***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Onnea kaikille plussanneille!!

Eipä oo ehtiny tännekään kirjotella. Tosi paljon tekstiä luettavana..
Tähän asti ollu suht oireeton, mut nyt tullu tajuton väsymys ja tuntuu että itku tullee pienestäki.. Kertokaa miten kuiten ootte töissä jaksanu olla väsymyksen kanssa?!?


 
Jotenkin hirvittää, että kun näin aikaisessa vaiheessa lähtee johonkin mukaan, tietää se huonoa raskauden kannalta... :ashamed: Muillakin samoja ajatuksia?

Täällä odotellaan perheeseen viidettä muksua (oliko muita "suurperheellisiä"?). Tai oikeastaan kuudetta, jos viime syksyn keskenmeno lasketaan mukaan. La ois ollut 3/09, mutta pieni poikamme syntyi jo viikolla 18. Neuvolassa huomattiin, että pieni on menehtynyt ja ei muuta kuin käynnistystä varten sairaalaan. Poikanen vastasi kooltaan n. 15 viikkoista, eli oli menehtynyt jo joku aika sitten.

Nyt on sitten uusi yritys startannut ja toivottavasti tämä päättyisi paremmin. Arvatenkin hieman huolestuneella mielellä, mutta ei sellainen "paha tunne" kuin viime raskaudessa. Silloin mulla oli koko ajan tunne että tämä ei kai pääty hyvin ja vauva ei ehkä voi hyvin... Aloinkin vuotelemaan 8. viikolla ja kohtuun tuli iso hematooma. Se poistui itsekseen ja kaikki piti olla hyvin kunnes... No, joo. Nyt on tosiaan ollut sellainen rauhallinen ja hyvä fiilis tän odotuksen suhteen. Toivottavasti se on hyvä merkki.

Taidetaan mennä samoissa Nina82 :) Mullakin tänään 5+6. Ensimmäinen neuvola on 29.4. Tai ei kai se oikeastaan ole edes eka neuvola, menen vaan neuvolaan jotta ultrataan onko masussa ketään. Oisivat ottaneet mut sinne jo ens viikollakin, mutta en uskaltanut ottaa vielä aikaa. Haluaisin varmistella, että siellä sitten varmasti näkyy jotain kun menen, ettei tartte arpoa onko tuulimna vai tulinko vain liian aikaisin...

Aika lailla olen oireeton. Työpäivän jälkeen väsyttää ihan hirvittävästi, samoin aamuisin töihin lähtiessä. Näin viikonloppuna jaksaa paljon paremmin. Tosin silloin ei sitten tule nukuttua kovin pitkään vaikka olisi mahdollisuus. Uni loppuu jotenkin ihan kummasti. Ei oikeastaan pissata mitenkään erityisen paljon ja repäisykivutkin ovat hyvin hyvin satunnaisia. (Enkä suostu nyt alkamaan pelkäämään mitään.. en varmana :( ) Jos sattuu tulemaan kunnolla nälkä niin silloin tulee hivenen äklö olo. Ei muulloin. Hiuksia kyllä lähtee ihan älyttömästi! Rinnat aristaa jnkv. Ja välillä palelee. Se on ärsyttävää, kun tuntuu ettei siihen auta edes vaatekerroksen lisääminen... Siinäpä ne vähäiset oireet :)

Ai niin, näin pienen romaanin lopuksi taustatiedot; Itse olen 32v. Aikaisemmat muksut on tyttö -97, poika -00 ja tuplapojat -02. Eli isoja jo kaikki :)
Nykyisen raskauden la on 14.12. ja synnytyssairaalana KPKS.
:wave:
 
Onnea uusille palstalaisille plussista!

Nina82, lähes samoilla tosiaan mennään, rv 5+5 =)

Kun olette avautuneet noista työjutuista, niin alkoi toden teolla jännittää oma jaksaminen, kun menen muutaman kuukauden työharjoitteluun alkaen 4. toukokuuta! Muttei sitä ehkä etukäteen jaksa stressata.

Kiva kun täällä ollaan niin aktiivisia kaikesta väsymyksestä huolimatta! :D
 
Kaikille uusille tervetuloa mukaan =)

Tintukka76, minulla myös viidennen odotus ja kotona nämä neljä lapsosta vm -97, -00, -02 ja -06. Kivaa, että mukana on meitä suuremman perheenkin omaavia =) . Ja kovasti onnea matkaan ja paljon tarrasukkia pienelle :flower:


 
Hei, minusta voi tuonne listaan lisätä iän: elikkäs 21v on kertynyt ja sit tämä kakkonen on 1.yhteinen miehen kans. Ja synnäri on näillänäkymin KAKS...

Niin ja ONNEVA UUSILLE!!! :flower:

Vatukka & Lölli 6+3
 
heissulivei! ja huomenta.

Tästä kohta lähden kotiin töistä. Pääsee vihdoin nukkumaan.

On ollut jonkin verran alavatta vihlaisuja ja elohiiren tunnetta. Tissit on suurentunu kuppikoon verran. Väsynyt olen ollut, mutta muuten oireeton :)
Odottavan aika on pitkä.

pippur1 ja Ihmeotus 4+3
 
pöh eilinen teksti häpis johonki...

Ihan kohta pitää lähteä liikkeelle että ehtii sinne ultraan, jännittää niin kamalasti :ashamed:

Töissä jaksamisesta, mulla ei onneks ole ku 5h/pvä töitä, välillä tosin tuntuu että siinäkin on 3h liikaa.. :ashamed:
Pahaolo on jo nyt taas järkky, ompas mukavaa. :kieh:

Miten muut on onnistunu tupakoinnin lopetuksessa? Täällä on omastamielestäni hyvällä mallilla, eilen poltin vain 3 tupakkaa, tässä on jo useampi pivä ollut että oon polttanu alle 5, minkä lääkäri sanoi edellisessä raskaudessa olevan ok määrä. toki aina loistavaa jos pystyy lopettamaan kokonaan ja nostan hattua heille jotka siihen pystyvät. ajattelin tänään kysyä lekurilta että voiko noita nicoretteja käyttää apuna lopetuksessa.. :ashamed: kivittäkää vain.

~käpy ja salamatkustaja 5+6~
 
Minä lopetin kokonaan kaks päivää ennen plussausta ja sen jälkeen en oo yhtään polttanu.
Pelottaa liikaa edelliset keskenmenot ni en uskalla yhtäkään polttaa!

Koivunkäpy Kuinkas paljon oot ennen sitten poltellu jos nyt oot saanu pudotettuu alle viiteen. Hyvin sekin jo on =) tsemppiä!
 
huomenta!
täällä äklötystä ja väsymystä heti aamulla.. äh.

tervetuloa uusille ja onnittelut!! :flower:

voi että mua haluttais jo kertoa perheelleni vauvasta!!! ei vaan uskalla vielä, sit ultran kans samalla viikolla on sopivasti äitienpäivä niin jos kaikki on hyvin niin kortteihin kirjotetaan joulutonttuterveiset... ;) viimekski sanottiin perheelle muistaakseni joskus viikolla 12-14 :eek: :whistle: jännitti himpun verran kertoa kun ikää oli vaan 18v.. mut tosi hyvin raskaus otettiin, ainaki päällisinpuolin, en sit tiiä miehen puolelta kuin on selän takana puhuttu... se pelottaa myös nyt, kun miehen sisko, täti, äiti yms on aika suorasanaista ja juoruilijoita, että mitä ne sit meinaa.... no, ihan sama, ei jaksa niistä välittää, ainakaa hirveästi :D

Mullakin pitäis jaksaa tehä vähän töitä tässä vauvan kotihoidon ohella.. oon siis periaatteessa avustavana toimittajana paikallislehdessä, niin pitäis jaksaa kierrellä tekemässä haastatteluja... :x mua alkaa niin helposti heikottaa ja äklöttää niin en tiiä miten kykenen. toisena "sivubisneksenä" ompelen noita kestovaippa systeemejä paikalliseen lastenvaateliikkeeseen myyntiin, sen voi onneks hoitaa ihan kotona, mutta kun vaan jaksais ja ehtis esikon ohella.. täytyy jotain omaa kivaa keksiä että tulis muutama kymppi ylimäärästä kuussa :LOL:

Sori ON.. :ashamed:

Upp3 ja masukki 6+4 sekä poju 8kk


 
Alkuperäinen kirjoittaja nina82:
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu1978:
Alkuperäinen kirjoittaja nina82:
onko ketään joka olisi 5+6 menossa tai lähellä.. olisi todella muka vaihtaa kokemuksia ja kuulumisia =)
Minulla 5+4 :D


kiva kulla hipsu...
mien sinulla on mennyt
Huomenta kaikille |O

Olispas niin kovin väsyttänyt kun kuopuksella oli jotain ihan omaa säpinää yöllä.... Nyt tietenkin nukkuu mutta esikoinen herätti.
Onneksi aurinko paistaa, eiköhän tästä piristytä :whistle:

Nina82:
Kivasti on mennyt, pientä huonoa oloa, väsymystä ja kamalaa nälkää on ilmassa. Yölläkin oikein vatsa huusi ruokaa. Edellisistä olen oikeasti vaan syönyt ja nyt päätin koittaa etten olisi taas sellanen 25kg painavempi loppu metreillä :p Maha juilii välillä aika kovin mutta levossa helpottaa. Tisuja hieman särkee mutta ei vielä kasvua ;)

Mites sinulla?

Piti muuten kysyä noin yllensä minkä verran juotte kahvia?

Ja onnea taas kaikille uusille :D
 
tervetuloa uudet! :heart:

mä heräsin tänä aamuna kellon soittoon 7.20 ja oon jo soittanu tarhaan, että esikoinen in kuumeessa. ihmetys oli suuri kun mies on kotona ja nukkui sikeästi, kysyin siltä että eikö pitäs olla jo töissä. sillä onkii pekkanen, mutta on myös menoja, niin pakkohan mun on nyt sit jäädä kotiin...

nyt aamupalalle ettei tuu huono olo...
 
Paha olo on alkanut pikkasen helpottamaan. Ei tosin kiitos rannekkeiden jotka otin pois käsistä koska ei oikeastaan mitään vaikutusta.

Kertokaas viisaammat, saako tuon alatikkerin liitettyä viestiin jollakin helpommallakin tavalla kuin aina erikseen joka kerta laittamalla koodin? Aika työlästä jos ei saa esimerkiksi omiin tietoihin liitettyä.

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://md.lilypie.com/xou8p3/.png[/img][/url]
 
Väsyneet heh, pääsette vähän etukäteen jo tutustumaan lapsiperheen arkeen... :D Muistan että esikoisesta nukuin jotain 11 tunnin yöunia, nyt onni jos joskus saa nukuttua 8 tuntia putkeen.

Mulla oli eka raskaudessa koko ajan pelko kaikesta, että meneekö varmasti hyvin, vaikka lopulta kaikki meni sitten synnytystä myöten ihan loistavasti. Nyt en sitten osaa yhtään murehtia.
 
Me pudottaudutaan pinosta, eilen aamulla alkoi vuoto, ensin vaan tuhrua ja ajattelin että jospa sittenkään ei olis mitään, ei menny kuitenkaan kauaa kun ihan perinteiset menkkakivut iski, tein vielä raskaustestin, eikä se näyttänyt enää mitään.

Perjantainenkin testi oli niin haamu, että voi olla sillon jo ollut kesken.

Eilinen meni vähän sumussa kyllä, miksi meille? Mitä tein väärin? Polttelee mielessä se perjantainen Ibusal jonka otin vahingossa, vaikka tiedän ettei sellainen mitään vaikuta noin alussa vielä... Halusin soittaa neuvolaan hieman eri merkeissä mitä nyt täytyy. Surettaa ihan hirveästi, toisaalta yritän ajatella että jos sen piti mennä näin niin onneksi sitten heti. En tiedä miten olisin myöhemmin kestänyt, kun se nytkin raastaa niin...

Jokatapauksessa toivon teille ihan jokaikiselle odottajalle jarrusukkia matkalle mukaan! :heart:

mama-L.
 
mama-L :hug:

Sapfo sulla myös alkanut pahaolo helpottaa, täällä kans ja tietty heti aloin miettimään et onko kaikki nyt hyvin. Tosin pahoinvointi alko mulla jo viikolla 5 ja kesti sen 3 viikkoa. Aikasemmissa raskauksissa pahoinvointi yllättänyt vasta viikolla 7+

(.) Huomenna se ultra,,, ja luoja että mua jännittää/kauhistuttaa :ashamed:

nuppu 8+3
 
Täällähän on kaikki niin aikasin jo hereillä :) itse lähden katsastamaan autoa tuossa jonkin ajan päästä
onko muuten ihan hullua että jo 6+6rv on niin maha turvonnu että mun on ihan pakko käydä ostaan löysemmät housut :) kuvittelenko vaan?
 
Ihanaa, että joku muukin on hajamielinen kuin minä... Nina82, toivottavasti sulla on kuitenkin se eka neuvola aikaisemmin kuin 5.12 :LOL: Silloin ainakin tietää ilman ultraakin, että onko masussa elämää ;) Ei oo tarkoitus loukata, mutta tämä oli vaan aamun piristys :saint:
 
Moikka.
Mahtuisiko tänne yksi onnellinen lisää :heart:
Elikkäs miulle tulee tänä vuonna ikää 26. Ensimmäistä lasta odotetaan ja kyks olisi synnäri.
Lasketuksi ajaksi sain 19.12 netin laskurilla.

Sunnuntaina kp 36 clearbluen testiin melko selvä plussa. Tänään aamulla Rfsu:n testiin tosin haamu, mutta mieskin kyllä näki sen selvästi
Laskettua aikaa ei vielä tarkemmin tiedossa, vaikuttaakohan tuo pitempi kierto senkin laskemiseen noilla laskureilla?

Ihana olo nytten vaikka vähän huippaa ja oksettaa ja viluttaa, mut ei se haittaa!
Täytynee vielä varmistella tuota testiä, kun ei vielä ollut niin kamalan vahva viiva.
 
Huomenta!
Tyttö saatu kerhoon ja erittäin huonosti nukuttu yö takana :( Uni ei meinannut illalla tulla millään ja nousin sitten vielä koneelle palstailemaan :ashamed: yhden aikaan menin uudestaan sänkyyn ja kerkesin torkahtaa kun poika aloitti kamalan huudon |O Tunnin huuti ja ei saatu selville mikä oli huudon syy! Vaihdettiin vaippa, pestiin pyllykin ja käytiin juomassa. Huuto jatkui aina kun mentiin sänkyyn. Pikku pätkiä nukkui aamuun ja välillä huudettiin. Heräsi sitten 6.. |O

Joku kyseli kahvin juonnista.. Äsken juuri miehelle sanoin että hitsi kun pitäis vähentää kahvin juontia, menee ihan liikaa kahvia :ashamed: iltaisin juon teen mutta samahan se on kumpaa juo.

Koivunkäpy: Itse lopetin tupakanpolton plussan jälkeen. Alku hankalaa mutta nyt jo helpottaa! Yöllä saatan herätä että tekee tupakkaa mieli vaikka päivisin ei tee. Plussan jälkeen kun olin pari päivää ollut polttamatta ja tuli järjetön himo niin otin parit savut, mutta se loppui kyllä siihen, tuntui että oksennus tulee :x

Täälläkin maha pömpöttää kivasti :) Tai se on kivaa kotona mutta sitten kerhossa ym. ei ole koska en haluaisi kuitenkaan että ihan kaikki saa heti tietää jos vaikka jotain käykin vielä :/

Leipää pitäisi alkaa leipomaan, taidan leipoa vasta kun haen tytön kerhosta, ettei neiti suutu kun ei saanut leipoa äidin kanssa. Tyttö on muutenkin kova tekemään ruokaa ja haluaa auttaa aina :) Perunan ja porkkanan kuoriminen taitaa olla tällä hetkellä kaikista kivointa.

Äh ja tuo jätkä nukahti lattialle autoleikkien keskelle!

Tervetuloa uusille ja :hug: mama-L :hug:

nedee ja Napero 7+4 :heart:
 

Yhteistyössä