Ei naiset ole kummallisia, kovakalloiset miehet ei vaan vieläkään tajua että naisen logiikalla lahjan sopivuus ja hinta ovat suoraan verrannollisia siihen miten paljon mies heistä oikeasti välittää. Eli kulmakaupasta kaljanhakureissulla ostettu suklaarasia tarkoittaa selkokielellä että nainen on miehelle vain parin euron arvoinen tilapäinen viihdyke, johon miestä ei kiinnosta sen enempää rahaa ja vaivaa uhrata.Alkuperäinen kirjoittaja MeeJoo:Kyllä naiset on kummallisia.
Rahana lahjat. Jos kerran seppäläkin jo myy ihan paska tavaraa? Vai mistä Pariisista arvon rouvat riepunsa haluavat?Alkuperäinen kirjoittaja Kyynikko10:Miehenä en kyllä lähtisi summamutikassa ostamaan naiselle mitään vaatteita - se menee satavarmasti pieleen (väärä koko, väri, malli, tai naisen mielestä liian halpa, ks edellinen kirjoitus). Nainen käy vaan kuitenkin hissunkissun vaihtamassa sen kuteen johonkin muuhun vermeeseen. Sama juttu hajuvesissä, jos mies rupeaa niitä ominpäin valitsemaan, metsään menee takuulla että rytisee. Suklaata voi ostaa, mutta ainoastaan luksusmerkkejä, ei mitään Pandaa tai edes Fazeria joululahjaksi. Korut - sama juttu, nainen ei 90% ihastu miehen ominpäin valitsemaan koruun.
Hyvin harvassa on ne miehet jotka oikeasti kuuntelevat vaimoaan kun tämä vihjailee toiveistaan, käyvät vaimon vaatekaapilla salaa tarkastamassa kokolaput, kiinnittävät mitään huomiota vaimon lempihajuveteen tai vilkaisevat korurasiaan osviittaa saadakseen. Useimpien miesten mielestä koko joulu on typerää akkojen ja lasten hössötystä josta ei seuraa miehille kuin harmia, ja ainoa pelastus on se että saa sentään edes tavallista enemmän ja parempaa sapuskaa.
Mutta jos ollaan yhteisissä rahoissa, mitä älyä on miehen tuoda sitten kotiin vaikka xxxx euroa maksavat timantit, korut, Pariisinmatkat ym.Alkuperäinen kirjoittaja Kyynikko10:Ei naiset ole kummallisia, kovakalloiset miehet ei vaan vieläkään tajua että naisen logiikalla lahjan sopivuus ja hinta ovat suoraan verrannollisia siihen miten paljon mies heistä oikeasti välittää. Eli kulmakaupasta kaljanhakureissulla ostettu suklaarasia tarkoittaa selkokielellä että nainen on miehelle vain parin euron arvoinen tilapäinen viihdyke, johon miestä ei kiinnosta sen enempää rahaa ja vaivaa uhrata.Alkuperäinen kirjoittaja MeeJoo:Kyllä naiset on kummallisia.
Jos et siis halua murjotusta ja riitaa koko joulunpyhien ajaksi, avaa ne kukkaronnyörit kunnolla. Joulu ei tosiaankaan ole miehelle hyvä aika kitsastella.
Olisi nyt mielenkiintoista kuulla, mitä sinä olet antanut yleensä miehellesi lahjaksi? Jos on kallis maku lahjaa saadessa, niin sama linja varmaan jatkuu kun itse olet ostamassa muille lahjoja. Mitä siis olet hankkinut rakkaallesi nyt tai aiempina jouluina, kerro?Alkuperäinen kirjoittaja kallis maku:Mä en ainakaan haluaisi mitään itsekirjoitettua runoa, jos olisin halunnut niitä olisin valinnut Tommy Taabermannin miehekseni. Enkä haluaisi hajuvettä, enkä mitään "läsnäoloa" (näen miestä päivittäin joten mikä lahja se olisi?) Jotain luksusta kehiin siis;
Haluaisin viikonlopun esim. Madridissa, tai Pariisissa tai Wienissä. Tai lahjakortin Louis Vuittonin -liikkeseen. Tai luksus kasvohoidon/hieronannan jossain ylellisessä paikassa. Koruja en haluaisi mutta voisin ottaa vastaan siron Tag Heur -kellon (vaihtokuitin kuitenkin).
Saan mieheltä luultavasti lahjaksi; Pandan suklaarasian (YÖK) hajuveden (josta en pidä) jonkun mauttoman vaatteen (tyyliin Seppälä), tai aikakauslehden vuositilauksen. (booring). Olen ehdottanut että saisin rahaa lahjaksi ja silloin mies on antanut kokonaista sata euroa. (pihi mikä pihi) Ostan itse lahjat itselleni, onneksi en ole riippuvainen miehen lahjoista ja kohta mies saakin ostaa niitä jollekin toiselle.
Alkuperäinen kirjoittaja kalliin maun lahjat:Olen ehdottanut että saisin rahaa lahjaksi ja silloin mies on antanut kokonaista sata euroa. (pihi mikä pihi)
No eipa todellakaan kannata tuoda vaimolleen mitaan lahjoja. Tassa onkin ratkaisu supersaamattomien miesten ikuisuusongelmaan: Rahat yhteisiksi eika vaimolle tarvitse enaa muistaa ostaa yhtaan mitaan koko avioliiton loppuajan. Jos muija valittaa unohtamisesta ja rakkauden puutteesta sanot vaan etta osta itse korttisi ja ruususi, onhan siella tililla rahaa ja ite tiedat paremmin mita haluat.Alkuperäinen kirjoittaja Minä kysyn:Mutta jos ollaan yhteisissä rahoissa, mitä älyä on miehen tuoda sitten kotiin vaikka xxxx euroa maksavat timantit, korut, Pariisinmatkat ym.Alkuperäinen kirjoittaja Kyynikko10:Ei naiset ole kummallisia, kovakalloiset miehet ei vaan vieläkään tajua että naisen logiikalla lahjan sopivuus ja hinta ovat suoraan verrannollisia siihen miten paljon mies heistä oikeasti välittää. Eli kulmakaupasta kaljanhakureissulla ostettu suklaarasia tarkoittaa selkokielellä että nainen on miehelle vain parin euron arvoinen tilapäinen viihdyke, johon miestä ei kiinnosta sen enempää rahaa ja vaivaa uhrata.Alkuperäinen kirjoittaja MeeJoo:Kyllä naiset on kummallisia.
Jos et siis halua murjotusta ja riitaa koko joulunpyhien ajaksi, avaa ne kukkaronnyörit kunnolla. Joulu ei tosiaankaan ole miehelle hyvä aika kitsastella.
Mielenkiintoisia ajatuksia. Tosin saivarrellaampa. Esim. oma mieheni (ollaan oltu yksissä 12 v) ei ikinä toisi ruusuja tai tuollaisia yllätyksenä. Lienee kerran tuonut eli ostan itse sitten ruusut ja parfyymit haluamanani hetkenä ja haluamani näköisinä kukkina jne. Mutta hän huomioi minua muuten, tekee ruokaa, siivoaa, ottaa huomioon makuuhuoneenkin puolella, huoltaa autot ajoissa ja osallistuu lastenhoitoon ja haluaa viettää aikaa heidän kanssaan. Käymme yhdessä perheen kanssa matkoilla, syömässä ja näemme ystäviä,ja minun mielipiteeni huomioidaan näissä, eikä aina olla missään naapurin Jorella jääkiekkoa katsomassa. Mikään Casanova hän ei ole eli en usko´hänen liehittelevän muita naisia tuolla pitkin kapakkeja.Alkuperäinen kirjoittaja ihan oma mielipide:Harva mies tajuaa, että naisestaan saa "irti" sen, mitä häneen panostaa. Hällä väliä-asenne lahjoissakin paljastaa, ettei vaimoaan niin hirveästi ajattele tai ole hänestä kiinnostunut persoonana. Ja uskokaa tai älkää, kyllä nainen sen huomaa ja se vaikuttaa hänenkin haluunsa panostaa suhteeseen, itseensä ja puolisoonsa.
Nainen haluaa tuntea itsensä kauniiksi ja haluttavaksi, mielenkiintoiseksi ja arvokkaaksi, tarvituksi kumppaninsa mielestä, ja alussa niin tunteekin, muistatteko miehet miten osoititte rakkauttanne alussa?
Välinpitämättömyydellä ja arvostuksen puutteella saadaan hiipumaan naisen kiinnotus ja panostuksen halu itseensä ja suhteeseensa.
Miten monet miehet voivat olla esim. tekniikassa niin fiksuja ja sitten täysiä tumpeloita elämänsä tärkeimmän ihmissuhteen kanssa? Eivät tajua, että vähäisellä panostuksella saisivat todella paljon itsekin. No, sitä saa mitä tilaa. Kiertokautta kertoo jotain myös omasta itseisarvostuksesta, miten kumppaniaan kohtelee.
Kuinka moni koskaan miettii, millaisessa parisuhteessa haluaisi elää esim. 5 vuoden päästä? Millaisilla yhteisillä tekemisillä, arvostuksella ja huomioon ottamisella sinne päästäisiin? Eikö sellaisia olisi kiva itsekin ottaa vastaan?
Noista ruusuhemmoista (olipas hassu sana!). Vastailkaa, miehet ja naiset, mitä kokemuksia? Tuleeko ne kukat muun huomioimisen sijasta vai ohella?Alkuperäinen kirjoittaja Raimunda:Mitäpä vaimo harrastaa? Sieltä voi saada osviittaa: jos vaikka intohimoinen urheilija, uusi sykemittari voisi olla kova juttu, tai iPod lenkeille mukaan. Tai jotain muita urheiluvälineitä, prameita keittokirjoja, muita kirjoja, lempiohjaajan elokuvia (tai vaikka boksi, jos on tarjolla kaupassa), äälilevy, yöasu, aamutakki, konsertti/ooppera jne.liput. Mieti kiinnostuksen kohteita ja aina kun saat jonkun idean, laita se ylös.
Joku kirjoitti tuolla ylempänä noista ruusuhemmoista ja hiukan samanlaisia kokemuksia minullakin: kyllä ne ovat arjen teot, jotka ratkaisevat, ei pelkät ruusujen ostelut ja kauniit sanat. Minusta ruusujen ostelu on hiukan vanhanaikaista, mutta kaipa se monelle on mukavaa ekstraa muun huomioimisen lisäksi. Muistattehan tytöt huomioda myös näitä miehiänne vastavuoroisesti!
Meillä näin: mieheni osallistui enemmän asuntolainaani, kun omat tuloni olivat pienemmät. Nyt kun pakka on toisinpäin, ja kämppä maksettu, minä kustannan risteilyitä, matkoja, osallistun enemmän kodinkoneiden uusintaan ja muuta kivaa.Alkuperäinen kirjoittaja kallis maku:Olisi nyt mielenkiintoista kuulla, mitä sinä olet antanut yleensä miehellesi lahjaksi? Jos on kallis maku lahjaa saadessa, niin sama linja varmaan jatkuu kun itse olet ostamassa muille lahjoja. Mitä siis olet hankkinut rakkaallesi nyt tai aiempina jouluina, kerro?
Olen ostanut miehelle esim. Bossin vaatteita, viikonlopun kylpylässä, kallista konjakkia ja lahjakortin hierontaan ja kasvohoitoon. Ja mielestäni ei voi vaatia että nainen ostaisi yhtä kalliita lahjoja miehelle, ei kaiken tarvitse olla tasa-arvoista. Siivoan ja pidän huolta kodista työn ohella enemmän kuin mies joten olen mielestäni ansainnut kalliit lahjat. Mutta nyt en osta miehelle mitään, korkeintaan Pandan halpaa suklaata, hih.