*JOULULAHJAT heinäkuussa*

Heippa kaikille!

täällä olis vielä yks uus mamma :) Lueskellut olen jo jonkin aikaa ja nyt ajattelin paljastaa itseni teille muillekin (en siis kirjaimellisesti :LOL: ) Itsestäni sen verran että esikoista odotellaan, ikä on 26 ja la ois 16.12. Muuta en paljon vielä osaa sanoa, kun näköjään meille on tulossa muutto miehen opiskelupaikan perässä eikä vielä tiedetä minne :eek: Kaikki tulokset ei vielä oo tullu, mutta yks paikka on jo miehellä varmasti (onneksi) Niin, mies on 27 ja me ollaan oltu naimisissa kohta piakkoin 2 vuotta. Tulipas epäselvä sepustus, kai mä selitän tarkemmin tässä myöh. sitten, onhan tässä aikaa kirjoitella ennen tuota joulukuuta :D

sindi ja salamanteri (nyt koossa siis 17+1)
 
Nyt alkoi meillä vasta oikea ja aito odotus. Sain vapauttavan tuomion lapsivesitutkimuksesta eli tervettä tyttöä ootellaan!!! :heart: Neuvollassa kävin eilen ja sielläkin kaikki ok.

Verenpaine, hb ja pissa ok ja kohdunpohjan korkeus oli 12cm. Painoa oli tullu VAIN 400g/vko, joka yllätti vähyydellään, olo on kuitenkin ollut hieman isompi..

LA on sit se 10.12. vaikka tuskin se nyt haittaa, vaikka listassa on 11.12. viikkoja korttiin merkattiin tasan 18 vaikka niitä oli eilen "vasta" 17+6 :LOL:

Voi miten olen onnellinen ja iloinen.
 
Mä hyppään teidän joukkoon, ku en oo aiemmin huomannu. Eli kolmatta odotellaan syntyväksi joulukuussa ja 17. pvä olis laskettu, siellä ei ollukaa viä ketää samalle päivälle.

Eli heips vaan kaikille :wave:
 
No miehän varsin aktiivisena listanpäivittäjänä laitoin heti Härkänaisenkin (Ihania uutisia lapsivesitutkimuksesta, onnea!!!) LA:n kohdilleen seuraavaan päivitykseen ja toivotan taas kaikki uudet tervetulleeksi! Teidätkin on listalle lisätty, maanantaina tulee uutta listaa näkyville!

Hui mitä harkkasuppareita! Ei siis tee kipeää eikä mitään, mutta kyllä vähän vetää naaman vakavaksi kun alavatsasta tulee kivikova pallero. Mutta mikä ihanaa, silloin tuntee kädellä ihan selvästi millä puolella kohtua tää vesseli makailee. Mahtaa se ihmetellä että mitäs tää nyt tälleen ahtautui tää oma kolo :D . Nauroin eilen miehelle että mitä ihmeen potkunyrkkeilijää tässä oikein tehtaillaan, kun niin aggressiiviset liikkeet alkoi nukkumaan käydessäni. Meidän varsinainen Tysoni :LOL: .
 
Kamomilla, jos teille tulee seuraava Rocky, nii mä taas oon ajatellut että täältä on tulossa joku ihmeen myyrälapsi :D Potkuja ja muita tuntuu vähemmän, mutta auta armias mikä myöriminen ja kaivautuminen tuntuu vähän väliä :LOL: ehkä siitä on tulossa kaivosmies tai -nainen.. Välillä tuntuu että pikkukaveri pyörii ittensä ihan pyörryksiin, mua huimaa ja pelkkä ajatuskin :D

Onnittelut Härkänaiselle, on varmaan aika hermoja raastavaa odotella tuloksia, mutta nyt sitten on sitäkin helpottavampi olo!
 
Kiitokset teille! :flower: :hug:

On tässä vielä vähän epätodellinen olo.. tuo vastauksen odottaminen on näköjään ihan oma lukunsa.. en ikinä unoha sitä järkyttävää epätietoisuutta ja selittämätöntä pahaa oloa.. mutta onneksi tällä kertaa tulokset oli vapauttavat, pelkäsin niin hirveesti pahoja mutaatioita.

Mutta IHANAA ETTÄ SE ON TYTTÖ!!!! Oon jotenkin kauhulla oottanut sitä, että entäpä jos tämä onkin poika.. ei muuten mitään, mutta meillä suvun vanhukset ränkyttää siitä, että niin kauan yritätte, että isi saa pojan... Tämä jos ois ollu poika niin meidän olisi ollut PAKKO tehdä vielä yksi, nyt ei ole pakkoa, halusta vaan on kyse. En tiiä ymmärrättekö, mutta minä otan aika raskaasti sen, että ihmiset ei onnittele oikeesti näin monesta tytöstä vaan sanovat ääneen sen, että "oishan se ollu jo pojan vuoro" tms. Kauhulla ajattelin, miten tytöt reagoi siihen, jos tulokas on poika.. siis ei siihen itse poikaan vaan siihen järkyttävään huomioon, jota se tulis saamaan ja ne kommentit varmasti loukkais meidän tyttöjä pahemmin kuin minua. Tytöt on jo tuumailleet pari vuotta, että "äiti, onko pojat jotenkin parempia kuin tytöt kun suku oottaa poikaa? Eikö me siis niinku kelvata tai jotain?" Aatelkaa nyt, meidän vanhin on 7v ja nuorin 2,5v, ne siis joutuu miettimään huonommuuttaan jos tuossa vaiheessa!!!! Siinä itku silmässä monesti oon selittänyt, että vanhemmat ihmiset ei aina ajattele mitä ne sanoo ja meille omat lapset "olipa ne millaisia tahansa" on yhtä rakkaita ja toivottuja kaikki.

Mutta se siitä. Nyt helpotus todellakin monesta suunnasta, sain vielä hyviä uutisia siitä lähiomaisesta, joka on sairaalassa, toivoa on sielläkin suunnassa!

Liikkeistä sen verran, että nyt alkaa säännöllistyä nekin. Joka ilta muokkaa ja jojottaa mahassa ja joka aamu sama homma. Eilen tunsin kädellä liikkeet jo mahan päältä, joten pian varmaan ukko ja tytötkin pääsee kokeilemaan.

Suppareita on ollut.. jotkut sen verran kipeitä, että selkään särkee. Mulla supparit on ollu arkipäivää alusta asti kaikkien kohdalla, niitä kohdun kivettäviä suurin osa, mutta sit sellasiakin, jotka alkaa juoksuttamaan vessassa ja kestäävät hieman yli 30sek. Muutamia vihlaisuja on tuntunut alamahassa muutamien suppareitten kohdalla, mutta se kuuluu asiaan, ainakin mulla, tekee vaan tilaa ympäristöön. Epäilempä, että kaikki tietää niin ekakertalaiset kuin uusijatkin, että kun TOSI SUPPARIT eli synnytyssupparit alkaa niin kukaan ei jää ihmettelemään paikalleen vaan heti tietää, että NYT se alkaa.

Tsemppiä, voimia ja lämpimiä ajatuksia teille!!! Minä lähen nyt pelastamaan pinnasängyn ulkovarastosta ja rupeen seuraamaan sen kuntoo, että onko siitä vielä mihinkään.
 
B-7
Onnea vielä Härkänainen!Mulla on varmaan mennyt ihan ohi että teillä on tyttöjä,mutta onko tämä teille nyt viides tyttö sitten?Onnea,ihanaa!
Ja ymmärsin sun ajatukset tosi hyvin!Suku on se pahin=)Mulla kun oli kanssa ensin 3 tyttöä.Kolmannesta tytöstä oon saanut onnitteluja vähiten mitä koskaan.Mummot oli pettyneitä kun taas tuli tyttö :eek: Ja mä kun olin onnessani kauniista tyttärestäni(ja olikin muuten kaunis vauva,ja kaunis nuori tyttö nyt :ashamed: )Sitten neljäs olikin "lainvastaisesti" poika,onnitteluja sateli,ja mä loukkaanuin tyttöjen puolesta,mun ihanat tytöt :heart: (rakas on poikakin,pojat,tietenkin)Sitten alkoi nämä:nyt teillä onkin perhe täys,poika on niin kaikki hyvin!
Hoh hoh!
Kyllä naamat ovat muutamaan kertaan venähtäneet ,kun vielä lisää tulee.Vaikka se poika/jat onkin jo! :heart: Mutta siitä härkänaisen sanomasta halusta tässä on kiinni,ei pakosta!
Lapset on ihania!Tytöt että pojat!!
Tais tulla aika sekava selitys,ymmärtäköön ken ymmärtää :whistle: B)

Muuten ei napaan kummaa,hyvin porisee=)
 
Onnea Härkänainen! Voin kuvitella miten helpottavaa on ollut saada tietää et kaikki on hyvin :flower:

Tuosta nyrkkeilijän alusta.. Aika hyvät mahdollisuudet täälläkin saada sellainen; satuin yskäisemään eilen oikein kunnolla ja nousin vaa`alle niin kauhia nyrkkeily alkoi, et mitä häiritset mua täällä =)

Nyt täytyy jatkaa töitä mut vointeja teille kaikille

Marttan + nakki 16+3
 
Ihanaa, että sait hyviä uutisia härkänainen :D Minäkin haluaisin tietää sukupuolen, vaikka mulle on ihan sama kumpi sieltä tulee. No, jospa sit 24.7. onnistais kurkistaa rakenneultrassa se sukupuoli.

Masussa tuntuu joka päivä ihanaa myllerrystä ja potkuja :heart: Aktiivinen liikkuja on ihan niin kuin isosiskonsakin oli masussa asustellessaan. Mua on alkanut kamalasti pyörryttämään eli tietää taas että alapaineet laskee. Sohvaltakin kun nousee niin meinaa vintti pimentyä.

Caffee ja ikiliikkuja 19+3
 
Heissan kaikki,

Vielako mahtuis yksi jouluntahti mukaan? Ma olen teidan hopinoita tassa lueskellut ja on niin mukavaa meininkia etta oli pakko punkea joukkoon. Tuolla helistimissa ma pari kertaa kirjoittelinkin mutta siella on tainnut menna homma talla hetkella vahan autoistuimista tappeluksi.. :x

Ensin Harkanaiselle todella lampimat onnittelut hyvista tuloksista!! :flower: Ma tuossa lueskelin tuon "seula" ketjun lapi (siina meni pari paivaa) kun kerta itsea pitaa kaikin tavoin pelotella. Monet itkut tuli itkettya seulasta kiinni jaaneiden mammojen tarinoita lueskeltua - osa ilosta kun tuli hyvia uutisia ja terveita vauvoja, ja osa sitten niiden surullisten uutisten myota. Ei tama odotus aina niin helppoa ole ja kun tuollainen ylimaarainen pelko on mielessa (etta lapsi ei ole terve), siina on vaikea hymyilla. Mutta nyt on kaikki hyvin - Iso hali! :hug:

Mutta meikalainen on 29v. toista lastaan odottava naisihminen taalta Lontoosta, eka onkin on vaikka kuinka vanha (15.08.99) eli melkein tuntuu kuin ekaa odottais kun ei mitaan muista. Laskettu aika on 23.12 ja tuntuu etta sinne on viela niiiiin pitka aika.

Meikalaisen ristina on ollut kamala vasymys ja toimimaton vatsa... Toivottavasti en niille rautalaakkeille joudu kun sittenhan sita pulassa sen vatsan kanssa oltaisiinkin! :eek:

Ja jostakin syysta vahan nolottaa myontaa mutta meidan (siis hysteerikko meikalaisen) oli "ihan pakko" tilata se koti-doppler kun en meinaa millaan uskoa etta siella on vauva (vaikka on ollut jo ultrakin).. Ja sitten tietenkin tulee naita kamalia "onpas siella hiljaista, onkohan vauvalla kaikko hyvin" tunteita. Tiedatte kai... Se doppler auttaa kun kuulee etta siella pieni sydan pompottelee mutta vahan pelottaa etta vaikka sen pitaisi turvallista ollakin, niin siita on vauvalle jotain haittaa. Olen kylla yrittanyt olla aika varovainen ettei mene liikakaytoksi.. Kuten sanoin - hysteerikko! :ashamed:

Onko muuten muut huomannut etta pelottaa enemman kuin esikoisen kanssa? Ehka meikalainen oli vain niin naivi silloin etta sita vain oletti etta kaikki menee hyvin ja nyt sitten ian mukanaan tuoma kyynisyys on iskenyt...

Niin, ja onko teilla muuten mitaan ruokia mita kaipaatte, jotka on silla kamalalla "ei saa syoda" listalla? Meikalaisella alkoholi on nollatoleranssilla ja sita ei juuri kaipaa (paitsi punaviini haisee muka nyt todella hyvalle) mutta ah: sinihomejuusto! Sita kun sais!

Oho, tulipas tekstia ja omaa napaa. Anteeksi vain! :p

Hauskaa torstain jatkoa kaikille, kylla se perjantai sielta viela tulee...

Naputtaja & Pottu (16+2)
 
Taas kävin neuvolan tätöstä morottaan, ja kaikki hyvin.

Paineetki hyvät vaikken ole nukkunut, ja tätönen sanoo naama vakavana: -Nyt sun täytyy ottaa ja nukkua! :LOL: -Aa, miten en ite moistä ymmärtäny...

Noo, tämmöstä tämä. Poikanen vielä mukana niin kaikki hyvin =)

Hyvät voinnit itsekullekkin mahankasvattajalle!
 
Täältäkin onnittelut Härkänaiselle, nyt on varmaan aika rauhallinen olo! Naputtajalle tervetuloa ja kyllä, minä ainakin odotin esikoista ilman huolen häivää mutta nyt kakkosen kanssa on vaikka millaiset pelot tulleet mieleen. Meillä kun tärppäsi tosi nopeasti niin olin ihan varma että kesken menee että ei voi olla näin hyvä tuuri... (lähipiirissä on ollut keskenmenoja :( ) ja sitten mietin että jotakin vikaa siinä on, nyt olen huolissani kun liikkeitä ei ole tuntunut viiteen päivään :/ vaikka ensimmäiset liikkeet tuntui jo viikolla 14. Lisäksi muutamana päivänä on iltaisin tullut supistuksia ja inhottavia viiltelyjä alavatsan tuntumassa (onneksi ei tänään!). Normaalisti en ole mikään skitsoilija mutta nyt mielikuvitus ja hormonit saa ajatukset välillä hettämään ihan häränpyllyä ja sitä aattelee kaikkea kamalaa. Ei pitäisi kun ihmisillä on ihan oikeitakin murheita ja huolia, no ehkä ymmärrätte. By the way, paljonko tommonen koti-dopler maksaa ;) .
Ruoista kaipaan ehkä eniten kylmäsavustettua lohta ja graavisuolattua, niin ja kunnon maksapihviä...slurps, ehkä sitten uutena vuotena pääsee herkuttelemaan jos olisi jo tonttu silloin syntynyt, tosin esikoinen syntyi 42+2 joten jos samallatavoin menee voikin tulla tammivauva!
Onko muuten porukassa muita joilla olisi esikoinen mennyt kunnolla yli ja miten sitten toinen/toiset on tulleet? Niin ja kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia joilla esikoinen olisi syntynyt sektiolla niin onko seuraava /seuraavat tulleet alateitse vai sektiolla myös? Itse mietiskelen että kuinkakohan käy, jotenkin tuntuu että tämäkin menee sektioksi...vaikka eihän sitä tiedä. Tosin sektiosynnytyskin oli oikein hyvä kokemus mutta toki sitä toivoisi että voisi kokea myös alatiesynnytyksen. No synnytysasiat ei ihan vielä ole ajankohtaisia mutta kiinnostaa kuitenkin kuulla kokemuksia. Joo, nyt rupes tekemään mieli jäätelöä kaakaojauheella, tervellinen iltapala :D , sit nukkumaan että jaksaa aamulla töihin. Kyllä nämä ilta-aamu työvuorot on ahterista kun ei kerkee näkemään lasta kuin vilaukselta ja viikonloppuna vielä yövuorot...blaah! Niin onko muita kolmivuorotyöntekijöitä, miten jaksatte ja milloin loppuu yövuorojen tekeminen teillä, meillä vko:n 20 jälkeen ei tarvi tehä öitä ja aikaisemminkin voi onneksi neuvotella.
No, mutta nyt jäätelölle! Hyviä vointeja kaikille joulumuoreille!
Vennu ja tonttu 16+4
 
Heips!
En tiedä tuunko olemaan tammi- vai joulumamma, mutta tänne ilmoittaudun kans. Olen ollut tuolla keskenmenon jälkeen plussanneiden sivuilla ihmettelemässä. LA on 01/01/09.
Vennu Sinulle ajattelinkin vastata, koska asia on erit. ajankohtainen minullekin. Eli sektio homma. Riippuu miks sulle tehtiin sektio eka kerran.
Mulle tehtiin sektio, koska synnytys ei edistynyt. Oli monenlaisia ongelmia: raskausdiabetes, raskausmyrkytys, vaavi oli iso ja kaiken huipuksi käynnistys lääkkeet eivät auttaneet. Olin tuossa lääkärillä pari päivää sit ja hän halus ruveta keskustelemaan asiasta jo nyt. Hänen mielestään minulle ei voi eikä saa noita käynnistys lääkkeitä enää antaa. Ne kun eivät toimi ja sit sektion jälkeen eivät kauheen mielellään niitä halua antaa.
Eli kuulemma on mun valinta haluanko mennä normaalisti, vai haluanko sektion.
En ole päättänyt vielä, mutta tarkkaan joudun miettimään. Lääkärin mielestä todennäköisyys on suuri et menee taas sektioon, vaikka haluaisinkin normaalisti synnyttää.
Haluaisin normaalisti yrittää, mutta todennäköisyys on suuri et noi ongelmat taas tulevat, joten onko sit typerää ottaa turhia riskejä. Jos taas valitsen sektion, asia on sit sillä selvä...
Eli tuollaista täällä. En tiedä auttoiko ollenkaan Vennu, toivottavasti auttoi!

NullPoints + tirri 15+1
 
Terve taas!

Kauheeta, tahan paikkaanhan ihan addiktoituu! :LOL:

Vennu: Just tota samaa meininkia mulla. Meillakin tarppas ihan sairaan nopeasti. Pillerit lopetin viime vuoden lokakuussa mutta vasta maaliskuussa paatettiin etta nyt sitten kumit nurkkaan ja SAMASSA KIERROSSA napsahti. Ihan samat mietteet; kun nain hyvin kerran kavi niin kai se vaaka tasoittuu ja jotain kamalaa tapahtuu. :whistle: Mutta seuraava tavoite on se rakenneultra ja sitten uskallan todella hengahtaa. Mullakin on ollut noita supistuksia ja viiltelyita mutta olen yrittanyt ne olla huomioimatta. Tosin mulla loydettin ureaplasma just ennen plussaa ja se kai voi aiheuttaa ennen aikaista synnytysta. Tanaan sitten erikoislaakarin aika missa seta selittaa etta tarviiko tasta(kin) asiasta panikoida... Ne pistaa kohta Naputtajan pehmustettuun huoneeseen lepaamaan naiden skitsoiluiden kanssa.
:LOL: :LOL:

Mulla oli kans esikoinen viikon ja paivan myohassa. Mika nyt ei ole niin hirveasti mutta ne paivat on niin pitkia siina vaiheessa. Tuohon sektioasiaan en henk. koht. kokemuksesta osaa sanoa mitaan mutta mita olen lukenut niin laaketieteellisesti ei pitais olla mitaan syyta miksi seuraava lapsi ei voisi syntya alateitse vaikka onkin tehty sektio. Vaikka kai sekin sitten riippuu siita etta miksi sektio tehtiin ja mika nyt on tilanne. Pitais vaan siis munkin olla kommentoimatta kun oikeasti en mitaan tieda mutta kun on aina pakko paasta jotain sanoon... :ashamed:

Ai niin, se kotidoppler. Ma tilasin sen taalla netista ja oli 99 puntaa. Aika kallis kun olen tuolla muilta sivuilta lueskellut kun siella Suomessa ovat tilailleet netista ?40 pintaan niita. Kannatta googlata etta mita loytyy.

Terve sullekin NullPoints! Toivottavasti sulle tulee selvyytta tohon "sektio/ei sektioo" asiaan. Onhan tassa viela aikaa katsoa etta miten raskaus sujuu mutta voiko se laakari todellakin jo muka sanoa etta tod. nak. on sektio taas? Voitko tehda niin etta suunnitelet homman eteenpain silla alapaasynnytyksella ja jos sitten alkaa nayttaa loppupeleissa etta se ei onnistu niin sitten sektioon? :hug:

No niin, tyot kutsuu!

Hauskaa perjantaita kaikille mahankasvattajille!!

Terv. Naputtaja ja Pottu 16+3 (vahan jo siella joku moyrii)
 
Tervetuloa taas uusille pulisijoille! Meitä on listalla jo tosi monta, 109 joululahjan odottajaa! Eihän kaikki toki aktiivisesti kirjoittele, eikä mielestäni tarvitsekaan, mutta täytyy todella kiittää teitä jotka kirjoittelette (viimeisimmässä päivityksessä poistin listalta muutaman nimen joiden LA ei ollut vielä selvillä, päivämäärän ilmoittaneita en poista ilman eri pyyntöä)! Tämän palstan henki on toistaiseksi pysynyt erittäin positiivisena ja kannustavana, ja kuten Naputtajakin sanoi, tänne todella on sen takia addiktoitunut! Eli kaunis kiitos mukavasta hengestä teille kanssasisaret :flower: =)

Itsekin nimittäin pitkän tauon jälkeen kävin helistimeen kirjoittelemassa kuulumisiani, ja muutamana päivänä sen jälkeen seurailin keskustelun etenemistä, ja kyllä vaan taidan taas joksikin aikaa poistaa sen ketjun suosikeistani. Ei mitään suurta tappelua, mutta sellaista mielipiteiden lyttäämistä ja omien pönkittämistä, johon en täällä vielä ole törmännyt. Todennäköisesti tässä pinossakin on monia odottajia, jotka hakevat vertaistukea useasta ketjusta (kuten minä :D ), varmaan on näitä helistimen keskusteluihin osallistuneitakin. Sitä vaan huomaa viihtyvän jossain paremmin kuin toisaalla.

Multa loppuu tänään kesäloma, raskain mielin joudun palailemaan töihin iltavuoroon (hoitoalalle). Mulla on vain määräaikainen työsopimus ja tässä joutuu nyt esittämään reipasta loppukesän jotta olisi edes teoreettiset mahdollisuudet saada sopimusta syys- ja lokakuulle, äitiysloman alkuun saakka. Tokkopa mua kukaan tahtoo töissä pitää jos olen enemmän saikulla kuin työkuntoinen. Onneksi tähän asti olenkin alkuraskauden pahoinvointien hälvettyä jaksanut hyvin, eikä olo tälläkään hetkellä mitenkään kurjalta tunnu muuten kuin henkisesti. Pomo on monesti painokkaasti sanonut ettei raskauteni ole hänelle mikään este uusia työsopimusta syksylle jos sijaisen tarvetta vaan on. Nyt pitää toivoa että pomolla on lomaltapaluunsa jälkeen hyviä uutisia kerrottavana! Rehellisyyden nimissä täytyy teille tunnustaa että jos sen kahden kuun sopparin vielä saan, niin sitten loppuu reipastelut, enkä väkisin yritä olla töissä äitiysloman alkuun asti. Sitä vaan uskaltaa jäädä paremmin saikulle kun tietää saavansa ainakin sen peruspalkan.

Seuraavalla neuvolakäynnillä kuun lopussa saankin jo niitä kelan lappusia! Tarkottaako se sitten äitiyspakkauksen hakulappusia ja muita, luulisin. Mä olen tehnyt maltillisesti pieniä vaatehankintoja vauvalle alennusmyynneistä, ja anoppi on tahollaan tehnyt lisää. Oon yrittänyt ostaa lähinnä 56 ja 62 cm, mies sanoikin että jos jonkun tosi pienen vauvan synnytän niin hän sitten menee ensitöikseen vaateostoksille. Kaverilleen kävi niin, heidän tytär oli 46cm syntyessään ja äiti pituuden kuultuaan parahti että "eihän meillä ole sille mitään päällepantavaa!" :D . Mutta siis jo yhtään tämä meidän mukula vanhempiinsa tulee niin pituutta on ainakin sen 50cm ja painoa yli kolme kiloa.

Kauheeta jaarittelua multa tänään, mutta ehkä mä olen vähän hermostunut tuosta töihin menosta. Sitä vaan niin tahtoisi jo jäädä kotiin...
 
Naputtaja Vastaan tässä heti sulle, kun töissä on hiljainen hetki. Niin se lääkäri oli ihan asiallisen oloinen ja minusta tuntui et nähny monenlaisia juttuja. Joten olisko vetäny kokemuksistaan johtopäätösen??? Siis ei todellakaan voi tietää miten asia menee lopussa. Se sanoi vaan et jos suunnitellun sektion haluaa, niin se täytyy sanoo ajoissa. Sanoi et "ei esim rv 38". Tietty niihen pitää antaa aika ja kun toi joulukin sattuu silleen siihen, niin ne eivät kyllä joulun aikaan sitä tee. Mieluummin minäkin joulun oon kotona ilman vauvaa tai vauvan kanssa. Ei ne turhia silloin ota, että lääkärit ja kätilöt saa jotain vapaa-aikaa kans.
Sit mulla oli se silloin lopussa kun eivät antaneet mun syödä ruokaa (jos menee sektioon), niin olin niin heikko et vaan vapisin. Suunnilleen olin taju kankaalla ja harmitti jälkeen päin et ei osannu vauvasta nauttia.
Aion katsella siis miten tilanne kehittyy. Ei oo mitenkään suuri hätä vielä päättää. Seuraavalla kerralla rv28 kuulemma pitäis alkaa tietämään.
Niin ja maassa maan tavalla. Luulen et Suomessakin olisi aika samat sävelet näistä asioista.

Nullpoints rv15+1
 
Täällä kans kirjottelu tosiaan jääny vähemmälle ku kaikki aika menee töissä tai jossain muualla ku koneella! :D

Alko naurattaa toi sindin kommentti et jos siitä tuleeki joku kaivosmies! :LOL: :LOL:

Aika hassua ku mietin eilen illalla selälläni maatessani et onkohan se nyt tossa ihan oikeella puolella möykyssä, ku ihan selvästi oikee puoli oli kohommalla ja siinä tuntu sellanen möykky. Sit yritin vähän hellästi painella et jos se ois liikkunu siitä.. :D Voiks se olla mahollista et tuntee kummal puolel se nyt on??

ONNEA Härkänainen aivan mahtavista uutisista! :flower: :flower: =) Ihanaa..pieni tytöntyllerö. :heart:

pikku ja pienoinen 17+0
 
Heippa mammat!
Täälä on iskenyt taas huoli päälle... Jotenkin tuntuu että eihän tuo maha kasva ollenkaan ja liikkeitäkään en ole tuntenut!!! :( Olo on kyllä ollut ihan hyvä ja viimeksi neuvolassa kaikki hyvin, sydänäänet kuului ym, mutta huoli hiipii silti! Inhottavaa kun ei vaan voi nauttia raskauden etenemisestä, varsinkin nyt kun ei enää pahoinvointia tms ole. No, ensi perjantaina on taas neuvola, että ehkä se taas rauhoittaa mielen hetkeksi :)

Työasiaa: Mulla olisi vielä viikko kesälomaa jäljellä ja jotenkin stressaa nyt jo töihin paluu! Olen myös määräaikainen ja alunperin työsopimus oli tehty elokuun loppuun, mutta nyt sitä ilokseni jatkettiin joulukuun loppuun asti. Vähän mietityttää, kun syksyllä on tulossa virka auki yksikköömme ja aion tietenkin sitä hakea, mutta jotenkin tuntuu epätodennäköiseltä että minua tässä tilanteessa vakinaistettaisiin, vaikka kovin ovat olleet tyytyväisiä työhöni jne.. Olisi vain niin helpottavaa jäädä sitten äitiyslomalle kun sen jälkeen olisi sitten työpaikka tiedossa! mutta mutta aika näyttää....

Eipä tässä muuta ihmeitä... taidan lähteä saunomaan! :) :wave:

Sapis ja pikku 18+2
 
Lauantaita kaikille ja tervetulos uusille !
Ollaan tänään lähdössä mökille, joten viikon päästä pääsen sitte taas lueskelemaan ja naputtelemaan tänne. Mökille ei konetta mukaan oteta, ei kuulu mun mielest mökkilomailuun.
No, eilen oli neuvola ja kaikki hyvin. Hb oli noussut 131, joten viimeks ollut alhainen lukema johtui vain silloisesta flunssasta. Lisärautaa ei tarvita. Paineet oli 107/60, painoa n. 260 viikossa tullut lisää ja vauvan syke pompotti 145. Siis kaikki hienosti, nyt vain lomaillaan. seuraava neuvola 18.8. , mut onneks ultra siinä välissä 24.7.
Hauskaa viikonloppua kaikille !
 
B-7
Samoissa mennään kuin aurinkomamma!Mökille huomenissa ja netti ei sinne kuulu.Joten nettipimentoon tämäkin mamma. =) Tänään pitäsis pakata ja kaivaa lapsille onkimatoja puutarhasta.Täytyy hakea myös lastentarviikkeesta retkisänky,kun minä hölmö menin vanhan antamaan pois :eek:
Seuraavakin viikko kuluu mökkeillen mutta välillä kaupungissakin piipahdellen,tiedä sitten maltanko koneelle...Kuun lopussa teemme vielä tukholman reissun lapsien kanssa,pari yötä sielä ja reitit laivalla.Saavat sitten katsella koulutarviketta sieltä, vähän extraa,sellaisia kyniä ja kumeja ettei kaikilla heti tule vastaan=)

1vko 6 päivää rakenneultraan,voi aika kulta,kiidä!!En sitten millään malttaisi odottaa sinne enää...

Ja massussa on ollut tavallista rauhallisempaa.Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin.Yksittäisiä potkuja ja liikkeitä tuntuu muttei sellaista möyryntää kuin edellisillä viikoilla.Kai se kuuluu asiaan?!

Seuraava neuvolakin vasta niin että viikkoja 23+ ja saankin sitten kelan laput täyteltäväksi!

Nyt tosiaan jo puoliväli häämöttää,tänään täydet 19 viikkoa joten 20.alkoi!
Ja eikun kotia laittamaan kuntoon :wave:
 
Huomenta!

Täällä saatiin helpottavia uutisia lääkäriltä, että supistukset eivät ainakaan ole kypsyttäneet paikkoja. Nyt sitten pitääkin vaan aina supistusten tullessa yrittää hieman rauhoittua, kun ei kuulemma kuitenkaan näin aikaisilla viikoilla olis hyvä hirveesti olla. Myös kaikennäköstä kasvu- ja venymiskipua havaittavissa etenkin iltaisin, mutta ne kyllä kestää. Vielä ottivat kaikki näytteet, että saadaan tulehduksen mahdollisuus suljettua pois. Tulokset tulee alkuviikosta.

Mulla ei tosiaan vielä noita liikkeitä oo tuntunut, mutta en oo mitenkään hirveen huolissani. Viikkojakin vasta 16+3 ja esikoiselta tunsin vasta joskus 19 viikolla. Mutta ainakin jos ekaa odottaa, niin ei tosiaan tarvi huolehtia, vaikkei mitään vielä tuntuiskaan!

Meillä ei mitään erikoisia lomasuunnitelmia. Miehellä on tänään ja huomenna koko päivän menoa, niin ollaa tytön kanssa kaksin. Jotain tekemistä pitäis kehittää, mutta saas nyt nähä. Tänään ei taida oikein uimakelitkään olla. Nyt kuitenkin pitäs lähtee siivoilemaan, että saa sitten vähän elämänhallintaoloa.
 
Ihmeen hyvin meni eilinen ilta töissä, ei yhtään supistusta! Liekö sitten vauvakin tykännyt kun olin kuitenkin paljon jaloillani, keinuvaa kyytiä =) . Illalla sitten kun rauhotuin tähäns sohvalle istumaan niin hyvin tuntui taas liikkeitä. Töissä oli vaan ihan pihalla, paljon potilaita vaihtunut parissa viikossa eikä mikään uusi asia tuntunut jäävän päähän. No, sellasta se vaan toisinaan on...

pikku87, kyllä mä luulen että ihan hyvin voi tuntea vauvan vatsan päältäkin jo, millä puolella kohtua se köllii. Mulla ainakin tuntuu ihan selvästi, etenkin harkkasupparin aikana. Ja lähtee joka kerta käden alta karkuun :D . Liikkeitä on muutenkin alkanut tuntua jo vähän vatsan päältä tunnustellessa, mieskin yhtenä iltana hämmästyi muutamaa napakkaa potkua.
 
B-7
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
pikku87, kyllä mä luulen että ihan hyvin voi tuntea vauvan vatsan päältäkin jo, millä puolella kohtua se köllii. Mulla ainakin tuntuu ihan selvästi, etenkin harkkasupparin aikana. Ja lähtee joka kerta käden alta karkuun :D . Liikkeitä on muutenkin alkanut tuntua jo vähän vatsan päältä tunnustellessa, mieskin yhtenä iltana hämmästyi muutamaa napakkaa potkua.
Sanon nyt sanasen tähänkin B)
Kyllä vauva voi tosiaan hyvinkin jo tuntua masun päältä ja niinkuin kamommillasanoi,varsinkin harjoitus supistuksen aikana pystyy hyvin toteamaan kummalla puolella vatsaa sikiö köllii =) Kun ei kerran koko vatsaa viellä valloita =) Mä saan ihan tunnusteltua vauvaa vatsan läpi varovasti,tosin lähtee kyllä aika pian alta pois.Välillä tuntuu "valtaisa"kohouma oikealla puolella ja yleensä aina sillä puolen.
Mutta nyt meillä noi liikkeet hiukan rauhoittuneet,viime viikolla oli kunnon möyryämistä nyt vaan ajoittain potkuja.Muistelen että tälläinen rauhallisempi kausi kuuluu näille main.Ja välillä taas ottavat spurtin ja maha vaan heiluu :LOL: Ihanaa kun monet jo alkavat tuntea liikkeitä,eikö olekin helpottavaa!!!???Itse voi varmistua että kaikki ok!
 

Yhteistyössä