Joulukukista

vieras
Hyasintteja pari kolme, teen niistä asetelman. Rakastan niiden tuoksua, joka tosin melko vaisu lapsuuden hyasintteihin verrattuna. Joulutähti ok jos lahjaksi saan, ite en osta.

Tulppaaneja ostan, amaryllis on jo ollut pari viikkoa, muutama hyasintti. Ei joulutähteä. Mitähän noihin menisi, muutama kymppi. Tänä vuonna vähän tavallista vähemmän hommaan kukkia, koska lähdemme pohjoiseen pyhinä.

Rahat riittänevät juuri ja juuri hyasinttiin ja se onkin se tärkein.

Maljakossa töröttää nytkin yksi (äidin ostama) silkkikukka, valkoinen joulutähti, hopeakuusenhavujen ympäröimänä, se saanee riittää, ellei oikeita tipahtele lahjaksi.

Tulppaanit olisivat kivoja ruokapöydässä, jos voisin vielä lisää valita.

Miä
Sen verran on nyt hypistelty joulukukkia koulussa ja vielä on parisataa asetelmaa tehtävänä, saattaa tökkiä joulukukat ens viikon jälkeen :snotty: Valkoisen hyasintin haluan tuoksun takia. Anopilta taitaa tulla joulutähti ja siskolle saatan vääntää jonkun asetelman. Hyasinttiin ja asetelmaan menee ehkä 30 euroa =)

Miä
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Rahat riittänevät juuri ja juuri hyasinttiin ja se onkin se tärkein.

Maljakossa töröttää nytkin yksi (äidin ostama) silkkikukka, valkoinen joulutähti, hopeakuusenhavujen ympäröimänä, se saanee riittää, ellei oikeita tipahtele lahjaksi.

Tulppaanit olisivat kivoja ruokapöydässä, jos voisin vielä lisää valita.
Miä toisin siulle joulukukkia jos asuisin lähempänä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
En tiedä vielä. Entä itse? Kuinka paljon sijoitat?
Minulla on aina leikkokukista jouluinen asetelma, ja sen hinta on kohonnut kukkien hinnan nousun myötä, nykyisin siihen menee n. 40-50 e. Sen lisäksi saan yleensä amarylliksen tai joulutähden tai jonkun sellaisen.

Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Minulla on aina leikkokukista jouluinen asetelma, ja sen hinta on kohonnut kukkien hinnan nousun myötä, nykyisin siihen menee n. 40-50 e. Sen lisäksi saan yleensä amarylliksen tai joulutähden tai jonkun sellaisen.
Mitä kukkia siinä on? Teetkö siä ite? Aika kalliilta kuulostaa :/ Amaryllikset on muuten todella hienoja leikkona myös =)

Muutamat hyasintit varmasti ostan, ehkä tulppaanejakin jos oikein innostun. Parikymppiä menee kukkiin enintään.
Jouluruusun tahtoisin, mutten raaski ostaa. Kuollut sekin olis joulun jälkeen *kiroaa epäviherpeukaloaan* :/

Valkoisia kukkia tahdon, vaaleanpunaisetkin käy :D

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Mitä kukkia siinä on? Teetkö siä ite? Aika kalliilta kuulostaa :/ Amaryllikset on muuten todella hienoja leikkona myös =)
Joinain vuosina teen itse (esim. viime vuonna kävin oikein kurssilla), mutta usein tilaan kukkakaupasta. Tänä vuonna tilaan oikein hyvältä floristilta, viime vuoden Suomen mestarilta. Kukat vaihtelevat vuosittain, joskus ollut tulppaaneja ja viljaa, amarylliksia, ruusuja ja sen sellaista.

Miä
Joinain vuosina teen itse (esim. viime vuonna kävin oikein kurssilla), mutta usein tilaan kukkakaupasta. Tänä vuonna tilaan oikein hyvältä floristilta, viime vuoden Suomen mestarilta. Kukat vaihtelevat vuosittain, joskus ollut tulppaaneja ja viljaa, amarylliksia, ruusuja ja sen sellaista.
Kyllähän se laatu maksaa :D Ja hyvät kukatkin. Miä oon pihi, ostan koulusta ja teen itse jonkun väkerryksen, siskolle asetelman kukkasieneen, en kimppua. Miä olen yllättynyt siitä miten vähän nuo jotkut kukat tuolla koulussa maksaa. Meinasin persiilleni lentää kun sain viime perjantaina 60 ruusua 12 eurolla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Kyllähän se laatu maksaa :D Ja hyvät kukatkin. Miä oon pihi, ostan koulusta ja teen itse jonkun väkerryksen, siskolle asetelman kukkasieneen, en kimppua. Miä olen yllättynyt siitä miten vähän nuo jotkut kukat tuolla koulussa maksaa. Meinasin persiilleni lentää kun sain viime perjantaina 60 ruusua 12 eurolla :D
Olen ihan kade hinnasta! Etenkin täällä pääkaupunkiseudulla on pelkät kukatkin hinnoissaan, olisi kiva päästä tekemään ostoksia vähän halvemmilla hinnoilla.

Tilaan nimiäisiin kukat tuosta samasta paikasta, siksi vähän "testaan" tyyliä nyt jouluasetelmalla.

Kolme amarylliksen sipulia on tuossa kasvamassa ja yksi ruukulinen joulutulppaania. Katsotaan, mikä niistä sitten kukkii jouluna -vai kukkiiko mikään. Kaksi valkoista amaryllistä kasvaa hyvää vauhtia ja punainen kukki jo. Tosi tyvestä kasvaa toinen kukkavana...
Hyasintin voisin muuten ostaa, mutta saan valtavan päänsäryn siitä tuoksusta. :(

Yhteistyössä