Joululahjoja pienellä budjetilla?! Kaikki ideat kehiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ressierkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ressierkki

Vieras
Lahjoja pitäisi ostaa ainakin 4 mummille, 3 papalle, 6 alle kouluikäiselle lapselle (4vauvaa), 5 pariskunnalle, ainakin 4:lle muulle aikuiselle ja muutamalle kaverille...

Mitä vois tehdä ite? Mummeille ja kummeille materiaalina vois olla valokuvat lapsista...Mutta missä muodossa?

Mitkä lahjat on sellaisia yleispäteviä..(muut ku kukat)?

Mitä olette itse bonganneet edullisia lahjoja? Lasten lahjat alle 20e ja muut alle 5e ja mielellään edullisemmatki.. Ei siis ihan minimini budjetti mutta ei isokaan..

Tee iso kasa kahvikakkuja. Mun kiertoilmauuniin mahtuu 4 vuokaa kerralla, ja normaaliin 50 cm leveään hellaan menee ainakin 2 vuokaa kerralla. Tee niitä ainakin isovanhemmille ja tuttava pariskunnille. Koristelet ne lopuksi, tomusokerilla tai tee kuorrutus. On edullisia!

No ensinnäkin. Sovitte, ettei aikuiset osta paketteja. Aivan älytön ostaa tuollaisia vitosen paketteja, kukaan niitä ei oikeasti kaipaa...

Jos on ihan pakko, suklaata tai leivo itse joulukakut viemisiksi tai sitten se kukkanen.

Eikö nuo lastenkin lahjat voisi sopia, että kukin ostaa omilleen ja sitten kummilapsille?

Halvalla saa tehtyä itse ruokakoreja, sinne voi laittaa vaikka sinappia, joulukarkkeja, kuivakakkua, hedelmiä, itsetehtyä mehua/hilloa.. Näitä kun tekee isoissa satseissa niin aika halvaksi tulee =)

Sisaruksille laittaisin lahjoiksi esim. lautapelejä, muistipelit ja muut eivät älyttömiä maksa mutta ovat mieluisia. Isommille lapsille vois ostaa esim. tehtävä/värityskirjan ja kyniä.

Tähän hätään ei tule nyt muuta mieleen.

Valokuvakalentereita saa aika halvalla, hitsi kun en muista missä se oli, maksoi n. 11 e.

Mulla on jo useamman vuoden ollut periaate ettei ostella mitään kellekään paitsi omille ja siskon lapselle. En edes lähetä joulukortteja, en ole oikeestaan ikinä lähettänyt.
Joskus olen antanut lahjaksi valokuvia kehyksissä.

No, jos annat vaikka valokuvan kehystettynä tai sitten tiimarissa taisi ainakin olla sellaisia valmiita kalenteripohjia, joihin sai itse esim. valokuvia laittaa. Ei muistaakseni ollut kovinkaan kallis ja valokuviahan saa netistä alle 10 senttiä kappale. Ja nehän vois vielä antaa niin, että jos mummut ja pappat vaan yhdessä asuvat, niin antaa yhteisenä ne.
Tai sitten ite tein yhtenä jouluna niin, et ostin kangasvärejä, käsityökeskuksesta hain ja pilttipurkillinen taisi alle 2e olla. Tein sitten tyynyliinoja niillä. Tekstinä oli hyvää yötä kummitäti ja sitten nukkuva ihminen, pongasin sen kuvan netistä. Ja tuolla lasten lahjabudjetillahan nyt saa jo vaikka kuinka hienon lahjan.

Aikuiset eivät tarvitse mitään tavaraa, se on minun mottoni. Kaikilla on jo hirveästi kaikkea ja entisiäkin on vaikea säilöä minnekään. Mummiltani opin, että jouluna ja uutena vuotena ei niinkään sillä lahjonnalla ole merkitystä. Lapsia on ihana lahjoa, koska he nauttivat eri asioista kuin aikuiset. Ja saavat ajan kulumaan leikkimällä..ja kun lapset viihtyvät viihtyy aikuinenkin.

Isästäni ja äidistäni tiedän sen, että he haluavat tavata meidät jouluna, antaa lapsille joululahjat, kysellä kuulumiset ja katsella lasten leikkiä. Yleensä meillä lapset antavat heille pienet lahjat -jotain lämmintä, josta on hyötyä heidän ulkoilu-ja luontoharrastuksissaan. Tarjoilen myös ruuan ja kahvit, jos malttavat meille asettua -yleensä on kiire viettämään hiljaista joulua, koska eivät vielä jouluna mässää -vaan Uutena Vuotena.

Sisareni perheelle olen laittanut usein herkkukorin tyyylisen. Keräilen juustoja, leivonnaisia, nameja ym. herkkuja jokaiselle. Isossa perheessä menee ja lapsista tuommoinen kori on jännittävä. Se on myös oiva perinteenjatkaja.

Veljelleni olen antanut pienen paketin, yleensä yhteisen morsiammen kanssa jaettavaksi -kotiin liittyvä tai herkkukori.

Lasten kummit käyvät meillä melkein kaikki syömässä. Se on oikeastaan jokajouluinen perinne, joidenkin kummien vanhemmatkin käyvät meillä syömässä perinteisen pitkän kaavan mukaan. Joulupäivällinen alkaa klo. 18 ja päättyy klo. 22! Tosin tänä jouluna saatan itse olla töissä ja muutenkin semmoinen surujoulu vielä..mutta ruokaa on varattava, isäntä toimikoon parhaansa mukaan! Ja hyvin on kummeille riittänyt lasten peliä käydä katsomassa.

Joo mä oon samoilla linjoilla, aikuiset ostaa lahjoja vaan lapsille. Ja mä en ees osta muille kuin omilleni, samoin sisarukset. Meillä lapset tekivät isot sydämmen muotoiset, koristellut piparkakut mummille ja vaarille. Jos on rahaa niin mies ja vaimo toisilleen.
Mummit ilahtuvat eniten lasten antamista lahjoista, esim. itse askarrellusta taulusta. piirustuksesta piparkakusta. ym.
Lapsille yksi yhteinen mielenkiintoinen lautapeli /perhe ja omille sen lisäksi yhdet lahjat.

me ollaan aikoja sitten sovittu ettei osteta mitään aikuisille ja laspsista´kin vain omille ja miehenkummopojalle.joskus jois haluan voinjollekin ostaa suklaaraisan. mielestäni ei kannata stressata moisella asialla, isovanhemmat ovat iloisia siitäkinkunjouluna soitetanaj toivotetaan hyvää joulua ja ehkä kuvat lapsosista lähetaään

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
me ollaan aikoja sitten sovittu ettei osteta mitään aikuisille ja laspsista´kin vain omille ja miehenkummopojalle.joskus jois haluan voinjollekin ostaa suklaaraisan. mielestäni ei kannata stressata moisella asialla, isovanhemmat ovat iloisia siitäkinkunjouluna soitetanaj toivotetaan hyvää joulua ja ehkä kuvat lapsosista lähetaään

Hyvät kännit jo sulla?

Kiitos vastauksista! Me jätettiin yks joulu ostamatta lahjat noille aikuisille vaan pikkusen hävetti ku kaikilta oli sitte kuitenki meille lahjat!! :o

LISÄÄ IDEOITA OTETAAN VASTAAN!

Yhteistyössä