Joulun epäonnistuneimmat lahjat G

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonttu-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tonttu-äiti

Vieras
Joko on ollu missään ketjussa? Yritin etsiä.. Tuliko teille mitään lahjoja mitkä huvittivat "epäonnistuneisuudellaan" tai pitikö jopa itkeä tirauttaa pettymyksestä.. :)

Tai oliko lahja muuten vaan outo.

Meidän perhe kiittää kaikista lahjoista, mutta oli sinne jotain huvittavaakin eksynyt...

Meidän poika sai käytetyn satukirjan, jossa oli kasetti mukana, siis satukasetti. Ja meillä ei oo missä soittaa sitä kasettia.. liian nykyaikaiset laitteet.. :D Paremmin olisi osunut joku cd-kirja -yhdistelmä, ei ne montaa euroa maksa..

Sitten oli yhdessä paketissa kaksi vanhaa pikkuautoa joihin oli tussilla piirretty "vauhtiraitoja", eli varmaan jostain kierrätyksestä oli autot löytyneet.. Ja ne uudetkaan pikkuautot ei maksa kuin kolmisen euroa..

Ihan jees muuten mutta kyllä mun mielestä voisi edes joululahjaksi antaa jotain uutta. Nuita käytettyjä juttuja voi kyllä antaa muuten vain... (minun mielipide)

kuka sanoi että me ollaan ahneita? Keneltäkään ulkopuoliselta ei pyydetty lahjoja. Ja kummeilta pyysin lapsille vaatteita kun kysyivät. Itse ostettiin jokunen lelu mitkä tiedettiin mieluisiksi. Lähinnä minua vaan ärsyttää kun jotkut "hankkii" lahjoja ihan väkisellä ja sitten annetaan vaan jotain krääsää jolla ei tee mitään ja jota ei voi heittää poiskaan kun on "lahja". Paljon enemmän miellyttäisi kun ne surkeat lahjat jätettäisiin antamatta.

meillä on ainakin kavereiden kesken tapana ostaa lahjat kirpputoreilta. ei tietenkään tussilla sotketut leikkiautot ehkä ole niitä parhaimpia, mutta kuitenkin, sieltäkin löytyy tarvittaessa uudenveroista ja tarvittaessa jotain uniikimpaa ja retroa. mieluummin otan vastaan vaikka vanhan koristeellisen emalikattilan tai ihanan retron kesämekon kuin mitään, mitä nykyään kaupan hyllyt ovat pullollaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuka sanoi että me ollaan ahneita? Keneltäkään ulkopuoliselta ei pyydetty lahjoja. Ja kummeilta pyysin lapsille vaatteita kun kysyivät. Itse ostettiin jokunen lelu mitkä tiedettiin mieluisiksi. Lähinnä minua vaan ärsyttää kun jotkut "hankkii" lahjoja ihan väkisellä ja sitten annetaan vaan jotain krääsää jolla ei tee mitään ja jota ei voi heittää poiskaan kun on "lahja". Paljon enemmän miellyttäisi kun ne surkeat lahjat jätettäisiin antamatta.

Oikeestiko? Ettet olisi sitten aloittanut ketjua kummi/mummi/sisko ei ostanut lapsillemme ollenkaan lahjoja...

Itselläni on viisi kummilasta, kysyin heidän vanhemmiltaan että mikä lahja olisi mieluinen ja ne ostettiin. Muille en ostanut lahjoja kuin kummilapsille ja omilleni. Omituisena vaan pidän kun jotkut penkoo joulun alla omia kaappejaan ja käärivät sieltä löytyneet ylijäämät pakettiin.

ei ole tylsiä lahjoja kun saadut lahjat olen itse itselleni ostannut!
meillä ei ole tapana ostaa aikuisten kesken lahjoja niin vältytään tälläiselta turhalta marinalta ja rahan haaskaukselta!
vain kummilapset ja omat lapset saa meiltä lahjoja ja ne toiveet kysytään etukäteen

Alkuperäinen kirjoittaja sdf:
meillä on ainakin kavereiden kesken tapana ostaa lahjat kirpputoreilta. ei tietenkään tussilla sotketut leikkiautot ehkä ole niitä parhaimpia, mutta kuitenkin, sieltäkin löytyy tarvittaessa uudenveroista ja tarvittaessa jotain uniikimpaa ja retroa. mieluummin otan vastaan vaikka vanhan koristeellisen emalikattilan tai ihanan retron kesämekon kuin mitään, mitä nykyään kaupan hyllyt ovat pullollaan..

joo ei toki uudenveroisissa tai muuten hyväkuntoisissa tavaroissa ja vaatteissa ole mitään huonoa. Kyllä oon omalle kummitytöllenikin vienyt kirpputorilta löytynyttä ja olen sanonut että kirppikseltä löysin. Itsellekkin ostetaan paljon varsinkin lastenvaatteita kirpputorilta.

Sit meidän kaks vuotias sai lahjaksi helmikorupelin. Tai siis mikä se on.. semmoisia pieniä helmiä ja voi tehdä koruja. Ja meillä on poika... No äiskä voi tehdä koruja, ei kaksi vuotias vielä jaksa keskittyä tuommoisiin..

Meillä äiti "taiteilee" tyynynpäällisiä... hmm... "omalla maullaan"! En tykkää niistä ollenkaan ja minusta on mukavampi laittaa pussilakanan kanssa samanvärinen tyynynpäällinen. Eikä niitä voi laittaa kiertoonkaan kirpparille, kun äiti käy innokkaasti kirppareilla ja ne todennäköisesti ne tulevat siellä vastaan. No, laitetaan entisten kanssa kaappiin ( vinoon) pinoon ja annetaan joskus omille lapsille, kun muuttavat omilleen.

ps. Se ei ole vaihtoehto, että sanoisin suoraan äidille, etten halua tyynyliinoja. Huoh! Yritetty on!

Miksei lapselle voi antaa käytettyä lahjaa?
Miksi ihmeessä kerskakuluttaa kuluttamisen ilosta ja ostaa aina vaan uutta ja uutta?

Joku 1 vuotias ei tiedä tuon taivaallista siitä, onko lahjaksi saatu satukirja kirjakaupasta vai kirpputorilta, jos se on ihan uuden näköinen. Sama pätee johonkin pikkuautoihin, Kirpparilta saa ihan uuden näköisiä juttuja. Lapselle se on käytännössä uusi, kun sen lahjakääröstä saa ja jos se on siistin näköinen, ettei pyörät irtoile yms...

Mä sain ala-asteikäisena vanhemmiltani joululahjaksi sähköurut. Sinänsä lahja oli kallis ja varmasti monen mielestä tosi hieno. Mutta itse en ollut musikaalinen ihminen enkä osannut niillä soittaa joten parin rämpytyksen jälkeen jäivät ullakolle pölyttymään. Harmitti heti kun ne näin, varsinkin kun vanhempani sanoivat että olivat miettineet television ja noiden välillä ja ostaneet sitten nuo. Koska lahja oli kallis niin ei paljon muita lahjoja tullut sinä vuonna niinpä olo oli aika pettynyt kun ei tullut mitään mitä olisin toivonut tai edes osannut käyttää/leikkiä. Sillon tuntu aika jännältä että miten vanhemmat voi oman lapsensa noin huonosti tuntea.

Käytetyistä lahjoista sen verran että en ehkä muille kehtais antaa, paitsi no jotain Arabiaa tai muuta vastaavaa jollekin aikuiselle, mut omalle pojalle kyllä tuli ostettua iso Salama McQueen auto halvalla kirppikseltä. Kun oli kuin uusi ja uutena ei olis tullut ostettua.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Käytetyistä lahjoista sen verran että en ehkä muille kehtais antaa, paitsi no jotain Arabiaa tai muuta vastaavaa jollekin aikuiselle, mut omalle pojalle kyllä tuli ostettua iso Salama McQueen auto halvalla kirppikseltä. Kun oli kuin uusi ja uutena ei olis tullut ostettua.

Kerropa minulle, MISTÄ esim joku 1 vuotias tietää, onko kirja kirjakaupasta vai kirpputorilta? :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kerropa minulle, MISTÄ esim joku 1 vuotias tietää, onko kirja kirjakaupasta vai kirpputorilta? :)

Ei tiedäkään ja voisin hyvin omille lapsilleni ostaakin, vaikka ovat isompia. Mutta niitten lasten vanhempien takia en kehtaa ostaa vieraitten lapsille käytettyjä. Eihän siinä muuta vikaa olekaan :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei tiedäkään ja voisin hyvin omille lapsilleni ostaakin, vaikka ovat isompia. Mutta niitten lasten vanhempien takia en kehtaa ostaa vieraitten lapsille käytettyjä. Eihän siinä muuta vikaa olekaan :snotty:

Tietääkö ne vanhemmat sitten jostain, että kyseessä on käytetty lahja? Jos löydät tyyliin uudenveroisen kirjan kirpputorilta? :)

Vai onko sinulla tapana jättää hintalappu lahjoihin kiinni?

Yhteistyössä