JOULUKUISET 2004

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äi2ti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äi2ti

Vieras
Mitä teille nykyään kuuluu?

Meidän pimu 17.12
Kävelee,
Kiipeilee
Juoksee,
Tanssii,
Syö itse,
Opettelee hyppimään,
On yökuiva,
Käy potulla istuskelemassa päivän mittaan useampaankin otteeseen,mutta pissi sinne on tullut vasta parikertaa.
Sanoja mm; äiti,isi,kaatu,anna,kiitti,päivvää,öitä,hyvä,napa,moi,ei,tyttö,tutti
Hampaita 6kpl
Kaikinpuolin Iloinen,ihana topakka pikku emäntä,joka osaa myös kiukuta ja pistää isoveikankin ojennukseen :D

Lisätä pitää vielä,kun tuli kanssa mieleen,että meidän pimu kanssa on kova typy siivoamaan ja pyykkejä kun olen laittamassa kuivumaan,niin tulee ja "rumpsauttelee" pyykit apuna.Lauleskelee myös ja ja kävelee hassunnäköisesti sivuttain :)

Hyvää jatkoja kaikille joulu :xmas: kuisille 2004 =)

=) meidän pikku ukko 28.12.04
kävelee,juoksee,kiipeilee,tanssii,laulaa,kävelee sivuttain :D ja yrittää hyppiä..yms..
sanoja tulee mm, äiti,iskä,mummo,ukki,poppa,heppa,napa,tissi,tutti,vauva,yrittää kovasti sanoa puhelin..
meillä tuo potalle opettelu jäi taas pikkasen kun poika sai nyt sitten pikkusiskon 18 päivä :heart:
pikkuisen mustis osaa herra ollakkin ja kokoajan tekee pahojaan.. tavaroita löytyy mitä ihmeellisimmistä paikoista,kuten pesukoneesta koiran ruokakuppi ja 4 piparia,vessan pöntössä oli tutti ja nokkamuki :$ yms...
et näin meillä :D
niin joo ja poika on kova siivoomaan ja pesemään pyykkiä :whistle:
ainiin ja hampaita on jo 8 kipaletta =)

meillä kävellään vasta tukea vasten muuten kontataan.
hampaita on juuri viides puhjennut!
ei syö itse kuin pinaattilättyjä ja pitsaa sormin...tietty leipää ja tollasta kans muttei pidä lusikkaa...
potalla käy jos laitan ja vaippaa käytetään 24h.
sanoja ei oo kuin sellasia vauvamaisia tiiti-isi, kitta-kissa...äiti tuli tänään ekaa kertaa oikein mutten tiä sanoko vahingossa.
tykkää kiipeämisestä ainakin rapuissa...sohvalle ei pääse ilman tyynyä ja sillon tulee huuto jos ei heti onnistu!!
meillä siis 8.12 syntynyt!
niin ja kova on poika nauramaan ja tänäänkin oli koko uimahalli reissun hymy huulilla(edellisestä kerrasta jo kaksi viikkoa vaikka joka viikko piti käydä!!)
nyt nukkuu päikkyjä jo kolmatta tuntia...

Meidän neiti, joulukuun kymppityttö (10.12)
- kävelee, juoksee, tanssii, taputtaa, vilkuttaa, kiipeilee kaikkialle mihin vaan pääsee ja hihkuu sitten iloisena kun äidillä sydän kurkussa...
- neiti sai juuri talvikengät ja ulkoilu on saanut uuden ulottuvuuden rattaiden istuskelun sijaan: tepsutellaan pitkin ja mm.lasketaan ulkona mahallaan liukumäestä!
- sanoja: ättä, heittää (palloa), pää (leipää), kukikuki (kutikuti = osaa kutittaa ja silittää erityisesti veljeä ja iskää)
- osaa pitää puolensa ja kiljuu kovaa jos velipoika ottaa jotain minkä neiti on saanut käsiinsä
- neidillä taitaa olla nyt ainakin 10(-12) hammasta. Suuhun on hankala kurkkia :whistle:
- sormiruoka maistuu hyvin, möykkyiset ruuat edelleenkin aika out
Meidän joulukuun neito on perheen ilopilleri, hymytyttö ja kikattaja. Ja nukkumiseen ei edelleenkään tuhlata paljoakaan aikaa päivisin. Ihana touhupeppu! Pitää pyörät pyörimässä :wave:

Meillä Miro syntyi 1.12-04 :xmas:
Poju tanssii, kävelee, juoksee, kiipee rappuja ylös ja pyllymäkeä alas, opettelee kovasti sanoja: äittä, äiti, pappa, iti (=isi). Kaikki muu onkin sitten sormella osottelua ja sanalla sanoen pelkkä yksinkertainen ÖH! :D
Ollaan yritetty kannustaa ja opettaa käyttämään oikeita sanoja mut..

Poju ei juuri ole vierastanut missään vaiheessa outoja ihmisiä, hymyilee vaan leveästi kaikille ostoskärrystä yms.!

=)

Neiti: -käyttää lusikkaa ja syö itse+ juo nokkamukista, pillillä mukista ja juomapullosta
-tanssii ja käy itse laittamassa stereot päälle kun tanssituttaa
-kiipeää JOKA paikkaan esim. porrasjakkaraan, keittiön tuoleille, ikkunalaudalle, kirjahyllyyn jne.
-Vilkuttaa, taputtaa ja laulaa helppoja tuttuja lauluja ja leikkii mukana, esim koputtaa jalkaa, soo-soo sormella, jne.
-sanoja tulee tosi paljon: äiti, isi, siskon nimi, napa, päivää, hei hei,kiitos,kirja,pois,anna,hauva, puuro, lusikka, brum brum=auto,mummo,ei,kakka jne.
-tunteista näyttää: ilon, surun, suuttumuksen, jos ei saa tahtoaan läpi ja mustasukkainenkin osaa olla
-Pottaa ei olla edes aloitettu vielä harjoittelemaan, ehkä jo huomenna alkaa treenit, tai sitten ylihuomenna tai..
-pinnasängyssä nukkuu, pääsee äiti helpommalla vielä niin
-kävelty on jo kolme kuukautta, että sujuu niin sisällä kuin ulkonakin
-sammuttaa tietokonetta, pelaa tietokoneella vauva peliä, käyttää kaukosäädintä, eli painaa sitä ainoata valkoista nappia siitä ja nauttii kun tv sammuu, tuo astioita tiskikoneeseen,painaa hissin, kerää leluja laatikoon jne.

Meiän tyttö (10.12.) ei vielä kävele, mutta kävelyttää potkuautoa hurjaa vauhtia -myös takaperin , siis peruuttaa :D
Tanssii ja nauraa kuullessaan musiikkia.
Kovasti harjoitellaan syömistä itse, lusikka pysyy kädessä ja osa menee suuhunkin.
Kenkiä ja sukkia pukiessa ojentaa jalkaa, joskus kättä kun laitetaan lapaset, mutta yleensä ei tykkää siitä.
Sohvalle kiipeää ja alas on osannut tulla jo jonkun aikaa.
Tykkää myös avata ja sulkea tv:tä kaukosäätimestä. Tiskikoneesta tyhjentää äidin avuksi lusikat.
Sanoja: äiti, ihi (isi), oto (katso).

Tällä herkellä on kädet paketissa, kun sai palovammat kuumasta juomasta. :( Onneksi ei menoa tunnu haittaavan.

Meidän poika 22.12.04 kävelee, juoksee, kiipeilee, yrittää hyppiä, kävelee hassusti takaperin :D .
Yrittää syödä itse, lusikka pysyy kädessä, mutta ruoka menee vain harvoin suuhun asti :p Kun ei halua syödä enää, katsoo silmiin ja sanoo kiikokt (kiitos).
Pukeminen kiinnostaa kovasti, yrittää laittaa kenkiä jalkaan ja lapasia käteen.
Potalla ei malta hetkeäkään istua, ei olla edes kokeiltu kun pari kertaa.
Lempipuuhaa on tiskarin tyhjennys :D ojentaa astiat minulle niin ei minun tarvitse kyykistellä, nostan vaan kuivamaan :D
Sanoo kenkä, kiitos, poika, kissa, koira, hei hei, kirja, auki, kiinni, isi, äiti, kukka, ei, kyllä, anna... toistelee paljon sanoja, jos ei tiedä/osaa sanoa jonkun nimeä niin osoittaa sitä ja sanoo kaaka :D
Erottaa punaisen, sinisen ja keltaisen =)
Tempperamenttia ja omaa tahtoa löytyy.. Ei ja anna tulee välillä hyvin käskevään sävyyn :whistle: Varsinkin vieraita yritetään komennella..

Yhteistyössä