joulujuhla stressi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ai että mua stressaa päiväkodin huominen joulujuhla :( Ei mulla ole lapsille mitään superhienoja juhlavaatteita, eikä kärsi ostaa uusia ihan tuota yhtä juhlaa varten, kun muuten niille ei ole käyttöä :( Voi miksei joulujuhlaan voisi vaan pukeutua tonttupukuun.
Salaa toivon, että joku meistä tulisi niin kipeeksi nyt tämän päivän aikna, että voitas moiseen meno perua kokonaan :/

Tonttupukuhan olisi mitä mainioin asu päiväkodin joulujuhlaan!
Älä nyt tollasesta viitti stressata, ketään ei kiinnosta mitkä vaatteet siellä on kullakin päällä, tärkeintä on paikalla olo ja lasten ilo kun pääsevät esittämään pitkänä harjoiteltuja näytelmiään :)

Eihän niihin ole pakko osallistua, meidän lapset ovat olleet koulunkin joulujuhlasta pois tosi monta kertaa koska meidän joulunalusmatka sukulaisten luo ajoittuu usein joulujuhlapäiväksi.

Jos stressaa noin paljon, niin jäätte reippaasti kotiin ja pidätte omat pikkujoulut kynttilöitä poltellen.

Mä itse niin tykkäisin noista tonttuvaatteista, mutta sitä mietin et jos kaikilla muilla on sit hienot juhlavaatteet ni on vähän kurja juttu :/
Heillä on joku esitys siellä jota harjotelleet ja pienet odottaa sitä juhlaa, niin en voi ihan ilman syytä (vaikka sitä sairautta) tuota väliinkään jättää :(

Häntä pystyyn :) Ei kaikilla tosiaankaan ole superhienoja vaatteita. Laitat vaatteet oman tilanteen mukaan. Pienillä tonttupuku on hyvä tai niin kuin joku ehdotti, että parhaat arkivaatteet. On paljon muitakin, joilla ei ole aina varaa ostaa uusia vaatteita. Älä siis ahdistu vaatteista ja jättäkö menemättä juhlaan :)

Nykyään lapsilla, koulussa ja päiväkodissa näyttää olevaan päällä melko arkisetkin vaatteet. Mutta jokainen laittaa parastaan.

meillä oli osa ryhmän lapsista juurikin tonttupuvuissa, osalla oli vartavasten ostetut hienot ykköskamppeet ja osa oli ihan collegepuvuissa. yhtäkaikki, lapset olivat kaikki oikein suloisen näköisiä ja esitykset liikuttavia. tuskinpa kukaan kiinnitti huomiota mitä naapurin matilla oli päällään, kaikki vanhemmathan siellä tuijottavat vain omia lapsiaan.

ja hei, itsekin olin ihan normaaleissa työvaatteissa = perusfarkut ja villatakki. suoraan töistähän mä sinne juhlaan tulinkin. :)

snif, kamalaa. voisin kyllä itse sanoa jotain todella pahasti moisesta toiminnasta. eihän tuo tuollainen mamujen suosiminen ole enää kohta mistään kotoisin. täällä saa olla ne vanhat tutut kristilliset jouluperinteet ja sillä siisti. maassa maan tavalla tai maasta pois!! minä en muutenkaan hyväksy mamuja jotka tulevat vain tänne loisimaan ja tukia nostelemaan, tänne pitää tulla töitä tekemään ja sillä sipuli!!

Noh, monikulttuurisia mekin ollaan, mutta silti ajateltiin tunkea sinne joulujuhlaan, vaikkei Jeesus yms meidän jouluun kuulukaan ;)

Mä olin kuvitellut, että vanhat juhlavaatteet menee vielä, mut tuo isompi onkin saanut jonkun superkasvupyrähdyksen ja pienethän nuo olikin, siksi näin myöhään vasta havahduinkin. Voi nenä sentään, kai se on jotain koitettava haalia kokoon tuolta kaapin perukoilta.
Kun ei oikein keltään muulta äidiltä uskalla edes kysyä miten he meinaavat lapsensa pukea, kun ei nuo edes morjesta vastaan tullessaan, niin eipä sitten viitsi "vaivata" tässäkään asiassa.

Uusimmat

Yhteistyössä