Joulukalentereista

Millaisia joulukalentereita teillä on hankittu / hankitaan?
Meillä kaksi tyttö , toinen saa petsi ja Hello Kitty (jota ei saa Suomen kaupoista) tavara kalenterit ja toinen Baby born ja hello Kitty (erinlainen) tavara kalenterit.
 
"pöh"
Meille ei tule mitään.
Materialismin riemuvoitto taas nää joulukalenterit.
Ei ne lapset ellei äidit ensin :(

Meillä joulukalenteriksi riittää joka-aamuinen kirjoitettu runonpätkä ym. ajatelma joulun tunnelmasta ja aidosta merkityksestä ja oikeasta antamisesta, jonka sydän tekee ei raha !
 
"Hmmm"
kaikilla viidellä on omat perinteiset suklaakalenterit ja lisäksi yhteinen itse täytettävä tavarakalenteri, josta jokainen vuorollaan aukaisee yhden luukun. (Sieltä löytynee jotain avaimenperää, ilmapalloa, tarroja..*) Ja lisäksi lapsille yllättävän tärkeä on adventtikynttilä josta huolellisesti poltetaan oikean pituinen pätkä päivässä.
 
"vieras"
Meillä on molemmille (tytöt 3.5v ja 1v4kk) suklaakalenterit. Ja paritiolaisten adventtikalenteri (kuvallinen, jollei joku tiedä). Ja sit on viime joulun alesta ostettu pari magneettikalenteria, sisältää siis 24 jouluista magneettia. Toisen ajattelin laittaa yhteiseksi. Ehkä.
Joulusukkaan tonttu käy öisin laittamassa viestejä, jossa on pieniä jouluisia tarinoita, ja puuhaa päiväksi (piparien leivontaa, itsenäisyyspäivänä kynttilät, lucia-leikkiä, askarteluita yms) Alkujaan sinne piti tulla leluja tms mut mä päätin toisin :D
 
v
5-vuotiaalla Toy Story kalenteri (se niiiin kallis ja täälläkin paljon parjattu ;) ), 1-vuotias ei varmaan saa vielä minkäänlaista, kun eipä taida paljon kalenterien päälle ymmärtää. Ehkä joku kuvakalenteri korkeintaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22456208]Meillä on molemmille (tytöt 3.5v ja 1v4kk) suklaakalenterit. Ja paritiolaisten adventtikalenteri (kuvallinen, jollei joku tiedä). Ja sit on viime joulun alesta ostettu pari magneettikalenteria, sisältää siis 24 jouluista magneettia. Toisen ajattelin laittaa yhteiseksi. Ehkä.
Joulusukkaan tonttu käy öisin laittamassa viestejä, jossa on pieniä jouluisia tarinoita, ja puuhaa päiväksi (piparien leivontaa, itsenäisyyspäivänä kynttilät, lucia-leikkiä, askarteluita yms) Alkujaan sinne piti tulla leluja tms mut mä päätin toisin :D[/QUOTE]

Annatko 1v4kk ikäiselle suklaakalenterin???
 
Khimaira
Meillä on kolmella lapsella joulusukat kalentereiden tilalla.
Arkisin sinne tulee joku pieni syöminen ( ostan yleensä karkkikaupasta erikoisia karkkeja tai tikkareita ) ja viikonloppuisin joku tavara. Esmes tytölle on viikonlopuille varattu himoitsemiaan Sylvanian eläimiä :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh;22443293:
miks ihmeessä kaks molemmille?Taas näitä kun pikkukrääsä on niin ihquu et äiti haluu...

Meille tulee ihan perus kuvakalenterit.
Mä tunnustan että sekä mulla että pojalla on kaksi joulukalenteria :D Itselläni Aamulehden kuvakalenteri ja legon kalenteri (testimielessä) ja pojalla itsetehty&legon toinen kalenteri (tämä toinen testi). Krääsän määrää yritän kyllä välttää mutta se taas tarkoittaa kallista sisältöä itsetehtyyn. Siellä on nimittäin ihan oikeita lastenkirjoja ja pieniä lego/brio-settejä pilkottuna. Tosin legot on kirpparilta ja kirjat olisi saanut joka tapauksessa :D
 
IhanaValo
Meillä on lapsille kolmet suklaakalenterit, mummot ja kummi toi, ite meinasin tehdä lapsille yhteisen missä Pet shop-eläimiä ja ehkä muutamaan suklaata tai mahdollisesti noiden Pet shoppien tavaroita tms.
 
v
[QUOTE="vieras";22456208]Meillä on molemmille (tytöt 3.5v ja 1v4kk) suklaakalenterit. Ja paritiolaisten adventtikalenteri (kuvallinen, jollei joku tiedä). Ja sit on viime joulun alesta ostettu pari magneettikalenteria, sisältää siis 24 jouluista magneettia. Toisen ajattelin laittaa yhteiseksi. Ehkä.
Joulusukkaan tonttu käy öisin laittamassa viestejä, jossa on pieniä jouluisia tarinoita, ja puuhaa päiväksi (piparien leivontaa, itsenäisyyspäivänä kynttilät, lucia-leikkiä, askarteluita yms) Alkujaan sinne piti tulla leluja tms mut mä päätin toisin :D[/QUOTE]


[QUOTE="vieras";22456375]Annatko 1v4kk ikäiselle suklaakalenterin???[/QUOTE]


Kyllä täälläkin annettiin.
 
"viivi"
Melkein kolmevuotias valitsi postikortin kokoisen Myyrä- kuvakalenterin itselleen. Kyseli ja katseli kyllä suklaa- ja lelukaletereitakin, mutta tuohon päätyi. Yllätyksenä hänelle teen itse kalenterin johon tulee lauluja, satuja, loruja ja tehtäviä.
 

Yhteistyössä