***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

Alkuperäinen kirjoittaja what:
Mun tiedot tais jäädä päivittämättä. Eli what, 1. lapsi, 20.12, TYKS.
olikohan niin et jennyli joka nyt tätä päivityshommaa hoitelee on nyt muuttopuuhissa.. varmaanki paremmin menee perille, ku laitatte yv:nä.

Hoitopöydästä: meil on kaks erillistä vaipanvaihtopaikkaa. Ihan vauvana tykkäsin vaihtaa hoitopöydällä, meil on sen alapuolella 2 vetolaatikkoa joissa on vauvan vaatteet, ja hylly jos on vaipat ja muut tykötarpeet (ostettiin jo esikoiselle), nyt oon sit siirtäny pehmusteen kodinhoitohuoneeseen, mis on vesipiste. Oon laittanu alalaatikoihin vaatteet ja vaipat. Esikoisen vaatteet ja vaipat on yläkaapissa. Ovat sit siinä kaikki lähellä.

Tehtiin iso remontti pari vuotta sitten, ni saatiin khh:n reilusti tilaa. Siel on nyt mm. meidän käyttövaatteet, lastenvaatteet, pyyhkeet ja siivouskomero, niin ja omeputarvikkeet. On niin ihana ku saa suoraa narulta viikata vaatteet kaappeihin ja vain paremmat vaatteet + liinavaatteet (sekä työvaatteet) on muualla. Illalla ku menee nukkuun saa laittaa likaset suoraa pyykkiin ja aamulla nykästä puhtaat samasta paikasta, ei ole niitä likavaate kasoja makkarissa (niin ku meil ennen oli).

Hei!
Tervetuloa kaikki uudet !! :flower: kiva että meitä tulee vieläki tänne lisää :)

Itellä on nyt muutaman päivän ollu semmonen olo että ei tuolla mahassa enää ketää ole, tai että jos pikkuinen oiski menehtyny kohtuun.. alamaha on ollu monta päivää jo kipeä, varsinkin ku liikkuu, mutta jos vaikka istuu tai lepää rauhassa nii sitte ei oo mitää ongelmaa, mutta mietityttää vaan että onko siellä enää elämää ku tämmösiä kipujaki tuli :(
Ja mahakaan ei rupia kasvamaan, vaikka kyllä sen varmaan tässä vaiheessa jo pikkuhiljaa pitäis kasvaa.. haluisin sen dopplerin mutta eipä sitä saa ostettua.. :/

No mutta mukavaa juhannusta kaikille! itellä ei ole minkäänlaisia suunnitelmia...

Marrari ja pikkuinen 16+3 :heart:

marrari, eikös se kipuilu voi johtuu vaikka kohdun kasvusta? ei mullakaan mitään mahaa oo paitsi iltasin ku turvottaa. HITTO menee hermot näihi oloihi, toine pv jo ku ei saa mitään aikaseks, tää pääkipu on kaikist rasittavinta. millon tää helpottaa :((( tänää 14+1 jos ultrassa katsotun mukaan lasketaan:p

Hei kaikille!

Ihanaa kun huominen ja koko juhannus on vapaata! Ja sitten pidempi lomakin alkaa jo viikon päästä! On mennyt aika raskaaksi tuo ulkotöissä oleminen, kyllä tosiaan kaipaa jo lomaa.

Töissä kerroin esimiehelle raskausviikolla 12 ultran jälkeen. Muille lähimmille työkavereille kerroin viikko sitten. Loput saavatkin sitten huomata mahasta, varmaan jo sitten lomien jälkeen elokuussa.

Äitiyshousuja en oo vielä hankkinut, kun täällä ei niitä löytynyt kuin parista paikasta ja ne oli ihan liian nykytrendisiä, tiukkoja lahkeita ym. Haluaisin sellaiset ihan tavalliset, enkä netistäkään oo uskaltanut tilata kun ei voi sovittaa. Pitää odottaa että lomalla pääsee johonkin isompaan kaupunkiin katsomaan.

Olen sitten housujen puutteessa pitänyt entisiä, vetskari vaan auki ja nappiin kuminauha. Sellainen kuminauha missä on ne napinreijät on kätevää, kun sitoo toisen pään napin reikään ja sitten laittaa napin niihin kuminauhan reikiin. Voi isontaa ja pienentää turvotuksen mukaan.

Minulla on kanssa noita alavatsakipuja, niitä on ollut ihan alusta lähtien ja on edelleen. Neuvolassa sanoivat että kaikenlaiset menkkajomotuksen tyyppiset ja vihlaisut ja krampit on ihan normaaleja tässä vaiheessa, kohtu kuulemma kasvaa ja siirtelee muuta mennessään. Luulen että mulla on ollut myös pari harjoitussupistusta, ne on olleet ihan kivuttomia, mutta kohdun seutu on mennyt hetkeksi sellaiseksi kovaksi.

Mukavaa juhannusta kaikille!

donter 15+4

neitoperho: mulla tää rapsuttelu johtuu valitettavasti vaan tästä vesirokosta jota sairastan parhaimmillaan.

Nyt tauti on levinnyt niin että olen ihan yltäpäältä täynnä paukamia (kirjaimellisesti päästä varpaisiin) ja kutina on sanoinkuvaamattoman sietämätön. Mieletön huoli edelleen vauvasta, äitiyspolilta piti tänään soittaa kätilön että saisin ultran parin viikon päähän mutta eipä kuulunut soittoa...

Mä en oo kertonut töissä vielä kellekään, paitsi pomolle (rv 10) ja niille lähimmälle kolmelle työkaverille heti silloin plussaamisten jälkeen. Vanhemmillekaan ei olla vielä kumpikaan kerrottu, mies oli tosin kertonut veljelleen puhelimessa, kun ne on niin läheisiä. Miehen vanhemmille varmaan kerrotaan nyt juhannuksena, jos lähdetään niiden mukaan mökille. Se on vielä vähän auki, tehtiin diili ettei lähdetä jos on kovin huono sää, koska mökki on pieni ja on paljon mukavampi pitää sadetta sitten oman kodin suojissa kun jossain 37 neliön mökissä viisi aikuista (miehen velikin tulee) ja toi esikois-härveltäjä. :)

Mullakin on ollut paljon alavatsakipuja! Luulen, että kohtu nousee nyt ylöspäin, koska hävyn yläpuolella vihloo usein. Dopplerilla oon kuunnellut viimeksi lauantaina, vois taas vaikka kuunnella, vaikka nähtiinhän me pikkuinen maanantaina siellä ultrassa.

Lisäksi mun maha on valtava! Esikoisesta ei todellakaan maha kasvanut kuin vasta joskus rv 20 paikkeilla, nyt tuntuu, että välillä iltaisin kun oikein turvottaa, niin voisin hyvin olla jo siellä rv 20. Onneksi se päivisin on vähän hillitympi.
En oo vielä kaivanut äitiysvaatteita esiin tai ostanut uusia - teen sen sitten lomalla. Mulla on muutamat mukavat nepalilaiset housut, joissa on resorireunus, en oikein tykkää puristavista malleista muutenkaan, saati sitten näin raskaana ollessa. Niitä oon käytellyt. Onneksi pääsee lomalle viikon päästä!

Tällaista omaa napaa tänään, nyt nukkumaan!

Ai niin, tervetuloa takaisin, Jennyli! Toivottavasti muutto sujui hyvin. :)

mamadread & 11+5 (UÄ 12+1)

Mulla on samanlai vähän inhottavia nuo vatsakivut, että saa aika paljon pötkötellä kotosalla sitten. Lisäksi oon nyt pari viikkoa nukkunu aika paljon, tulee päikkärit otettua joka päivä ja muutenki aika rennosti otettua. Tuntuu siltä, että se on tarpeen. Oon kuitenki salilla käyny, mutta kuitenkin.

Miten tuo työnantajalle raskaudesta kertominen, kun sehän on semmonen pakollinen homma..niin täytyykö se tehdä jollakin kaavakkeella tms? Mulle tämmönen ois aika helppo, kun en oikeestaan koskaan näe pomoa ym ketään muutakaan toimistolta.

-metsis 14+0 poks!

p.s. Anven kodinhoitohuone kuulostaa vähintäänkin kadehdittavalta :LOL:

Metsis Kyl se kertominen, ainaki mun mielestä, hoidetaan ihan kasvotusten ja sanotaan vaan et "moi, mä oon raskaana=)"

Aattelin tänään lähteä resoriostoksille ja tehdä yksistä omista housuista mammahousut, saas nähä miten onnistuu. En suostu leikkaamaan niitä housuja yhtään ku on NIIN hyvät muuten, eli katotaan miten käy =) Ja haluun et ne saa ennalleen sit raskauden jälkeen.

Tais alakerran kaveri hermostua mulle aamulla kun yritin sykettä kuunnella. Monotti ihan kunnolla =) Päätin sit antaa kaverin olla omissa oloissaan, yritin vähän vihjailla et potkis sillai et mäki tunnen ne :LOL:

fanttomi & 14+0 POKS!!!!!!!!

Ihan vaan omaa napaa tällä(kin) kertaa.. :ashamed:

Näköjään ne raskaushormonit jyllää täysillä täälläkin... Taustaa: meidän esikko ei ole tällä viikolla ollut halukas lähtemään hoitoon, hoitopaikka vaihtunut (kesälomien ja ryhmiksen remontin vuoksi) toiseen. Hoidossa paljon enemmän lapsia (päiväkoti) kuin ryhmiksessä ja sen vuoksi välillä melkoista vilinää. Poika on jäänyt joka aamu tän viikon aikana itkemään (mitä ei ole tehnyt kuin aivan pienenä vasta hoitoon totutellessa).. Ja tänä aamuna jäi sydäntä särkevästi itkemään minun perääni.. Käytävältä kuului vaan että "äiti ota syliin" -pyyntö ennenkuin ulko-ovi sulkeutui :'(
Ikkunasta näin vielä surkeana itkevän pojan hoitotädin sylissä..

Kyllä tuli paha mieli itselle ja autoon kun pääsin, purskahdin itsekin itkuun.. Kiva oli mennä töihin silmät punaisena...
Tosi rankkoja sekä pojalle että minulle nämä aamut.. Onneksi loma alkaa pian ja päästään levähtämään työstä/ hoidosta... :headwall:

Palailen myöhemmin, toivottavasti jo paremmilla fiiliksillä.

Aurinkoista Juhannusta kaikille! :flower: :heart:

Nipsu + muru 16+6 :heart:

Hei kaikille,
ihan ensimmäisenä Nipsulle :hug: Meidän pieni aloitti hoidon vasta pari kuukautta sitten, ja muistan niin hyvin kuinka pahalta tuntui jättää toinen.. Toivottavasti teillä helpottaisi pian!
Onnittelut kaikille potkuja/liikkeitä tunteville. Itsekin olen muutaman kerran ajatellut tuntevani liikkeitä, mut sit kun niitä pysähtyy kuuntelemaan niin ei ole enää yhtään varma.. Nyt niitä odottaa niin innolla, mutta muistissa on sekin, kuinka niihin mylttäyksiin jossain vaiheessa tuskastuikin :LOL:
Täällä alan olla ihan lomatunnelmissa, enää pari tuntia töitä ja sitten 2 viikon lomalle! Ihanaa olla pienen kanssa kotosalla ja nauttia kesästä. Harmittelin, kun työt aloitin huhtikuussa, että joudun koko kesän olemaan töissä, mutta onneksi mahdollistui tällainen huili =)

Hyvää juhannusta teille kaikille :flower:

Martta 15+0 (nyt tajusin itsekin että sitähän poksutaan tänään!)

lisäys vielä, että seuraava neuvola maanantaina, kauhulla odotan vaa'an lukemia...

voi nipsu! :hug: maailmassa ei oo varmaan mitään niin inhottavaa ku lapsen itku ku ei haluais päästää irti :'(
joo hormonit tosiaan. mä oon koko ajan jotenki niin pahalla tuulella et sit mieski on ja pidetään sit molemmat mykkä koulua ilman syytä.oon kyl yrittäny vähän lepytellä sitä, leivoin eilen pullaa ku oli pitkän päivän töissä et jos se vähän leppyis. :) ja meidän koiraa oon alkanu paijata koko ajan. Puhun sille niinku vauvalle ja sylissä on.
maha kyl on alkanu kasvaa ja pitäis jostai löytää äitiyshousut niin ei ahistais niin paljon koko ajan. Ei oikein viitsi yö housut jalassa kauppaan lähtee. :D
Eilen illalla aattelin et sitte ku on marraskuu saa alkaa jännittää kelle ensin pikkunen syntyy ja poika vai tyttö. sitte voi lukkee omia kirjotuksia ku on pelottanu vaikka vessassa käydä ettei vaan satu mitään ikävää. Mä oon kyl ollu niin vainoharhainen et aina miettiny 5 kertaa ennenku teen jotain et voiko siittä olla haittaa. Mut kai se kuuluu tähän et yrittää suojella kaikin keinoin ja ei siinä kyl oo mittää pahaakaa!! ja varsinki eka raskaudessa.

Tänään 14+0 hui.
Oikeen hauskaa juhannusta kaikille!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtönen:
Fanttomi, oon aina kuvitellu että se pitää hoitaa jotenkin kirjallisesti kun on kuitenkin "pakollinen" juttu :LOL: Aattelin nimettäin, että saanko siinä rv 16 neuvolassa jonku kaavakkeen :LOL:
Jeps. Sen jälkeen kun on se 154 päivää (vai mikä se nyt oli) täynnä ja neuvolasta saa lapun, jossa todetaan raskaus niin sen jälkeen, kahta kuukautta ennenkuin jää äippälomalle, pitää ilmoittaa työnantajalle. Meillä se ainakin käy sillä lapulla ja Kelan papereilla, joilla sitten samalla haetaan äippärahoja (meillä ne laput kiertää palkanlaskennan kautta sinne Kelaan).

muoks. siis kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa Kelalle (ja meillä on sääntönä töissä, että kaksi kuukautta ennen äippälomalle jäämistä palkanlaskijalle ne laput).

Siiri S 14+3

Joo totta et sillon 2kk ennen äippäloman alkua se on pakko kertoa työnantajalle ja sillon käy noi lappuset mut aattelin et jos meinaa aikasemmin kertoa ni sitten voi ihan sanoa sen.

Meillä kuulemma menee viel sillai et työnantaja maksaa mulle palkkaa aluks ja sit vasta kela alkaa maksaa äippärahaa.

muok. just kattelin nettilaskurista et 154 päivää on kulunut 19.8 ja neuvola on 20.8 eli saan sillon ne kelan paperit..

raskas viikko töissä takana,siivousta ja siivousta..mahas tuntuu päivän lopussa kyllä se huhkiminen!päätä särkeny jo toista viikkoa.pitäs lähtee kauppaan ja siivota vähä kotonaki,hyvät jussit kaikille B)

murunen &nappula 14+0 poks!!!

Ihana sää tuolla ulkona!

Päässä surisee tyhjää, joten toivottelen vain hyvää juhannusta kaikille! Saattaapi hyvinkin olla, että suuntaamme nokan huomisaamuna kohti Someroa (ei olla vieläkään lyöty lukkoon :LOL: ), joten sunnuntaihin sitten!

mamadread & ihme 11+6 (UÄ 12+2)

Hyvää juhannusta kaikille!!

Täällä se menee edelleen muuton hyväksi ja tietysti hyvin syöden ;)

Vauveli antaa pieniä mukkauksia joka päivä :heart: Heti tuntuu paljon konkreettisemmalta että hei, meille on oikeesti tulossa vielä vauva ja että masussa on elämää :heart:

Jokos viimeisetkin ovat käyneet nt-ultrassa?! Ja ennenkaikkea ihanaa ettei enää ole tullut ikäviä uutisia! Tällä porukalla jatketaan sitten loppuun asti ex je? :heart: :D
Osa on jo niin pitkällä että kohta saadaan rakenneultrakuulumisia ja niitä sukupuolilupauksia,ihanaa!!

Jennyli+Nuppunen rv 14 poooks!! :heart:

Tänään rv 17+0 :heart: . Te jotka niitä potkuja olette jo tunteneet niin tunnetteko niitä joka päivä? Minä nimittäin tunnen vain silloin tällöin, en joka päivä???? Eli olenpa taas kehitellyt uuden stressin aiheen itselleni ;)

hyvää juhannusta! sään takia taitaa mennä kotona köllöttelemiseksi. YKSIN, no samapa tuo. kyllä mies pyys mukaan ku lähtee kaverilleen mutta ei jotenki innosta lähtee... mua stressaa kauheesti ku ei maha oo kasvanu :( ja kohta jo rv15..

Hyvää juhannusta kaikille!!! :flower:

Mun juhannus menee sujuvasti töissä pe-su, eli ei oo hirveesti tarvinu miettiä mitä tekis tai minne menis ja kenen kans =) Tosin, en välitä juhannuksesta yhtään..se on vkloppu muitten joukossa, joten hyvä näin.

Mä en tunne vieläkään mitään potkuja =( Dopplerilla kuulee, KAI?? No, ehkä mäki kohta alan niitä tuntemaan. Masu on pullahtanu ulos. Jos ootte kattonu sitä vau.fi:n sivujen "raskaus animaationa" ni mun masu on kasvanu sen mukaan, hihiihi =) Heti aamusta on jo nätti pieni kumpu =) Iltaa kohti siihen tulee turvotusta päälle ja sit se näyttää grillimakkara/kalja-mahalta :LOL:

Nyt eväitten tekoon ja töihin valmistautumaan.

fanttomi & 14+1

Yhteistyössä