Jos pikasesti synnytyksestä kerron sen mitä tässä vaiheessa siitä muistan. Se unohtuu aika helposti, kun sen pienen saa syliin.
Muutama päivä ennen tuli kyllä jo supistuksia mutta harvoin ja ne loppui aina vähän kesken.
Kunnes aamulla kellon ollessa vähän vajaa seitsemän, heräsin äärettömän kipeään supistukseen, ajattelin, että niitä tulee se muutama ja ne loppuu taas mutta ne ei jäänytkään siihen muutamaan supistukseen vaan ne jatkui.
Ihme kyllä mies ei vielä ollut herännyt mut ähinään ja puhinaan sekä kiroamiseen.
Tunnin verran kun olin ähissyt (ja siirtynyt muualle) oli pakko mennä viimein herättämään mies.
Mies meinasi samantien lähteä ajamaan synnärille, mutta maltettiin puolisen tuntia odotella ja kuulostella.
Ja pohdittiin, että kai se on parasta käydä siellä näyttäytymässä, ei siinä ainakaan mitään menetä.
Meiltä ajaa sen 45 minuuttia synnärille ja autossa istuessa ne oli täyttä tuskaa.
Ja mun tuloni aiheutti heti siivoamista, koska kun päästiin sisälle, tuli lapsivedet siihen aulaan..
Viimeistään tässä vaiheessa tajuttiin se, että täältä tuskin kaksin enää lähdetään kotiin.
Ensimmäisessä tutkimuksessa olin auki 5-6cm (ihan tarkkaan en muista..)
Loput aukesi yllättävän nopeasti (ja kivuliaasti.)
Ja viimein sain luvan ponnistaa ja 12 minuuttia myöhemmin kellon ollessa 11:56 syntyi täydellinen tyttömme.
Epiduraalia pyysin mutta oli vissiin joku infokatkos, kun epiä tultiin laittamaan vasta siinä vaiheessa kun olin puskemassa vauvaa jo ulos. Kieltämättä vähän ärsytti, mutta ei siinä vaiheessa enää epiduraalia laitella.
Alas tuli pieni nirhauma, mutta se oli kuulemma niin pieni, etteivät edes tikkejä laittaneet (ei siis tarvinnut tikkejä laittaa.)
Ja tää on kyllä ehdottomasti paras vuoden aloitus.
Mies on on ihan haltioissaan tytöstä ja itsekin oon kaiken mahdollisen ajan vain tuijotellut bebeä.
Ja hurjan isot kiitokset onnitteluista!
Enkä voi sanoin kuvailla miten ihana kätilö oli. Ymmärtäväinen ja rauhallinen.
Ja miehestä oli suuri apu ja tuki. Sekä mua vähän säälittää miehen käsi..
Tosin se kipu nyt tuskin yltää ihan niihin supistuksiin.
Nyt keskittymään vauvaan ja isimieheen.
Amanda & Bebe