Joulukuusi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Oliskohan hyviä sivustoja joissa olis koristeltujen joulukuusien kuvia, tai jos jollakin itsellä on kuvia. Haen ideoita tämän joulun joulukuusen teemaan tällä hetkellä. Ollaan toteutettu muutamia niin hienoja kuusia, että välillä tuntuu ettei enää yllä samaan. parhaita on olleet kulta-hopeinen kuusi ja vaaleanvihreä-vaaleanpunainen kuusi. Hiukan oli mietinnässä vaaleansininen ja hopeinen, sellainen jääkuusijuttu, että jos jollakin sellainen ollut niin olis kiva nähdä kuvaa.. Kiitos jo etukäteen. Niin ja valotkin saa olla vaikka minkälaiset, koska havaitsin just äsken, että viime vuonna hajosi meillä jouluvalot ja menivät sitten roskikseen ne, eli ostelemme uudet tänä vuonna.

http://www.pieninaskelin.com/omat/olkkari/

Meillä on vuodesta toiseen aina vaan kultainen kuusi. Ihan vaan siksi etten raaski tuhlata koristeisiin joka vuosi uudestaan ja uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
http://www.pieninaskelin.com/omat/olkkari/

Meillä on vuodesta toiseen aina vaan kultainen kuusi. Ihan vaan siksi etten raaski tuhlata koristeisiin joka vuosi uudestaan ja uudestaan.

En osta koko koristusta uudestaan vaan olen ostanut vuosien varrella aina pikkuisen lisää ja pikkuisen erilaista joka vuosi. Sillä tavoin, mulla on nykyään kolme valtavaa pahvilaatikollista kuusenkoristeita joista sitten valitaan mitä minäkin vuonna käytetään. 15 vuoden aikana on ehtinyt kerääntyä koristetta jos jonkinlaista.

hassua vaihtaa kuusen ulkonäköä :) Meille oli lapsina tärkeää, että ne samat pallot otettiin esiin joka vuosi, siitä tuli joulu :) Eräs iso sininen pallo sai myös vakiopaikan kuusesta sohvan viereltä, jotta siihen sai katsella pitkin joulua. Nyt kolmekymppisenä äitini kuusta koristellessa, laitan saman pallon siihen vieläkin :)

Jos teillä on lapsia, niin toivottavasti teillä on jotain vuodesta toiseen pysyvää, koska lapset tarvitsevat niitä perinteitä. Muuten kuulosta tuoreelta idealta!

Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
hassua vaihtaa kuusen ulkonäköä :) Meille oli lapsina tärkeää, että ne samat pallot otettiin esiin joka vuosi, siitä tuli joulu :) Eräs iso sininen pallo sai myös vakiopaikan kuusesta sohvan viereltä, jotta siihen sai katsella pitkin joulua. Nyt kolmekymppisenä äitini kuusta koristellessa, laitan saman pallon siihen vieläkin :)

Jos teillä on lapsia, niin toivottavasti teillä on jotain vuodesta toiseen pysyvää, koska lapset tarvitsevat niitä perinteitä. Muuten kuulosta tuoreelta idealta!

Eikö se kelpaa meidän perheen jouluperinteeksi, että suunnittelen tyttäreni kanssa joulukuusen teemaa näin joulun alla ja sitten toteutamme sen yhdessä? Lapsuudenkodissani oli sellainen joulukuusiperinne, että lapset sai koristella kuusen sellaiseksi kuin halusivat ja minua esikoisena häiritsi joka joulu se kun nuoremmat sisarukseni tunkivat kuuseen kaikkia ällötyksiä sikin sokin. Päätin silloin, että kunhan omaa kuustani saan koristaa niin teen sen ihan eri tavalla. Minulle joulukuusi on se tärkein asia joulussa, kinkunkin saa unohtaa kunhan kuusi on täydellinen! Eikä lapseni mua kyseenalaista, sillä sen mielestä tämä on se juttu miten kuusi koristellaan :xmas:

Yhteistyössä