Joulukuusi ja astma

Meidän tytöllä lievä astma ja voimakas siitepölyallergia. Selvästi huomasin yhtenä jouluna, että tyttö sai oireita joulukuusesta. No, ajattelin, että jos se tuli joulukukista. Seuraavana jouluna sai taas oireita joulukuusesta. Viime jouluna meillä oli tekokuusi, eikä oireita ollut.

en ole tullut edes ajatelleeksi tätä juttua.. mitenköhän meillä onnistuu poitsulla infektio astma mut epäillään tavalliseksi koska oireita tulee on flunssa tai ei... mitenköhän toi poitsu sietää kuusn?? kiva kantaa kesken joulua sit ulos?? :o

Kannattaa suihkuttaa se kuusi oikein perusteellisesti. Oikein huuhtelemalla huuhtoa pesuhuoneessa. Ne on täynnä kaikenlaista pientä itiötä ja öttiäistä, joita ei silmällä erota. Ja se pöly yms. aiheuttaa oireet, ei kuusi itsessään. (yleensä).

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kannattaa suihkuttaa se kuusi oikein perusteellisesti. Oikein huuhtelemalla huuhtoa pesuhuoneessa. Ne on täynnä kaikenlaista pientä itiötä ja öttiäistä, joita ei silmällä erota. Ja se pöly yms. aiheuttaa oireet, ei kuusi itsessään. (yleensä ).

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Tuota minäkin mietin, mutta se tekokuusi :x Saako niitä edes lähellekään aidonnäköisinä?
Jos meillä ei voisi pitää aitoa kuusta sisällä, meidän joulukuusi olisi sitten joko pihassa tai parvekkeella. Mulle joulukuusen tehtävä on tuoda joulun tuoksua kotiin ja sitä tuoksua ei ole muovikuusessa. Joten yhtä lailla olisin sitten ilman koko kuusta.

Meillä miehellä astma ja ikinä ei oo aito kuusi haitannut. Mutta kun tytöllä puhkesi astma ja oli aito kuusi, niin meinasi tukehtua sen tuoksusta. Harmi juttu :( . Nyt astma on ollut jo vuosia hyvällä mallilla, mutta ei uskalleta koittaa aitoa kuusta, ainakaan vielä. Tekokuuseen on tyytyminen.

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
kiva kantaa kesken joulua sit ulos?? :o

Tuota minäkin mietin, mutta se tekokuusi :x Saako niitä edes lähellekään aidonnäköisinä?

aito on aito sanon mä... mut mitäpä sitä ei tekis pojan eteen... pitää varmaan hommata muovikuusi varalle... mut kuusi pitää olla....

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jos meillä ei voisi pitää aitoa kuusta sisällä, meidän joulukuusi olisi sitten joko pihassa tai parvekkeella. Mulle joulukuusen tehtävä on tuoda joulun tuoksua kotiin ja sitä tuoksua ei ole muovikuusessa. Joten yhtä lailla olisin sitten ilman koko kuusta.

Kyllä meillä lapset haluaa kuusen sisälle. Ei ne nyt NIIN RUMIA ne tekokuuset ole.

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
kiva kantaa kesken joulua sit ulos?? :o

Saa, tosi kauniita tekokuusia. Äidilläni on astma eikä hän siedä kuusta. Myös veljelläni on paha astma, mutta hän ei ole allerginen kuuselle.

Meillä minä olen "allerginen" kuuselle. Ei minulla ole varsinasta astmaa, mutta olen saanut astmaattisen kohtauksen eräänä jouluna. Henki meni ahtaalle ja alkoi raju oksentelu. Ei auttanut, kuin riisua joulukuusi yöllä ja heittää parvekkeelle, ja hetken piti tuulettaa kämppää. Ja sit se meni ohi.
Mutta toista kertaa ei olla kuusta sisälle tuotu. Ihan muovikuusi ollaan hankittu.

Alkuperäinen kirjoittaja astmaperhe:
Kyllä meillä lapset haluaa kuusen sisälle. Ei ne nyt NIIN RUMIA ne tekokuuset ole.
Meillä varmaan lapset olisivat hyväksyneet sen, että jos on allergioita, niin sitten ei ole kuustakaan. Helpompaa heille olisi varmaan ollut luopua joulukuusesta kuin lemmikkieläimistä.

En mä sano, että muovikuuset olisivat rumia. Mutta kun ne ei tuoksu kuuselle :(

meillä mies on allerginen kaikille kukille, heinille,eläimille ja myös sille pirun kuuselle ja mua ärrrrsyttää.Meillä siks vaan pikkunen muovikuusi, aatto ollaan mun vanhemmilla ja siellä on onneks aito kuusi, saa mies sen aikaa olla pumpattuna täyteen lääkkeitä

en ole astmaatikko, mutta juuri joulukuuselle erittäin allerginen. Siirryimme muovikuuseen jo vuosia sitten. Ei sitä juuri huomaa, että muovia on, kun kuusi sit kuitenkin koristellaan ja samalla lailla voi laittaa lahjat kuusen alle olipa aito tai ei. Pääasia on, että koko perhe saa terveen joulun :)

Ainakin stockmannin tekokuuset on tosi hyvännnäkösiä! Meillä luovuttu oikeasta lapsen astman ja allergian takia ja tilalle upean näköinen tekokuusi! Totta on, ettei se tuoksu tule kuin aidosta mutta....

Meillä kaksi astmaatikkoa ja kumpikaan ei oireile kuusesta. Eiköhän se ole ihan tapauskohtausta, meidän astmalapset eivät kyllä ole allergisiakaan, esikoinen hippusen kevätsiitepölyille.

Alkuperäinen kirjoittaja jop:
meillä mies on allerginen kaikille kukille, heinille,eläimille ja myös sille pirun kuuselle ja mua ärrrrsyttää.Meillä siks vaan pikkunen muovikuusi, aatto ollaan mun vanhemmilla ja siellä on onneks aito kuusi, saa mies sen aikaa olla pumpattuna täyteen lääkkeitä
Jos noin kovasti ärsyttää joulukuusen puute, niin olisi varmaan kannattanut ottaa se huomioon siinä vaiheessa kun sitä miestä olit valitsemassa. Ihme leikkiä toisen terveydellä!

Ei astman takia jouduttu luopumaan, vaan kosketusallergian. Mutta kyllä meille vielä aitokin tulee (se allerginen oon minä).
Kunhan saan miehen riisumaan koristeet, ettei mun tarvi.

Yhteistyössä