? Itselläni näkyy yllättävän hyvin vaikka tänään tuli tasan 13 vkoa täyteen, luulin että ei se vielä.
Kävin kanssa katsastamassa äitiysvaatetarjontaa, joka oli yllättävän kivan näköistä. Vielä en raaksinut ostaa kun parit housut itseltä mahtuu hyvin.
Jeps, mutta työt kutsuu!
Mukavaa kesäpäivää kaikille jotka saa viettää sen vapaalla!!!
B)
 
Tuitsu kyseli mitä ukot tekee työkseen. Meillä isäntä on suht säännölisissä 7-16 arkitöissä, on viheryksikössä leikki- ja liikuntapaikkojen ylläpitotöissä, siellä siis työnjohtajana. Tietää ainakin kenelle soittelen jos on puistossa jotain rikottu. :LOL: Talvisin on sitten yli-ja viikonlopputöitä kun on jääkenttien hoitoa, mutta silloinkin viikonloput osuu joka kolmas viikonloppu. Et ei ees joka viikko. :) Ja kieltämättä, ultran jälkeen oli ihan erilainen olo kuin ennen, paljon enemmän raskaana oleva olo. :D Kiitos myös Katherine ja mmiilia kun jaksoitte samaistua mun helpottuneeseen oloon. :D

Tervetuloa Kuukiitäjä. :flower: Me ei vielä olla puhuttu kysytäänkö sukupuolta, mutta jotenkin mun ainakin tekisi mieli kysyä. Esikostakin oltais kysytty, mutta ei näkynyt. :D Ja mieskin puhuu masukista nyt poikana, et ois sitten aikaa totutella jos onkin tyttö. ;) Vaikka eipä sillä väliä kumpi on, mutta mulla on alusta asti ollut poikaolo, kun oireet on paaaljon pahemmat kun esikkoa odotellessa. Siksi kai mieskin on alkanut puhua pojasta... :whistle: Ja sit tuo sanoo et valta tasottuis kun nyt on akkavalta, mutta niin on neiti kietonut isänsä sormen ympärille, että ei se toinen tyttökään huono juttu olisi. :heart:

Hienoa Ulpu23 että alkaa olo kohentua. Tuntuu muuten itestä tosi hyvälle ja ennen kaikkea aktiiviselle kun jaksaa lähteä liikkeelle. Mulla alku oli niin kamalaa, et ei edes kävelemässä oikein jaksanut käydä, ja nyt kun jaksaa niin autolla ei menisi minnekään. Kauppaankin ois pakko päästä pyörällä, mut ei niitä kantamuksia fillarilla saa tuotua. :| Me käydään korkeintaan 2krt/vko ruokakaupassa, niin kerralla onkin sit tavaraa. Mulla raskaus ei vielä näy, ja tuskin näkyy vielä aikoihin kun on tota vararavintoa. :whistle: Mut joissain asennoissa eteenkin pyöräillessä tuntuu et maha on tiellä. Olihan se ennenkin jo, mut nyt kun siellä on muutakin kuin läskiä, niin se muu ei anna periksi. :LOL: Nostetaan sit sitä mukaa satulaa ettei ota maha vastaan ja sit loppuu pyöräily kun ei enää ylety polkimille. :LOL: Isäntä ehdotti et ostetaan mulle harikkamallinen fillari. :D Mut innolla ja malttamattomana odottelen että sais sellaisen isomman mahan mikä näyttäiskin vauvamasulle. Sitten kun alkaa se näkyä, niin on muuten hoikka olo. :D

Uskomatonta, huomenna alkaa jo viikko 13. :eek: Aika on mennyt tosi nopeeta. :) Te joilla on jo useampi lapsi niin koska tunsitte toisen liikkeet? Mä katsoin et esikosta tunsin liikkeet 17+3 viikoilla, et jos tästä alkais tuntua pari viikkoa ennen niin se ois sitten juhannuksen paikeilla mikä on jo pian. :D Ja heinäkuun loppuun saadaan sitten varmaan rakenne ultra, kun se tehdään kuulemma rv 20. Et sekin on jo melkeen ihan kohta, kun koittaa positiivisesti ajatella. :D

Jaahas, meillä neiti nukkuu ja isäntä lähti kauppaan, niin mä taidan mennä parvekkeelle paistattamaan päivää kun sinne alkaa näillä hetkillä paistaa aurinko. Ihanaa, kun ei tarvii enää palella koko ajan. :p
 
No niin =) Eka vapaapäivä sitten piiitkään aikaan ja päätä särkee hulluna, :ashamed: Mutta ah kuinka ihanaa. Eilinen oli ihan kamala päivä, kun juhlissa söin koko ajan, siis ihan koko ajan. NAM! mutta vähän hävetti. Sain paljon mahan silityksiäkin jo, kun se jo kovasti pömpöttää. Ukko sano kun otettiin valokuvaa, että vatsa sisään, ja kaikki nauro kun ylävatta meni selkärankaan asti ja alavatta sen kun pömpötti :LOL:

Shamandalie: Aloin ekasta tunteen liikkeet siinä samoihin aikoihin ja nyt kyllä tunnen aina välillä selviä nipistyksiä ja alkuajan möngerrystä ajoittain tietyissä asennoissa. Nyt ol siis 15 viikko tässä meneillään. :D Ja niitä isompia tuntemuksia odotellessa :heart:

mmiilia: Moikkuli moi :) ootkos voinu hyvin? Täällä alkaa olla olot hyviä (lukuunottamatta ajoittaista päänsärkyä)
 
tervehdys tänne

mua ketuttaa ihan kunnolla. lapsil alkoi kesäloma ja mulla aamulla töihin meno. työmotivaatio täysin nolla.

en muista nyt ketkä kysyi, mut mä haluaisin tietää sukupuolen jo etukäteen. meillä on kaikki vauvan vaatteet ja tavarat hävitetty. nyt oon sit kirppareilta yrittänyt katella, mut aika vähän niitä ollut.

isäntä värkkää töitä autojen parissa.

maha näkyy jo. ja painoa tullut kahdessa viikossa 2 ja puol kiloa :kieh: yritin äitiysvaatteita katella, mut piru ku ei oo kokoja tai sit ne maksaa aivan sikana.

oon aamulla aloittanut siivouksen ja olen vasta saanut imuroitua. ei siis minkäänlaista kiirettä :LOL:

mut ny tää potkaseen luutun liikkeelle. ei se itekseen mene vaikka kuinka houkuttelen

lilleriina ja tonttu-ukko, siis mä en muista mun viikkoja oho :eek:
 
Jaahas osaakohan tätä uutta systeemiä ees käyttää.... :eek:

Eilen oltiin juhlissa niin moni katteli suu auki mun mahaa ja muutama kysykin suoraan, eli nyt sitten sukukin tietää vaikka oli tarkotus pimittää tietoa juhannukselle... Eli maha on jo oikeesti iso :whistle:
Äippähousut piti laittaa jalkaan tänään ku tavalliset tuntuu inhottavalta kun istuu. Muissa raskauksissa olen siirtynyt äippävaatteisiin vasta rv 16 eli saas nähdä montako tuola mahassa köllii :eek:
Kohtu on siis lääkärin mukaan iso mutta samalla se kyllä lohdutti et ku on jo useempi raskaus takana niin alussa voi kasvaa vauhdikkaasti ja sit tasottuu....Ultraa ootellessa..se siis 12pvä :)

Shamandalie kyseli milloin tuntenut liikkeitä edellisissä raskauksissa. Mulla tuntu esikoisen kans vasta 20+, tokan kans 16+ ja kuopuksen kans 15+ eli aina on aikastunut =) Niitä ootellessa!

Minäkin siirryn neljännelle kuukaudelle huomenna,huhhuh kun aika menee taas lujaa. Ekassa tuntu et tosi hitaasti,nyt hyvä että edes muistaa et on raskaana. Pitäs yrittää nauttia kun ei tiedä onko tämä sitten se viimeinen raskaus vai jaksanko vielä yhden minkä mies haluais...Ei ainakaan putkeen kun olen ollut elokuusta 2001 koko ajan joko raskaana tai imettänyt :LOL:

Maikka + nelonen rv12+0
 
Mahtuuko mukaan joulua odottamaan? Plussasta asti tätä pinoa olen seuraillut, mutta en rohjennut mukaan. Jospa jo nyt. LA 26.12. ja ensimmäinen lapsi olisi tulossa. Synnytyspaikka olisi KYS. Ikää minulla 23 ja avioliitossa elellään. Alkuraskaudessa kävin ultrassa rv6+6. Seuraava ultra on ensi viikon torstaina rv12+1. Neuvolassa kävin viime viikolla, mutta neuvolatädillä oli ajat myöhässä joten varasi toisen ajan ja se on tuota ultraa edeltävänä päivänä. Eli ensi viikolla paljon dokumenttia tulossa vauvasta, kun neuvolassa kuunnellaan sydänäänet ja ultrassa sitten näkee. Alkuraskaus on ollut aika oireeton, tai siis sitä pahoinvointia ei ole ollut. Rinnat ovat olleet painavat ja kipeät ja eilen huomasin nännien tummuneen. Ruoka on maistunut liian hyvin ja tuntuu, että juuri nyt kun pitäisi syödä terveellisesti, niin miksi ihmeessä se pitää olla mahdotonta. Ennen raskautta söin terveellisesti, laihduin 20kg. Taustalla siis PCO, jonka takia raskaaksitulo ei ollut helppo juttu. Laihtuminen varmaan auttoi.

:wave: rautarusina rv10+5
 
Papana03: Siinä toivossa elän et mulla alkais samoilla viikoilla tuntua sun kanssa, siihen ois sit enää pari viikkoa. :D Jos nyt toisen kanssa paremmin tajuais ekatkin liikkeet, esikon kanssa kun ei ihan varma ollut. :)

lilleriina on katellut vauvalle tarvikkeita... Onko teillä autokaukaloa? Meillä kun ois tuolla ylimääräisenä, vanha tosin on mut ehjä ja toimiva. :whistle: Me kun aateltiin ostaa itelle vähän pienempi, niin mahtuu sitten tarvittaessa auton takapenkille istumaan vaikka siellä onkin kaksi istuinta.

Mä en noista kuukausista ole kärryillä, mä puhun aina viikoista. :D Mut kai mäkin oon sitten jo neljännellä kuulla, koska Maikkakin on ja oon viikon edellä. :D Pitäiskö vähän opiskella noita kuukausiakin... :whistle:

Jajepoo sun masu on aivan ihana. :heart: :flower: Voi kun itelläkin ois pian... Mä jos laitan mun mahasta kuvan, niin menee teiltä muilta kyllä yöunet pidemmäksikin aikaa. :LOL: Että mä säästelen sitten tonne pidemmälle, kun raskauskin näkyy. :D

Mulla alkoi tänään sitten viikko 13, uskomatonta. :eek: Vaikka nyt olenkin helpottunut, onnellinen ja uskon siihen että tämä kaveri saattaa jopa syntyä, niin silti välillä tulee mieleen et suunilleen vuosi sitten oltiin tässä vaiheessa toipumassa kaavinnasta... :| Ei sais vatvoa vanhoja... :whistle: Vielä tää viime kerrasta, sitten lupaan lopettaa: Tutkiskelin tässä kalenteria viikonlopulla, ja totesin et tammikuussa kun ois pitänyt olla LA, niin samana päivänä alkoi menkat ja oli 100 kertaa kipeemmät kuin normaalisti. Olin pari päivää (ja viikonlopun) sillon sairastamassa. :eek: Uskomatonta... :ashamed:

Mutta nyt hyvillä mielin ja menneet haudaten aamupalalle. :wave:

P.S. Laitoin nyt profiiliin uuden kuvan, on siis rv 12+4 ja näyttää huomattavasti enemmän jo ihmiseltä kuin rv 9 kuvassa. ;)

Shamandalie ja Histamiini 13+0 :heart:
 

Yhteistyössä