Joulukuun tontut -15 *toukokuussa*

Mullakii on vielä joskus menkkamaisii juilimisia että kohtu kasvas siellä vaa.
Kusiin tänään purkkiin jonka vien labraan kun varattu aika ottavat jotai verikokeita myös.
Dopleri ollu hyvä kun liikkeitä ei tunne vielä rauhottaa mieltä, munkin taustalla monta keskenmenoa jne..
Pitää muuten kehasta TÄNÄÄN POKSUU 10+0rv :heart:

HooKoo & ismo 10+0rv
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
"Pioni"
Sairastuvasta päivää...onneksi tuo potilas on muuten kunnossa vaikka vesirokkoa onkin, mutta ei kuumetta, nuhaa tai muuta riesaa. Saisi tuo pikkuvelikin sen nyt samalla, eikä kahden viikon kuluttua kun on taekoitus juhlia vanhemman synttäreitä...

Uusille taas tervetuloa, Iriinaa huhuilen, joko kerroit miehellesi?

Pahin turvotus näyttää laskeneen täällä, ei tarvinnut heittää vaakaa seinään aamulla kun painokin oli laskenut parilla kilolla. Ehdin vkl aikana jo stressata että jos tätä tahtia nousee niin kuinkahan iso olen loppupäässä. Aion etsiä rd-ruokavalion ohjeet ja syödä sen mukaisesti jos se hillitsisi painonnousua tällä kertaa, kun tätä omaa painoa on liikaa heti alkuun, mutta ongelmaksi on muodostunut se että sitä ei löydä gluteenittomana :/ pitääkin pyytää terkalta neuvolassa lähete kunnalliselle ravintoterapeutille, jos hänellä sattuisi olemaan vinkkejä.

Hoo-Koolla poksuu jo tuplaviikot :) 6+3 täällä tänään, perässä tullaan. Eka neuvolakin vasta 20.5, ja eka ultra menee varmaan kesäkuun puoleen väliin, menee niin hitaasti nämä alkuviikot! :)
 
Ihan järkky nopeesti nyt sitten meniki nää viikot :D ensin plussauksesta lähtien matelee.. on tää vaa niin voitto jo päästä näinkiin pitkälle :heart: ja vielä ihanempaa kuulla vaavin sykkeet :heart: :heart:

Nyt valmistautumaan :) Mukavaa päivää kaikille :) :)

HooKoo & ismo 10+0rv
 
Mitä raskauslaskuria te käytätte? Vau.fi antaa viikoiksi 6+5 ja vauva.fi 6+2. Ärsyttävää! Taidan varata varmuuden vuoksi vasta ensi viikon alussa np-ultran, että viikot ovat varmasti täynnä. En edes muista mistä se piti varata, varmaan oman neuvolan sivuilta. :D
 
Pahoinvointi täällä alko hellitää, mitä en oikeen usko todekskaan jos näin vähällä pääsen sen suhteen :) Muut oireet on ennallaan. Hyvä näin.

Hermot kireellä mielialat aaltoillen, puoliso on valitettan usein kiukkupuuskien kohde. Joskus aiheestakin. Mutta ihan hyvin meillä noin muuten menee :D
Lauantai ja eilinen ollut romantiikkaa täynnä, yhdessä ajelua, hyvää ruokaa, saunomista ja kaikkee kivaa. Tekee mulle hyvää tuntee oloni rakastetuks ja turvalliseks, en enää koskaan halua tuntee olooni tyhjäks ja yksinäiseks ja niin epätärkeäksi kuten valitettavasti kahdessa edellisessä raskaudessa ex-miehen toimesta.

Huonoja muistoja tulee niin äkkiä mieleen tietynlaisista hetkistä joten sillä oon niin herkkä ollut ja miehen rakkautta kyseenalaistanut monta kertaa (ihan turhaan) Minkäs sitä huonoille muistoille ja pelolle voi. Toivottavasti menee ajan kanssa ohi kunhan huomaan että tää on täysin erilaista.

:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :) !

Olen täällä taustaillut ja lueskellut teidän juttuja :) välillä on niin vähän oireita, että tuntuu kuin ei raskaana olisikaan. Huomenna menen yksityiselle uuteen AR-ultraan, maksaahan se mutta saisi sitten varmuuden jos on normaalisti kasvanut.

Pioni, kiitos huhuiluista :) En ole vielä kertonut miehelle, kun tuntuu vielä niin epävarmalta tämä raskaus vielä :/ Joku päätöshän miehen täytyy tehdä, ja haluaisin että raskaus olisi "varmempi" ennen kuin kaikkien elämään vaikuttavia päätöksiä alkaa tekemään. No huomenna tiedän enemmän.

Mukavaa iltaa kaikille, nyt tytön kanssa leipomaan :)
 
Täälläkin tänään käyty ultrassa, ja huh helpotus. Pikkuinen oli oikeassa paikassa ja vahva syke löytyi :heart: Mies sai onneksi taiottua itselleen vapaapäivän ja pääsi mukaan. Nytkin jo tuntui, että saan sydärin siinä tutkimuspöydälle noustessani. Pikkuinen vastasi viikkoja 7+5, omien laskelmien mukaan on 7+6 eli hyvin pitää paikkansa. Vaikka lääkärikin sanoi, että niin pienestä on hankala saada tarkkoja mittoja. LA ei muutettu, kuulemma se katsotaan vasta nt-ultrassa. Kyllä nuo hyvät uutiset hetkeksi rauhoittaa mieltä. Kävin hakemassa kaverilla lainassa olleen doplerin kotiin, josko sillä saisi sydänäänet kuuluviin lähiviikkoina. Täytyyhän sitä varmaan jo tänään kokeilla vaikka ihme olisi jos jotain jo kuuluu...
 
  • Tykkää
Reactions: Katann
Ultrassa käyty ja voi mikä helpotus kun siellä oli reipas syke ja kaikki muutenkin kunnossa. :heart: Itkin ja tärisin onnesta koko loppuajan :LOL:

Pieni oli vielä.. 5,5 mm. Joten LA varmaan siirtyy joulun tietämille.

Vuoto johtui ärtyneestä/herkästä kohdunsuusta, ei siis tullut itse kohdusta. Sikiöpussin takana oli kuitenkin pieni määrä verta mikä saattaa vuotaa jossain vaiheessa. Lääkäri sanoi ettei sitten kannata säikähtää mutta voin vannoa että saan slaagin ja menen ylimääräiseen ultraan jos näin käy. Liekö sitten raskaushormonit vai mikä mutta olen jatkuvasti ihan paniikissa.. :headwall:

Onnea muillekin ultrasta hyviä uutisia saaneille!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja Katann
Jaanel! nimimerkki esikoinenhaaveissa tipahti aikoja sitten pois.

Nonii taas kahvi oksettaa, en pystynykkään juomaan aamukahvia :$ aikaset herätykset väsyttää.. No ainaki hyvä ilma tulee tänään.

HooKoo 10+1rv
 
Nyt olen minäkin ultrassa käynyt (toistamiseen) :) kaikki näytti erinomaiselta, ja kun kaksi viikkoa sitten ultraaja sai pienen iäksi 5+jotain niin nyt oli kirinyt kovasti ja oli jo 8+2 :)

Voin muuten suositella Vaasalaisille gynekologiasema Liljaa, tosi hyvä palvelu ja gyne tarkisti paljon enemmän kuin "hintaan kuuluu", jutteli, mittaili ja kyseli ja teki äitiyskortinkin. Ja hinta ei ylitsepääsemätön, 100€. Saman maksoi mehiläisessä jossa vain pikaultra.

Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille <3 on se vaan mahtava tunne nähdä pieni siellä kellumassa.

Tuota kotidoppleria olen minäkin miettinyt, minkälaisia kokemuksia teillä on eri laitteista?
 
Voi hemmetin hemmetti :mad: Oon melkein joka yö nähnyt unia että vuoto alkaa ja nyt huomasin kun vessassa kävin rusehtavaa vuotoa, hyvin vähäistä mutta kuitenkin :( kipuja ei ole, pikkasen pistelee/juilii vasemmalle puolelle munasarjan kohdille. Mitähän tässä nyt tekis.
 
anniini Mulla vuoto alkoi ihan samalla tavalla; näin siitä unta ja sitten aamulla huomasin että se uni oli käynyt toteen! :O Niukkaa ruskeaa vuotoa eikä mitään kipuja. Todennäköisesti ei ole kyse mistään vakavasta, mutta itse ainakin olin menettää järkeni kun vappupyhien yli odottelin ultraa. Jos olet stressaavaa sorttia ja vuoto jatkuu niin käy ihmeessä jossain tarkastuttamassa.
 
Oliko sulla, Anniini, kierukkaraskaus, vai muistanko ihan väärin?

Tuohon unen näkemiseen ja vuodon ilmaantumiseen saman tien voi kyllä olla ihan looginenkin selitys: saattaa olla kehossa jotain tuntemuksia, jotka sitten tulevat uneen. Esim. jotain selässä tai mahassa. Näin minä tulkitsisin =).

Itselleni ei mitään erikoisia. Eilen oli aika ravitsemusterapeutilla sairaalassa, ja oli tosi tarpeellinen käynti. Mulla kun pohjalla vaikeaa anoreksiaa, niin sain tosi hyvät ohjeet ihanalta terapeutilta.

Rv 8 + 0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Anniini Minulla oli esikoisen odotuksessa samanlaista ja osoittautui vaarattomaksi. Verenvuodot tosin jatkuivat ja lopulta syyksi ultrattiin osin kohdunsuun päällä lekotteleva istukka. Istukka onneksi siirtyi kohdun kasvaessa pois. Uskon vahvasti, että sinullakin samantapaisesta kysymys. :heart:

Kysymys kaikille: Onko kukaan muu niin hemmetin peloissaan? Tämä odotus on ollut huomattavasti vähäisempi raskausoireiltaan, joten joka ilta olen varma, että siellä on tuulimuna, kohdunulkoinen tai muuten vaan kuollut pikkuinen. Itkeskelen, menen paniikkiin ja olen tolaltani. Aamuiksi rauhoitun joten kuten ja lasken pakkomielteisesti viikkoja ja päiviä siihen, kun voin yrittää metsästää kotidopplerilla virtausääniä.

Tänään tein raskaustestin vain nähdäkseni elimistössäni olevan edelleen HCG-hormonia. Pidin tikkua pissassa liian kauan, n. 15 sek kun pitäisi pitää vain 3 sek. Nyt riivaan itseäni sillä, että positiivinen tulos on varmasti väärä tikun lilluttua liian kauan pissassa.

En voi tälle mitään. Jostain syystä olen repinyt hermoni riekaileksi, vatsassa on kauhusta kivikova möykky ja silmien takana kyyneleet polttavat kuin laava. Useimmiten ne jähmettyvät ja kuljen itkemättä, silmät punaisina. Tämä on ihan kauheaa eikä ole ketään muita kuin te, joille puhua. Olen varma, että jos liityn fb-ryhmään, kerron ystäville tai uskallan iloita tästä, niin kaikki onkin ohi.

Tämä pienokainen on erittäin, erittäin toivottu. Yritystä takana puolisen vuotta ja ikää sen verran, ettei noita puolikkaitakaan vuosia määrättömästi ole.

Anteeksi avautumiseni. Olen tosi pahoillani. Jos mörköilen ihan liikaa, voisin poistua takavasemmalle kun te muut olette niin positiivisia? Luen kyllä mielelläni ja fiilistelen teidän hyviä kuulumisia.

Vasta 7+0 omien laskujeni mukaan. Ilkeämielisen raskauslaskurin mukaan vasta 6+5, mutta sen mokoman suuntaan en enää edes pierase. Käytän kivempaa laskuria etten oikeasti kohta kiipeä seinille, -tai juttele katolle.
 
Vielä Iriinalle kotidopplerista. Meillä oli joitain haasteita esikoisen odotuksessa ja mielenrauhan säilyttämiseksi sain todelliseen asesiskohintaan toiselta odottajalta angel soundin dopplerin. Olin tuossa vaiheessa jo keskiraskaudessa ja hajoilin verenvuotoihin, joten sydänäänet rauhoittivat mielettömästi. Olen ikuisesti tälle toiselle mamalle kiitollinen hänen avustaan. :)

Laitteen kanssa suositellaan ultraäänigeeliä, mutta tavan jellyliukkari ajoi ainakin noin pitkällä asiansa. Tykkäsin paljon vaikka onkin vähän rimpula ja vaati pienen totuttelun.
 
Louhi, kommentoin nyt vain pikaisesti, että et ole yksin! Minulla on aivan invalidisoivia pelkoja ja siksi raskauteni hoidetaan äitipolilla neuvolan sijaan. Kirjoitellaan vaikka privaakin, jos niin on helpompi jakaa tuntoja :heart:.
 

Yhteistyössä