Joululaatikoiden pakastaminen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Noviisi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Noviisi"

Vieras
Ekaa kertaa oon tekemässä imellettyä perunalaatikkoa (vai sanotaanko se imellytettyä? :D ) no kuitenkin.

Jos teen nyt tulevana viikonloppuna, niin millaisena se pakastetaan? Raakana vai valmiina? Mitenkäs sulatus?

Sama porkkanalaatikon kanssa..?

Auttakaa nyt avutonta... :) Kiitos <3

Joko tai- kypsänä tai paistamattomana.

Itse pakastan kypsentämättömänä- sulaminen kestää aika kauan ja sehän sulaa sitten kätsästi uunissa- sulaa ja sitten kypsyy.
Muutenhan ne sulatetaan kuin mikä tahansa tuoretavara- jääkaapissa tai viileässä vesihauteessa (ellei ne ole hirmu isoja ja paksuja).

Mä oon nyt ihan purjeissa täällä kun meillä on perinne, että kinkku paistetaan 23-24.välisenä yönä, joten mun ei kannata valmiiks paistella niitä laatikoita vielä perjantaina? Vai kannattaako ja sitten la-aamuna uuniin miedolle lämmölle lämpenemään...?

Miten mä en nyt yhtään muka osaa aikatauluttaa kun normaalisti mun toinen nimi on organisointi :D

Paista kinkku yöllä, ja laatikot aamupäivällä. Mä laittasin pakkaseen nyt raakana, ja aatonaattona ottaisin sulamaan jääkaappiin (tai parvekkeelle jos sopiva lämpötila), ja pari-kolme tuntia ennen ruokailua uuniin (huomioi myös kinkun kuorrutus, ja laatikon paistoaika riippuu sen koosta ja sulamisesta)

Aamuäree...sä siis pakastat porkkanalaatikon kypsentämättömänä...siis silleen, että siellä on kypsentämättömät riisitkin, vai valmistatko sen riisipuuron kuitenkin?

Vai mitä häh?