***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

piijuska :hug:

Tänään olisi toinen neuvola ja pitäisi muistaa kysyä, milloin on neuvolalääkäri, kun tarvitsen töihin lappua, etten enää heinäkuun jälkeen öitä tee. Eipä onneksi asialla ole kiire, mutta saapahan mielestä pois. Toivon, että tänään kuulisi sydänäänet, kun viimeksi ei kuulunut mitään.

Neuvolan jälkeen olisi suuntana Vieremä ja minun vanhemmat. Reissutaan tässä toista viikkoa akselilla Vieremä-Juankoski-Tampere. Kotona ehtii käydä pyykkiä pesemässä.

Mitäs muuta. Omaan napaan ei ihmeellistä. Oireet ovat helpottamaan päin, mitä nyt mahassa on ilmaa hirveästi, eikä meinaa vatsa toimia.

Kattiina ja Möykky 13+6 (huomenna poksuu!)
 
Hei!!

Porukalla viikot poksuu, täytyy kyl myöntää etten ite oo perillä juurikaa missä kohdin mennään. Täytyy ihan laskemalla laskea aina.

Tänään kävin aamusella jättääs verenimijöille näytteen seulaa varten. Katoin että lapussa oli virhe painon kohdassa, parin kilon heitto todelliseen mutta ei kait tuo nyt niin suurta virhettä tee tulokseen, hope so.. :whistle:


TUUULIS: Älähän masennu!! Mulla ei ykskään lapsista oo vastannu viikkoja ekassa ultrassa. La siirtyny aina.

MAMMAROI: Täällä aika yleinen ongelma tuo ilmavaivaisuus :D Löytyykö ketää tästä porukasta joka ei piere enemmän ku normaalisti?? :kieh: Tympee vaiva..

KATTIINA JA KOIVUNKÄPY ainaki tuota vatsantoiminta asiaa mietti, ei ainakaa mulla toimi pelkkien kuitujen ja runsaan juomisen avulla maha ollenkaa. Täytyy vähä lääkitä ja sitte on se juhlallinen hetki ja koivunkäpy todellakin, ainaki se viis kiloa peeaskaa on saldo. No joo ja nää mun jutut taass menee tällasex.. :ashamed:

RALLI: Samaa mieltä sanlen (?) kans että jos poika ei viel valmis pottailuun. Meillä kakkonen oppi tosi helposti, nyt kolmosen kans ollaan vähä aloteltu (17kk ) ja tykkää soivasta potasta joka on aivan älyihana ku sitte alkaa vihelteleen ku pissa sinne lirahtaa. Mutta ei malta istua todellakaa kauaa potalla et täytyy ite osata ennakoida ja ajoittaa istututtamista. Esikoisen kans tehtiin että sai olla ilman housuja ja sitte aina nopsaa potalle, ehkä vois toimia myös et olis ees pikkarit ja lapsi tuntis niiden kastuvan??

SANLE: Täällä kans mies ei nouse aamuisin lasten kans. Ellen sitte suurin piirtein pakota. Oikeesti niiiiiin ärsyttävää!! No arkisin en sellaista ees voi tehdä mutta viikonlopusta ees se toinen vapaa aamu vois olla sellanen et mies ite vapaaehtoisesti nousis. Sitte jos asiasta sanon niin saattaa nousta heti peräs sitte ku oon jo aamutoimia tekees lasten kans. Se lähinnä ärsyttää, nukkuis sitte ku kerran ei viitti nousta. Helkkariako siihen enää tulee haisemaan. Mur. |O Mutta ehkä sitte joskus.

HEILI82: Äläs vielä murehdi liikaa, ei ne sydänäänet välttämättä niin helposti kuulu vielä myöhemminkää, sen verran paljon tilaa pikkuisella vipeltää karkuun että aika pongailua aluksi tuokin. Toivottavasti nyt kuitenki saatte mahd nopeesti ultra-ajan ja varmuuden että navan alla kaikki hyvin!!

Ainakin Enni, Pööpötti ja Kuurakeiju olivat olleet kurkkimassa pikkuistensa yksiöihin, onnea teille ja muillekkin jos (tai kun )teitä enemmänkin on. Ja uusia odottajia ollaan saatu mukaamme, kiva juttu. Mukavaa suurella porukalla jakaa tätä aikaa.

Jenninhon itku lehmien takia sai hymyn huulille. Ihana!! :) Tuosta tulikin mieleeni että täytyykin soittaa tuttavalle että koska heillä lehmät pääsee laitumelle ekan kerran, olis hauskaa viedä lapsia katsomaan sitä ilakointia.

Mahan kasvamista ei ole täällä tapahtunut. Hmm. Johtopäätös. Poikaodotuksissa mulla on maha tullut hitaammin kuin tyttöodotuksessa :kieh: Jepjep.. Mikähän ku aurinko meni heti piiloon ku tälläsin pienimmäisen unille ja vedin shortseja jalkaan auringonpalvonnan toivossa. Höh.

No eipä sen kummempaa tänne. Heippa :wave:
 
Eka neuvolalääkäri takana. Ultrasi ihan pyytämättä, mutta eihän siellä juuri mitään näkynyt, kun niillä oli vain se laite, jolla ultrataan mahan päältä. No, sen verran kuitenkin, että kovasti siellä pienet kädet tai jalat viuhtoivat - vähän näytti siltä että taitaa olla toinen vilkas kaveri tulossa.

Bellona 10+2
 
Täällä kävi ultrassa sellainen jutska ettei kätilö saanut kunnon kuvaa alakautta. Vatsanpeitteiden päältä saatiin loisto kuvaa :LOL: 8 kappaletta sain muistoksi. Vilkas tyyppi hyppi ja pomppi. Tuomioksi se että kohtu on tosiaankin kallellaan eteenpäin siksi ei saanut alakautta kunnolla ja tästä syystä tää masukin tuntuu niin selkeästi :)

laskettu aika merkittiin 11.12 eli päivällä tultiin lähemmäs vastasi siis viikkoja (meidän neuvolahan ei ainakaan laskettua aikaa merkitse ennen kuin ultran mukaan). Hirveesti näytteitä otti mut vauvalla näytti kaikki olevan hyvin eikä niskaturvotuksesta puhettakaan eli normaali. 48mm oli sintin koko.
 
Lomaa pätkähti. ei oo auennu paikat, mutta totes itekki täti että erittäin supisteluherkkä on, nyt kielto tehdä mitään. ja töissä kun kävin pyörähtämässä niin tuli olo että het kun voitan lotossa otan lopputilin sikäli enkä edes sylkäse työpaikkaa kohti :ashamed: kovasti näyttää uhkaavalta että tästä alko piiiitkä loma.
Sydänäänet löyty kerralla ja sielä pieni liikku, täti oikein herkisty että ihana kun liikkuu jo nyt huomattavasti niin hänen ei tarvia olla huolissaan :LOL: Ei toki viel tunnu, mutta doppleria kovasti potkittiin ni ääni kuulu.

Jos oottas tytön kotiin ja mänis nukkumaan, tänään mahtaa alkaa kasvimaan teko, ukko saa kaveriltaan myyrän lainaan, jos pistäs vähän porkkanaa/herneitä/salaattia kasvamaan, ts, enhän minä niitä laita, joku muu laittaa..
 
Heissan kaikille :hug:

työpv takana jo ennen 7 ollut siivoilemassa,ootan jo ensi viikon lomaa... :D

millä viikoilla tuo oksennus olo lähteepi..? meinaa olla väsy...nukahtaisko hetken en tiiä..
masu vaan pömpöttää..vaikka vkoja vasta n 9..
hellu töisä ja lapset nyt eksällä..voi pikunen lähtee syksyllä eskariin ja toinen 3.luokalle niin ne kasvaa =)
onko täällä Rovaniemeltä äitejä ?

nyt vaakatasoon hetkeksi...

mamma ja piiperö
 
Tervetuloa uusille ja onnea viikkojen poksumisesta kaikille :) Piijuskalle pahoittelut :hug:

En ole taas ehtinyt tänne ikuisuuksiin, kun tuntuu että olen koko ajan menossa tai sitten on muuten vaan niin paljon kaikenlaista hommaa ettei ehdi edes konetta avata. Eikä se kyllä tuon esikoisen hereillä ollessa onnistukaan, kun tulee heti sammuttamaan koneen tai katkaisee nettiyhteyden... En hirveästi nyt sitten taaskaan pysty kommentoimaan, kun olen aivan pihalla kaikista jutuista :ashamed: Ensi viikolla ensimmäinen virallinen ultra, joten toivotaan että kaikki on kunnossa :) Mutta vastaillaan nyt vähän galluppeihin

SUKUPUOLI: aiotaan kysyä kun nimi pitää antaa 3 vuorokautta syntymästä. Ja edellisestäkin tiedettiin jo valmiiksi, mutta ei kyllä kerrottu eteenpäin eli samalla tavalla varmaan nyt.

JÄÄTELÖ: Ei maistunut aluksi mikään makea, mutta nyt kaikki tuoreista hedelmistä sekoitetut mehujuomat ja jäätelö on suurinta herkkua :) Haegen Daaz ja italialais jätskipaikat on ihan suosikkeja... valitettavasti

KAHVI maistuu, mutta juon yleensä vain aamukahvin. Tiistaina erehdyin juomaan iltapäivällä toisen kupillisen ja lisäksi olin juonut puolen litran mukillisen cokis lightia, kun oli aivan järkyttävä helle ja en muuten nukkunut seuraavana yönä ollenkaan

SUPISTUKSIA en ole tuntenut ja esikoisestakin alkoivat vasta synnytystä edeltäneenä iltana oikeina supistuksina.

RINNAT on hieman arat, mutta ennemminkin masu on alkanut kutista nyt. Viimeksi oli sama juttu ja rasvaaminen aamuin illoin helpotti onneksi

ILMAVAIVAT vaihtelevasti, riippuen vähän mitä syö

Pahoinvointi on onneksi vähentynyt huimasti ja enää kiusaa väsymys ja välillä alaselkä kivut.

Nyt leikkimään ja lepäilemään!

Saini ja tintti 10+6
 
:wave:
Kävin just työhaastattelussa. Aika jännää. En tosin tiedä miten ihmeessä uskallan kertoa raskaudesta, jos paikan saisin. Mutta kokemuksena tuo työ olisi ihan huippu.
Mahan turvotus on selkeästi laskenut ja maha muuttanut muotoaan. Nyt maha alkaa näyttää jo pikkuisen vauvamahalta. :heart:

Mulla maha toimii kanssa tosi satunnaisesti. Välillä on ihan vesiripuli tai muu ripuli. Välillä sitten taas ummetusoireita. Oksetusoloa ei ole ollut enää viikkoon, mutta päänsärystä olen sen sijaan joutunut kärsimään. Väsymyskään ei vielä hellitä, vaan kymmeneltä viimeistään nukahdan sohvalle. Missäs se energinen keskiraskaus on?

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille ja jaksuja vielä varmistusta odottaville!

viivie ja toukka 13+3
 
Moikka ja terkut lääkärineuvolasta. Ekat sydänäänet kuunneltu ja kaikki ihan hyvin paitsi taas on vähän hiivatulehduksen oireita. Lääkäri määräsi jonkun kuurin ja sitten pitäisi käyttää maitohappobakteereita ja jotain c-vitamiiniemätinpuikkoja. Rasittava vaiva!
Mulla on tissit kasvanut niin, että täytyy kohta hommata isommat tissikassit:) Mies on iiihan innoissaan kun normaalisti mulla ei juuri tissejä ole. Petihommia on huomattavasti enemmän kuin ennen. Minä olen normaalisti se halukkaampi osapuoli, mutta nyt on muuttunut toisinpäin, no en kyllä valita:)
Mä olen jotenkin ihmeen energinen ollut jo pari viikkoa.Nyt kyl nautin ihan täysillä tästä raskaudesta, kun ei tätä hyvää oloa kumminkaan kestä, kun alkaa närästykset jne.

Ihanaa odotusta kaikille! T: Peggy ja Rusina 13+5
 
Terveisiä np-ultrasta! Turvotusta oli 1mm sit kun se lopulta mitattua saatiin. Kaveri kun oli sitä mieltä että minähän olen tässä just tälleen selkä teihin päin enkä varmasti käännä kuvetta vaikka miten tökkisitte :D Kyllä hän sitten lopulta suostui kääntymään sen verran että mitat sai otettua, mutta HYVIN rauhallinen kaveri oli. Hiukkasen sätkytteli ja asentoa vaihtoi muttei kyllä ollut hereillä :heart: Pituutta oli 5,8cm ja vastaa viikkoa 11+6. Mennessä oli siis tasan 11+3 tai miten sen nyt laskee. Mutta kuulemma vasta kun viikon heitto tulee, siirretään laskettua aikaa joten vanhoilla mennään. Mitäs vielä... juu niin heinäkuulle sit pitäis rakenneultraan aika varata ja sit mulle tulee ainakin yks ultra vielä siinä 30. viikon paikkeilla jossa katotaan sit sectiohaavan kestävyyttä ja tarjontaakin ehkä. Esikoinenhan mulla oli tyytyväisenä perätilassa melkein koko raskausajan, katotaan miten nyt käy. Kätilö sanoi vaan että joidenkin lantion muoto tukee sitä perätilaa mutta se ei ole tämän hetken murhe. Ja mitäs tuosta, se tietää vaan sit että sectioon mennään taas.

Ihan tuli pelkkää omaa napaa mutta vastailen joskus toiste kalluppeihin. Terkut kaikille!

Raparperi ja Taimi 11+3 (11+6)
 
moikka!!

mulla oli tänään jo kolmas neuvola ja :heart: äänet kuului niin että koko huone oli yhtä jumputusta :D
ens viikolla ois sitten np-ultra,ja seuraava neuvola 24.6,musta tuntuu että mulla on aika usein ollu neuvola jo,mut eipä tuo haittaa :D

netissä täyttelin just synnärille kaikki tiedot,sain tunnukset tänään neuvolassa..
mulla on kans supistuksia ja mulla oli viikko sitten kohdunkaulaa 2,5cm :eek: :eek: lääkäri ei osannu sanoo onko alkanu jo lyhenee vai onko vaan noin lyhyt..toivottavasti ei ala paikat pehmenemään mä en haluis niitä ompeleita kohdunsuulle :x mut onneks on vaan ihan muutamia kivuttomia supistuksia ollu,esikoisestaki alko joskus 17 rv tietämillä..

täällä on aivan loisto olo,ei mitään valittamista,paitsi tuoreesta ruisleivästä närästystä :kieh:

LilEdie ja Tontti 10+1
 
ralli
Muih! Suu virneessä tätä palstaa saa kyllä lukea. Ihanaa kun joku kertoo kasvimaista, toinen mansikeista ja kolmas ties mistä! Ja huisisti onnea oman pikkuisen nähneille :flower:

Jummijammi, uhkaavat sääprofeetat että helle iskee viikonlopun seutuun eteläiseen Suomeen. Sehän vasta olis kivaa! Olen niin lämpöisen ystävä että joskus mietin mitä ihmettä minä täällä kylmässä maassa asun.

Huiii...huomenaamulla etsitään niitä sydänääniä neuvolassa. Voi kääk jos niitä ei kuulukkaan niin sitten mietin syntyjä syviä viikon ennenkuin pääsen ultraan.

Taannoin kyselin pottatouhuihin apuja. Kuin taikaiskusta sinä samana päivänä poitsu meni itse oma-aloitteisesti potalle, pissi kaikki siihen, otti irroitettavan pottaosan irti, vei vessaan, kaatoi pyttyyn, veti pytyn ja huuhteli potan, toi paikalleen ja SAI ÄIDIN ÄIMÄKSI!

Nukuin yli 2h unet. Yöllä ei sitten taatusti tule uni kunnolla. Kuuntelen siis kun mies kuorsaa ja pieni tuhisee sekä koirat porskuttaa. Hip huomiseen, toivottavasti on sitten hyviä uutisia kerrottavana!
 
NPS
Heippa!

anskuuuu me asutaan vähän toisella suunnalla, Padasjoella. Mutta Heinola on ihana paikka! Asuin lapsuuteni (10v) sielä Myllyojalla, aina lämpimin mielin muistelen menneitä!
Ensi keväänä kuulemma tulee tarjolle kaksi ultraa, ei siis auta meitä tässä vaiheessa :(

Jessus tätä hikoilua! Järjetön tuskanhiki päällä aamusta alkaen, ei kauaa suihkun raikkaus kestänyt. Nyt esikoisella hieman lämpöä, ilmeisesti ensimmäinen hammas vihdoin tulossa! Kitinää ja valvomista koko päivä, vain kunnon vierihoito kelpaa... Ressukka on kanssa ihan nihkeä, lämpöä ei kuitenkaan ollut kun 37,5. Nyt vihdoin nukahti, täälä on oikeestikkin tosi kuuma, vissiin ukkonen tulee vielä jossain vaiheessa. Maitoa ei ole huolinut kunnolla koko päivänä, soseita söi normisti kyllä. Ja viilennetty purulelu on ollut kovassa käytössä.

Just tosssa kalenteria selasin, ihan outoa kun vaihtui tuo rv laskenta, nyt siis poksumispäivä onkin lauantai.

Nyt taidan hyödyntää tämän rauhallisen hetken ja mennä taas kylmään suihkuun. Jos menis ihan pokkana nakuna istuun tohon takapihalle, jotta pysyis vilposena, tuliskohan sanomista?


NPS ja Papunen rv 12+4
 
Olen rallin kanssa niin samaa mieltä, että on tosi kiva lukea tiedän kaikkien elämästä täällä, tulee hyvälle tuulelle :D

On kyllä niin jänskää lukea kaikkia ultrajuttuja! Mulla on eka viikon päästä, enkä tiedä millainen hermoraunio sitä ennen olenkaan :LOL:

Jäätelö on aivan mahtavaa, varsinkin lakritsi, nam! Juuri söin kipollisen jälkkäriksi :p Kaikki jätski kyllä toimii, ja itsetehdyt mehujäät ovat ainutlaatuisia.

Lapsen sukupuoli haluttaisi selvittää etukäteen, mutta toisaalta taas ei...

Kesäisiä päiviä to all moms-to-be =)

Grace & Little 11+1
 
Mie myös olen täällä hymyilly navetta-jutuille, ittellä on niin kovin rakkaana muistona mummolan navetan entiset asukit ja oma lapsuus niiden parissa :heart: Lisää navettajuttuja vaan jatkossakin siis! :)

Huomennapa olisi toinen neuvolakäynti tuloillaan, iiks jännittää vähän.
Mitä yleensä ensimmäinen neuvolalääkäri-käynti sisältää? Terveydenhoitaja mittailee painot, paineet ym ja lääkäri tekee mitä, sisätutkimuksenko? Onkos siinä sitten muuta, vai riippuuko nämä taas neuvolasta ja kaupungista?
 
Heipat!

Raparperitaivas heti kysyisin sinulta, et mitä on sanottu sectiosta, tai lähinnä kohdun kestävyydestä yms..? Minulla ollut vasta yksi neuvola ja seuraava vasta elokuussa, kun neljättä odotan, niin eivät pidä kuulemma tarpeellisena, et mun siellä tarttis rampata... Ja sitten kun sinne pääsen niin aika on niin lyhyt, et puolet asioista jää kyselemättä.. Niin josko sisin jotain vinkkiä, et mitä ehkä voisin kysyä tai vaatia..

Minusta on myös ihanaa ja hauskaakin välillä lukea muiden elämästä. Välillä valitettavasti niitä huonojakin asioita, mutta yritän ajatella, että tämä on elämää ja me emme voi aina kaikkea tietää etukäteen.

Täällä myös yksi ilmapallo maha :whistle: suoli mölisee ja todella tuloo ilmaa, ja aina ei kehtaa päästää jokapaikassa, niin illalla kyllä tuntee et masu on kipee ja turpee :eek:

Ensi viikolla vasta ultra ja jännitän mitä siellä kerrotaan ja laskettua päivää edelleen odottelen saavani tietää :D Jouluaattoa on jo veikkailtu siinä ihan ekassa ultrassa, mutta oli niin vähän viikkoja silloin, ettei saanut oikein mitään mittoja.. Sydän kyllä näkyi pomppivan silloin :heart:

Täällä tuo närästys on jo alkanut ja voi yöks välillä ja edelleen se pahaolo, eli ihan kuin olis krapula edelleen kokoajan... ärsyttävää... Vetelen kaiken maailman pilsuja ja b-vitamiiniäkin jo tupla annoksen ku sellaisii ohjeita sain, mutta eipä ne hirmuisasti auta, ajoittain. :x

Täällä aika menee myös häävalmisteluihin, tosin aikaa on vielä pari kuukautta, ennen kuin rouvan tittelin saan, mutta innolla odotan.

Mutta loppuviikoksi on luvattu kaunista ilmaa joten aurinkoa ja lämpöä ja kaikkea ihanaa istutus juttuja!!!!

Jisse ja :xmas:
 
Pikaisesti käyn ilmoittamassa, että masuasukki voi ja kasvaa hyvin :) Mahan päältä ultrattiin. Jos ei ois siittä näkyny niin sitten olis tehty alakautta. Oikein vilkas liikkeinen kaveri ja pakoili kokoajan ultraa. Sai sitten mitattua aikansa pientä tökittyään. Turvotusta 1mm joten hyvälle näyttää siltä osin. Pieni sydän jyskytti oikein mallikkaasti :heart: ja kädet vispas hervottomasti..oikein ultraajaakin nauratti. Kasa kuvia mukaan ja niitä on sitten ilta tässä ihasteltu. Niin ja eilen poksu eka kolmannes täyteen...jihaaa


 
Onnea hyviä uutisia saaneille :) :heart:

Mäkin mietin tota että miks jotku saa järjettömän monta kuvaa, ja täällä vaan 1-3 vaihdellen ultrasta.. oon kade :)

Lääkärinneuvolassa ainakin meillä normaalijutut kyselee lääkäri ja hänen kans siinä hetki jutustellaan, mutta mittaukset yms tekee terkka. ja sit lääkäri tekee sisätutkimuksen.

Täällä kans häitä laitetaan, mutta (valitettavasti) ei omia, vaan miehen siskon.. :D heinäkuussa olis h-hetki!

Flunssa senkun jatkuu vaan.. hirveetä "tulehdusräkää" tulee aamuisin mut päivällä ihan kirkasta..

Onkos kukaan vielä ehtinyt miettiä vauvavakuutusta? :D Tuli vaan mieleen, vähän turhan aikaista kyllä ;) Me otettiin esikolle, ja tuli heti tarpeeseen sillä hän joutui olemaan lastenosastolla viikon antibiooteilla kun sai infektion synnytyksen yhteydessä. sairaalalasku ois ollu 150e mutta saatiin vakuutuksen ansiosta 100e takas (omavastuu n.50e)!! Eli oman kokemukseni perusteella suosittelen vakuutuksen ottoa :) Voipi vaan olla että me ei saada tälle pikkutontulle otettua ennen synnytystä vakuutusta kun esikolle kävi miten kävi. :/

Upp3 ja masukki tasan 12!! Eka kolmannes täynnä :)


 
WOW! Alkaa monilla tulemaan eka kolmannes täyteen! Onnea siitä! :heart: :flower:

Täällä ei mitään ihmeellistä. Tunnin päästä eka neuvolalääkärin aika. :D


Mukavaa päivää kaikille tonttumasuille!
Delfis ja pikkudee 13+2 :heart:
 
Upp3 Me otettiin esikoiselle vakuutus ja on sitä pariin otteeseen hyödynnettykin kun poika oli 7vko ikäisenä osastolla rs-viruksen takia ja nyt pitkittynyt korvatulehdus niin saa nuo yksityislääkärin kulut edes osittain takaisin. Mä en tuota poikaa enää arvauskeskukseen vie ellei ole ihan pakko. Mut luultavasti vakuutusyhtiö on edelleen voitolla maksujen suhteen :| Mutta kyllä me tälle tulokkaallekin otetaan, kun ei tosiaan ikinä tiedä mitä tapahtuu. Toivottavasti tekin saatte toiselle vakuutuksen. Luulis että noi synnytyskomplikaatiot on kuitenkin sattuman varaisia, ettei se tarkoita että seuraavassa riskiä olisi. Miehen sisko perheineen suositteli meille kans vakuutusta. Heillä esikoispoika vammautui synnytyksessä ja heille on ollut iso hyöty tuosta että vakuutus oli kun ovat aika paljon saaneet sairaalaelämää viettää sen jälkeen. Ja jso lapsella on syntyessään jokin vika niin vakuutusyhtiöt ei enää syntymän jälkeen suostu sairasvakuutusta antamaan. Just oli pojan hoitopaikassa puhetta yhden äidin kans, kun tuli vakuutuksesta puhetta, että he olivat unohtaneet sen ottaa ennen syntymää vaikka tarkoitus oli ollut. Pojalla oli sit ollu syntyessään reikä sydämessä ja siinä vaiheessa mikään vakuutusyhtiö ei ole suostunut vakuutusta antamaan.

Mutta poika hoitoon ja jos yrittäs taas kouluhommia tehdä ja vaikka hieman siivoilla. Hirvee tuuli ulkona vaikka aurinko kyllä paistaa siniseltä taivaalta.

Sanle ja saunatonttu 10+0
 
Moikka kaikille! :wave:

Isosti onnea kaikille tonttunsa tavanneille ja poksujille!

Täällä ei mitään uutta ihmeellistä, huono-olo ja väsymys jatkuu :ashamed:

Naurattaa kuin noista miehistä tulee ihan hassuja, omasta miehestä ei viel sillee huomaa ku en tiiä uskaltaako se vielä iloita masukista kokokaan ennenku päästää ekankolmanneksen loppuu, mut toi työkaveri kenen vaimo on mua neljä viikkoo pidemmälllä laitteli mulle eilen skypen kautta kuvia heidän pienestä.. se on niin ihanan onnellinen :heart: :heart: Oikee sydäntä lämmittää.

Ps. ei ollu lehmät vielä päässy pihalle :(
 

Yhteistyössä