Joululahjaongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Neiti 8.5v on toivonut joululahjaksi sitä puhuvaa hamsteria. Minusta taas ko kapistus on ihan turhake, tuskin jaksaa kiinnostaa kovinkaan pitkään ja muutenkin aika hinnakas. Ylipäätään en oikein tollasista leluista jaksa innostua, tykkään enempi sellasista joilla voi oikeesti leikkiä siis lapsi käyttää mielikuvitustaan leikissään eikä vaan paina jotain nappia. Eli nyt sit olen tässä käynyt itseni kanssa kamppailua ostaako ko lelu vaiko ei.

Olen kyllä ostanutkin vastaavia turhakkeita, ja nurkkaan ovat jääneet zuzu hamsterit sun muut itse itsellään leikkivät lelut.

Olipa vähän hölmösti muotoiltu lause, mutta pointtina on, että ostaisin vielä ehkä tuon ikäiselle, mutta pikku hiljaa olen itse lopetellut sellaisten ostoa, ja olen perustellutkin lapselle miksi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No ei siis ole ainoa toive. Joten ehkä toteutan jonkun muun toiveen. Minusta nuo tuollaiset lelut on jotenkin turhia ja tosiaan hintaa minusta aika paljon siihen nähden mitä lelulla voi leikkiä.

En ostaisi, toteuttaisin muita toiveita. Aika kallis muuten on, eläväkään ei varmaan noin paljoa maksa. Paitsi tulee tietenkin tykötarpeineen paljonkin kalliimmaksi, mutta "kestää" varmasti pitempään kuin nämä zuzut.

Eipä tuo paljon maksa. Aikuiset hassaavat jatkuvasti kolmia kymppejä turhakkeisiinsa - ja jos joku auktoriteetti tulisi sanomaan jostakin mieliteosta ylivallalla, että 'et sinä tuota tarvitse etkä saa, typerä mieliteko', niin aika pahalta saattaisi tuntua.

Eipä tuo paljon maksa. Aikuiset hassaavat jatkuvasti kolmia kymppejä turhakkeisiinsa - ja jos joku auktoriteetti tulisi sanomaan jostakin mieliteosta ylivallalla, että 'et sinä tuota tarvitse etkä saa, typerä mieliteko', niin aika pahalta saattaisi tuntua.

No minusta kyllä aika iso hinta tuollaisesta "turhakkeesta". Esim jostain legopakkauksesta voisin maksaa vaikka tuplahinnan kun lelu on sellainen jolla leikkiessä lapsi voi käyttää mielikuvitustaan mutta en tosiaankaan oikein ymmärrä noita tollasia leluja.

[QUOTE="vieras";25151965]No minusta kyllä aika iso hinta tuollaisesta "turhakkeesta". Esim jostain legopakkauksesta voisin maksaa vaikka tuplahinnan kun lelu on sellainen jolla leikkiessä lapsi voi käyttää mielikuvitustaan mutta en tosiaankaan oikein ymmärrä noita tollasia leluja.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Ja legot on ikuisia leluja.

No mun mielestä lapsia ja aikuisia ei voi verrata. Siinä kohtaa kun itse tienaa rahansa, voi tehdä päätöksiä rahankäytöstään ihan itse.

Yhteistyössä