Joululista! (stessitön joulu ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttu

Vieras
Täällä kun puhuttu tuosta joulu stressistä ja siitä miten sitä voi välttää ja ehdotettu listaa,niin rupesin itselleni sitä tekemään mutta tuntuu ihmeen lyhyeltä ;) Eli nyt haluaisin kysyä teiltä mitä sieltä omalta listalta löytyy niin voisi saada vinkkejä siitä mitä itse on unohtanut ;)

Omalla listalla:
- joululahjat hankkimatta (miettinyt mitä ja kelle)
- muutama lahja tekovaiheessa
- Kuusen hankinta
-Ikkunoiden pesu
- Koristeita lisää

Siihenpä jäikin miun ajatukset :/

Mitähän siel oli...

- valaisinten puhdistus
- hellan ja tiskikoneen taustojen putsaus
- hellan levyjen ja nuppien puhdistus
- liesituulettimen puhdistus
- tiskipöydän ja -altaitten kiillotus
- kaappien siivous (tai ainakin järkkäily)
- vessan seinien puhdistus
- pojan leluhyllyn inventaario ja järkkääminen

...osa noista on sellaisia, mitkä tehdään meillä yleensä kahdesti vuoteen, osa tehdään sit perusteellisemman siivouksen yhteydessä vain, ja nyt on sen aika.

Joulukortit pitäis kai tehdä tai ostaa, jos jaksan lähetellä. Joululahjoja pitää vielä hommata. Ennen joulua pitää vielä siivotaki ja sit ostaa ruokia. Kuusen hankinta tietenki myös sitten lähellä aattoa. Saan varmaan taas kantaa sen ihan ite kotiin ku sellasen kerta haluan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Jouluruuat?
Joulusiivous?

Miksi pitää erikseen tehdä joulusiivous, eikö ihan viikkosiivous tai muuten kodin siistinä pitäminen riitä? Miten joulusiivous eroaa tavallisesta siivouksesta? Joskus tuntuu, että joulustressin jotkut hankkii ihan vaan siksi, että kaiken pitää olla niin viimeisen päälle!?

Mulla listan ekana on vauvan synnytys. :)

Mutta jos sitä ennen ehtisi tehdä tietyt perusruoat pakkaseen valmiiksi (laatikot ja parit kakut) niin se olisi jo tosi jees. Miehen perhe tekee ja tuo loput. Eikä pöydässä tarvitse olla kymmentä eri lajia muutenkaan.

Kuusi hommataan, mutta se on mukava homma, joka ei kyllä stressaa yhtään! :)

Mies tekee viikkosiivouksen joka viikko ja samanlainen perussiivous riittää jouluksi. Miksi joulua varten nyt tarvitsisi mitään erityissiivouksia tehdä? Meillä on ihan nätti ja siisti koti normaalistikin eikä edes kaapit ole kaaoksessa. ;)

Koristeet ja jouluvalot on jo paikoillaan.

Lahjoista suurin osa on jo hankittu, mutta mäpä en ole kovin kunnianhimoinen niiden suhteen. Mukavia pikkumuistamisia vain, se riittää. Vain miehen lahja oli tärkeä, mutta hänen lahjaan mulla onkin aina kasoittain ideoita.

Ei mulla sitten muuta. Lopun aikaa ajattelin lepäillä ja valmistautua henkisesti vauvan saapumiseen! :)

Yhteistyössä