Joulukuiset 2021

Mua vaivaa kans kauhee väsymys. Viime yönä nukuin myös jo paremmin, mut silti piti töiden jälkeen nukkua taas päiväunet. Pää kipeä ja semmonen usvanen olo vaivaa melkeen koko ajan.
Vähän epämääränen toi viesti ku oli jöttänyt jonkun vanhan viestin tohon kenttään jota en sit ollu julkassu. Ja sit aloin kirjottaa uutta tekstii nii en tajunnu pyyhkii kenttää tyhjäks. Hups :D mut joo väsymys painaa mut en ihan tiiä johtuuko raskaudesta vai siit et meidän 1v 9kk poika herättelee öisin nii on aika katkonaisia öitä tullu nukuttua. Ja oon tosi huono nukkuu päikkäreitä et oonkohan jotain 2krt pojan syntymän jälkeen nukkunu. :)
 
Täällä vaihtui tänään taas uusi raskausviikko. Nyt 7+0 menossa. Maanantaille on aika varattuna varhaisultraan ja jännittää kyllä ihan hirveästi. Mutta ei auta kuin mennä päivä kerrallaan. Katsotaan sitä fb-ryhmää sitten ensi viikolla, jos ultrassa kaikki hyvin.

Oireet minulla edelleen aaltoilee tosi paljon ja välissä on niin oireettomia pätkiä, että tuntuu kuin en raskaana olisikaan. Kuitenkin seuraavassa hetkessä saattaakin taas vellova, etova, paha olo iskeä ja rinnatkin edelleen erityisesti iltaisin aristaa. Olin myös vähän järkyttynyt kun kävin vaa'alla. Paino noussut nyt jo 3 kg enkä edes ole mielestäni mitenkään erityisen huonosti tai paljon syönyt. Voikohan tuossa olla jotain nesteturvotusta mukana vai pitääkö ruveta tarkemmin katsomaan mitä syö ja kuinka paljon? Tällä tahdilla paisun vielä kuin pullataikina, enkä todellakaan sitä halua.
Mullakin on maanantaina varhaisultra, nyt 6+6 menossa, eli tosi samoissa mennään sinun kanssa.
Minua jännittää myös tosi paljon maanantai, toivottavasti saamme molemmat sieltä hyviä uutisia! Oireiden kanssa myös vähän tuota samaa aaltoliikettä kuin sinulla, välillä on vaikka mitä oireita ja toisena hetkenä ei taas oikein mitään. On tämä aika jännää aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Mullakin on maanantaina varhaisultra, nyt 6+6 menossa, eli tosi samoissa mennään sinun kanssa.
Minua jännittää myös tosi paljon maanantai, toivottavasti saamme molemmat sieltä hyviä uutisia! Oireiden kanssa myös vähän tuota samaa aaltoliikettä kuin sinulla, välillä on vaikka mitä oireita ja toisena hetkenä ei taas oikein mitään. On tämä aika jännää aikaa.
Mullakin ens viikolla (lauantaina) varhaisultra ja jännittää kyl aikalailla. Tänää on siis 6+5 et aika sanoissa mennää. Mietityttää ku ei oo kunnolla oireita et onkohan siel elämää. Ainoo jatkuva nälkä ja nenäntukkosuus oireena. Pahoinvointia ei oo.
Mut koska kaks aiempaa raskautta ollu löhes oireettomia niin en viel kovin huolissani. Raskaana kunnes toisin todistetaan siis. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja jennie_
Mulle iski järkyttävä pahoinvointi. En muista muissa raskauksissa näin pahaa olleen (tämä minun viides raskaus). Voi kuulemma tarkoittaa monikkoraskautta :oops:En tiedä miten pystyn huomenna olemaan töissä maskin kanssa.
 
Tein aamulla apteekin herkällä ja selkee plussa tuli. Ostin viikkonäytöllisenkin ja sit ajattelin luottaa. Ehkäisy jätetty pois 1,5v sitten ja ikää kuitenkin 38v, niin tuntoo epätodelliselta :) Esikoista odotettiin 4 vuotta aikoinaan, ennenkuin tärppäsi. Niin kerkesin jo ajatella ettei meille enään vauvaa anneta.

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille <3

@Tirrinen laitan sulle viestiä fb-ryhmästä.
 
Kylläpä maistuu aamukahvi oudolta. Tää oireiden aaltoilu pistää kyllä mietityttämään. Toissapäivänä meinas okke lentää aamupalan jälkeen, eilen ei ollut juurikaan oireita. Tää kuiva nenä/nenän tukkoisuus on ainut mikä on jatkuvaa. Ja niin, onko teilläkin vedenjuonti lisääntynyt?
 
Tsemppiä pian varhaisultraan menijöille! Täällä odotellaan vielä pari viikkoa omaa ultraa. Tänään 4+5 ja digiin 3+, sen puoleen näyttää siis paremmalta kuin viimeksi, jolloin digin lukemat jäi siihen 2-3. Eilen sain soitettua neuvolaan. Aamu-unettomuutta, väsymystä, lievää närästystä ja satunnaista juilintaa oireina, välillä myös huippaa noustessa.

En ole huomannut suurempaa janoa, mutta vesi maistuu jotenkin vähän erilaiselle kuin tavallisesti. Vähän maukkaammalle ehkä?
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_ ja Juliet83
Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille ;( <3

ja onnea uusille plussanneille <3

Täällä on tänään viikkoja 6+5 ja olo pääasiassa ihan karsee 24/7. Aamu alkaa oksentamalla, sitten aamupalan jälkeen vähän helpottaa. Sit alkaa tunnin välein syöminen tai tulee ihan järkky olo. Töissä on aika tuskaa ja sit siihen väsymys vielä päälle. Mitään en kotona enää jaksa tehdä iltaisin. En muistanutkaan enää kuinka kamalaa tää alkuraskaus on :(
 
  • Surullinen
Reactions: Tirrinen

Nyt alan huokaista (ensimmäisestä) helpotuksesta. Kemiallisen mahdollisuus on ainakin jo poissuljettu. Tänään olisi kp 32/28. Eli 4+4. Viivat ovat viikon ajan tummuneet hienosti joka päivä, nyt vahva viiva tulee jo sekunneissa esiin. Ja ennen tätä viikon pc - urakkaa tein kuitenkin useampana päivänä herkällä testillä haamut. Aiemmin kemiallisessa viivat ei vahvistuneet noin hyviksi ja alkoivat jo muutaman testin jälkeen haaleta.

Laitan tirriselle yv siitä fbstä :)
 
Joo laitoin tirrisille fb viestin. Varmasti piakkoin tulee kutsua. :)

Täällä voinnin puolesta ei oo uutta. Nenän tukkosuus vaivaa edelleen ja ajattelin tänään kipasta apteekkiin ostamaan jotakin helpotusta. Muuten on aika oireetonta. Pahoinvointia ei oo ja kainki ruoka maistuu.
Jopa kahvi jota en mm. esikoisen raskaudes pystyny 1/3 aikana juomaan, koska maistu vaan niin hirveeltä. Nälkä kuitenkin yllättää usein. Tänään alko rv8 ja viel viikko pitäs ootella ultraa. Aurinkoista sunnuntaita kaikille. :)
 
  • Tykkää
Reactions: HemuliHoo ja emulna
Heippa kaikille. Alkuviikosta sain haaleita plussia raskaustesteihin ja perjantaina tein viikkonäytöllisen testin, joka antoi tuloksen raskaana 2-3. Olin ihan varma, että tässä kierrossa en voi raskautua kun ovulaatiotestiin ei plussaa tullut, vaikka tikuttelin kp 13-21. Kierto on vaihdellut kp 30-34. Mutta ilmeisesti tässä nyt raskaana ollaan. Toki en uskalla vielä iloita, kun viime vuonna keskenmeno ja toissa vuonna tuulimuna. Sitä vaan ihmettelen, miten voi raskautua ilman ovulaatiota? Kiitos jos jollain enemmän tietoa kuin itselläni
 
Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille ;( <3

ja onnea uusille plussanneille <3

Täällä on tänään viikkoja 6+5 ja olo pääasiassa ihan karsee 24/7. Aamu alkaa oksentamalla, sitten aamupalan jälkeen vähän helpottaa. Sit alkaa tunnin välein syöminen tai tulee ihan järkky olo. Töissä on aika tuskaa ja sit siihen väsymys vielä päälle. Mitään en kotona enää jaksa tehdä iltaisin. En muistanutkaan enää kuinka kamalaa tää alkuraskaus on
Mulla on vasta rv 5+6 ja kans olo vaan menee huonompaan suuntaan. Tälle aamua myös "pääsin" jo halailemaan pönttöä. Alkaa kyllä tulemaan muistot mieleen edellisistä raskauksista, vaikka niistä pitkä aika onkin. On tämä kyllä raskastakin aikaa. Onneksi iltaisin on yleensä suht hyvä olo ja ruokakin maistuu paremmin. Vähän jännittää vaan, et millon tämä töissä paljastuu, kun olo on niin huono. En ihan vielä haluais kertoa.
 
  • Surullinen
Reactions: Tirrinen ja Elsi85
Sit tänään oli ihan järkyt kipukohtaukset kun meni vatsa sekaisin. Kesti puolen tuntia ja sit vessaan. Nyt vaa mietin mikä ruoka sen aiheutti. Aika ajoin on enkä oo vielä osannut yhdistää mihinkään tiettyyn ruokaan :/
 
Moikka kaikille!

Ajattelin uskaltaa varovaisesti liittyä tänne.

Olen 32 v Tampereelta ja menossa elämäni ensimmäinen raskaus....

Ovulaatio kalenterin kautta laskin että laskettu aika olisi 22.12. eli RV 4+5 olisi nyt menossa.

Ollaan varovaisesti yritetty miehen kanssa toukokuusta 2020 ja tähän väliin on mahtunut paljon kaikkea ressiä ja uran vaihtokin, niin oli yllätys kun rutiinin omaisesti tein testin perjantaina. En ollut uskoa silmiäni kun näinkin toisen viivan! Sitten tein perään Digi testin joka ilmoitti hedelmöitymisestä 2-3 viikkoa.

Ja koska olin neuroottinen niin kävin samaan syksyyn verikokeessa jossa raskauhormitulokseksi tuli 216.

Huomenna varaan sitten neuvolan.

Olen innoissani ja kauhuissaan samaan aikaan...

Kohdussani on aiemmin todettu myooma, joka on onneksi pieni, mutta silti mietityttää... Lisäksi minulla on ylipainoa reilusti ja tarkoitukseni oli laihduttaa kunnolla, mutta nyt sitten jo tärppäsi! Olen vihainen itselleni, mutta onnellinen...

Mieheni on onnensa kukkuloilla ja pohtii jo onko siellä tyttö vai poika ja muutenkin suunnittelee kaikkea, mikä on ihanaa. Mutta itseäni jännittää jos epäonnistun ja pilaan kaiken sillä etten aiemmin saanut ressisyömistä kuriin....

Puuuuuuuuuuh....

Anteeksi sekava intro tähän ryhmään, mutta tuntuu että en osaa jäsennellä ajatuksiani.
 
Moikka kaikille!

Ajattelin uskaltaa varovaisesti liittyä tänne.

Olen 32 v Tampereelta ja menossa elämäni ensimmäinen raskaus....

Ovulaatio kalenterin kautta laskin että laskettu aika olisi 22.12. eli RV 4+5 olisi nyt menossa.

Ollaan varovaisesti yritetty miehen kanssa toukokuusta 2020 ja tähän väliin on mahtunut paljon kaikkea ressiä ja uran vaihtokin, niin oli yllätys kun rutiinin omaisesti tein testin perjantaina. En ollut uskoa silmiäni kun näinkin toisen viivan! Sitten tein perään Digi testin joka ilmoitti hedelmöitymisestä 2-3 viikkoa.

Ja koska olin neuroottinen niin kävin samaan syksyyn verikokeessa jossa raskauhormitulokseksi tuli 216.

Huomenna varaan sitten neuvolan.

Olen innoissani ja kauhuissaan samaan aikaan...

Kohdussani on aiemmin todettu myooma, joka on onneksi pieni, mutta silti mietityttää... Lisäksi minulla on ylipainoa reilusti ja tarkoitukseni oli laihduttaa kunnolla, mutta nyt sitten jo tärppäsi! Olen vihainen itselleni, mutta onnellinen...

Mieheni on onnensa kukkuloilla ja pohtii jo onko siellä tyttö vai poika ja muutenkin suunnittelee kaikkea, mikä on ihanaa. Mutta itseäni jännittää jos epäonnistun ja pilaan kaiken sillä etten aiemmin saanut ressisyömistä kuriin....

Puuuuuuuuuuh....

Anteeksi sekava intro tähän ryhmään, mutta tuntuu että en osaa jäsennellä ajatuksiani.
Paljon onnea plussasta! <3 Mullakin todettiin kohdussa myooma tässä alkuvuodesta. Oli silloin peukalonpään kokoinen. Mulla on ensi viikon keskiviikkona alkuraskauden ultra. Samalla näkee onko myooma kasvanut tms. Olen lukenut, ettei nuo myoomat vaikuttaisi mitenkään raskauden kulkuun. Jossain tapuksessa ne saattaa jopa hävitä raskauden aikana :)
 

Yhteistyössä