Joulukuiset

Joko on muilla helpottanut se väsymys. Musta tuntuu että oon jatkuvasti aivan loppu 😞. Päivät menee just ja just selviten. Luulin että tää helpottais jos tässä vaiheessa. Jatkuva palveleminen on myös läsnä.
 
Täällä kyllä helpottanut, toivottavasti alkaa muillakin pikkuhiljaa joilla ei vielä helpotusta näy🤞
Toki väsynyt oon enemmän ja nukahdan silmänräpäyksessä kun mahollisuus, mutta se aivosumu ja koomaolo on helpottanut kyllä.

Vitsit nää viikot on kyllä mennyt nopeaa, ei meinaa pysyä perässä viikoissakaan. Esikoinen pitää kiireisenä niin ei kerkeä olla yhtä "kiinni" tässä raskaudessa kun ensimmäisen kanssa. Toisaalta ihan kiva, että menee tälleen "huomaamatta" aikakin.
Mites muilla, onko malttamaton olo tai vieriikö päivät huomaamatta eteenpäin? Toki tietysti maholliset ikävät oireet varmasti vaikuttaa myös asiaan..
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
No juu, aika menee kyllä nopsaan vaikka olot ei vielä parhaimmat ja väsymys piinaa. Mulle vika viikko ollut niin piinaavaa ja hidasta… ei oo vielä NIPTin tuloksia tullu 😞. Tosin huomenna tulee se viikko 😂🤣.
Mutta sovelluksen mukaan jo 33% takana. Ja kohta alkaa toinen raskauskolmannes 😅.

Ootteko joku kertonu tuleville sisaruksille raskaudesta?
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
No juu, aika menee kyllä nopsaan vaikka olot ei vielä parhaimmat ja väsymys piinaa. Mulle vika viikko ollut niin piinaavaa ja hidasta… ei oo vielä NIPTin tuloksia tullu 😞. Tosin huomenna tulee se viikko 😂🤣.
Mutta sovelluksen mukaan jo 33% takana. Ja kohta alkaa toinen raskauskolmannes 😅.

Ootteko joku kertonu tuleville sisaruksille raskaudesta?
Mä kerroin vanhemmille lapsille lähes heti raskaudesta, nuoremmille kerroin ekan ultran jälkee ja nyt raskaudesta tietääkin kaikki jotka vastaan tulee kun tyttö kertoo kaikille kun niin mielissään😅
NIPT tulokset tuli tällä viikolla ja kaikki oli hyvin.
Väsymys piinaa täällä edelleen,ei jaksais oikein mitään mutta lapset pitää kiireisenä. Ajankulua ei ehdi huomata.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare ja jalei
Mä kerroin vanhemmille lapsille lähes heti raskaudesta, nuoremmille kerroin ekan ultran jälkee ja nyt raskaudesta tietääkin kaikki jotka vastaan tulee kun tyttö kertoo kaikille kun niin mielissään
NIPT tulokset tuli tällä viikolla ja kaikki oli hyvin.
Väsymys piinaa täällä edelleen,ei jaksais oikein mitään mutta lapset pitää kiireisenä. Ajankulua ei ehdi huomata.
Kauan sulla kesti saada NIPT vastaukset?
 
Meillä oli eilen nt-ultra. Laskettu aika vaihtui 27.12. eli pieni oli vasta 11+1, mitat saatiin mut vähän piti houkutella häntä liikkumaan oikeisiin asentoihin eli aika pitkään meni ultrassa. Kaikki kuitenkin kunnossa ja samana iltana tuli jo kirje HUSilta omapostiin että seulat normaalit. 😌❤

Tänään illalla kerrotaan meidän esikoiselle (5v) tulevasta sisaruksesta ja huomenna sitten meidän omille vanhemmille. Jännittää!
 
Mun pitää vielä viikko malttaa odottaa nt ultraa. Nyt 12+0. Edellinen oli keskeytynyt 12+3, niin huomaa kun noi päivät lähestyy, et paniikki alkaa nousta ja kuuntelen sykkeitä jo vähän vainoharhaisesti...

Mulla on lähes kaikki oireet ollut jo parisen viikkoa pois. Syödä pitää kyllä säännöllisesti ja turvottaa, mutta muuten hyvin oireetonta.
 
Mulla nyt alkanut pahoinvointi helpottaa. Vihdoin ✌🏻. Jos ruokaväli venyy liian pitkäks niin siitä vaan tulee ällö olo. Mut pahin olo helpottanut. Jännästi maha selvästi alkanut kasvaa vaikkei paino oo juurikaan noussut.
Kerrottiin lapsille tänään, nuorimmat oli ihan innoissaan ja vanhin ei 😂😂. Juuri sellaset reaktiot mitä odotettiinkin. Niin helpottavaa ettei enää tarvii salailla mitään 🙏🏻
 
Sokerirasitus. En pidä tästä edelleenkään, ei mukavaa. Onneks pahoinvointia ei juurikaan enää oo niin uskalsi tulla tänne. Mä jäin viimeks kiinni jälkimmäisellä kerralla ja jouduin mittailee verensokereita. Selvisin sillä kun ei ollu paha, saad nähdä kuinka tällä kertaa käy.
 
Sokerirasitus. En pidä tästä edelleenkään, ei mukavaa. Onneks pahoinvointia ei juurikaan enää oo niin uskalsi tulla tänne. Mä jäin viimeks kiinni jälkimmäisellä kerralla ja jouduin mittailee verensokereita. Selvisin sillä kun ei ollu paha, saad nähdä kuinka tällä kertaa käy.
Mä kävin joskus kuukausi sitte. Nyt oon sit mittaillu ku paastosta jäin kiinni. Ihmettelen ku mitää lähetettä ei oo tehty että sais vaikka lääkityksen. Paasto ylityksiä on ollu viis nyt kuukauden sisään.
 
Mä kävin joskus kuukausi sitte. Nyt oon sit mittaillu ku paastosta jäin kiinni. Ihmettelen ku mitää lähetettä ei oo tehty että sais vaikka lääkityksen. Paasto ylityksiä on ollu viis nyt kuukauden sisään.
Mulla ei ikinä tullut lääkitystä. En tiiä onko nää muuttunu aikasemmasta kun yli 10 v viimeks siitä kun odottanut. Mä muistelisin et tein ruokapäiväkirjaa ja mittailin tunnin päästä ruuasta mun arvoja.
Jos ens neuvola käynnillä sit puuttuisivat enempi ja tulis lääkitys?
 
Mulla ei ikinä tullut lääkitystä. En tiiä onko nää muuttunu aikasemmasta kun yli 10 v viimeks siitä kun odottanut. Mä muistelisin et tein ruokapäiväkirjaa ja mittailin tunnin päästä ruuasta mun arvoja.
Jos ens neuvola käynnillä sit puuttuisivat enempi ja tulis lääkitys?
Joo, mittaillaan aamupaasto, sit tunti aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkee.
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Hyi en kyllä odota tuota sokerirasitusta ollenkaan🤢 vaikka edellinen menikin suht hyvin, mutta se koko prosessi litkuineen, ja odotteluineen on niin ankeaa. Viimeksi oli sentään nojatuoli jossa sai istua, mutta nyt huomasin labrassa käydessäni että ne on poissa. En kestä jos joutuu jollain kovalla penkillä istua koko rumban ajan.😄
 
  • Tykkää
Reactions: _Sabe_

Yhteistyössä