joulukalenteri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himpu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

himpu

Vieras
Tietäiskö joku jotain linkkiä missä on ohjeita erilaisten joulukalenterien tekoon tai olisiko jollakin ideoita minkälaisen voisin tehdä. Olen niin kyllästynyt kauppojen suklaa kalentereihin ja haluaisin tehdä jonkun kivan itse.

meillä on ollut monenlaisia. Yhtenä vuonna viritin lapsen (silloin tein vain yhdelle) huoneen seinälle "pyykkinarun", johon laitoin roikkumaan pienillä pyykkipojilla pieniä paperipusseja, joissa oli ylläreitä. Viime vuonna meillä oli keittiössä pahvinen punainen postilaatikko, jonka lapset saivat aina aamuisin tarkistaa, saivat ylläreinä tarroja pienissä kirjekuorissa (ekan päivän yllätys oli tarravihko, sen jälkeen tuli tuo postilaatikko). Itselläni oli joskus tosi hieno äitini tekemä maailmankartta, johon kuului "pergamentti", jossa oli sanallinen vihje jokaiselle aamulle, vihjeen perusteella piti etsiä maa, johon vihje liittyi ja avata kyseisen maan kohdalla oleva luukku.

Mä taas haluisin ostaa kummipojalle sellasen joulukalenterin, mikä on kirja.Aina jouluun asti jokaiselle päivälle oma kertomuksensa.Löytyisköhän kirjakaupasta?Meidän 7v tytär sai joskus sellasen

Minä päällystin tulitikkulaatikoita huovalla, liimasin päälle erilaisia joulusia kuvioita ja kimalleliimalla taiteilin numerot, valmiit laatikot liimasin juuttikankaalle, ja öisin sitten tonttu toi laatikoihin pieniä yllätyksiä tai vaikka kirjeen lapselle!

Yhteistyössä