Joulukuiset 2020

vierailija
Facebook-ryhmästä vielä: laita mulle viestillä se sähköpostiosoitteesi, jolla olet facessa, niin saat sillä kutsun ryhmään ilmeisesti, niin ei tarvitse aina ensin lisätä kaveriksi. Ainakin luulen, että näin onnistuu myös.

Oloista: täällä tosi oireetonta oli eilinen päivä. Ei niinku ollenkaan raskaus-fiilis. Parina päivänä jo vähän ehti jotkut hajut eroa. Vatsaa on nippaillut, se yönälkö vaivannut ja keskellä yötä virkeänä herääminen. Mutta Aikaisemmissakin raskauksissa pahimmat oireet on olleet 7-10.viikoilla, joten niitä odotellessa.
 
vierailija
Heippa, pääsisinkö minäkin faceryhmään? Tykkäisin kirjoitella sinne enemmän entä tänne? Minun Facebook sähköposti osoite ei ole enää käytössä, pääsen sillä vaan faceen niin minut varmaan pitäisi käyttää ainakin kaverina kun kutsuu vai?
-Jen
 
Ja kun tässä pääsin nyt vauhtiin! Minulla on varhaisultra yksityisellä 14.4, eli viikon päästä tiistaina. Neuvolan varasin netin kautta ja ensimmäinen ja aino vapaa aika oli 5.5 jolloin minulla menossa jo rv 10+. Pohdin tässä, että pitääköhän sinne vielä soittaa ja kysäistä kuinka verikokeiden ja np-ultran käy, jos menen niin myöhään. :unsure:
 
Moi kaikille!
Minäkin voisin liittyä mukaan keskusteluun, jotta jossain saisi vertaustukea, kun ei vielä näin alkuvaiheessa uskalla tästä ilouutisesta kertoa kuin miehelle. Sain plussan siis nyt viikonloppuna. Toista lasta on toivottu jo pidempään, haasteena ollut minun PCOS ja epäsäännölliset kierrot, esikoinen sai alkunsa clomifenien avulla ja raskaus sujui hyvin, mutta voi kunpa pieni pysyisi nyt matkassa, niin meillekin joulukuussa syntyisi vauva!
 
Mä jään ainakin toistaiseksi tänne, ehkä varhaisultran jälkeen uskaltaudun mukaan facebookissakin, mutta vielä ei uskalla niin todelliseksi uskoa :).

Minulla myös ylipainoa, joten tosi tärkeetä olis kiinnittää huomiota siihen kunnon syömiseen, mutta esikoisen odottamisesta tiedän, että siinä vaiheessa kun on törkeä väsymys, niveövaivat ja pahoinvointi, johon ei auta muu kuin syöminen, päällä, niin siinä se järkevä syöminen jää kakkoseksi :/ mutta ei auta kuin yrittää!
 
Moi kaikille!
Minäkin voisin liittyä mukaan keskusteluun, jotta jossain saisi vertaustukea, kun ei vielä näin alkuvaiheessa uskalla tästä ilouutisesta kertoa kuin miehelle. Sain plussan siis nyt viikonloppuna. Toista lasta on toivottu jo pidempään, haasteena ollut minun PCOS ja epäsäännölliset kierrot, esikoinen sai alkunsa clomifenien avulla ja raskaus sujui hyvin, mutta voi kunpa pieni pysyisi nyt matkassa, niin meillekin joulukuussa syntyisi vauva!
Onnea sullekin! ❤ Tulitko tällä kertaa luomusti raskaaksi?
 
vierailija
Onnea sullekin! Tulitko tällä kertaa luomusti raskaaksi?
Kiitos ja samoin sinullekin! Joo siis itseasiassa nythän tämä tapahtui luomusti, yksityiselle hakeuduin kyllä viime vuoden lopussa ja sain metformiinit käyttöön, joiden annostusta olen kevään mittana lisäillyt ja itse otin vielä gelee royalin viime kuukautisten jälkeen käyttöön, kun tuntui, että kaikki keinot nyt käyttöön ja siitä olin keskustelupalstoiltakin lukenut hyvää kokemusta..

Ja tällaisena raskausajan vitamiinina on Natalben, jota lapsettomuuskäynnillä gyne kovasti suositteli, on kai aktiivista foolihappoa tai jotain, miksi se nyt olikaan niin hyvä, niin sitä on myös syöty loppuvuodesta, onko muilla mitä raskausajan vitamiineja käytössä?
 
Kiitos ja samoin sinullekin! Joo siis itseasiassa nythän tämä tapahtui luomusti, yksityiselle hakeuduin kyllä viime vuoden lopussa ja sain metformiinit käyttöön, joiden annostusta olen kevään mittana lisäillyt ja itse otin vielä gelee royalin viime kuukautisten jälkeen käyttöön, kun tuntui, että kaikki keinot nyt käyttöön ja siitä olin keskustelupalstoiltakin lukenut hyvää kokemusta..

Ja tällaisena raskausajan vitamiinina on Natalben, jota lapsettomuuskäynnillä gyne kovasti suositteli, on kai aktiivista foolihappoa tai jotain, miksi se nyt olikaan niin hyvä, niin sitä on myös syöty loppuvuodesta, onko muilla mitä raskausajan vitamiineja käytössä?
Vau, mahtavaa! ❤ Mulla myös pcos, mutta en usko, että olisin luomusti raskautunut, koska en luultavasti ovuloinut kuin max kerran vuodessa. Siksi otettiin heti pistoshoidot käyttöön ja tokasta kierrosta tärppäs.
Metforemit olleet käytössä joulukuun alusta, Terolutit varhaisultraan asti ja Inocapsit, raskausajan monivitamiini ja d-vitamiini myös sieltä joulukuulta.
 
  • Tykkää
Reactions: Saomi
Mulla on oireet kyllä niin pahentunu viimesen viikon aikana. Ilm 6+4 mennään ja etova olo on aivan kauhea. Näykin ruokaa sen mitä pystyn ja närästää niin perhanasti ihan sama mitä syö ja vaikka kuin vähän syö. Ja tietty ilmavaivat on jotain aivan hirveetä. Oon semmonen kävelevä röhköpossu joka vuoroin röyhtäilee ja pieree.
Jännitän nyt tämän koronan vuoksi, että mitenhän labrat järkkääntyy. Sekä harmittaa, kun esikoinen molemmilla, mulla ja miehellä, niin näillä näkymin ei tule ensimmäiseen ultraan pääsemään mukaan. :(
 
Moi, kurkin varovasti tänne. Meillä on 1 v 7 kk esikoinen, jonka yritys kesti kaikkineen lähes kaksi vuotta, yksi kkm oli ja lopulta lapsi saatiin aikaan inssillä (kolmas inssi, letrozolit ja pregnyl tukena). Ikääkin mulla jo 39 v ja miehellä enemmän. Päädyttiin harkinnan jälkeen että haluttaisiin toinenkin lapsi. Tausta huomioiden ei liikoja odotuksia ollut, gynekologi suositteli nopeasti hoitoihin hakeutumista. Mutta nyt tulikin luomuplussa liki kertalaakista! En todella odottanut tätä ja mietin tuossa jo onko tämä ajankohta muutenkaan hyvä koronavirustilanne huomioiden. Vaatii vähän sulattelua! Niinpä ajattelin hiipiä tänne mukaan. Varhaisraskauden ultran varasin päivälle 7+3. Eli meille ois tulossa 2. lapsi, l.a. laskurin mukaan 11.12.
 
Siis onks kenelläkään muulla kuuma? Kuumia aaltoja, yöllä paita märkänä, sukkia ei voi pitää ollenkaan sisällä jalassa, kun jalat on tulessa. Ei ollenkaan normaalia ja ennemmin päinvastoin. Kunnon hikipossu. :sick:
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon ainakin ihan jäässä koko ajan! se olikin yks oire, mistä aavistelin raskautta.. Kummankin pojan kohdalla oli sama juttu, että varsinkin illalla kun meni nukkumaan ni oli aina ihan syväjäässä! Etova olo tulee vähän väliä, ei kuitenkaan vielä oo oksettanu. Nyt viikkoja 4+5.
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
Siis onks kenelläkään muulla kuuma? Kuumia aaltoja, yöllä paita märkänä, sukkia ei voi pitää ollenkaan sisällä jalassa, kun jalat on tulessa. Ei ollenkaan normaalia ja ennemmin päinvastoin. Kunnon hikipossu.
Mulla melkein koko ajan kylmä, mutta välillä tulee just tuommosia kuumia aaltoja ja yöllä saattaa olla paita hiestä märkä!
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
Kiva että täällä joku turisee sitten mun kanssa :)



Mulla on pääasiallisesti kylmä, mutta välillä tulee lämpöpyrähdyksiä.
Muutenkin olen sellainen että olisin jo nyt kaivanut caprit ja crocsit jalkaan mutta turha niitä on nyt jalkaan ottaa kun en tarkene.

Päikkäreitä heräsin just, eli uni maistuu. Ja töissä meinasi oksu tulla useampaan otteeseen kun hajut oli aika järkkyä.
Oon kokki joten haastellista on keittiössä hajujen suhteen.
Jos ei muuten niin nenä paidan sisään ja yrittää uudestaan olla lähellä :D

Noi hymiöt ei nyt toimi, ja katoaa vaikka yrittää vikaksi laittaa :/
 
Mä kans palelen lähes koko ajan.

Tänään ollut paristi semmosta, että vähän on meinannut oksettaa, mutta mennyt ohi tosi nopeasti.

@Neiti Näpsän äiti Mä oon kans kokki ja esikoisesta alko jäätävä etoaminen ja yökötys kaikista hajuista heti ja oli niin kamalaa olla töissä. :D Nyt odottelen, että sama alkaa... En innolla. :D

Mulla tekee koko ajan mieli lihaa. Semmosta oikeen kunnon pihviä tai uunissa pitkään ollutta. :D Hämmentävää. Muuten ei oikee tee mitään mieli.
 
Kiva että täällä joku turisee sitten mun kanssa



Mulla on pääasiallisesti kylmä, mutta välillä tulee lämpöpyrähdyksiä.
Muutenkin olen sellainen että olisin jo nyt kaivanut caprit ja crocsit jalkaan mutta turha niitä on nyt jalkaan ottaa kun en tarkene.

Päikkäreitä heräsin just, eli uni maistuu. Ja töissä meinasi oksu tulla useampaan otteeseen kun hajut oli aika järkkyä.
Oon kokki joten haastellista on keittiössä hajujen suhteen.
Jos ei muuten niin nenä paidan sisään ja yrittää uudestaan olla lähellä

Noi hymiöt ei nyt toimi, ja katoaa vaikka yrittää vikaksi laittaa :/
Täällä kans yks kokki : D Hajuaisti tuntuu kyllä terävöityvän kokoajan lisää. Töissä en oo nyt ollut, kotona n.1v. esikoisen kanssa : )
 
Viimeksi muokattu:
Mä kans palelen lähes koko ajan.

Tänään ollut paristi semmosta, että vähän on meinannut oksettaa, mutta mennyt ohi tosi nopeasti.

@Neiti Näpsän äiti Mä oon kans kokki ja esikoisesta alko jäätävä etoaminen ja yökötys kaikista hajuista heti ja oli niin kamalaa olla töissä. Nyt odottelen, että sama alkaa... En innolla.

Mulla tekee koko ajan mieli lihaa. Semmosta oikeen kunnon pihviä tai uunissa pitkään ollutta. Hämmentävää. Muuten ei oikee tee mitään mieli.
Käännän kaiketi veistä haavassa.. Otin "riskin" ja herkuteltiin vielä "viimeisen kerran" sunnuntaina hirven ulkofileepihveillä mediumina :D

Josta tuli mieleen, että mitäköhän ruoka rajoitteita tälläkertaa on :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä