Joulukortti ketjusta tuli mieleen... (joulukorttien uusiokäyttöä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Silloin kun olin itse lapsi 70-luvulla meillä oli kertynyt melkoinen nippu erilaisia joulu- ja pääsiäiskortteja. Niillä sitten pelasimme "muistipeliä". Kortit laitettiin pöydälle riveihin kuvapuoli ylöspäin ja joku vuorollaan aina poisti yhden kortin. Toiset sitten yritti arvata mikä kortti oli pois, piti kuvailla mitä kortissa oli kuvana. Se joka arvasi/muisti oikein sai pitää kortin ja nostaa seuraavan kortin. Halvat oli huvit mutta hauskaa oli. Joskus jopa saatettiin muistaa että keneltä kortti oli tullut.

Olen kanssa tehnyt palapelejä joulukorteista joskus ja pienemille lapsille vaan ihan leikannut koahtia niittä kortteja, ja ovat saaneet puolikkaita kortteja ja pöydälle levitetyistä korteista etsiä sille omalle puolikallaalle "parin " eli sen toisen puolen.
Korteista on keksitty satuja, jotka on kirjattu ylös. Tehty kirjoja jne.

Ja olen myös käyttänyt kortteihin liimattujen koristeita uudelleen liimaten ne omiin kortteihini.

Mun isä on töissä yhdessä firmassa ja sinne tietty tulee jouluna vatusti niitä kortteja.
Kaksiosaisia.

Niin se aikanaan kekkas, että hei, ne voi leikata (se lähettäjä-osa pois) ja sen kuvaosan voi uusiokäyttää pakettikorttina.

Että arvatkaas tuleeko niitä meille aina jouluna, lahjapaketeissa kasa?

Yhteistyössä