Joulukuiset

Ja mulla olis 2.neuvola ensi viikolla, silloin olisi päiviä 16+5. En tiedä että jos ei olis kesä tai jos odottaisin ensimmäistä, niin olisko noita neuvoloita ollut jo enemmän. Rakenneultra on 9.8.
Mulla neljäs siis tulossa ja toinen neuvola 18+0. Oon ekaa kertaa tässä kaupungissa raskaana ja aikasemmassa kunnassa oli lääkärineuvola heti alussa ja nyt ei oo sellaista mistään puhuttu. Mut ehkä on resurssipula.
 
Onko muuten muilla jo tullu supistuksia? Mulla on nyt jonku verran tullu ku oon touhunu enempi.
Ei ole kyllä mitään tuollaista vielä 😅

just olin viis päivää ”työleirillä” mökillä ja Oura kyllä ilmoitti hyvissä ajoin joka päivä, et aktiivisuustavoitteet on saavutettu ja ylitetty reippaastikin, mut ei mitään tuntemuksia täällä 🤷‍♀️

Otin siis toki normaaliin verrattuna hyvinkin rauhallisesti (en esim. kantanut kauheasti mitään painavaa),mutta siirsin ja pinosin useamman motin puita ja harvensin rantapusikkoa, jota tuntuu joka vuosi tulevan jäätävät määrät lisääää 😆

jännä huomata miten erilaisia kaikkien tilanteet ja eteneminen on!

Sellaista olisin udellut (ei haittaa jos ette halua vastata jos liippaa liian läheltä omia terveystieroja ❤), mut miten osalla on jo se verensokeri seurannassa?

Mulla siis joku litkutesti tulossa rv 23 vasta, ni mietin, et miten ylipäätään olis voitu vielä huomata, et jotain olis pielessä? Vai oliko niissä ekan neuvolakäynnin jälkeen tehdyissä verikokeissa jo joku ”seula”? Tai oliko se ”pissaliuska”, joka pitää tehdä ennen neuvolakäyntejä joku indikaattori raskausajan diabetekseen?

Tätä meinaan pohdin, kun mökillä söin hyvällä ruokahalulla melkein joka päivä mustikkapiirakkaa🫣
 
@Kimbler1 mulla oli eka rasitus jo ajoissa oman viime kertaisen raskausdiabeteksen takia ja sukurasitteen takia. Ei sitä mun mielestä omassa olossa huomaa, tai itse en ainakaan huomaa. Että musta voit ihan hyvällä mielen odotella sinne viikolle 23.
Mua ei edes kielletty makean syöminen ja olen kylässä pieniä määriä kahvipöydässä syönytkin eikä oo niistä tullut nousuja.
 
  • Tykkää
Reactions: Kimbler1
Ei ole kyllä mitään tuollaista vielä

just olin viis päivää ”työleirillä” mökillä ja Oura kyllä ilmoitti hyvissä ajoin joka päivä, et aktiivisuustavoitteet on saavutettu ja ylitetty reippaastikin, mut ei mitään tuntemuksia täällä

Otin siis toki normaaliin verrattuna hyvinkin rauhallisesti (en esim. kantanut kauheasti mitään painavaa),mutta siirsin ja pinosin useamman motin puita ja harvensin rantapusikkoa, jota tuntuu joka vuosi tulevan jäätävät määrät lisääää

jännä huomata miten erilaisia kaikkien tilanteet ja eteneminen on!

Sellaista olisin udellut (ei haittaa jos ette halua vastata jos liippaa liian läheltä omia terveystieroja ), mut miten osalla on jo se verensokeri seurannassa?

Mulla siis joku litkutesti tulossa rv 23 vasta, ni mietin, et miten ylipäätään olis voitu vielä huomata, et jotain olis pielessä? Vai oliko niissä ekan neuvolakäynnin jälkeen tehdyissä verikokeissa jo joku ”seula”? Tai oliko se ”pissaliuska”, joka pitää tehdä ennen neuvolakäyntejä joku indikaattori raskausajan diabetekseen?

Tätä meinaan pohdin, kun mökillä söin hyvällä ruokahalulla melkein joka päivä mustikkapiirakkaa🫣
Oletko ensisynnyttäjä?😊 Sillon varmaan se eka rasitus tulee noihin aikoihin just. Mutta jos takana aikasempia raskauksia joissa todettu raskaudiabetes niin tällöin testataankin varmaan aikasemmin nuo.😊

Itsellä siis ei ole ensimmäisessä raskaudessa ollut tuota diabetesta ja tässäkin raskaudessa sokerirasitus vasta edessä.😊
 
  • Tykkää
Reactions: Kimbler1
Oletko ensisynnyttäjä? Sillon varmaan se eka rasitus tulee noihin aikoihin just. Mutta jos takana aikasempia raskauksia joissa todettu raskaudiabetes niin tällöin testataankin varmaan aikasemmin nuo.

Itsellä siis ei ole ensimmäisessä raskaudessa ollut tuota diabetesta ja tässäkin raskaudessa sokerirasitus vasta edessä.
Juu, eka kyseessä, niin siksi varmaan oon niin kujalla kaikesta 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: Nokare
Parissa viime raskaudessa ollut Raskausdiabetes niin siksi seulottiin jo alussa, mä mittasin parina aamuna kotona verensokerin ni huomasin jo siitä että niissä on häikkää ja infosin neuvolaa niin sano että sinne vaan verikokeisiin.

supistuksia ei oo ollu vielä, edellisessä raskaudessa oli myös näin aikaisilla viikoilla jo supistuksia. Nyt erona että oon tosiaan vanhempainvapaalla ja viimeksi olin töissä niin rasitti enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: Kimbler1
Täälläkään ei supistuksia ole ollut, mutta nyt olen huomannut, että jos olen ollut paljon jalkeilla päivän aikana niin häpyluu alkaa olemaan arka ja muutenkin paikat navan alapuolella😅
Välillä kyllä tuntuu, että olisin jo pidemmällä. Tänään mahakin pullottanut niin, että aivan kauhistuttaa kuinka isoksi tää lopulta kasvaa😅❤
 
Täälläkään ei supistuksia ole ollut, mutta nyt olen huomannut, että jos olen ollut paljon jalkeilla päivän aikana niin häpyluu alkaa olemaan arka ja muutenkin paikat navan alapuolella
Välillä kyllä tuntuu, että olisin jo pidemmällä. Tänään mahakin pullottanut niin, että aivan kauhistuttaa kuinka isoksi tää lopulta kasvaa
nämä tuntemukset täälläki😅
 
  • Rakkaus
Reactions: Nokare
jbd
Täällä olis myös kiinnostusta FB-ryhmään 🙂 yritin etsiä sitä isompaa ryhmää myös mutta jostain syystä en löydä, tarvitsekoohan siihen kutsun tms 🤔

Täällä nyt viikot 16+6 ja liikkeet on alkaneet parin päivän sisällä tuntua 🥰 aloin jo hätähousuna huolestua niiden puuttumisesta. Maha alkaa jo erottua, tai siis näyttää jo muultakin kuin turvotukselta 😝
 
Loin nyt yksityisen ryhmän faceen.

Tein siitä niin yksityisen ettei se löydy haulla ellet ole ryhmän jäsen joten sinne täytyy saada kytsu.

Halukkaat ryhmääntulijat voi siis laittaa mulle täällä yksärillä viestiä niin laitan teille linkin jonka kautta pääsette liittymään ryhmään!😊❄

(Julkaisua muokattu; aikaisemmin luulin että voisin kutsua teidät ryhmään nimen avulla, mutta näin ei ollutkaan tai sit en vain osaa😎✌)
 
Viimeksi muokattu:
Ylimääräisessä ultrassa tänään käyty. Oli niin kiva nähdä pieni siellä. Saatiin tietää sukupuoli ja nähtiin että kaikki rakenteet pitäis olla Ok ☺.
Mitat oli vähän alakanttiin osittain ja kysyi miten oli viime ultrassa ja sanoin et kans vähän alakanttiin. Oli tavallaan vähän alakanttiin kaikki ja siro pieni siellä tulossa. Mulla on kaikki aikaisemmatkin ollu pieniä ja totesikin siinä et johtunee siitä ☺.
Elokuussa on sit rakenneultra ja katotaan et muuttuuko laskettuaika sitten ☺
 
Oon antanut muutamalle linkit joilla pitäis pystyä kutsumaan ryhmään, mutta en tiedä vielä toimiiko se.

Yksi mahis varmaan tosiaan on sitten että täytyy alkaa fb kavereiks ja sitten pystyn kutsumaan ryhmään jos ei linkki toimi!

Muoks. Linkkisysteemi toimii.😎😊
 
Viimeksi muokattu:
Laitan Nokare viestiä fb-yhmästä!

Voi että, kun ihana kuulla teidän neuvolakuulumisia. Meillä vielä neljä viikkoa seuraavaan käyntiin, saadaan silloin Kelan laput. Edellinen neuvolakäynti ollut 13+5. Rakenneultra on muutaman viikon päästä.

Täällä on ollut mieli vähän matalana, tänään 18+0 ja pari viikkoa edellisen raskauden keskeytymisen ajankohtaan. Kunhan puolen välin yli päästään, niin jospa helpottaisi.
Oon kyllä uhkarohkeena jo vähän vaatteita ostellut 🤭
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare

Yhteistyössä