Joulukuun tonttuset 2013

Kyllä meilläkin on keksitty kiukuttelu tai enemmänkin neiti on kehittänyt sellaisen rutistus-ilmeen (parhaiten selviää kun kokeilette puristaa silmät ja suun yhtä aikaa mahdollimman ryttyyn) ja sitten pitää sellaista kitinää jos jää jumiin tai ei saa jotain mitä haluaisi. Tomera neiti!

Meillä on viimeiset vajaa kaksi viikkoa ollut yhtä hullun myllyä. Ensin neiti oppi juttelemaan tavuja, siitä parin päivän päästä keksittiin konttaus ja samana päivänä huomasin ekan hampaan, sitten seuraavana päivänä alettiin istua ja eilen neiti punki itsensä pystyyn tukea vasten. Apuuva! Viihtyisi nyt vielä hetken lattia tasossa....

paivih - mä en todellakaan odota innolla tota pukemista. Pienen vauvaneidin kanssa se oli vielä vaan vähän tuskasta. Nykyisin vimpulavampulan kanssa varmaan tosi hauskaa hommaa....vaipanvaihtokin on yhtä vemputusta kun selällään viihtyy miltein puoli sekunttia :)

Yöt on nyt onneksi hiukan rauhottuneet. Viime yönä heräsin vain kerran kun syötiin viiden maissa....näin kun sanon niin en nuku varmaan ensi yönä silmäystäkään :)

Maikkis
ps. Minusta olisi kans kiva jos jengi jaksaisi täällä aina silloin tällöin kertoilla kuulumisia. On niin hauska seurata miten samoja ihmeellisiä asioita nämä pikku taaperot keksivät aina samoihin aikoihin
 
Tarkoitin että vielä on ihanan helppoa lähteä ulos ilman pukemista. Kohta se on edessä. Meillä kans venkoillaan ja vonkuillaan vaipan vaidossa. Sit ku tuo poikanen on tuollanen hoikka eikä mikään michelin ukkeli makkaroineen, niin housuvaippoja ei voi käyttää, kun ei ne reppanan päällä pysy. Olen vähän harmissani, kun meillä ei ollut sellaisia suloisia vauvamakkaroita <3

Maikkis- kuulostaa samalta tuo rutistus ilme kuin meilläkin. :D aika hauskan näköistä. Teillähän on tosiaan ollut neiti on aatellut, ettei lattian rajassa ole enää kivaa.

Meillä,edellis kirjoituksen jälkeen on opittu peruuttamaan. Jospa kohta hoksais tuon etenemisen, niin ei lelut menis kauemmaksi vaikka yrittää tavoitella niitä. ;)

Minä käyn pävittäinntäällä siinä toivosaa, että joku olisi kirjoittanut. :D
 
Hei. Nyt sain vihdoin itseni kirjautua sisään facebookiin. Onko vielä avointa ryhmää vai onko kaikki suljettuja ryhmiä?
Meillä ryömitään ja konttausasennnossa ollaan kovasti - pian varmasti onnistuu kun on jo niin lähellä. Sopivia ruoka-aineita haetaan edelleen. Niin monet saavat pojulla aikaan allergiaoireita :( Onneksi on edes ne muutamat mitkä sopii. Viikolla käytiin allergiapolilla ja ravitsemusterapeutilla. Pojun 8kk mitat: 68cm ja 7940g. Saatiin uusia ruokavinkkejä ja muutenkin käynti antoi moneen asiaan vastaukset :)

Töihin olisi tarkoitus palata marraskuussa kun poju on 11kk. Olisin mielelläni pitempäänkin kotona, mutta rahallisesti se ei ole mahdollista :(

Harmittaa myös kun monet ovat kadonneet täältä palstalta. On niin mukava lukea muiden kuulumisia.

Judie ja poju 8kk
 
Heihoi täältäkin!
Onpas kiva, että palstalle on tullut taas vähän eloa, minäkin melkein päivittäin käyn kurkkaamassa, josko olisi uusia tarinoita tullut... :)

- Kiukuttelusta - Meillä on herralla omaa tahtoa löytynyt ja sitä muistetaan kyllä käyttää ja näyttää! Varsinkin ruokapöydässä lopettaa heti syömisen ja alkaa hirveä huuto, jos ei saa jotain, mitä juri sillä hetkellä haluaisi. Ja sit kun äiti lopulta keksii, mitä haluaa, loppuu huuto seinään ja suu taas aukeaa. :D Myös syliin pitää päästä just ja nytheti, jos väsy tai tylsyys iskee. Toisaalta pikkumies on ihan uskomattoman kärsivällinen, jos yrittää saada jotain onnistumaan. Saattaa hyvinkin 10minsaakin äheltää jonkun jutun kanssa ennenkuin menee hermot, varsinkin jos kyse on johonkin kiipeämisestä/pääsemisestä.
Kovasti tulee tarinaa pienestä suusta ja kokoajan monipuolistuu erilaiset ääntert ja tavut. Äitä-äitä-äitä, mämämämämäm, tätätätä, eieieieie ja muuta kuuluu lähes taukoamatta!

- Liikkumisesta - Kääntymään kaveri oppi vähän ennen viittä kuukautta ja nyt varmaa jo parisen kuukautta on ryöminyt sujuvasti. Tällähetkellä konttausasennossa hetkuttaa itseään ja siirtää jalkoja ja oikeaa kättä ihan oikein. Vasen käsi jää vaan vielä paikoilleen ja sit lösähdetäänkin takaisin massulleen ja lähdetään kauheaa vauhtia ryömimään. Liikkis. :)

Ja kaikkea vasten noustaan pystyyn, apuaaa! Kahdeksan kuukauttakaan ei oo vielä täynnä ja mm turvakaukaloa vasten pääsee seisomaan, huh. Portaita kiipesi toissapäivänä ylös täysin itse (tietty isi oli kokoajan ihan vieressä), tosin aikaa meni 6portaan kiipeämiseen melkein 10minuuttia. Rankkaa hommaa, kun just ja just yltää kädet ja jalka ylemmälle rapulle nousta. :D Että porttia ei voi kyllä meillä unohtaa hetkeksikään auki... Ollaan paljon vietetty kesällä aikaa 2kk vanhemman serkun kanssa, joten sieltä saatu mallia liikkumiseen ja ukkeli yrittääkin usein perässä, mitä toinen tekee..

- Allergiaa- Täällä tosiaan kanssa allergia-asioiden kanssa painiskellaan. Nyt viimeisimpänä ilmeisesti viljat (tai osa niistä) allergisoi. Oireet on onneksi vielä siedettäviä, isoimpana oireena allergisoivat aineet aiheuttaa vaikeaa ja lääkkeille reagoimatonta ummetusta. Edelleen imetän eli oon nyt maidoton-soijaton-viljaton imetysdietillä. En halua tässä vaiheessa kuitenkaan lopettaa imetystä, kun se tarkoittaisi, että mitään uusia kiinteitä ei voi ottaa kokeiluun ennenkuin on löytynyt sopiva korvike. Ja maitoallergiselle sopivan korvikkeen löytyminen ei välttis oo mitään nopeaa touhua. Voi olla, että eka sopii tai sit ei käy vielä kahdeksaskaan... joten helpompaa olla mun dietillä, niin saadaan pikkukaverille laajennettua kiinteitä.

Ihanaa, että helteet hellittää! Kun sisällä on ollut niin kuuma myös, että kaikki ollaan kokoajan ihan hikisiä ja unetkin on alkanut kärsiä. Äitiyslomakin loppuu kohta, mihin tämä aika katoaa? töihinpaluuta en oo vielä edes miettinyt, ehkä ensi kesänä...

Tulipas vuodatus, pahoittelut kirjoitusvirheistä, kun pädillä kirjoittelen. :)

-Tuuti ja pikkumies huomenna 8kk <3 -
 
Facebookista - Se Eka ryhmähän meni aika nopeasti silloin kiinni. Toka ryhmäkin oli mutta nyt en enää muista mitä sille kävi..

Mä en kestä tota kopsahtelua..toivottavasti neiti oppis nopeesti pyllähtämään eikä kaatuis aina suoralla vartalolla
 
Viimeksi muokattu:
Yhtäkkiä muistin taas tän ryhmän ja tulin kattoo, onko vielä keskustelua ja onhan täällä :)!

Meille kuuluu pikkumiehen kans sellasta, et on ollu siskojaan nopeampi kehitys ja kiire isompien perään varmaan...Hän ei ryöminyt ollenkaan, hetken meni akselinsa ympäri, mut sitten lähti alle 6 kk. konttaamaan ja nyt on kova meno päällä :p! Nousee karhukävelyyn ja sohvaa (kaikkea) vasten polviseisontaan...Sitten selältä mahalleen kääntyminen veikin aikaa eli nyt vasta 7 kk. kääntyi!!! Johtunee siitä, että on aina viihtyny mahallaan ja yötki nukkunu sillai, niin helposti laittanu aina vaan mahalleen...Syöttiksessä istuu mutta lattialla ei vielä ilman tukea...

Tuntuu hullulta et kehittyy niin nopeaan ja tulee jo "puhettakin"...matkii ja koittaa sanoa vauva, äiti, papa, hei...:D! Imetän vielä ( 6kk. täysin) ja pitkään luultavasti jatkan. Alotettiin syömiset ns. sormiruokailulla (innostuin uudesta jutusta meille) mutta annan myös soseita rinnalla! Kestoilen myös! Liinailu oli 2-3 kk. asti meidän pelastus (nyt jäänyt) koska itki silloin paljon mahaansa ja nukutin yöunillekin siihen (jouduin 3 lasta nukuttaa yksin miehen töiden takia)...

Poitsu on tosi rauhallinen ja tyytyväinen tapaus, jossei mitään vaivaa oo! Viihtyy parhaiten siskojensa leikeissä :heart: On ihana katsella kuinka tärkeitä nää sisarukset on toisilleen, leikkii, kikattaa ja hellii toisiaan :heart: Ja kuinka pikkumiehellä on aina ikävä ja ihmeissään jossei siskot oo paikalla!

Uitu on ja paljon! Ei pelkää vettä yhtään, konttais aina järveen ja sylissä on syvemmälläkin ja hypyttely parasta :)! Vauvakeinussa tykkää keinuu... Kesä ollu kuuma ja meidän yöuniin vaikuttanu paljon...Ennen nukku niin hyvin, mutta nyt heräilee n. 5 krt tai enempikin (väh. 2 tunnin välein ja tissi vaan käy)...Pitäis kai alottaa joku koti unikoulu...plaah...ku jaksais...Kesällä tehty päivän reissuja huvipuistoon, eläinpuistoon ja uimarannoille. Nyt oltiin ekaa krt. mummilla yökylässä lasten kans ja ei oikein osannu vieraassa paikassa nukkuu!

Hampaita herralle tuli 2 alas jo 3 kk. ja 4 ylös 6 kk. mennessä, että siinäkin oltu vauhissa :p! Nyt tekee varmaan lisää ku ruvennut PUREMAAN! En oo paljoo hoitoon vieny vielä...pari krt. ollu 2-3 tunnin pätkiä (syöttöväli) mummulasssa jos me vanhemmat jossain!

Sit se toinen fb-ryhmä on elossa ja hyvä ryhmä onkin :)! mä en oo perustaja enkä nyt muista mitä sovittiin, saako sinne vielä liittyä uusia...voin kysyä! Olikohan tässä päällimmäiset kuulumiset!?

MeMaMi ja poitsu n. 7 kk. 2 vk.
 
Meillä on ollut hulinaa. Ensin opittiin istumaan, nyt kontataan ja kaikkea mahdollista vasten pitää nousta seisomaan. Hampaita tuli kaksi lisää myös tällä viikolla ???? Nukkumaan meno on aika haastavaa kun ensin on pakko jumppailla ties missä asennoissa ennen kuin malttaa rauhoittua ?
 
Vai oliko paivih ettei Neyski enää käy täällä kaksplussalla kun ei muista enää salasanoi tai nimim.!? Et pitäiskö sille facebookissa laittaa yksityisviestinä pyyntöö päästä ryhmään? En tiiä...ja voiko tässä laittaa sen oikeeta nimee nyt jos haluu mukaan :p?
 
Minä ymmärsin sen niin, että hän ei vakituiseen käy täällä tai kirjotte kun ei jaksa etsiä tätä keskustelua :D Mut kaikkihan me vissiin voidaan lisätä porukkaa sinne, et jos jommalle kummalle meistä laittaa täällä sitä yksityisviestiä niin saadaanhaan me toki silleenkin lisättyä porukka sinne. Tai se halukkaan profiili vietyä Neyskille. :D Mut mielellään siis porukkaa sinne otetaan. Tervetuloa kaikki
 
Vastasin Judie takaisin, vissiin jopa tuplaten :LOL:

Pikkumies on pari päivää kiukutellut,liekkö tekee tosissaan ylös hampaita nyt? Tai kotona kiukuttelee kovin, mutta heti kun jonnekkin lähdetään niin naama on yhtä hymyä. Liekkö ärsyttää kotona olo? ;)
 
Maikkis mua ihan kiinnostaa, miksi se eka face ryhmä loppu nopeesti? Meillä ollu kyllä ihanan tiivis ja kivan kokoinen ryhmä, et siel on voinu jakaa aika henk. koht. asioitakii :heart: Mä voisin koittaa taas aktivoituu täällä puolen myös ja nyt kun kesä loppuu niin ehtiikin paremmin =)!

Meillä just tänään poika oppi istumaan lattialla ilman tukea! ja alkanu nousee seisoo suorille jaloillekii pinniksessä yms. :O...pakko oli laittaa sängyn pohja alemmas...ja oon miettinyt et vois sen taapero kärryn hommata taas...ei sovi meille mikään kävelytuoli sisälle kulkemaan..mitä mieltä ootte näistä kävelyavuista? meil ei oo ikään ollu mitään hyppykiikkuu tai kävelytuolii, mutten vastustakaan jos sopivasti käyttää ;)...

täälläkii voisin kysellä et minkäläisii isovanhempi lapsi suhteita teillä on tai mitä toivoisitte =)? mulla tää hankalaa nykyään ja ajankohtasta vääntöä oman äitini kanssa : /
 
pikaviestitys kun neiti just heräs päikkäreiltä....

Memami - sorry, jos huonosti kirjotin. Tarkoitin että se eka ryhmä meni kiinni tosi aikaisessa vaiheessa.

isovanhemmat - meillä ei oikeastaan ole mitään suurempia ongelmia. Oma äitini on eläkkeellä ja katsoo tyttöä kyllä mielellään tarvittaessa ja jos hänen aikatauluihin vaan sopii. Yllättävän kiireisiä nuo eläkeläiset...tosin niin kyllä äippälomalaisetkin :) Ukon vanhemmat asuvat vähän kauempana joten niitä ei nähdä kun kerran pari kuussa.

kävelyapu- meillä on joku sellainen lelu joka käsittääkseni toimii myös kävelyapuna. En muista mistä se meille tuli, jostain saatiin. On vielä paketissa mutta itseasiassa just aamulla mietin että voisi ottaa esiin. Sitten meillä on sellainen Minni-auto jossa on takaosassa sellainen kahva jonka avulla voisi kai myös opetella kävelemään...kirjoittelen mielipiteitä kun katson eka miten toimivat.

Syyselo - meilä on ihan sama! Nukkumaanmeno on ihan sanonko mistä...neiti keksi eilen että myös sängyssä voi nousta seisomaan ja siellä sitten tyytyväisenä jäysti pinnasängyn reunoja. Olen periaatteellisesti ns.nukuttamista vastaan mutta eilen ei ollut mitään muuta mahdollisuutta kun pitää hetki tyttöä sängyssä tutin avulla paikallaan että rauhottu ja nukahti. Tyttö olikin niin poikki että nukahti viidessä minuutissa....onko jollain jotain konstia millä saisi neidin pysymään sängyssä makuuasennossa? Seisoma-asennossa kun kuitenkaan harvempi meistä nukkuu :)

Maikkis ja neiti 8,5kk
 
Oisko Maikkis unipussista apua tuohon seisomiseen? Meillä ei vielä pikkumies ole hoksannut, onneksi, että sisontaharjoituksiakin voisi tehdä. Toki kurottelee korkeammalle kokoajan. Mutta meillä kaikki on vielä edessä päin.

Nyt on päiväunet pidentyneet ja ollaan päästy niistä puolentunnin unipätkistä eroon päivällä. Nyt on klo 11.30-13.30 ja 15-n.16-30 uniajat. Vähän helpottaa päivää.

Jotenkin surettaa miten aika menee nopeasti ja se pieni nyytti on kasvanut ihanaksi touhottajaksi, joka menee kokoajan jonnekkin ja touhuaa omiaan. :'(
 
paivih - ei valitettavasti unipussi auta. Meidän neiti seisoskelee myös pussissa....

Meillä myös on nyt parina päivänä vedetty kahdet lyhyet (noin 30 min) ja yhdet pitkät (tänään 2,5h) päikkärit. Valitettavsti yöunet ovatkin sitten taas huonontuneet. Meillähän oli monen viikon huonojen unien pätkä kun opeteltiin konttaamaan öisin. Nyt taas viime yönä ainakin viisi kertaa neiti oli kontillaan tai seisomassa sängyssä. Joskus neljän maissa neiti seisoskeli ja naureskeli innoissaan sängyssä....alkaa pikku hiljaa keinot loppua. En oikein edes tiedä mitä tossa tilanteessa pitäisi tehdä. Jos jättää heilumaan niin heilus ja leikkis tutilla varmaan tunnin. Jos pistää selälleen ja tutin suuhun niin puskee samantien takaisin pystyyn...ideoita kenelläkään?

Maikkis
 
Ihan pikaisesti! Tulen paremmalla ajalla päivittämään kuulumiset.
On NIIN RASITTAVAA, kun meidän poika oppi just liikkumaan (n. 7,5kk) ja saman tien pystyyn. Ei mitään itsesuojeluvaistoa, päästää vaan irti ja kaatuu suorana pötkönä...
Eikä todellakaan tekisi muuta, kuin vaan seisoisi. HUOH!
Palaan asiaan!
T: Alexa ja Olio (kohta 9kk, hui!)
 
Alexa - meillä on ihan sama....neiti ikäänkuin unohtaa että ei osaa seisoa ja päästää vaan irti kun tohottaa jotain muuta :)

ps. oletteko jo alkaneet katsomaan turvaistuimia? ja jos joo niin mitä mallia olette suunnitelleet?
 
Viimeksi muokattu:
Voe, tuota ootellessa että täälläkin hoksataan seisomaannousu. :D

Täällä pikku-ukko vaan mönkii menemään ja on kuulkaa kova komentamaan. Kiljuu ja karjuu syöttötuolissa jos ruoka ei ole hetinyt nenän alla. Ihana <3

Turvaistuimista on vain ainoa vaatimus, että sen voi asentaa ensin selkä menosuuntaan ja myöhemmin kääntää toisinpäin. Muuta en oo ajatellu
 
Unipussissa seisoskellaan täälläkin, joten siitä ei ole apua :D Ja kävellään tukia pitkin, ja sit tulee huuto kun ei uskalla laskeutua maahan. Välillä kyllä pää kolisee lattiaan. Kävelykärryä oon hankkimassa kun löytäis käytetyn halvalla :)

Turvaistuimena meillä odottaa isosiskon agta graco cosmic comfort, saa tosiaan selkä menosuuntaan. Mutta kaukalossa tuo matkustaa vielä tovin kun siihen hyvin vielä mahtuu :)

Yöt on yhtä hulinaa, imetystä tarvis lopetella niin varmasti rauhoittuis mutta en malta vielä :heart:
 
Moikka,

meillä alettiin seisoskelu aika tarkkaan 8kk ikäisenä. Ihmeen vähän kopsahteli alas, oli jotenkin varovainen, ihan kuin olisi tajunnut että sattuu jos kaatuu.. tästä seurasi se, että neiti tuntui rutisevan koko ajan seisaallaan! Piti sellaista todella rasittavaa vinkunaa, tyyliin "mun on PAKKO nousta seisomaan mut nyt mua jotenki pelottaa, voisko joku auttaa mut alaaasäääääääyyyäyäyääääää!" :D

Luojalle kiitos oppi puolessatoista viikossa laskeutumaan alas, nyt myös vinkuminen on taas vähentynyt! =) Ryömii, ei konttaa vieläkään. Lelut ei juurikaan kiinnosta, kaikki muut tavarat vaan. Telkkaria tuijottais vaikka kuinka ja paljon jos vaan antais?! Hassua, isoveljensä alkoi kattomaan telkkua joskus 2,5-3-vuotiaana.. kaipa nää kakkoset joutuu "pahoille teille" aina esikoisia aikaisemmin väkisinkin :p

Isovanhemmista oli puhetta; meillä molemmat asuvat lähistöllä. Melko vähän tulee kuitenkaan viikolla nähtyä, viikonloppuisin enemmän. Lastenhoitoapua harvoin tyrkyttävät (esikoiselle enemmän) mutta pyydettäessä ottavat yökyläänkin. Kaikki ovat siis työelämässä vielä.

Meillä nukuttiin aika pitkään melko hyvin, joten jo oli aikakin, että yöt on taas vähän hulinaa.. ei syö enää yöllä, mutta jotain möhkii ja kiukuttelee yleensä kerran yössä. Yöllä pimeässä ei seisoskele, vasta aamulla onneksi.. tästä myös tietää ettei saa enää nukkumaan. Viime päivinä nukahtaminen on vaikeutunut; päiväunille mennessä on ensin väsynyt, mutta saa jonkun piritymiskohtauksen ja sitten siellä sängyssä seisoskellaan ja huudellaan, saa muutaman kerran käydä kellistämässä.

Paljonko teidän vauvat muuten nukkuvat vuorokaudessa?

Meidän neiti on minusta myös todella vähäuninen! Huonoimmillaan on nyt menty 22 nukkumaan, kiukutellut pari kertaa yöllä ja herännyt klo 7. Yö on näinollen 9h. Tähän päiväunet 2x 1h päälle, niin vuorokauden saldo on vain 11h : / Normaalisti nukkuu 21-07 (ei melkein koskaan kuitenkaan hiljaa koko yötä) ja päikkärit 1h ja 1,5h.. tällöin unisaldo siis 10h+2,5h= 12,5h.

Rattaissa viihtyy vielä hyvin, neiti on siis esimerkiksi mukavaa shoppailuseuraa, katselee ihmisiä ja naureskelee :p

Mä en odottanut tätä syksyä ollenkaan, oon niin kesän lapsi! :kieh: No, kyllä se tästä, koitan taas skarpata liikkumisessa ja muutenkin saada jotain kotonakin aikaiseksi.

Toivotaan vielä nättejä kelejä! :wave:

-Pippari ja neiti kohta 9kk
 
Heippa!

Täällä kanssa noustaan jo kaikkea vasten seisomaan, mutta alas ei tietenkään osata tulla... joten hirveä komennus ja posmentaminen käy, kun haluaa päästä alas. :D

Isovanhemmista - Mun vanhemmat asuu samassa kaupungissa ja tosi paljon ollaan tekemisissä ja apua saa kyllä lapsenhoidossa. Meillä on läheiset välit eikä kyllä mitenkään rasittavuuksiin asti puututa lapsenhoito/kasvatusasioihin. Onni on ihanat isovanhemmat. <3 Miehen vanhemmat asuu parin tunnin matkan päässä, mutta eivät juurikaan mökistään mihinkään liiku. Siellä mummolassa parin kuukauden välein vieraillaan, lähinnä sellainen "kyläily"mummola vaan. Harmi kyllä, että heihin tuskin pikkukaverilla kovin läheistä suhdetta tulee olemaan. Mekään ei voida siellä mummolassa paljoa aikaa viettää, kun mä oon tooosi allerginen eläimille ja siellä asustaa myös karvaisia kavereita. Yökyläily ei sen vuoksi oo lainkaan mahdollista.
Nyt on kiva, kun ei oo pikkumies enää niin riippuvainen minusta (tai siis tisseistä), niin on helppo jo olla useammankin tunnin jossain omilla menoilla. :)
Mites muut imettävät äidit, onko ajatuksia kuinka pitkään ootte ajatellut vielä imettää? Meillä tosiaan maitoallergia kun on pojalla, niin mä toivon, että voidaan siirtyä sit joskus imetyksestä suoraan vaan vesi+kalkkilisä -linjalle eli korvikevaihe jää välistä kokonaan. Ei yhtään houkuttele ajatus allergiakorvikkeiden testausrumbasta, kun ei tiedä monesko niistä käy. Eikä mua kyllä vielä imetys yhtään ärsytäkään, mukavaa hommaa. Oon vissiin vähän outo. :D :D

Minkä verran teidän muiden pikkuiset viihtyy (varsinkin kellä on esikoinen kyseessä) omissa touhuissa lattialla, kun ootte kaksistaan kotosalla? Meillä ukkeli viihtyy ja on tyytyväinen tosi pitkiä aikoja omissa touhuissakin silloin, kun on muitakin ihmisiä tai vieraita. Mutta auta armias, kun ollaan kahdestaan! Koko ajan kaveri lahkeessa kiinni ja pitää päästä syliin. Eipä paljon kotihommia saa tehtyä, kun toinen viihtyy ehkä noin 3 minuuttia lattialeikeissä... No sit me leikitään yhdessä lattialla ja halitaan, sit taas jaksaa sen 3minuuttia olla lelujen parissa ja minä saan muutaman astian tiskikoneeseen. :)

Hirmuisesti oppii uutta murunen, nyt on oppinut muun muassa viittomaan "lamppu". Liikkis! Ja on osannut jonkun ehkä kuukauden verran vilkuttaa, kun sanoo "hei hei". <3

Sellaista täällä, toivottavasti muidenkin kuulumisia tänne ilmestyy. :)

-Tuuti ja pikkumies melkein 9kk-
 
Heipppaaaaaa.

Aika juossut niin kauheaa kyytiä, että kerkiä kirjoitella. :)

Meillä nukutaan yöunet klo. 20-08, eli 12h, päivällä nukkuu yleensä päiväunia 4-5h verran. Joten meillä nukutaan vuorokaudessa 16-17h.

Vihdoinkin meillä on alettu liikkumaan. Jätkä ryömii menemään kuin mikäkin mittarimato :heart:

Jätkä viihtyy lattialla oikein hyvin ilman seuraa. Päivät ollaan yleensä täysin kaksin ja poika touhuaa omiaan todella hyvin. Ilmoittaa kyllä, milloin seura olisi paikallaan :) Nyt saa vaan olla enemmän katsomassa pojun touhuja, kun liikkuu niin vallan vietävästi.

Pari kertaa on sanonut selvästi "äiti". Jopa muutkin ovat kuulleet sen, eikä vain ole oman mielikuvituksen tuotetta. Ei vaan taida vielä ihan käsittää sen tarkoitusta
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin tulla pitkästä aikaa tarinoimaan. Poika o nyt 9kk ja 7 päivää vanha. Kovasti kiivetään pystyyn esineitä vasten ja istutaan lattialla. Meilläkin esikoinen ja haastavaa olla kahde kotona kotitöiden suhteen.
Tuuti kyseli imettämisestä. Imetän edelleen. Nyt olen antanut korvikettakin. Tuntuu, että maitoa menee kovin vähän enää. Päivällä ei malta tissillä olla. Joten imetykset unien yhteydessä.Tavoite imettää vuoden ikään asti. Minkä verran maitoa menee muilla?

Yöt ovat rikkinäiset edelleen. Annan rintaa tai joskus korviketta, pahimmillaan tuntuu etten ole muuta tehnyt kuin imettänyt. En saa muuten rauhoittumaan. Unikoulua en ole vielä jaksanut pitää. Sänky on kiinni meidän sängyssä ilman laitaa. En jaksanut jatkuvasti nousta. .pitäs taas kokeilla laidalla. Tuntuu että ite olen aiheuttanut tämän:) Poika ollut kyllä aina huono nukkumaan yöllä. Pulauttelut häiritsivät alussa unta...

Kuinkas muiden hormoonitoiminta on palautunut? Itselläni menkat eivät ole vielä palanneet. Toinen lapsi saa tulla, jos tullakseen. Epäilen kovasti, että tulematta jää, koska hoidoiöla saatiin tämäkin aarre <3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä