Joulukuun tontut -15 *toukokuussa*

Kukurukuu sulla sama la ku mulla :D silti tiällä pyörin..

ON: Tänää eskarilaisen palaveeri ja tuskin saan tätä massua piiloon vaikka kuinka vejän sisään ;) Noh näillä mennää, pitää kahtoo mieheltä joku väljä paita :)
Täällä muuten aika hyvät olot ei väsytä niinkää enää, ruoka maistuu, ruokahimo hetket tallella yks päivä kuorin sipulin ja söin sen ja nyt iski eilen Suolakurkku himo.. ja tissit vieläkii kipeet jos osuu johonki. En sentää läiski ketään tisseilläni täällä :D
Jospa kaalit laittas kiehumaan, mikään ei voita pierun hajua aamuksi koko taloon :)

HooKoo 12+4rv
 
Monella onkin ollut jo nt-ultrat, itse en ole edes neuvolaa varannut vielä :D Pikkasen on minulla tämä kolmannen odotus erilaista, kun ei meinaa muistaa koko juttua. Täytyy laittaa kalenteriin muistutus ensi viikolle jotta soitan sinne!

Seulonnoista olitte puhuneet, minä olen käynyt aiemmin ja aion nytkin mennä, jos tulisi uutisia että on riskit johonkin niin keskeyttäisin raskauden.

Vaunut: ja melkein kaikki muu vauva sälä on vielä tallella edellisiltä, joten juuri mitään ei tarvitse hommata. Vaunuina emmaljungat ilmakumirenkailla ja olen ollut niihin niin tyytyväinen <3 Paljon säässä kuin säässä lenkkeilevälle ne on ihan mahtavat sillä kulkevat syvässä loskassakin yhtä hyvin kuin kuivalla asfaltilla.

Töistä: olen vielä kaksi kuukautta poikien kanssa kotona eli nautitaan yhdessä kesästä <3 ja sitten elokuussa aloitan työt josta jään sitten äippälomalle marraskuun lopussa :)

(.) ei oikeastaan juuri mitään erikoista, raskaus oireina on jatkuva pissahätä, iltaisin turvonnut vatsanseutu ja painon putoaminen eli aineenvaihdunta käy kovilla. Syömään täytyy ruveta enemmän sillä olen muutenkin alipainon rajalla joten ylimääräistä ei ole yhtään hukattavaksi jos meinaa vauvan ruokkia <3

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille!
Ilma on täällä ainankin täällä niin mahtava, että me lähdetään jo ulkoilemaan :)
 
Vesirokosta vielä, on vaarallinen raskaana oleville. itsekkään en ole sitä sairastanut, eikä kumpikaan pojistani joten täytyy pikapikaa rokottaa kullannuput sitä vastaan ennen päiväkodin alkua. Ei ole kiva odotella koska se puhkeaa.

Poikien äippä 9+0
 
Voi ärrinmurrin mikä känkkäränkkäpäivä menossa. 6 ja 3 v:t toistensa kimpussa, mulla menee hermot ja äitiyskirppikseltä ostamassani housuissa oli tuumakoot ylösalaisin sillä seurauksella, että housut olivat minulle aivan liian pienet. Seurasi pienimuotoinen purkaus kyseisen kirppiksen seinällä :( lisäksi olen odottanut yhtä huutonettiostosta kohta kaksi viikkoa, eikä näy missään, eli pitänee ottaa siihenkin myyjään yhteyttä. Aaargh.

Muuten 9+0 tänään, stressiä aivan liikaa kun pitäisi tässä kaaoksessa saada lopputyökin kirjoitettua, 6-vuotiaan synttärit järjestettyä, mies töissä koko vkl ja ensi vkl on kakkutilaus jolle joudun antamaan uuden hinnan kun laskin jotain väärin tarjouksessani, ja se tulee aiheuttamaan todennäköisesti koko tilauksen menettämistä.

Voi syvä huokaus, onneksi on perjantai.
 
Tsemppiä Pioni77, jotkut päivät vaan tuppaa olemaan semmosia että kaikki tuntuu menevän pieleen! Stressinaiheiden kanssa ei kai auta kun yrittää ajatella, että onneksi aika vie asioita eteenpäin ja toivoa ettei tule uusia stressinaiheita kun vanhat alkaa olemaan voitettuina! :D

Sain onneksi eiliset kilpparilabran tulokset jo tänään ja oma lääkärikin soitteli niistä vaikka en ollut muistanut soittoaikaakaan varata. Onneksi tosiaan en nostanut lääkitystä neuvolan ohjeen mukaan, koska mulla oli noussut ne kilppariarvot. En ole lääkitykselläkään saanut missään vaiheessa T4-V:tä nousemaan niin ylös kuin nyt. Liikatoiminnalla ei sentään onneksi ollut, mutta kuukauden päästä pitää jo mennä uudestaan tarkistamaan arvot. Saa nähdä joutuuko niissä verikokeissa juoksemaan loppuun asti kuukausittain...

Ens viikolla pitäisikin kai käydä niissä neuvolan labroissa seuloja ym. varten. Vähän hirvittää nuo seulatkin...esikoisen kohdalla kaupunki tarjosi vain alkuraskauden ultran eikä siis mitään seuloja ollut odottajille. Silloin jotenkin ei osannut pelätäkään mitään. Nyt kun on jo vanhempi (eli riskit kasvaa) ja mielessä se miten haasteellista terveenkin lapsen kanssa voi välillä olla, niin täytyy sanoa että pelottaa. : /

Örgh, kamala päivä taas takana. Näyttää tämä pahoinvointi nyt pahenevan. Onneksi nyt on viikonloppu ja onneksi töissä alkaa pahin kiire olemaan takana, niin jos tää olo tästä räjähtää käsiin niin pystyy jo melkeinpä jäämään hetkeksi sairaslomalle.

rv 8+6
 
Tsemppiä täältäkin Pionille! Jotkut päivät ovat haasteita täynnä. Täälläkin opintostressi painaa päälle, onneksi ei vielä lopputyö. Ja esikoinen koettelee toisinaan hermoja kaikilla kelsimillään tavalla.

Eilen oli kyllä minullakin hiukka "hankala" päivä, väsy ja haluttomuus, nälkä ja turvotus. Välillä ottaa päähän kun ei yhdetkään normihousut mene enää kiinni vaikka viikkoja on vasta 10+5 :/ Kun en haluaisi että kukaan huomaisikaan vielä.

Kummamituksella oli ollut kilppariarvojen mittaus, itsekin olen seurannassa. Mahtaisikohan väsymys johtua matalista arvoista kun hb kuitenkin oli vielä 134. No selviää ensi viikolla, kävin labroissa tänään ja otatin ne seerumiseulatkin. Täällä tutkitaan kaikilta raskaana olevilta myös HIV, hepatiitti ja syfilis, miten teillä?

Sorruin eilen Tampereen reissulla ostamasn Unborn Heart-dopplerin :D Yritin ensin löytää käyetyn, mutta menivät mokomat nenän edestä. Eilen en vielä saanut ääniä kuuluviin, mutta viikolta 12han niitten pitäisikin vasta kuulua.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Pioni voin niin ymmärtää sua :) mulla menee käpy teineihin ja uhmaikäsiin :D ihan mahottomia ovat!
Ilmat on ollu ihania ihania vaikka tuuleekiin. Toissapäivänä laittelin tomaatintaimia ja joku kai nasahti selästä vai liekkö vanha tuttu issias siellä heräilee koko viikonlopun selkä kipeenä :headwall:
Vielä ois laitettava marjapensaan taimet..
Muuten ilman selkä kipuu olo mainio :)
Lampaitten aitaa vois tarkistella sais noi ulos navetasta, kaitpa viikko kaks kun lehmätki ja hiehot lasketaan pihalle, mä aina kuvaan/ videoin niitten iloa ja hypähdyksiä. Niitä talvella mukava katsella :)
Jospa sitä lähtis pienelle kävelylle, mukavaa sunnuntaita teille muille.

HooKoo 12+6rv
 
Täällä tänään aamuvuoron jälkeen puuhat pihalla, ihanan lämmin :)
Väsymys ja pahoinvointi palanneet, vaan enpä ole viikkoon muistanut ottaa vitamiinejakaan :/

Jaanelille laitettu viestiä fb ryhmästä :)

Murkku 12+4
 
Tänään kauppa päivä kävis samalla vaatekaupassa :D huomenna pakun katsastus, mie sen siellä käväsen koslan kans :)
Ei ois ku tää viikko lapsilla kouluu ja takseille vientiä nii sitte suap aamusin nukkua, meinaa tehhä tinkaa nousta kuuvven jälestä, ku vaa nukuttas..

HooKoo ja 13+0rv poksuuu :D
 
Onnea hyvistä ultraakuulumisista! :heart:

Meillä olisi nt-ultra edessä perjantaina. Sydänäänet löytyi viimeksi eilen illalla, kaveri siellä siis jaksaa mukana. :) On tuo doppler kyllä kovin rauhoittava, eilen meinasi kovien särkyjen myötä olla hiukan huoli. Meillä on muutto meneillään, ja sen yhteydessä saa itsensä välillä niin kovin kipeäksi. Tällä viikolla pitäisi saada hoidettua homma kotiin (isot tavarat viikonloppuna), niin kirjoittelu on aika jäissä. Käyn aina kyllä lueskelemassa teidän muiden kuulumisia :)

Ihanaa (ja toivottavasti stressivapaata) viikkoa kaikille!

Neyda 11+1 (tai 11+4)
 
Heissan!

Tuli pikaisesti vaan kirjoitteleen teille. Meillä oli perjantaina np-ultra ja vauvalla oli kaikki hyvin. Seuraava ultra on heinäkuun puolessa välissä. Mulla on pitänyt hirveen kiirettä kouluhommien kanssa, kun valmistuminen lähestyy ja viimeisiä kouluhommia pitäis tehdä. Vielä olis kaksi viikkoa koulua ja kesällä pitäisi opinnäytetyö saada valmiiksi. Jaiks, saas nähdä miten käy.

Pahoinvointi on hellittänyt ja turvotus kadonnut. Tuntuu kuin en edes olisi raskaana paitsi ettei kuukautisia näy ja mahassa oleva pieni on todistettavasti nähty. :D Mahaa mulla ei ole vielä yhtää, mutta siihen vaikuttaa taaksepäin kallellaan oleva kohtu. Malttamattomana jo odottelen vauvan potkuja. Saas nähdä kauan niihin menee viel aikaa.

Yksityisviesteihin vastailtu! Facebookin ryhmästä sen verran, että ryhmän sulkemisesta on jo sovittu. Ryhmä tullaan sulkemaan 31.6. eli siihen asti ryhmään vielä pääsee mukaan! Päivittelen listan myöhemmin paremmalla ajalla. :)

Jaanel ja 12+3
 
"Marttaliini85"
Heippa. Voisiko joku lisätä minut kans sinne fb-ryhmään? Ja mie onnistunu (varmaankaa en vaa osannu) päivittään tuota ekaa sivua et olisin laittanut itseni siihen. Marttaliini/1/30/LKS. Kiitos ????
 
Moikka pitkästä aikaa, ollut kiirettä täälläkin.

Punkin puremasta joku kirjoitti, mulla oli myös punkki navassa esikoisen raskausaikana (varmaan jtn. rv 15), otin sen vaan pois ja seurailin ihoa. Fiksumpi olis varmaan soittanut johonkin :D

FB-ryhmän sulkemisesta pitikin kysyä, kiitos Jaanel. Olen ajatellut, että nt-ultran jälkeen haluaisin liittyä, mutta sehän ehtii kaikilla olla jo paljon ennen kesäkuun loppua :)

Ollaan suunniteltu "grillibileitä" kesäkuulle ja muutenkin organisoitu kesän työkuvioita (teen 65% työaikaa kesän) sekä pyöritetty arkea. Olen kyllä lukenut tätä palstaa ihan säännöllisesti, mutta en ole jaksanut kirjautua sisään. Käytän nykyään nettiä lähinnä iltaisin, kun lapsi on mennyt nukkumaan, se on sellaista väsynyttä selaamista jos ei ole mitään koulutehtävää mihin keskittyä.

Hyviä vointeja kaikille :) jos menis nukkumaan.

Tiunti 11+3
 
Jäikö HooKoo-82 linkki uupumaan? :p

Täällä oli tänään neuvola+lääkäri. Kurkkas paikat, ja kohdun koko vastasi n.laskettua aikaa niin päättivät kokeilla sydänäänten löytymistä. Siinä ite piteni mahhaan ylhäällä (sitä kun löytyy :D) ja jonkun aikaa ettiä niin sieltähän se jumputus kuului. Ihana oli saada varmistusta, että siellä oikeesti on jotain. Esikoisen raskaudessa eri paikkakunnalla, kun oli neuvolassa oma ultra niin ultrasivat heti ekalla käynnillä. Ensi viikon tiistaina olisi nt-ultra, ja meinasin jos sen jälkeen kertoisin vanhemmille, jotka molemmat on semmosia hölösuita että hyvää päivää. Miehen vanhemmille kun kerrottiin vapun aikoihin kun oltiin siellä ja pahoin vointi jylläsi. Nyt viikonloppuna suuntana on Kuopio ja vanhempia nään mutta laitan varmaan sitten ultran jälkeen kuvaa multimediaviestinä jos kaveri kasvaa oikeassa paikassa jne. Juhlia riittäisi viikonloppuna, mutta vauvamasu on aika hyvin naamioitu tällä muuten isolla mahalla, niin jos sitä säästyisi uteluilta :) (tuli muuten kehuja neuvolasta kun paino oli pysynyt samassa). Pahoinvointi täällä jyllää edelleen harvase päivä, mutta oksentaa ei oo tarvinnu nyt viikkoon. Aamun aloitan aina juomalla 0.5litraa mansikkakeitto, pillillä, niin saa pahimman pahan olon taltutettua.. ja sit hetken päästä mysliä aamupalaksi. Niillä alkaa täällä jokainen aamu :)

Puolentoista viikon päästä uuteen kotiin muutto <3

Katann & kakkonen 11+0
 
HooKoo melkonen vauvamaha sulla siellä jo on! :D Tosin ei lie ihme kun sulla on jo useampia raskauksia takana, itelläkin on nimittäin vatsa kasvanut jo hirveetä vauhtia tässä toisessa raskaudessa kun ottaa huomioon että edellisessä maha oli vielä viikolla 30 niin pieni, että kaikki ei uskoneet mun olevankaan raskaana. :p

Tänne iski kauhea flunssa. :( Onneksi mulle ei jostain syystä ole vuosiin kuume noussut, vaikka olo tosi kuumeinen onkin. Kurkku ja kaikki muutkin paikat on tosi kipeänä. Saa nyt onneksi pari päivää lepäillä saikulla, ei oikeen enää jaksanut kun tämä vielä iski pahoinvoinnin päälle.
Sain onneksi uudet allergialääkkeetkin, kun en ole uskaltanut vanhoja lääkkeitä nyt raskauden aikana käyttää. Tosin lääkäri kämmäsi vaikuttavan aineen kanssa ja oli kirjoittanut väärän lääkkeen niin piti sitten vielä soitella neuvolaan, jossa tarkistivat neuvolalääkäriltä että voinko käyttää ko. lääkettä. Sain luvan, mutta vähän kyllä tietysti aina arveluttaa... Mutta ko pelkään että mulle iskee taas sitkeä poskiontelotulehdus, jos allergiaoireet pääsee liikaa valloilleen niin kaitpa se allergialääke on pienempi paha kuin mahdolliset ab-kuurikierteet. Ja allergialääkkeet kuulemma voi helpottaa pahoinvointiakin. ;)

9+3
 
Mä en ees tajuu miten se tollee pomsahtanu esiin, en ees herkkuja syö että ois nii läskiäkään, ihan pyöree pallo toi masu on :D mulla siis seiska lapsi tulossa ja nyt on isokokonen vauvaki että silläki osuutensa. Oli mullaki pieni masu sillo kun esikkoo ootin..
Tulin lasten kas eskarin kevät juhlista just, haisee savu kun grillattii siellä sitte, ihan kiva ilta. Laittelin just saunan tulille piäsöö pesuille :) mies lähti kylvämään peltoja..
 
Terve pitkästä aikaa! Jotenkin ei ole saanut aikaiseksi kirjoitella, vaikka lukenut olen ahkerasti teidän juttuja :)

Pikkuhiljaa alkaa itsellä olla uskoa, että tämän vauvan me saamme. Olen niin iloinen, että ostin dopplerin!! Päivittäin olen sydänäänet etsinyt ja enään niiden paikantamiseen ei mene kuin hetki :) paha olokin alkaa väistyä, mutta väsymys on ja pysyy.. Ultra olisi muutaman viikon päästä :) nyt ei niin paniikilla odota sitä kun tietää, että elossa ainakin ollaan..

KuivaOrava ja mini 11+5
 

Yhteistyössä