Joulukalenteriin yllätyksiä!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "susa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"susa"

Vieras
Joo, aikaisessa ollaan, mutta aikaisempien vuosien hoppuilun vuoksi päätin aloittaa tänä vuonna ajoissa. Eli tarkoituksena olisi rakentaa lapsille itse joulukalenteri. Edellisvuosilta on jo olemassa itse kalenteri, eli eräänlainen kankainen taskulokerikko. Ne yllätykset vain pitäisi keksiä. Lapsia on kaksi, molemmat eri sukupuolta ja toinen viisi ja toinen vuoden ikäinen. Yhteisen kalenterin kuitenkin haluan tehdä ja mahdollisimman samanlaiset yllätykset molemmille joka päivä. Jokaisen yllätyksen ei toki tarvitse olla tavara ja tarkoitus onkin että osa yllätyksistä olisi jotain tehtäviä, esim. askartelua ja leivontaa. Mukaan haluaisin kuitenkin myös tavaroita.

Eli idoita kehiin! Josko tästä olisi jollekin muullekin inspiraatioksi :)

• Tykkää
Reactions: heidip*
Meillä on ollut erilaisia leikkiruokia, sitten ihan tarroja. Myös pinnejä, pipqrimuotteja, pipareita jne. Hätätilanteessa muutama kolikko jonka saavat laittaa possuihinsa.

Kiitoksia ideoista. Pinnit ja tarrat olisivat toisaalta ihan kivoja, mutta kun lapset tosiaan ovat eri sukupuolta, niin mitä toiselle jos toiselle on pinnejä. Tarrat ei myöskään oikein sovi vielä vuodenikäiselle. Isommalle ne on kyllä kivoja. Nuo leikkiruoat, piparimuotit, hammasharjat ja legot on kyllä hyviä ideoita.

Meillä on 3 lasta, jotka ovat jakaneet yhden kalenterin. Kukin lapsi saa aina kolmen päivän välein avata luukun ja luukusta on tullut aina jotakin ko. lapselle mieluisaa.

Esikoiselle ja keskimmäiselle pet shoppeja, pienimmälle muumi-figuureja. Myös tarroja, karkkia, pinnejä ja pompuloita on ollut, sekä "tänään lähdetään risteilylle" lappu.

Mä löysin kirppikseltä "karkkilaatikollisen" sekalaisia pikkulegoja. Miehen kanssa istuttiin yksi ilta keittiön pöydän ääressä rakentelemassa niistä 24 erilaista pikkujuttua. On miehen rakentamaa autoa, lentokonetta, rakettia yms ja mun tekemiä eläimiä. Meillä oli miehen kanssa ihan järjettömän hauskaa ja uskon, että lapsellakin on, kun saa ihmetellä äidin näkemystä legostrutsista :D

Voisiko jotain samantyylistä ajatella? Ostatte vaikka rasian pikkulegoja ja toisen duploja ja niistä aina muutama palikka/luukku?

Viime vuonna meidän kalenterista löytyi sekalaista pikkutavaraa: heijastin, uusi hammasharja, muutama pieni muumihahmo, tarvikkeita nukkekotiin, muovieläimiä, pieni taskulamppu... Ensimmäisinä päivinä oli askarteluvälineitä (tähtitarroja, kimalletta, kultatussi yms), joita käytettiin joulukorttiaskarteluun ja joku päivä taskusta löytyi autopiparimuotti, jonka kanssa tietenkin leivottiin pipareita. Muuten en jaksanut keksiä "tekemisyllätyksiä".

Yhteistyössä