Joulukalenteri ideoita :)

Kerron taas, et mä teen joulukalenterin tyhjistä pilttipurkeista. Teen purkeista 24 tonttua, ja sitten joka aamu tänne ilmestyy uusi tonttu johkin, lapset saavat sen etsiä. Sisällä on sit pieni yllätys. Näin saa myös 24 tonttua koristeeksi ympäri huushollia kuin huomaamatta! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Kerron taas, et mä teen joulukalenterin tyhjistä pilttipurkeista. Teen purkeista 24 tonttua, ja sitten joka aamu tänne ilmestyy uusi tonttu johkin, lapset saavat sen etsiä. Sisällä on sit pieni yllätys. Näin saa myös 24 tonttua koristeeksi ympäri huushollia kuin huomaamatta! :xmas:

Tämähän on todella kiva idea!! :)

Ai kun kiva idea Gekkoliskolla. :)

Teen pahvisen joulukuusen ja joka päivä sitten löytyy "luukusta", varmaankin huovasta teen joulusukkia, kuusenkoriste jonka saa sitten kiinnittää kuuseen. Lapset 2v ja 3v.

kudo (tai pyydä äitiäsi kutomaan) 24 pienenpientä villasukkaa.
Joka sukkaan pieni jouluinen juttu; esim. karkki, lelu, heijastin, lappunen jossa esim. tehtävä vie kynttilälyhty ulos) tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

näin mäkin ajattelin, tai siis pilttipurkeista, en ole vielä miettinyt miten tai millaisen kalenterin teen niistä. Ajattelin kyllä että nro24 on tollanen iso pilttipurkki ja muut pieniä.

Minä laitan numeroidut paketit vain laatikkoon tai koriin tms astiaan sekaisin, mistä jokainen ettii sitten omansa. Meillä 6 lasta ja ei mahdu jokaiselle omaa kalenteria mihinkään. Ja jokainen kuitenkin haluaa sen oman paketin. Tuossa on se hyvä puoli että paketin koolla ja mallilla ei niin väliä. Välillä on ollut suklaa kalentereitakin mutta lapsista ne on tylsiä.

-kyniä
-kumeja
-vihkoja
-tarroja
-magneetteja
-kynttilöitä
-karkkia
-kuusenkoristeita
-joulukoristeita
-piparimuotteja
-purkkapaketteja
-oma teippirulla (meillä tykänneet kun ovat saaneet sitte tuhlata ihan miten halunneet)
-pikkusakset

Meidän lapsilla on joulusukat, johon ilmestyy yllätys joka päivä. Meillä on ollut mm. legoja (sinä vuonna sai litralegoja halvalla), itse tehtyjä barbien vaatteita ym.

minä tein toissa jouluksi semmoisen kalenterin, että hajotin sen pienemmän lego dublo
maatila sarjan 24 pussiin. pussit ripustin sitten pieneen muovikuuseen.
kattolevyt sun muut suuret piti sitten paketoida kuusen juurelle numerolappujen kera.
legoista oli kyllä iso ilo siihen verrattuna, jos sen olisi kerralla pöläyttänyt leväleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Hampaaton Mangusti:
Onko kukaan tehnyt muuten joulukalenteria ihan pienelle? Siis tuommoselle 1,5 vuotiaalle? Ymmärtäisköhän siitä mitään ja mitä sinne ylipäätään vois laittaa?

meillä reilu 1v ollu useamminkin. Yleensä laittanut jotain syötävää. Sen ainakin ymmärtää. Tarranki osaa jo liimata jos niille joku paikka olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hampaaton Mangusti:
Onko kukaan tehnyt muuten joulukalenteria ihan pienelle? Siis tuommoselle 1,5 vuotiaalle? Ymmärtäisköhän siitä mitään ja mitä sinne ylipäätään vois laittaa?

meillä reilu 1v ollu useamminkin. Yleensä laittanut jotain syötävää. Sen ainakin ymmärtää. Tarranki osaa jo liimata jos niille joku paikka olemassa.

joo... jos vaikka piirtäis jonkun talvisen maiseman ja ostais jotain jouluisia tarroja mitä poju vois sitten siihen aina liimata...

Uusimmat

Yhteistyössä