Joululahjojen määrä lapsilla?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Kun näitä joululahjakeskusteluja lukee, niin monet kirjoittaa että ostavat lapsilleen vain 1-2 lahjaa kun lapset saavat sukulaisilta kuitenkin paketteja? Kuinka monta pakettia teillä lapset (noin) jouluna sitten saavat?
 
halipula
meillä saa meiltä just ton 1-2 pakettia ja kokonaisuudessaan paketteja tulee noin 12-16 kumaisellekkin. Ihan liikaa siinäkin kun yleensä ovat tyytyväisiä iha pariinkin pakettiin. Me itse ostetaan jotain tarpeellista ja muilta sitten tulee lusikkaa, lelua, peliä.....
 
halipupu
Riippuu vähän joulusta, mutta ainakin näiltä ihmisiltä tulee yleensä yksi tai useampi lahja lapsille:
* mummi
* isoisä (viime jouluna tuli varman 5 lahjaa molemmille)
* täti
* eno/t toiselta ei varmaan tänä jouluna tule mitään (sairastaa vakavaa sairautta)
* isotäti
* kummitädit
* kuopuksen kummitädiltä molemmille
* satunnaisesti muut sukulaiset

Ja tuohon vielä omat lahjat päälle, joten kymmsenisen lahjaa kummallekin lapselle, on ihan tarpeeksi, vähempikin riittäisi, kun tätä roinaa on jo ihan tarpeeksi. Pitää varmaan alkaa tehdä taas lelu- ja romuinventaariota, että uudet mahtuu joukkoon.
 
jep
pari lahjaa ostetan itse, mutta me ostetaan jotain lapselle tosi mieluisaa, kun meillä isovanhemmat harrastaa enempi järkeviä lahjoja, heiltä tulee lähinnä kirjoja, lautapelejä ja pehmeitä paketteja (no makeea antavat kans) ja lahjoja yhteensä noin 10.
 
vieras
Ostetaan noin 20 lahjaa per lapsi. Lisäksi lapset saavat lahjat isovanhemmilta, kummeilta, tädeiltä, sediltä, isoisovanhemmilta, isotädeiltä, serkuilta ja muutamasta ystäväperheestä.
 
Lapsi saa multa ja isältään molemmilta 1-2 pakettia, kummeiltaan muutaman (ainakin neljä, jos jokainen antaa yhden), tädiltään ehkä yhden, mun appivanhemmilta varmaan pari ja porukoilta muutaman (mutsi aina höyrähtää lahjojen kanssa). Noista tulee jo toistakymmentä ja se on ihan tarpeeks 2-vuotiaalle. Stressiä alkaa pukata, kun en tiedä mitä vastaan toivekyselijöille... :kieh: Turhaa krääsää tähän kotiin ei mahdu.
 
Henna
Me ostetaan lapsille n. 10-20 pakettia itse ( mukaan laskettu siis sukat, pikkuhousut, kirjat jne. ).
Sen lisäksi lapset saavat aika paljon lahjoja sukulaisilta.
Kummit ( 4 per pää ), isovanhemmat ( 4 kpl ), isoisovanhemmat ( 4 kpl ), sedät, tädit, enot, mieheni sedät, tädit ja minun sedät tädit. Kaikki tahtovat lapsia jotenkin muistaa. Eli lahjoja tulee paljon.
 
saara
Me ostetaan itse useampi paketti. Tykkään, et saavat useamman lahjan jouluna. Mummolta ja vaarilta jokainen saa yleensä yhden pikkupaketin ja miehen sisaruksilta yhden. Sit kummeilta yhteensä 1-3pakettia. Et omien lahjojen lisäksi saavat yleensä 3-5pikkupakettia.
 
Meiltä sai 2 pikkulahjaa ja loput isovanhemmilta, kummeilta ja tätien perheistä. Ky siitä kerty aivan riittävästi lahjoja. Itse en ole oppinut lahjamäärään vaan laatuun enkä opeta tätäkään kauheaan lahjakasaan hankkimalla itse pakettitolkulla lahjoja.
 
Me päädyimme tänä vuonna siihen, että lapset saavat meiltä tänä Jouluna 2pakettia per nenä...Sit tosiaan innokkaat mummot ja kummit ja tädit yms. ostavat ihan älyttömiä määriä lahjoja!!! Meillä taisi lapset saada viime jouluna ainakin 30 pakettia per pää...Ja se tuntuu ihan kamalalta määrältä... Toki lapset tykkää! Mut kyllä nykyään on aika kulutusjuhlaa! Ennen itse ostin kamalasti lahjoja, mutta kun niit kääröjä tuli sit vieläkin enempi, niin ostamme vain pari pakettia nykyään! Meillä lapset pyytää niitä perus leluja, mutta pyytävät myös käytännöllisiä lahjoja, joita sitten vinkaan tontuille eteenpäin... ;)
 
snusmumrigen
Its ostan 1-2 lahjaa ja mummeilta, papoilta, kummeilta yms. sukulaisilta tulee noin 15-20 lahjaa, pahimmillaan enemmänkin. Isovanhemmat aina innostuu lahjojen kanssa, vaikka mun mielestä toi on ihan järkyttävä määrä lahjoja. Tuntuu, että niitten mielestä lahjat on se joulun tärkein juttu :(
 
vieras
Ostaako teillä kaikilla mummot, kummit ja muut sukulaiset lapsillenne lahjoja? Mietin vaan kun meillä saavat vain minulta ja mieheltäni paketin. Eivät ole koskaan kummit ym ym muistaneet jouluna.

ja tohon aiemmin jo kirjoitinkin että yhdet paketit saavat huonon rahatilanteen vuoksi =(
 
Meillä 5 lasta ja itse ostetaan jokaiselle 3-5 pakettia.Sitte jokaisella kolme kummia joilta saa paketit,lisäks mummoilta(vaareilta)2-3pakettia ja isomummolta yhdet ainakin.Eli kaiken kaikkiaan n.9-12 pakettia per lapsi=) Mun mielestä ihan tarpeeks siinä jo on=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ostaako teillä kaikilla mummot, kummit ja muut sukulaiset lapsillenne lahjoja?
Isovanhemmat ja kummit ostaa, täti ilman kummi-titteliä ehkä myös. Muulta suvulta en lahjoja odota, mut joku / jotkut saattaa lapsia muistaa... Aikuisten kesken on sovittu, ettei ostella muuten ku oman perheen kesken ja isovanhemmille sitte porukkalahjat.

Miks kummit ja isovanhemmat ei lasta jouluna lahjalla muistais? :eek: Mulle muistaminen on tärkeetä, olipa se lahja millanen tahansa... (pelkkä korttikin ilahduttaa) Koitan opettaa pojallekin, että ei tarvi olla kallista materiaa eikä lahjojen määrä määrittele välittämisen määrää. (= muistaminen ja yhdessä vietetty aika kertoo enemmän)
 

Yhteistyössä