Joululahjat 8v pojalle,onko liian vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Määrä vaikuttaa ihan riittävälle mutta aika vaatepainotteista on. 8v on vielä kuitenkin lapsi vai toivooko itse nimenomaan vaatetta mieluummin kuin leluja, levyjä, tavaroita...

Riippuu varmaa aikalailla, siitä onko tottunut samaan paljon lahjoja jouluisin? Ja ehkä ostaisin parilelua vielä. Lapset kuitenkin välittää enemmän leluista kun vaattteista. :)

Vaikuttaa kivoilta lahjoilta, mutta ehkä tuohon vielä lisäksi joku lelu tms. Meillä 7-vuotias ja osaa jo kovasti ilahtua vaatelahjoistakin (toisin kuin nuorempana), mutta kyllä niitä leluja vielä kovasti toivotaan.

En ymmärrä miksi määrää haukutaan. Tuohan on paljon, etenkin, jos jokin noista on hartaasti toivottu!
pari alakouluikäistä lastani saa yhden kaksi lahjaa vain, mutta ne onkin juuri niitä eniten toivottuja. Lisäksi tietty hyvää, mutta leluja(lue pelikoneita) vain 1 kpl.

En ymmärrä miksi määrää haukutaan. Tuohan on paljon, etenkin, jos jokin noista on hartaasti toivottu!
pari alakouluikäistä lastani saa yhden kaksi lahjaa vain, mutta ne onkin juuri niitä eniten toivottuja. Lisäksi tietty hyvää, mutta leluja(lue pelikoneita) vain 1 kpl.

Ei mun mielestä missään ole puututtu määrään vaan siihen että vaatetta on suhteessa paljon. Jos saa pelikonsolin niin ei muuta tarvitsekaan, on se sen verran arvokas lahja. Mutta olisiko omat lapsesi tyytyväisiä jos saisivat sen sijasta esim. saman arvoisen toppapuvun eikä mitään muuta?

[QUOTE="vieras";22489511]Meillä vaatteet tulee käyttöön ihan ilman käärepapereita.[/QUOTE]

PEESI. Vaatteet kuuluvat alaikäisen lapsen huoltajan hankintoihin, ei lahjoiksi! Lapselle lelut yms ovat lahjoja ja minusta tuo on aivan liian vähän!

Onhan tossa iso osa vaatteita, mutta ei se välttämättä huono juttu ole :) riippuu varmaan ihan lapsesta. Mä en lapsena saanut uusia sisävaatteita oikeastaan muulloin kuin jouluna, joten olivat todellakin mieluisia. Mä lisäisin tuohon vielä varmaan jonkun lelun ja karkkia, ellei sitten ole odotettavissa että sukulaisilta tai tutuilta tulee tai ellei poika ole nimenomaan toivonut vaatetta :)

Vaatteet kuuluvat alaikäisen lapsen huoltajan hankintoihin, ei lahjoiksi!

Osin samaa mieltä mutta en täysin. Kyllä esim. fanituotteet ja merkkivaatteet joita ei välttämättä muuten ostella ihan joka päivä ovat hyviä lahjoja. Esim. ap:llä Niken huppari voi olla lapselle todella mieluinen. Meilläkin poika saa jalkapalloasun jota on toivonut jo pitkään eikä varmasti ylenkatso sitä vaikka onkin vaatetta.

kuinka paljon muut sitte ostaa lahjoja?tuossa määrässä siis on vain minun ostamat lahjat,lisäksi tulee mummoilta,muilta sukulaisilta ja aaton jälkeen isänsä luona saa isän ja isän suvun lahjat..

Mun mielestä ei ole edes olemassa sellaista käsitettä kuin "oikea määrä lahjoja". Itse en osta vaatetta lahjaksi ellei lapsi välttämättä itse toivo. Vaatteet ostan joulun jälkeen alennusmyynneistä.

Jonkun lelun ostaisin tuohon lisäksi.

[QUOTE="miuku";22489671]kuinka paljon muut sitte ostaa lahjoja?tuossa määrässä siis on vain minun ostamat lahjat,lisäksi tulee mummoilta,muilta sukulaisilta ja aaton jälkeen isänsä luona saa isän ja isän suvun lahjat..[/QUOTE]

Aloituksessa et sanonut että tuon lisäksi tulee muutakin joten oletus oli että tuossa on yhteensä kaikki mitä tulee saamaan. Yhden ihmisen lahjoiksi on todellakin paljon kun musta olisi ollut riittävästi koko saaliiksi. Itse en osta omille muksuille kuin 1 lahjan per nokka, muuta saavat sitten sukulaisilta ja kummeilta.

Yhteistyössä