joululahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulusydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulusydän

Vieras
Onko aikuiset ihmiset ihan oikeasti pahalla päällä jostain anopin, kummin lahjasta?? Monena vuotena ei olla saatu miehen vanhemmilta mitään lahjaa, mutta ei mun mielestä se lahja ole tärkein vaan se välittäminen, aina ollaan tervetulleita heille ja muutenkin pitävät yhteyttä. Jos jotain ostaa niin en mä ainakaan loukkaannu jos nyt vääränlaisen lahjan ostaa se AJATUS on tärkein jotenki kun lukee näitä joululahja viestejä niin tulee tosi surullinen olo siitä että kaikesta on tehty kauheen materiaalista..kummius, isovanhemmuus olet sitä parempi mitä enemmän lahjot..huoh! Aikuiset ihmiset ja kehtaa rutista jonkun lahjan takia. kaikki ei vaan osaa ostaa lahjoja tai kaikilla ei oo vara ostaa lahjoja. Eikä kai lahjat mikään mitta ole.

No mut hei... onhan ne lahjat hyvän isovanhemmuuden mittari. Ihan kuten on oikean vuoden reimatecitkin hyvän äitiyden mittari :D

Aika materialistisen kuvan tämä palsta kyllä nykyajan pienten lasten äideistä antaa. En silti halua uskoa, että kaikki äidit olisivat samanlaisia.

En mä ainakaan ole pahalla päällä. Niin kauan asiat on ok, kunhan papereista ei löydy käytettyjä likaisia alusvaatteita. Mut nekin ymmärtää jos lahjanantaja ei käy täysillä.

Vääränlaisen lahjan saamisessa vaikein ainakin mulle on se, että en millään haluaisi pahoittaa lahjan antajan mieltä, joten yritän olla kohtelias, mutta pelkään, että silmäni tai eleeni paljastavat, että lähja ei vaikkapa sovi minulle ollenkaan. Minä en osaa teeskennellä ollenkaan, joten ainoa keino on valmiiksi asennoitua siten, että kaikki kelpaa ja että yritän ajatella lahjaa myös eleenä, en pelkkänä tavarana, jolle minulla pitäisi olla käyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No mut hei... onhan ne lahjat hyvän isovanhemmuuden mittari. Ihan kuten on oikean vuoden reimatecitkin hyvän äitiyden mittari :D

Aika materialistisen kuvan tämä palsta kyllä nykyajan pienten lasten äideistä antaa. En silti halua uskoa, että kaikki äidit olisivat samanlaisia.

Ei varmasti kaikki olekaan samanlaisia en minäkään siihen usko, mutta todella paljon täällä on ollut aloituksia noista lahjoista ja suurin osa melko varmasti aikuisten äiti-ihmisten kirjoittamia. Ja rehellisesti sanottuna kun olen tätä palstaa pitkään lueskellut niin paljon on materiaalista ajattelua, liian paljon. Tuntuu että ihmiset jotenkin ajattelevat että tavarat=onni

Rutinoista en pidä, mutta heitänpä tähän yhden mielipiteen lahjoista ja niiden hankinnasta.

Esim. kun mieheni ostaa minulle lahjoja, hän ostaa aina a) kallista b) sellaista mistä en pidä c) sellaista mitä minulla jo on.

Pidän mölyt mahassani, mutta olen pahoillani. Mun mielestä tuo kertoo vain ja ainoastaan sen, että lahjoja ostetaan ostamisen vuoksi, ei sen ihmisen vuoksi jolle niitä annetaan.

Viime jouluna sain rukkaset ja kultaketjun.
Minulla oli jo ennestään täsmälleen samanlaiset rukkaset. En koskaan käytä kultakoruja, koska inhoan jo kullan väriäkin. Mieheni pitäisi jo tietää tämä.

Tänä jouluna sain sellaiset lyhyet huopatöppöset joita voi tuossa puutarhassa käyttää. Hän tietää pahuksen hyvin puutarhakenkätilanteeni, niitä ei tarvita yhtään lisää. Tämän lisäksi sain karvahatun. Se on tosi nätti. Muuten ihana, mutta kun minulla on jo täsmälleen samanlainen ennestään.

Valittaminen ei ole kivasta, mutta ei ole kivaa sellainenkaan, että lahjan antaja ei pysähdy yhtään miettimään lahjan saajaa. Joten ihan turha sanoa että ajatus on tärkein. En nimittäin osaa ymmärtää sitä että mieheni ajatus on aina tärkein, eikä se mitä minä ajattelen.

Mutta mulla on muutenkin mies, joka on 10 kertaa fiksumpi kuin muut, eikä kukaan anna hänelle vihjeitä (koska hän ei toisia kuuntele ) ,ohjeita, saatikka määräyksiä.

Joopa joo sääliksi käy näitä ihmisiä kun lahjat on vääränlaisia, joukukortit on vääränlaisia jos ei ole itse näperretty ja tekstarin lähettäjä joulutoivotuksena ei välitä kaveristaa yhtään ja kertakaikkiaan ärsyttävä :D . Onneksi mulla on jäänyt pipo hyllylle niin ei kiristä :)

Alkuperäinen kirjoittaja joulusydän:
Onko aikuiset ihmiset ihan oikeasti pahalla päällä jostain anopin, kummin lahjasta?? Monena vuotena ei olla saatu miehen vanhemmilta mitään lahjaa, mutta ei mun mielestä se lahja ole tärkein vaan se välittäminen, aina ollaan tervetulleita heille ja muutenkin pitävät yhteyttä. Jos jotain ostaa niin en mä ainakaan loukkaannu jos nyt vääränlaisen lahjan ostaa se AJATUS on tärkein jotenki kun lukee näitä joululahja viestejä niin tulee tosi surullinen olo siitä että kaikesta on tehty kauheen materiaalista..kummius, isovanhemmuus olet sitä parempi mitä enemmän lahjot..huoh! Aikuiset ihmiset ja kehtaa rutista jonkun lahjan takia. kaikki ei vaan osaa ostaa lahjoja tai kaikilla ei oo vara ostaa lahjoja. Eikä kai lahjat mikään mitta ole.

Peesi tälle. Ainoastaan silloin harmittelen jos esim lapset saa jotain vaatetta ja ovat liian pieniä. Silloin on tavallaan rahat menneet ihan hukkaan jos ei voi ollenkaan pitää vaatetta. Mutta ei mulle tulis mieleenkään rutista lahjan "arvosta". Mulla yks tuttu joka valittaa tyyliin " se ja se anto VAAN sitä ja tätä" Tosi ärsyttävän kuulosta.

Yhteistyössä