Joululahjamme pojalle, mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Weetos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Weetos

Vieras
Meillä on 2v poika ja talous tiukilla. Joulu tulossa ja tiedetään että poika saa lahjoja monesta suunnasta, isovanhemmiltaan ja kummeiltaan nyt ainakin.
Päätimme miehen kanssa ostaa pojalle vain yhden pikku-auton, sellaisen mistä poika kovasti tykkää.
Poika saa kuitenkin tämän auton lisäksi monta muutakin lahjaa ja ikää on vasta 2vuotta joten ei varmaan osaa sen ihmeempiä odottakaan.
Kehtaanko tällaista mainostaa ääneen vai onko tämä liian noloa kun lapsen joululahjoista tingitään?
Eikö tärkeämpää olisi saada kuitenkin pöytä koreaksi kun lisää paketteja kuusen alle ja tingitään sitten tarjottavista..?

Hei, poika tuskin muistaa mitään muuta kuin sen upean pikkuauton, jonka sai. Sitten voi olla kiusallinen tilanne jos teillä on sukujoulu jossa paketit jaetaan silleen hippipiirissä ja muut lapset saavat kaksikymmentä erikokoista pakettia ja hän yhden pienen. Mutta tärkeintä ei ole lahjat vaan yhdessä olo ja mukava tunnelma! Varmasti lapsi tykkää kovasti pikkuautosta.

No lahjojahan kuitenkin tuli muualta, joten tuo pikkuauto kuulostaa ihan hyvältä. Eikä 2-vuotias edes ymmärrä joulusta tai joululahjoista juuri mitään. Älä suotta mieti tollasia. Pöytä koreaksi ja hyvää joulua! =)

Meillä vasta reilu yksivuotias, mutta ei saa meiltä lahjaa, kun tulee saamaan kaikenlaista muilta ja on niin pieni, että ei niitä ymmärrä laskea... eiköhän se kaksivuotiaallekin piisaa ja varmasti tulee kiva joulu!

Me vietetään joulu perheen kesken ja poika on ainoa lapsi joten ei näe edes muiden lahjoja saavan ellei joku meitä satu muistamaan. Toisillemme emme lahjoja nyt tänä jouluna osta joten näillä näkymin vain poika saa lahjoja ellei sisaruksemme ja vanhempamme muista meitäkin vaikka puhe oli ettei puolin ja toisin nyt ostella niitä lahjoja tai sitten vaan jotain ihan pientä vain (esim. suklaata).

Jos auto on pojalle rakas ja kovasti haluttu niin tuskinpa muistaa mitään muuta :) Joulussa on tärkeää myös yhdessä olo, kuusen koristelu, pipareitten leipominen ja vaikka pulkkamäki :)

Kyllä 2v. jo ymmärtää lahjoista jotain, mutta ainakin meillä lahjapaperit ja -narut on ollu niitä parhaimpia leluja joilla leikitään eikä niinkään niillä varsinaisilla leluilla. Ihan hyvä ja riittävä lahja mun mielestä. Yhdessä olo on joulussa tärkeintä ja sen antaminen ei yleensä maksa mitään. :heart:

Hei

Meidän vähän alle 2v tytteli ei vielä joulusta ymmärrä.
Ostetaan muutama lahja ja isovanhemilta ja kummeilta tulee, mutta ei se lahjan määrä ole tärkeä.

Hän on iloinen kun saa avata lahjan ja saa uuden lelun jolla leikkiä. Ei se lahjojen määrä vielä tuossa iässä ole tärke. Isompana sitten eri juttu.

Meidän pikkuinen tykkää lahjapapereista yli kaiken.
Mitä jos laitat sen pahvilaatikkoon ja paljon paperia ympärille niin on kivaa repiä ja aukaista lahjaa.

Kiitos, saitte mut hyvälle mielelle! Tiedän että poika haluaa sitä tiettyä pikku-autoa palavasti. Poika on kaupassa ihaillut sitä moneen kertaan mutta hyväksynyt kun olen sanonut ettei sitä autoa voi ottaa koska se ei ole meidän.
Noin pieni ei onneksi ole vielä ymmärtänyt sanoa että "tämähän on kauppa, sen voi ostaa" vaan poika on tyytynyt katselemaan autoa hetken siellä kaupassa.
Nyt aijon kuitenkin ostaa sen auton ja pistää sen pakettiin, kutkuttaa jo itseäkin ajatus siitä miten poika innostuu kun saa sen auton ihan omaksi =)

miten voi ihmisen talous päästä noin kuralle?
oisko mitenkään voinut jostain muusta tinkiä ennen joulua?

mua pistää aina niin vihaksi nämä: " ei voida ostaa lapselle mitään, kun on niin tiukkaa..." ja kyllä varmasti on omiin menoihin riittänyt ne pari kymppiä, millä sais lapselle vähän useemman paketin.

Alkuperäinen kirjoittaja weetos:
Kiitos, saitte mut hyvälle mielelle! Tiedän että poika haluaa sitä tiettyä pikku-autoa palavasti. Poika on kaupassa ihaillut sitä moneen kertaan mutta hyväksynyt kun olen sanonut ettei sitä autoa voi ottaa koska se ei ole meidän.
Noin pieni ei onneksi ole vielä ymmärtänyt sanoa että "tämähän on kauppa, sen voi ostaa" vaan poika on tyytynyt katselemaan autoa hetken siellä kaupassa.
Nyt aijon kuitenkin ostaa sen auton ja pistää sen pakettiin, kutkuttaa jo itseäkin ajatus siitä miten poika innostuu kun saa sen auton ihan omaksi =)

Tuo on ehkä oikeesti parasta että on se yks tosi kiva ja odotettu lahja.Ei se muista lahjoista etes sitten piittaa ja niitä kaipaa.Meillä aina lapset aivan liian paljon lahjoja ja sitten kun sieltä on se oikein mieluinen löytyny niin muut lahjat ovat unohtuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:

mua pistää aina niin vihaksi nämä: " ei voida ostaa lapselle mitään, kun on niin tiukkaa..." ja kyllä varmasti on omiin menoihin riittänyt ne pari kymppiä, millä sais lapselle vähän useemman paketin.

Juu, mutta tartteeko se 2v montaa lahjaa??

Mä oon sitä mieltä, etteu lapsia pitäisikään opettaa kauheaan lahjaröykkiöön (vaikka mulla ei ole paljon varaa sanoa näin). Ja mikä järkyttävintä, niin tiedän vanhempia jotka kilpailee siitä miten monta lahjaa enemmän omat lapset sai kuin muiden. Poikanne on varmasti todella onnellinen siitä yhdestäkin autosta, ja tärkeintähän on se yhdessä olo.

Taustoja sen kummemmin erittelemättä, aina voi sattua jotain ikävää. Jos sinun miehesi nyt vaikka vammautuisi tms. niin voisitko itse yksin elättää perheesi, maksaa hoitomaksut, lääkärikulut ja muut omasta palkastasi niin ettei taloutenne "menisi kuralle"?
Ja kuten mainitsin, emme osta toisillemme/itsellemme mitään joten niistä on vaikea tinkiä ja lisätä lahjoja pojalle.. Se on sitten ruoka mistä tingitään.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:

no ei varmaan tartte, mutta silti käy aina mielessä, mihin tällainen perhe pn rahansa laittanut, jolla on 1 lapsi, mutta ei sillekään laiteta, kuin 1 lahja, joku kälynen pikkuauto.
onkohan isi saanut kuitenkin farkut ja saunakaljat/ röökit ja äiti meikkivoiteet ja kampaajat ja karkkipussit?
lapsista aina ekana tingitään, oksettavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Weetos:

Taustoja sen kummemmin erittelemättä, aina voi sattua jotain ikävää. Jos sinun miehesi nyt vaikka vammautuisi tms. niin voisitko itse yksin elättää perheesi, maksaa hoitomaksut, lääkärikulut ja muut omasta palkastasi niin ettei taloutenne "menisi kuralle"?
Ja kuten mainitsin, emme osta toisillemme/itsellemme mitään joten niistä on vaikea tinkiä ja lisätä lahjoja pojalle.. Se on sitten ruoka mistä tingitään.

en usko, että mitään noin dramaattista olisi tapahtunut, et varmaankaan olisi sitä ottanut esimerkiksi, jos olisi tapahtunut.
ja jos mulle olisi tapahtunut jotain sellaista, en varmaankaan täällä kyselisi tuollaisia kysymyksiä, jos todella olisi noin tiukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:

no ei varmaan tartte, mutta silti käy aina mielessä, mihin tällainen perhe pn rahansa laittanut, jolla on 1 lapsi, mutta ei sillekään laiteta, kuin 1 lahja, joku kälynen pikkuauto.
onkohan isi saanut kuitenkin farkut ja saunakaljat/ röökit ja äiti meikkivoiteet ja kampaajat ja karkkipussit?
lapsista aina ekana tingitään, oksettavaa...

Jos lapsi saa jo muilta lahjoja, niin miksi opettaa lapsi jo pienenä siihen valtavaan lahjamäärään?? En itse ostanut kummalekkaan lapselle ekana jouluna mitään, siitä eteenpäin saivat yhden lahjan vanhemmilta. Nyt olen törsännyt ja ostanut 3 molemmille. Ei ole edes niin rahasta kiinni, mutta arvostan muita asioita kuin materiaa. Jos lapsen lahjamäärä on 10-15 lahjaa jouluna, on siinä ihan varmasti riittävästi!

Alkuperäinen kirjoittaja Weetos:

Juu tohon pikku juttu että , täällä suomessa on niin pajon vähävaraisia ihmisiä kun vaan voi olla mä saan 250 e / kk ja sillä pitää pärjätä koko kuukausi eipä paljoa jää jouluun ja lahjoihin varaa. mutta onneksi aloitin tänään työt niin saan tuohon vielä 160 lisää kk. äitilläni on 3 poikaa ja hän saa 600 e kk ja siitä vuokraan ja vielä lasten vaatteisiin.

hyvältähän toi kuulostaa, poika on vielä niin pienikin että ei osaa miettiä kuinka monta pakettia saa jne. me päätetiin olla ostamatta mitään 10kk kaksosille kun ne ei oikeesti tarvii mitään. leluja on vaikka kuin ja vaatteita sun muuta tullu lahjoituksena. ihan turha ostaa vaan ostamisen vuoksi jotain turhaa lelua tms. ei noi kuiteskaan siitä mitään ymmärrä. kunhan saavat repiä sitä paperia ovat onnellisia.

Yhteistyössä