Joulukuiset 2021

Kivaa saada tänne lisäö porukkaa, tervetuloa uusille!

Täällä oireet edelleen aaltoilee aika paljon. Päällimmäisinä oireina väsymys ja rintojen arkuus. Väsähdän tosi herkästi ja se nuupahdus tapahtuu aina ihan yhtäkkiä. Tänään kävelyn jälkeen oli pakko ottaa päikkärit ja senkin jälkeen on väsyttänyt enemmän ja vähemmän. Kuudelta olisin ollut valmis yöunille.

Jonkun verran on myös pahaa oloa, joka tulee ja menee nyt ihan miten sattuu. Saattaa siis tulla paha olo, jos edellisestä ruuasta on liian pitkä aika ja toisaalta myös syömisen jälkeen tulee usein huono olo.

Tänään myös kävelyn loppupuolella alkoi taas kiristämään alavatsaa. Lisäksi jännitän vähän miten minun käy selkäni kanssa, kun vatsa alkaa kasvaa. Minulla on ollut vuosien mittaan alaselkäongelmia. Selkä tuli kipeäksi ennen tärppiä eikä ehtinyt parantua. On nyt siis edelleen kipeä ja veikkaan, että ei paranr koko raskausaikana. Todennäköisesti päinvastoin. Tälläkään hetkellä en esim. pääse sängystä ylös kuin kyljen kautta nousemalla. Mietityttää siis mitä voisin selän hyväksi tehdä ja kuinka pahaksi tämä menee, kun vatsa alkaa kasvaa. Onko teillä muilla kokemusta tällaisesta? Vinkkejä miten tämän kanssa tulisi toimeen?
 
Kivaa saada tänne lisäö porukkaa, tervetuloa uusille!

Täällä oireet edelleen aaltoilee aika paljon. Päällimmäisinä oireina väsymys ja rintojen arkuus. Väsähdän tosi herkästi ja se nuupahdus tapahtuu aina ihan yhtäkkiä. Tänään kävelyn jälkeen oli pakko ottaa päikkärit ja senkin jälkeen on väsyttänyt enemmän ja vähemmän. Kuudelta olisin ollut valmis yöunille.

Jonkun verran on myös pahaa oloa, joka tulee ja menee nyt ihan miten sattuu. Saattaa siis tulla paha olo, jos edellisestä ruuasta on liian pitkä aika ja toisaalta myös syömisen jälkeen tulee usein huono olo.

Tänään myös kävelyn loppupuolella alkoi taas kiristämään alavatsaa. Lisäksi jännitän vähän miten minun käy selkäni kanssa, kun vatsa alkaa kasvaa. Minulla on ollut vuosien mittaan alaselkäongelmia. Selkä tuli kipeäksi ennen tärppiä eikä ehtinyt parantua. On nyt siis edelleen kipeä ja veikkaan, että ei paranr koko raskausaikana. Todennäköisesti päinvastoin. Tälläkään hetkellä en esim. pääse sängystä ylös kuin kyljen kautta nousemalla. Mietityttää siis mitä voisin selän hyväksi tehdä ja kuinka pahaksi tämä menee, kun vatsa alkaa kasvaa. Onko teillä muilla kokemusta tällaisesta? Vinkkejä miten tämän kanssa tulisi toimeen?
Kannattaa hankkia tukivyö. Esikoisen odotuksessa mulla oli jo hyvin aikaisessa vaiheessa sellainen. Auttoi mun selkäkipuun. Oon loukannut selön aikoinani töissä ja tuo auttoi
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Kivaa saada tänne lisäö porukkaa, tervetuloa uusille!

Täällä oireet edelleen aaltoilee aika paljon. Päällimmäisinä oireina väsymys ja rintojen arkuus. Väsähdän tosi herkästi ja se nuupahdus tapahtuu aina ihan yhtäkkiä. Tänään kävelyn jälkeen oli pakko ottaa päikkärit ja senkin jälkeen on väsyttänyt enemmän ja vähemmän. Kuudelta olisin ollut valmis yöunille.

Jonkun verran on myös pahaa oloa, joka tulee ja menee nyt ihan miten sattuu. Saattaa siis tulla paha olo, jos edellisestä ruuasta on liian pitkä aika ja toisaalta myös syömisen jälkeen tulee usein huono olo.

Tänään myös kävelyn loppupuolella alkoi taas kiristämään alavatsaa. Lisäksi jännitän vähän miten minun käy selkäni kanssa, kun vatsa alkaa kasvaa. Minulla on ollut vuosien mittaan alaselkäongelmia. Selkä tuli kipeäksi ennen tärppiä eikä ehtinyt parantua. On nyt siis edelleen kipeä ja veikkaan, että ei paranr koko raskausaikana. Todennäköisesti päinvastoin. Tälläkään hetkellä en esim. pääse sängystä ylös kuin kyljen kautta nousemalla. Mietityttää siis mitä voisin selän hyväksi tehdä ja kuinka pahaksi tämä menee, kun vatsa alkaa kasvaa. Onko teillä muilla kokemusta tällaisesta? Vinkkejä miten tämän kanssa tulisi toimeen?
Täällä alaselkäsärkyinen kans. Viime raskaus mentiin selän ehdoilla, sain terkkarin apuvälinelainaamosta tukivyön, joka käyttäessä selkä ei ollu ihan niin paha. Lisäks sain fyssarille lähetteen, yhessä sit katottiin liikkeitä mitkä vois auttaa, ja jumppasin kotona sen mitä pystyin. Voisko näistä olla apua sun tilanteessakin? Kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi ☺
 
Täällä oli edellisen raskauden aikana tukivyö myös selkäkipujen takia. Kivut tulivat vähäisestä liikkumisesta (istumatyö) ja pitkien päivien jälkeen jäi herkästi sohvalle istuskelee niin pahensi. Nyt koitan käydä lenkillä ym jotta säästyisi pahimmilta kivuilta. Toli kilojakin tuli reippaasti kun napa veti kaikkea ylimääräistä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Vinkkejä miten yrittää rentoutua ja odottaa suht rauhassa varhaisultraan?

Oon tiennyt raskaudesta nyt 3 pv ja tänään ollut sellainen olo, että herään kohta unesta ja tää ei voi olla totta. Epätodellinen olo ja en saa unta. Samalla tarkkailen omaa vointia ja pieniäkin tuntemuksia vatsan seudulla. On tää niin raastavaa odottelua :rolleyes:

Ihanaa kun meidän porukka lisääntyy!
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Kiitos vinkeistä selän kanssa! Täytyy ensi viikolla ekalla neuvolakäynnillä ottaa tuo puheeksi, jos saisi sitä kautta apuja. Olisi hyvä tehdä mahdollisimman paljon selän hyväksi jo heti alusta saakka ettei pääsisi menemään liian pahaksi.

@Tirrinen Pidetään peukkuja, että tulehdus paranee ja kaikki menee hyvin. Hyvä, että menit nopeasti päivystykseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Ihanaa ku tulee lisää porukkaa. Onnee kaikille plussista. :)

Itsellä oli myös ihan jäätävät alaselkäkivut esikoisen odotuksessa. Kipu säteili oikealle kylkeen asti. Istuminen oli täys mahottomuus ja paikallaan seisominen. Piti koko ajan olla liikkeessä tai sitten kylkimakuu asennossa. Kipu alko siinä puolen välin jälkeen ja kesti vain 3vk.Lähti yhtä nopee ku tulikin eikä sen jälkeen ollut enää ongelmia. Kokeilin tukivyötä, mutta en kokenut et siit olis ollu apua. Eikä särkylääkkeet auttanut. Kärvistelin vaan ja sit loppukin onneks. Oli tosi inhottava vaiva.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Selkäkivuista, itse oon krooninen koukkuselkä, on selkärankareuma ja notkoselkä pahimmasta päästä, sekä ensihoitaja ja ainut neuvo minkä voin antaa on pysy liikkeessä. Se on paras apu kipuihin ja anatomisesta näkökulmasta katsottuna terveintä. Siis sitä myöten kun kipu antaa periksi. Kylmä ja kuumahoito kakkosena, sauna, kauratyynyt ja jääpussit. Itse olen lääkkeiden vahva kannattaja mutta muiden lääkityksiin en ota kantaa :) kylmägeeli lienee turvallinen vaihtoehto myös raskaana, mutta en ole tarkastanut. Vaihtaisin oman selkäni kyllä mielelläni pois
Sitten kyselisin onko muilla tällaisesta kokemusta; aamupissasta herkillä testeillä one step (raskauskeiju) edelleen lähes nega, joku viivanpaikka ehkä vilkkuu. Herkällä rfsulla aamupissasta samanlainen haamuplussa kun ed. Päivänä. Sitten jotain napsahti ja kävin lähikaupasta ostamassa "normaalit" 25IU testit joilla molemmilla selkeät haamuplussat, siis selkeämmät kuin noilla herkillä testeillä, ja häthätää 40min pidätetystä pissasta :eek: Miksiköhän näin? Oireet edelleen ihan hirveät, tuntuu kuin olisi krapulassa ruotsin laivalla ylösalaisin katossa roikkumassa. Ja menopaussissakin vielä, hirveitä kylmiä ja kuumia aaltoja.
 
Ehkä kannattaa
Selkäkivuista, itse oon krooninen koukkuselkä, on selkärankareuma ja notkoselkä pahimmasta päästä, sekä ensihoitaja ja ainut neuvo minkä voin antaa on pysy liikkeessä. Se on paras apu kipuihin ja anatomisesta näkökulmasta katsottuna terveintä. Siis sitä myöten kun kipu antaa periksi. Kylmä ja kuumahoito kakkosena, sauna, kauratyynyt ja jääpussit. Itse olen lääkkeiden vahva kannattaja mutta muiden lääkityksiin en ota kantaa kylmägeeli lienee turvallinen vaihtoehto myös raskaana, mutta en ole tarkastanut. Vaihtaisin oman selkäni kyllä mielelläni pois
Sitten kyselisin onko muilla tällaisesta kokemusta; aamupissasta herkillä testeillä one step (raskauskeiju) edelleen lähes nega, joku viivanpaikka ehkä vilkkuu. Herkällä rfsulla aamupissasta samanlainen haamuplussa kun ed. Päivänä. Sitten jotain napsahti ja kävin lähikaupasta ostamassa "normaalit" 25IU testit joilla molemmilla selkeät haamuplussat, siis selkeämmät kuin noilla herkillä testeillä, ja häthätää 40min pidätetystä pissasta Miksiköhän näin? Oireet edelleen ihan hirveät, tuntuu kuin olisi krapulassa ruotsin laivalla ylösalaisin katossa roikkumassa. Ja menopaussissakin vielä, hirveitä kylmiä ja kuumia aaltoja.
Ehkä kannattaa testata digillä. Oliko sulla jo menkat myöhässä? Digi näyttää jo 4 päivää ennen menkkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja Bb-8
@Bb-8 Liike on lääke selkäkipuiselle. Se on ihan totta. Helpommin vain sanottu kuin tehty. Teen siis näyttöpäätetyötä etänä ja kotiin ei ole ollut mahdollista hankkia sähköpöytää, jonka kanssa asentojen vaihtelu ja liikkeessä pysyminen olisi helppoa. Lisäksi on sitten tämä jäätävä väsymys, joka iskee heti, kun työt lopettaa. Siinä ei ehdi kissaa sanoa, kun silmät jo menee kiinni ja hyvä, että jaksaa edes siirtyä työhuoneesta olkkariin tai makkariin. Pitäisi jotenkin yrittää selvitä tuosta pahasta väsymyksestä niin, että pääsisi ovesta ulos saakka. Sitten voisi olla toivoa päästä tekemään edes lyhyt kävelylenkki. Pitää varmaan yrittää ehtiä työpäivän aikana jossain välissä lyhyelle happihyppelylle. Vähän vain jännittää, että miten onnistuu töiden teko vielä kävelyn jälkeen. Nyt on tuntunut olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että jokaisen, lyhyenkin kävelyn jälkeen tarvitsen päiväunet. Mutta ehkä tämä tästä jossain vaiheessa helpottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja Bb-8
Selkäkivuista, itse oon krooninen koukkuselkä, on selkärankareuma ja notkoselkä pahimmasta päästä, sekä ensihoitaja ja ainut neuvo minkä voin antaa on pysy liikkeessä. Se on paras apu kipuihin ja anatomisesta näkökulmasta katsottuna terveintä. Siis sitä myöten kun kipu antaa periksi. Kylmä ja kuumahoito kakkosena, sauna, kauratyynyt ja jääpussit. Itse olen lääkkeiden vahva kannattaja mutta muiden lääkityksiin en ota kantaa kylmägeeli lienee turvallinen vaihtoehto myös raskaana, mutta en ole tarkastanut. Vaihtaisin oman selkäni kyllä mielelläni pois
Sitten kyselisin onko muilla tällaisesta kokemusta; aamupissasta herkillä testeillä one step (raskauskeiju) edelleen lähes nega, joku viivanpaikka ehkä vilkkuu. Herkällä rfsulla aamupissasta samanlainen haamuplussa kun ed. Päivänä. Sitten jotain napsahti ja kävin lähikaupasta ostamassa "normaalit" 25IU testit joilla molemmilla selkeät haamuplussat, siis selkeämmät kuin noilla herkillä testeillä, ja häthätää 40min pidätetystä pissasta Miksiköhän näin? Oireet edelleen ihan hirveät, tuntuu kuin olisi krapulassa ruotsin laivalla ylösalaisin katossa roikkumassa. Ja menopaussissakin vielä, hirveitä kylmiä ja kuumia aaltoja.
Mä alotin kans testaamisen muistaakseni 4pv ennen menkkojen alkua ja testasin rfsu herkällä aluks johon ei tullut mitään. Ei ees haamua. Seuraavana päivänä tein sit aamupissasta rfsu 25Ul ja tuli selkee haamu joka sit vahvistu siit pikku hiljaa kunnon leffa viivoiksi. En tiiä mistä johtuu mut on aikaisemminkin ollu näin ja en oikeen luota noihin herkkiin testeihin. Mut on varmasti joillain ihan normaalia etten olis huolissani. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja Bb-8
Lasketut ajat

1.12.
Tirrinen/ 4. lapsi / 27v
Lilaaa / 2. Lapsi

2.12.


3.12.
Jennie_/ 1. lapsi

4.12.


5.12.
Noppa_89 / 2. lapsi / 31v

6.12.
Malia / 1. lapsi
Nuunuu-84/3.lapsi, 1. Yhteinen.

7.12.


8.12.


9.12.


10.12.


11.12.


12.12.


13.12.


14.12.
Mini-Myy / 2. lapsi


15.12.


16.12.


17.12.


18.12.


19.12.


20.12.


21.12.


22.12.


23.12.


24.12.


25.12.


26.12.


27.12.


28.12.


29.12.


30.12.


31.12.
 
@Bb-8 Liike on lääke selkäkipuiselle. Se on ihan totta. Helpommin vain sanottu kuin tehty. Teen siis näyttöpäätetyötä etänä ja kotiin ei ole ollut mahdollista hankkia sähköpöytää, jonka kanssa asentojen vaihtelu ja liikkeessä pysyminen olisi helppoa. Lisäksi on sitten tämä jäätävä väsymys, joka iskee heti, kun työt lopettaa. Siinä ei ehdi kissaa sanoa, kun silmät jo menee kiinni ja hyvä, että jaksaa edes siirtyä työhuoneesta olkkariin tai makkariin. Pitäisi jotenkin yrittää selvitä tuosta pahasta väsymyksestä niin, että pääsisi ovesta ulos saakka. Sitten voisi olla toivoa päästä tekemään edes lyhyt kävelylenkki. Pitää varmaan yrittää ehtiä työpäivän aikana jossain välissä lyhyelle happihyppelylle. Vähän vain jännittää, että miten onnistuu töiden teko vielä kävelyn jälkeen. Nyt on tuntunut olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että jokaisen, lyhyenkin kävelyn jälkeen tarvitsen päiväunet. Mutta ehkä tämä tästä jossain vaiheessa helpottaa.
Tuttu tunne :/ Venytteletkö selkää/
Mä alotin kans testaamisen muistaakseni 4pv ennen menkkojen alkua ja testasin rfsu herkällä aluks johon ei tullut mitään. Ei ees haamua. Seuraavana päivänä tein sit aamupissasta rfsu 25Ul ja tuli selkee haamu joka sit vahvistu siit pikku hiljaa kunnon leffa viivoiksi. En tiiä mistä johtuu mut on aikaisemminkin ollu näin ja en oikeen luota noihin herkkiin testeihin. Mut on varmasti joillain ihan normaalia etten olis huolissani.
Minullakin meni luotto kyl täysin noihin one step:h
Mä alotin kans testaamisen muistaakseni 4pv ennen menkkojen alkua ja testasin rfsu herkällä aluks johon ei tullut mitään. Ei ees haamua. Seuraavana päivänä tein sit aamupissasta rfsu 25Ul ja tuli selkee haamu joka sit vahvistu siit pikku hiljaa kunnon leffa viivoiksi. En tiiä mistä johtuu mut on aikaisemminkin ollu näin ja en oikeen luota noihin herkkiin testeihin. Mut on varmasti joillain ihan normaalia etten olis huolissani.
Joo minullakin meni vähän luotto noihin onesteppeihin, ne aluksi näytti haamua joka sitten hävisi täysin testin kuivuessa. https://aijaa.com/1evj37 ja alimmainen siis päiväpissa normitesti. Mutta jos testejä ei olisi olemassakaan niin olisi kyllä ihan selvä juttu että raskaana ollaan, nytkin pukkaa kylmää hikeä kun tässä istun ja pitkällään tai ulkoilmassa on hyvä.
@jennie_ tunnen tuskasi. :( itse olen lisäksi ulkoilma-allerginen (vihaan ulkoilua tai ulkoilu vihaa minua) normioloissa, salilla kävisin normisti mutta nyt kun se on ryöstetty kävelylle pitää ihan hammasta purren itsensä pakottaa päivittäin, muuten en pääse enää sängystä ylös ja selkäkipu vie järjen. Plus en pysty enää laittamaan kengännaruja kiinni jäykkyyden vuoksi. :# onneksi on pikkukoira joka tarvitsee monta pientä lenkkiä päivässä niin tulee aina ulkopuolinen yllyttäjä jossain vaiheessa emotionaalisesti kiristämään ylös sohvalta.
 
Jaa
Tuttu tunne :/ Venytteletkö selkää/

Minullakin meni luotto kyl täysin noihin one step:h

Joo minullakin meni vähän luotto noihin onesteppeihin, ne aluksi näytti haamua joka sitten hävisi täysin testin kuivuessa. https://aijaa.com/1evj37 ja alimmainen siis päiväpissa normitesti. Mutta jos testejä ei olisi olemassakaan niin olisi kyllä ihan selvä juttu että raskaana ollaan, nytkin pukkaa kylmää hikeä kun tässä istun ja pitkällään tai ulkoilmassa on hyvä.
@jennie_ tunnen tuskasi. itse olen lisäksi ulkoilma-allerginen (vihaan ulkoilua tai ulkoilu vihaa minua) normioloissa, salilla kävisin normisti mutta nyt kun se on ryöstetty kävelylle pitää ihan hammasta purren itsensä pakottaa päivittäin, muuten en pääse enää sängystä ylös ja selkäkipu vie järjen. Plus en pysty enää laittamaan kengännaruja kiinni jäykkyyden vuoksi. :# onneksi on pikkukoira joka tarvitsee monta pientä lenkkiä päivässä niin tulee aina ulkopuolinen yllyttäjä jossain vaiheessa emotionaalisesti kiristämään ylös sohvalta.
Jaahas, en tiedä miten sain tuosta noin sekavan mutta toivottavasto joku saa tuosta selvää....
 
Lasketut ajat

1.12.
Tirrinen/ 4. lapsi / 27v
Lilaaa / 2. Lapsi

2.12.


3.12.
Jennie_/ 1. lapsi

4.12.


5.12.
Noppa_89 / 2. lapsi / 31v

6.12.
Malia / 1. lapsi
Nuunuu-84/3.lapsi, 1. Yhteinen.

7.12.


8.12.


9.12.


10.12.


11.12.


12.12.


13.12.


14.12.
Mini-Myy / 2. lapsi


15.12.


16.12.


17.12.


18.12.


19.12.


20.12.


21.12.


22.12. Bb-8 /3.s lapsi


23.12.


24.12.


25.12.


26.12.


27.12.


28.12.


29.12.


30.12.



31.12.
 
Lasketut ajat

1.12.
Tirrinen/ 4. lapsi / 27v
Lilaaa / 2. Lapsi

2.12.


3.12.
Jennie_/ 1. lapsi

4.12.


5.12.
Noppa_89 / 2. lapsi / 31v

6.12.
Malia / 1. lapsi
Nuunuu-84/3.lapsi, 1. Yhteinen.

7.12.


8.12.


9.12.


10.12.


11.12.


12.12.


13.12. HuLdA_84 / 3. lapsi


14.12.
Mini-Myy / 2. lapsi


15.12.


16.12.


17.12.


18.12.


19.12.


20.12.


21.12.


22.12. Bb-8 /3.s lapsi


23.12.


24.12.


25.12.


26.12.


27.12.


28.12.


29.12.


30.12.



31.12
 
Täällä kans yks selkäkipuinen. Jossain vaiheessa epäiltiin jonkin asteista pullistumaa alaselässä, mutta ei sitä oo koskaan kuvattu tms. Liikkumalla ja venyttelemällä oon sitä yrittäny pitää kunnossa ja aina vähän kokeilemalla selviää mistä ärsyyntyy enemmän. Välillä kipuilee enemmän ja välillä on kivuttomampi.

Mää huomaan kans olevani kauhea stressaaja tässä raskaudessa. Kahdessa aiemmassa olin paljon rennompi (tai sitten aika kultaa muistot). Kuulostelen kaikkia oloja ja kipuja ja pelkään keskenmenoa tai kohdunulkoista. Hetkittäin pystyn tsemppaamaan ja ajattelemaan, et päivä kerrallaan. Kyllä päivät kuluu vaan hitaasti.

Pari päivää sitten olin tosi itkuherkkä. Melkeen mistä tahansa asiasta purskahdin itkemään. Eilen taas oli parempi päivä ja energiaakin riitti. Aamuisin on kyllä krapulainen olo, mutta päivää kohti helpottaa ja illasta taas heikottaa. Nännit on nyt kipeytynyt koko ajan lisää ja rinnat turvonnu. Mahakin näyttää siltä niinku oisin jo pitemmälläkin.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja onnea kaikille plussanneille! :)
 
Lasketut ajat

1.12.
Tirrinen/ 4. lapsi / 27v
Lilaaa / 2. Lapsi

2.12.


3.12.
Jennie_/ 1. lapsi

4.12.


5.12.
Noppa_89 / 2. lapsi / 31v

6.12.
Malia / 1. lapsi
Nuunuu-84/3.lapsi, 1. Yhteinen.

7.12.


8.12.
SAMPPA40/3.lapsi,1.yhteinen.


9.12.


10.12.


11.12.


12.12.


13.12. HuLdA_84 / 3. lapsi


14.12.
Mini-Myy / 2. lapsi


15.12.


16.12.


17.12.


18.12.


19.12.


20.12.


21.12.


22.12. Bb-8 /3.s lapsi


23.12.


24.12.


25.12.


26.12.


27.12.


28.12.


29.12.


30.12.



31.12
 
Raivostuttavaa kun neuvolaan ei saa yhteyttä nyt kun uskallan soittaa. Kaikki neuvolassa on jossain helkutin kokouksessa koko iltapäivän. Tää on ainoa päivä tällä viikolla kun voin soittaa. Aamuvuorossa loppu viikon ja en voi töissä pitää kännykkää.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Heippa, liityn varovasti joukkoon. Plussa piirtyi testiin pari viikkoa sitten ja la joulukuun alkupuolella, neuvola kirjasi alustavasti 7.12. Varhaisultra viikon päästä, siellä toivottavasti saa vähän suuntaa missä vaiheessa mennään.

Odotetaan kolmatta lasta. Edelliset kolme raskautta päättyneet suruun, kaksi keskenmenoon ja yksi keskeytykseen. Viimeisin km joulukuussa ja keskeytyksestä noin vuosi, on ollut sekä mieli että kroppa kovilla. Olen yrittänyt olla ajattelematta pahimpia vaihtoehtoja tässäkin raskaudessa, mutta aina ne välillä mieleen pulpahtaa. Oireita on alkanut tulla, etovaa oloa, väsymystä, arat rinnat, runsas valkovuoto... Työmotivaatio on ihan hukassa, haluaisi vaan nukkua seuraavat viikot ja herätä kun ollaan "turvallisilla" viikoilla.

Onnea kaikille odottajille ja tsemppiä alkumatkaan! Fb-ryhmä kiinnostelee varhaisultran jälkeen jos siellä kaikki ok :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja jennie_

Yhteistyössä