Joulukuun tontut -15 *toukokuussa*

Olen tässä hyvissä ajoin jo :D mietiskellyt sellaista asiaa kuin vauvanvaunut... Meillä oli edellisellä vauvalla käytetyt bora kombit ja hyi että ne oli huonot! Ylipäänsä en tykkää yhdistelmärattaista. Heti kun lapsen iän puolesta oli mahdollista, ostin Brio race rattaat ja niitä käytinkin tyytyväisenä siihen asti kun lapsi ei enää rattaissa istunut. Mietinkin nyt että onko mitään järkeä ostaa reiluksi puoleksi vuodeksi vaunut...
Mulle vaunuissa/rattaissa yksi tärkeä ominaisuus on ollut teleskooppiaisa, lisäksi mitä vähemmän vievät tilaa kokoontaitettuina sen parempi ja pitäisi toimia hyvin metsämaastossakin, koska käytän koirat lenkillä rattaiden kanssa.
Olisko kellään antaa vinkkejä hyvistä ja halvoista vaunuista taikka sitten löytyyköhän nyt jotain passeleita rattaita, jotka saa täyteen makuuasentoon ja pystyisi siten käyttämään vauvallakin..?
 
"Pioni"
Minä olen merkkiuskollinen Emmaljungalle :) pojilla on molemmilla ollut citycrossit vauvakopalla, ja kun nuorin tarvitsi kevyemmät, ostin ozonet, jotka ovat aivan täydelliset selkävaivaiselle kääntyvien etupyöriensä ansiosta. Ovat kevyet ja menevät pieneen tilaan kasaan, ja etupyörät saa lukittua kulkemaan suoraan. Ostan ozonen runkoon nyt sitten vain vauvakopan, ja vaihdetaan se sitten ozonen omaan istuimeen kun kopalle ei ole enää käyttöä. Jos minulla olisi varaa, hankkisin todennäköisesti retrohtavat mondial de luxet, mutta koska kyseessä on meille kolmas vauva, niin tuntuu vähän yliampuvalta :) olisi ne hienot kuitenkin :)

Mitään metsälenkkejähön ei ozonella tehdä, mutta citycrossilla pääsi kyllä yllättävän hankaliin paikkoihin kulkemaan.

Täällä 8+0 tänään, tyttöjen iltamat tulossa ja lupauduin kuskiksi. :) katsotaan sitten jos tulee kommentteja :)
 
Voi Louhi ja karkkiii, osanottoni suruunne. :'( Paljon halauksia ja lämpimiä ajatuksia teille, ensi kerralla pieni sitten matkassa loppuun saakka!

Geesa, antibioottikuuri loppui eilen aamulla, mutta vieläkin on kova yskä ja nuha, äänikään ei ole täysin palautunut. Osittain johtuu varmasti myös siitepölyallergiasta. Välillä on tosi vetämätön olo, kun tämä olo yhdistyy vielä raskausväsymykseen. Raskauden osalta taas pahoinvointi ja rintojen arkuus on hellittänyt, turvotus vaan on ja pysyy. Vuotoa ei ole ollut nyt viikkoon. Alavatsa ja selkäsärky taas ovat palanneet elämään, ja jo aika pienikin fyysinen rasitus saa selän kipeytymään kovin. Uutena oireena on tullut myös kivut pidemmillä automatkoilla, minkä oletan johtuvan endometrioosista ja kiinnikkeistä - näistä kivuista se lääkäri viime viikolla sanoikin. Saas nähdä mitä tuleman pitää... Onko muilla ollut vastaavia tärinäkipuja raskaudessa?

Kotidopplerista, minä sain sen UnbornHeart-merkkisen dopplerin mieheltä äitienpäivälahjaksi. :heart: Toistaiseksi en ole löytänyt ääniä, mutta en sitä odottanutkaan vielä näin aikaisin. En ole kyllä koskaan jaksanut kovin pitkään ääniä hakeakaan, viitisen minuuttia kerrallaan.

Vaunuista, meillä on ajatuksena ollut nuo Brio GoNext -yhdistelmävaunut. Kellään kokemuksia suuntaan tai toiseen?

Neuvolassa kävimme viime maanantaina. Terkkariopiskelija oli vastassa, ihan hyvin hoiti homman kotiin. Hiukan jäi irralliseksi asiat, mutta opiskelijalta sen ymmärtää. :) Persoonana kovin mukava! Hemoglobiini oli alhaisin mitä tähän mennessä ikinä, 110. Selittyy osittain tämä väsymyskin. Mulla on järjestäin Hb >130, kerran on ollut 127. Katsotaan, korjautuuko ruokavalion muutoksella, vai pitääkö hakea apteekista lisärautaa. Tuo monivitamiini toki sitäkin sisältää, mutta eipä noista koskaan tiedä, mitä sieltä lopulta imeytyy, kun eri aineet estävät toistensa imeytymistä.. Katsotaan!

Nt-ultra on varattuna nyt kahden viikon päähän, nyt vain peukut pystyyn ja toiveet korkealle, että kaikki on siellä kunnossa! :)

Ai niin, ja tehtiin talokaupat viikko sitten, nyt ollaan mekin omakotitalon omistajia!

Neyda 9+5 (tai 10+1)
 
Heippa ! Mahtuuko vielä mukaan?

Täällä (vielä varovaisesti) mukaan hyppäisi esikoistaan ootteleva parikymppinen. Oon seurannu keskustelua mutten rohjennut ite mukaan aiemmin. :) Tääällä tänään 9+3 :)

Noh, en saa punasella laitettua, mut kuitenkin..
15.12/marisande/20/1./EKKS
 
Viimeksi muokattu:
Miks mulle ei oo tullu ilmotuksia täältä? :(
Halaus kaikille vauvansa menettäneille :'(
Onnea uusille! <3

Mulla oli esikoisesta karseet pahoinvoinnit (tipassa joka viikko kanssa), oli tyttö. Nyt on ollu ihan siedettävät olot. Kaveri povas meille silti tyttöä ;)

Mulla on jo 11+1 ja ens viikolla NP! Kauheen nopeesti menee aika toista odottaessa!!
 
Niin se vaan Murphyn laki piti huolen ettei tätäkään odotusta ihan huoletta pääse läpi.
Löysin itsestäni kiinniolevan punkin, kai se ehti vuorokauden siinä kököttää. Ihan säälittävän pieni, alle millinen rääpäle se oli, mutta punkki silti. Selvitin että raskaana oleville annetaan lyhyt antib.kuuri borrelioosin varalle heti piston jälkeen, mutta koska olen yliherkkä yhdelle sopivalle lääkkeelle ja toista sopivaa ei voi raskauden aikana käyttää sikiövaarallisena, ei voi kun toivoa että mokoma otus ei olisi sitä tautia kantanut. Jos sairastun, en tiedä mitä sitten tehdään vai pidänkö tautini raskausajan, ja hoidetaan sitten joulun jälkeen meidät molemmat? Taidan linnoittautua sisätiloihin steriiliin kuplaan loppuajaksi. :mad:Prkl.
Esikoisen kanssa hikoilutti alkuraskaudessa käytetty lääkekuuri, kun en vielä raskaudesta tiennyt. Toisen kanssa mietitytti otettu sikainfluenssarokote, kolmatta osottaessa altistuin myrkylliselle savulle. Neljättä odottaessa altistuin omaishoitajan roolissa syöpäsairaan sytostaateille. Ja nyt sitten tämä halavatun ötökkä pöpöineen!
Lohduttaudun taas siihen kuuluisaan todennäköisyyteen: noin 1% punkeista kantaa borrelioosia, ja tällä alueella TBE-virus on todella harvinainen. Mutta olepa taas miettimättä: /

Vaunuasioita olette pohtineen. Meillä on tuossa eteisessä rojottamassa kymmenen vuotta vanhat Brio kombit, ja ehjät ja siistit on edelleen seuraavallekin. Pääsee näillä kuoppaisilla sorateilla ja olenpa mustikkakankaallekin niillä survoutunut, joten hyvät on. Kevyet työntää, rullaa kivasti, säätöjä piisaa tarpeeksi. Kaikki kangasosat on ehjiä, ei haalistuneet edes, jopa kaikki nepparit on paikallaan yhä. Laatu kestää näköjään: me ostettiin ne jo kahden lapsen käyttäminä, ja meilläkin on kilometrejä kertynyt paljon kahden lapsen kanssa noilla. Suosittelen!
 
Kukkurukuu: verikokeista ei tässä vaiheessa ole mitään apua. Jos olisinkin jonkin tartunnan nyt saanut, ne alkaisivat nostaa veren vasta-ainetasoa vasta 1-3 viikon päästä. Siinä vaiheessa ennaltehkäisevä pikkukuuri on jo hyödytön, se kun pitäisi antaa kolmen vuorokauden sisällä pureman huomaamisesta. Sitä ei ole myöskään aiheellista tutkia ihan uteliaisuutta, olenko esim. sairastanut jo valmiiksi vaikkapa puutiaisaivokuumeen joista immuniteetti jäisi. Jos en saa mitään oireita, hyvä niin. Jos saan, mietitään sitten. Hyvä uutinen lääkäriltä oli se, että borrelioosin ei ole havaittu aiheuttavan sikiövaurioita, mutta ei kai se vauvalla syntymätartuntana hyväkään asia voisi olla vaikka hoidettavissa onkin: /
 
Pikainen ON-päivitys, tänään saatiin ihan yllättäen ekaa kertaa syke kuulumaan kotidopplerilla! :heart: Nyt olen enemmän kuin tyytyväinen tuohon laitteeseen, kun saatiin äänet tallennettua ja lähetettyä molempien sähköpostiin. Voi että miten ihana tunne!

Neyda 10+0 (tai 10+3)
 
Tervehdys kaikille!

Täältä hypätään iloisena joukkoon:wave:

Listalle voi päivittää: 24.12/Poikien äippä/29/3/??

Kotona jo elämää sulostuttavat pojat 2 ja 4v :heart: Itselle neljäs raskaus sillä takana yksi keskeytys ja kaksi synnykseen johtanutta :) raskaudet mulla oireettomia ja helppoja olleet niinkuin tämäkin ainakin tähän asti. Varhaisultrassa käyty ja siellä löytyi yksi ystävä hyvällä sykkeellä :heart: viikot ultran mukaan jo 8+6, mutta menkoista laskettuna 8+3. veikkaan, että tämäkin syntyy ennen La.ta joka on 24.12 eikä jouluaattona olisi ollenkaan mukava olla erossa noista kullannupuista, mutta jää nähtäväksi :)

Oletteko sukupuolta jo arvuutelleet? Me ollaan ihan varmoja, että poika se on taas :D

Mukavaa odotusta kaikille, pidetäänhän rattaisia keskusteluja :)

Poikien äippä 8+3
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista :)

Täällä ei ole vielä arvuuteltu sukupuolta vaikka aika varmoja ollaan että poika sieltä taas tulee :)

Murkku & pikkunen 11+4 (neuvolan mukaan 2.12 olisikin laskettu aika, mutta korjataan listoille vasta ultran jälkeen)
 
"Kummamitus"
Kiitoksia vaunukommenteista. :) Luulen että ehkä etsitään vaan jotkut käytetyt vaunut siksi ajaksi, kun vaunuja tarvitaan. Tällä kertaa tosin vähän paremmilla tiedoilla kuin esikoisen kohdalla. :) Mutta nyt vaunut todennäköisesti tulee olemaan paljon vähemmällä käytölläkin kuin mitä ensimmäisen kanssa, niin sikäli en näe järkeä ihan hirveästi niihin panostaa. Kyllähän noista hyvistä tosin saa käytettynäkin monta satasta pulittaa.

Pahoinvointi jatkuu täällä edelleen samaan malliin. Ehkä pikkiriikkisen apua on tuonut B6-vitamiini. Ei ainakaan ole tullut niin pahasti yökittyä nyt. Olotilaan alkaa pikkuhiljaa jo tottua, en minä enää ees muista miltä tuntuu kun kaikki ei okseta, ruoka maistuu hyväle ja suussa ei maistu kokoajan viemäri... Ehkä joskus vielä. Edellisessä raskaudessa about viikko tästä eteenpäin pahoinvointi kääntyi rajuun nousuun vielä entisestään. Vähän pelonsekaisin tuntein tulevaa odotellessa...

rv 8+1
 
Mulla pahoinvointi oli tosi voimakasta rv 6-8, sellaista koko päivän kestävää. Apu löytyi sitten yösyömisestä. Laitoin kellon herättämään joka yö klo 4-5 välillä, ja söin silloin rahkaa ja hapankorppua. Sitten takaisin unille ja aamulla heti herättyä aamupala sängyssä. Sillä selvittiin pahimpien aikojen yli, nyt ei ole enää tarvinnut yöllä herätä syömään. Niin ja pahoinvointirannekkeet auttoi kanssa jonkin verran!
 
Pahoitteluni kaikille surua kohdanneille.

Tervetuloa uusille!

Punkkeja, hyi... Meillä on makuuhuoneiden ovet kiinni etteivät kissat (ulko) pääse ainakaan sänkyihin makaamaan sisälle tullessaan.

Huomenna on ensimmäinen neuvola. Jotenkin tuntuu että koko raskaus muuttuu todemmaksi. Suht oireeton olen ollut, mitä nyt sudennälkä vaivaa 24/7, ja illalla pitää vetää kunnon iltapala tai aamulla on niin nälkä ettei meinaa aamuhommista tulla mitään.

Vaunuja tai hankintoja en ole vielä miettinyt, tuo mies kun ei oikein vielä usko koko raskauteen. En ole kellekään kertonutkaan asiata viel niin tämä palsta on minulle tärkeä henkireikä <3

Koulussa on aivan mahdoton loppukiri, ja vielä on kolme tenttiä ja isompi työ ennen kuun loppua. Ja kun muutakin elämää, kuten neiti 4-v, on rutkasti niin on kyllä aika kortilla. Kun pitäisi ehtiä nukkuakin, rentoitumisen saan kyllä unohtaa. Ja kun koulu loppuu niin alkaa reilun viikon päästä työt, haluan kyllä töihin jos vaikka äippäraha hiukan nousisi.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Heippa kaikille :wave:
Tässä hetki pidetty hiljais eloa ja on ollut maalaus puuhia keittiössä niin en oo jaksanu sitten suuremmin vaivautua tänne enää.

Ensin iso :hug: vauvvan menettäneille ja voimia uuteen koitokseen sitten kun sen aika on.

ja sitten ihania ultra kuulumisia joillakin oli :flower:

ja joitakin uusia oli tullut siispä tervetuloa uudet odottajat :heart:

ja oman napa: huomenna on tähän aikaan nt-ultra :D jännittää.. sykkeitä ollaan ukon kanssa kuunneltu ja siellä se jumpsuttelee :heart: massu on hiukka kasvannu ja kumma kyllä meikä on tiputtanu painooki, laihduta en tietenkään, mutta sali treeniä jatkan ja kuntopyöräilen paljon ja lenkkeilen ja sitten on paino ruvennu putoomaan :)
Makeathan mulla jäi kokonaan ei vaan pysty syömään, kasviksia oon lisänny tosi paljon ja normi lämpimän ruuan tietty syön 2krt päivässä, aamu- ja iltapuuro, päivällä menee muutama banaani ja smoothieta 3 lasillista.
Kaitpa tää nyt uusi ruokavalio on ihan hyvä :D
Muuten tänään poksuu 13 viikko :heart:

HooKoo 12+0rv
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Hiljaiseloa täälläkin vietetty poissa netin äärestä, olin reissussa ja nettiyhteydet sen verran huonot ettei tullut vietiteltyä.

Voimia hirmuisesti kaikille surun kohdanneille :hug:

Näyttää tämä raskaus menevän oireiden puolesta samalla lailla kuin ekakin. Eli kaikki oireet hävisivät tuossa 8. viikolla. Enää ei kuvota, hajut ei tunnu pahoilta, ei enää edes väsytä niin paljon. Maha vaan on turvoksissa ja äitiyshousut käytössä, lähinnä mukavuuden takia :)

Tänään on iltapäivällä eka neuvola, mutta tuskin sydänääniä vielä kuunnellaan. Ens viikolla on sitten lääkärineuvola, jossa varmuus kyytiläisestä lopulta saadaan.

tosi-ko 8+6
 
Tervetuloa uudet! :wave: Ja iso :hug: menetyksen kokeneille!

ruuvih yök punkit! Mä vihaan niitä! :mad: ja pelkään kuin ruttoa... Koirista olen niitä joskus irrotellut, vaikka molemmilla punkkipannat. Toivotaan, että suurempi todennäköisyys osuu teidän kohdalle ja mitään et puremasta saanut! :hug:

Neyda olemme siis molemmat hyvin samankaltaisissa tilanteissa. Mekin ostimme talon ihan vasta ja esikoinen tulossa. :) Minulla myös tuo Unbornheart kotidoppleri, mutta en ole sillä vielä ääniä löytänyt.

Olen pöyristynyt! Ette usko mitä se neuvolantäti tällä kertaa sanoi! Tänään siis oli uusi yritys kuunnella sydänääniä. Tovin etsimisen jälkeen hän sanoi, että nyt löytyi, mutta kun hän alkoi vääntämään volume-nappia, äänet katosivat. Itse en voi sanoa kuulleeni mitään. Juotti siinä minulle lasin vettä ja yritettiin uudelleen, tuloksetta. Sitten alkoi hokeminen, että vauva on vaan pienempi kuin mitä on oletettu (ei muuten sitten varmaan ole, kahden päivän sisällä on ero, jos on). Hän varasi minulle ajan huomiselle naistenpolille ultraan...?! Sanoin kyllä, että viikon päästä np-ultra, mutta hän oli sitä mieltä, että viikko on pitkä aika. Noh, mikäs siinä, käydään sitten niin ei jännitä se np niin paljon. Lisäksi neukkutäti sanoi, että, jos sieltä ei mitään löydykkään?!, minun pitää muistaa, ettei syy ole minun enkä olisi voinut mitään tehdä toisin ja, että todella raskasta se on sitten (menettää vauva)?! Mitä ihmettä? Miltä tämä teidän korviinne kuulostaa? Hän kyllä jo alussa kysyttyäni sanoi, että monilla ei vielä kuulu näillä viikoilla, toisilla kuuluu jo rv9. Neukkutäti on nuori, ehkä jopa nuorempi kuin minä. Voisiko olla niin, että hänelle on sattunut kkm tapaus ja nyt pelkää, että aina, jos äänet ei kuulu, on kyseessä kkm?

Oireetta olin melkein viikon. Nyt parina iltana on ollut taas etovaa oloa ja vatsan turvotus on ihan omaa luokkaansa! Lisäksi kuvioihin on palannut yölliset vessakäynnit.

Geesa ja jo menetetty piepi 10+1/3
 
Geesa: Ohhoh mikä täti! :O Antaisin kyllä palautteen! Meijän neuvola yrittää kuunnella sydänäänet vasta 12+. Ehkä ei neukku osannut hakee vaan ääniä tarpeeks alhaalta? :O Ja just noinhan äitien mieltä helpotetaan... Muutenkin tää alkuraskaus rassaa toisilla mieltä. :(
 
Viimeksi muokattu:
Geesa: olipa mukava täti sinulla vastassa, olisin varmaan päästäny pari sammakkoa suusta !

Varasin tänään ajan ekaan ultraan, (en siis oo käynyt varhaisultrassa) ja miten voi jo soittaminen jännittää niiiiin kovin ! Kertoisko joku jo siellä käynyt mitä siellä tehdään ja kauanko se kestää ? Ehkä tyhmäkin sais mielenrauhan :-D

Lueskelin noita muille kertomisiakin ja sekin olis eessä jossain vaiheessa.. veikkaus on ettei pelkkiä iloisia vastaanottoja ja onnitteluja oo tulossa.. kylläpä tuokin stressaa.

Hirveä valitus päällä, anteeksi mut vielä kyselen, miten voikaan ärsyttää kun on näin väsynyt KOKOAJAN ?!! Ei vaan voi tehdä melkeinpä yhtään mitään saati sopia menevänsä mihinkään. Kyllä ihmettelen ja olen kateellinen niille joiden mielestä raskaana olleessaan on hehkeimmillään ja kaikki on ihanaa.

Tulipa paha mieli itelleen näin negatiivisesta kirjoituksesta :'(

Marisande 9+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa ja onnea kaikille odotukseen! Anteeksi tälläinen ulkopuolinen kommentti, mutta pieni mainos luvassa! Perustin facebookkiin salaisen ryhmän Pirkanmaan alueen syys/talvivauvoille 2015 ja jos täällä olisi halukkaita sellaiseen liittymään niin minulle voi laittaa yksityisviestillä linkin omaan facebookprofiiliin! Lähinnä ajatuksena vertaistuki ja jos kiinnostusta niin tulevaisuudessa myös mahdolliset vauvakyläilyt ja kahvittelut läheisillä paikkakunnilla! :)
 
Kotidoppler - Raskaus - Vau.fi

Geesa, tuollakin jo sanotaan että:
"Herkkähermoisille vanhemmille laite saattaa aiheuttaa turhaa huolta." Ihan sama se on neuvolankin laitteella, sydänäänet ei yksinkertaisesti kuulu kaikilla kovin varhain, tuossa jutussa on lueteltu eri syitä. Harmi juttu että sulla ne ei nyt oo kuulunu mutta ei se todellakaan tarkoita vielä mitään keskenmenoa :O Kun ei kaikilla vielä kuulu vaikka kaikki oliskin aivan mallillaan... Mä laittaisin noin epäammattimaisen ja epäluotettavan hoitajan ehdottomasti vaihtoon ja menisin hyvillä mielin ultraan jossa varmuudella tilanne selviää :) Halit ja tsempit!!

Tervetuloa uudet! :)

Pikkasen täälläkin pahoinvointi (mulla "vain" etovaa oloa, ei oksentelua vielä ainakaan) helpottanut mutta migreeni pahentunut ja se tekee omanlaisensa huonon olon. Lääkkeillä en voi sitä hoitaa koska saisin napsia niitä koko ajan enkä vauvan takia halua sitä joten yritän ruokavaliolla... Vaivattomampaa keskiraskautta odotellessa... :)

Me ostettiin jo rv 6 uudet vaunut ja niihin sopiva kaukalo :D Mies pani tuulemaan :D Löydettiin edullinen ja laadukas paketti, Teutonian yhdistelmät ja Maxi-Cosin kaukalo. Oikein tyytyväisiä ollaan oltu nykyisiin Teutonioihin ja ne jää myös (ulkoilu)käyttöön mut nää uudet on kevyemmät ja näppärämmät kaupungille, kylä- ja kauppareissuille ym. :)

Tää kakkosen raskaus menee kyllä paljon nopeemmin ja huolettomammin ku ekan, ei meinaa oikein viikkojakaan muistaa laskea :D

Lukka ja Pikku G 10+2
 
Geesa varmaan se neuvola täti on ajatellut, että sun mielenrauhan takia on parempi, että pääset heti ultraan, eikä tarvi viikkoa odottaa. Se taas, että alkaa puhumaan mahdollisesta menetyksestä ei ehkä ole kovin asiallista. Ja tosiaan mitä aikaisemminkin täällä kirjoitettiin, niin aika riskillä täti lähti noilla viikoilla kuuntelemaan ääniä. Meilläkin ekan kerran kuunnellaan vasta toisella käynnillä, joka on vasta np-ultran jälkeen.

Omassa navassa velloo. Viikonloppuna ostin pahoinvointi rannekkeet ja ehkä näistä jotain pientä apua on. Syöminen olisi se kaikkein suurin apu, mutta jos sillä meinaisi pitää pahan olon poissa, niin pitäisi syödä tosi epäterveellisesti. Rasvainen ja hh-pitoinen ruoka, kuten pizzat tai hampurilaiset pitää mahan täynnä niin, että paha olo pysyy poissa pitkään. Tavallinen ruoka on lähinnä vitsi. Paluuta normaaliin ruokavalioon odotellessa. Ja toinen mitä kaipaan, on vesi! En ole kolmeen viikkoon voinut juoda vettä. Ylipäätään juominen on hankalaa.

Lukka kyseli jo ajat sitten oireista ja sukupuolesta. Meillä kaksi poikaa ja molemmat raskaudet olleet aika samanlaisia. Ekassa oksensin paljon enemmän, toisessa voin enemmän pahoin. Ja toisessa oli radi. Tämä kolmas jatkaa samalla linjalla joten jännä nähdä. Tyttöä kovasti toivoisin, mutta jotenkin poikaolo mulla on.
 
Viimeksi muokattu:
marisande: et ole ainoa, itse silmät ristissä hoidan iltapuuhat ja pakko ennen kymmentä pistää nukkumaan. Tosin asiaa ei helpota se että esikoisella on taas huonompi unikausi meneillään (ikää siis 1v 7kk eikä ole koskaan kunnolla nukkua). Sitä miettii hiekkalaatikolla että tähän olisi kiva pistää nukkumaan.

Ja tämä väsymys vaan nostaa vauva-ajan unihorkan taas mieleen. Miten sitä oikein pysyy järjissään jos seuraavakaan ei nukahda? Miehen kanssa oli pakko jo nyt luoda sopimus että ensimmäisen puolen vuoden aikana annetaan asioiden olla. Meillä ei siis ole isovanhempia joilta voisi saada apua.

Hokkeli 8+1(?)
 

Yhteistyössä