Joulua vietetään taas juosten..huoh..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muilla samoja ongelmia??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muilla samoja ongelmia??

Vieras
Aamusta mennään mun isovaarin luokse, koska muuten viettää yksinään koko jouluaaton, on leskeytynyt kaksi vuotta sitten. Anopin luokse seuraavana, siellä alkuiltaan asti, jonka jälkeen mun vanhempien luokse iltaa viettämään. Joulupäivänä siskon perheen luokse, ja miehen isää tapaamaan. Veetuttaa jo etukäteen.. Joku vuosi me otetaan matkat kanarialle, ja ollaan siellä kolmistaan..=)

Tänä jouluna olemme keskenään minä+mies+lapset. Äitini veti hirveät hepulit itsemurhauhkailuineen (jee), mutta nyt ei anneta periksi tuumaakaan. Joulupäivänä käymme heillä lounaalla ja tapanina anopilla. Hyvä mieli tästä päätöksestä.

No eipä vietetä joulua juosten. Me vietetään se just niinku halutaan. Eli tänä jouluna kotona. Jos joku haluaa meidät välttämättä jouluna nähdä, niin ovi avataan kyllä ja ruokaa ja seuraa saa :)

Me ollaan aatto ihan kotona, mies ja kaksi lasta mun lisäks. Joulupäivänä käydään anoppilassa, tapanina mun vanhemmilla. Eikä stressaa nykyään yhtään, aatto on kaikista paras olla ihan kotona =)
Ja meillä saa kyllä tulla käymään jos tahtoo, mut esim. minun äiti on aaton töissä...

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
No eipä vietetä joulua juosten. Me vietetään se just niinku halutaan. Eli tänä jouluna kotona. Jos joku haluaa meidät välttämättä jouluna nähdä, niin ovi avataan kyllä ja ruokaa ja seuraa saa :)

Kuin myös ja näin ollaan toimittu jo useampana jouluna. Mekin halutaan rauhiuttua joulun viettoon!

Me ollaan onneksi vietetty alusta alkaen aatto kaksin miehen kanssa (siis jo ennen lapsia), joten se menee jo vanhasta muistista niin eikä kukaan ole kysellyt perään.
Muina joulupäivinä sitten sukuloidaan miten ehditään ilman kiirettä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Voisko sun siskon perhe tulla samaan aikaan teiän vanhempien luo niin säästyis yks reissu?

No niillä on ihan sama ongelma, kun meilläkin, ovat aattona miehen vanhemmilla..huoh..

No sit he varmaan ymmärtää jos tuutte käymään vaikka uutena vuotena? Sais molemmat hengähdysaikaa oman perheen kesken. Teidän ei tarvis lähtä mihkään ja siskon ei tarvis kestitä vieraita.

Ei ole tommosta ongelmaa, oon jo päättänyt, että nyt kun on lapsi niin ollaan joulut aina kotona, meille saa toki tulla kylään, nyt on ainakin anoppi tulossa. Joulupäivänä mennään sitten mun vanhempien luokse syömään ja tapanina ollaan taas kotona. Myöskin silloin lapsena me oltiin aina jouluna omassa kodissa ja sitten oli vieraita. Mun vanhemmat ymmärtää täysin tän systeemin, koska eivät hekään haluaisi jouluna olla vaan jossain reissaamassa, toivon toki, että he joskus tulisivat sitten joulua meille viettämään, saa nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Tänä jouluna olemme keskenään minä+mies+lapset. Äitini veti hirveät hepulit itsemurhauhkailuineen (jee), mutta nyt ei anneta periksi tuumaakaan. Joulupäivänä käymme heillä lounaalla ja tapanina anopilla. Hyvä mieli tästä päätöksestä.

TÄMÄN PEESAAN TÄYSILLÄ! Viime jouluna meni täysin päin pe'''''''ä anoppilassa jouluaatto ja nyt ollaan juuri tolla setillä himassa, lapsia tosin kaksi.
Ihanaa kun saa olla miten haluu ja tehdä missä järjestyksessä tahansa hommat. Aattona sattuu viel olemaan saunavuoro illalla, ihana joulu tulee!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voisko sun siskon perhe tulla samaan aikaan teiän vanhempien luo niin säästyis yks reissu?

No niillä on ihan sama ongelma, kun meilläkin, ovat aattona miehen vanhemmilla..huoh..

No sit he varmaan ymmärtää jos tuutte käymään vaikka uutena vuotena? Sais molemmat hengähdysaikaa oman perheen kesken. Teidän ei tarvis lähtä mihkään ja siskon ei tarvis kestitä vieraita.

Tää joulu on meidän suvun mammoille vuoden pyhintä aikaa, ne vetää sen herneen palkoineen nenuunsa, jos eivät saa tavata meitä ja lastamme..

Ja minä siis ajattelin, että nyt kypsässä 31 vuoden iässä alkaisi vihdoin olla aika luoda omia jouluperinteitä ja muistoja omille lapsille, eikä vaan pomppia muiden tahdon mukaan.

Mekin tehtiin ennen noin. Ainakin kolmessa paikassa aattona käytiin. Ja ihan omasta tahdosta kyllä se tehtiin. Haluan viettää joulun läheisteni kanssa, myös vanhempieni, sisarusteni, appivanhempieni, mieheni sisarusten ja niin kauan kun elossa ovat, myös isovanhempieni.

Ei kutenkaan enää jakseta juosta.

Nykyisin kutsunkin kaikki meille. Siis niin omat sukulaiset, kun miehenikin. Ja ihanaa on!

Tänä jouluna katan taas pöydän 20:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Mekin tehtiin ennen noin. Ainakin kolmessa paikassa aattona käytiin. Ja ihan omasta tahdosta kyllä se tehtiin. Haluan viettää joulun läheisteni kanssa, myös vanhempieni, sisarusteni, appivanhempieni, mieheni sisarusten ja niin kauan kun elossa ovat, myös isovanhempieni.

Ei kutenkaan enää jakseta juosta.

Nykyisin kutsunkin kaikki meille. Siis niin omat sukulaiset, kun miehenikin. Ja ihanaa on!

Tänä jouluna katan taas pöydän 20:lle.

Meillä toimitaan kanssa näin. Meidän ovi on avoinna koko suvulle, ja tosiaan väkeä riittää.

Me juostiin ympäriinsä joulu ennen lapsia. Lasten syntymän jälkeen ollaan rauhoitettu ainakin yksi päivä vain meille. Nyt tulee lasten kolmas joulu ja ollaan aatto kotona. Mun vanhemmat ja pikkusisko tulee meille. Joulupäivä ollaan ihan keskenämme ja Tapanina mennään varmaan sukuloimaan, mutta vain yhteen paikkaan jonne tulee muitakin.

Ap:lle sanoisin että rauhoittakaa nyt ainakin yksi päivä vain teille kolmelle. Sanot vaan että tänä vuonna tehdään näin. Kyllähän tekin jossain vaiheessa haluatte rakentaa omia jouluperinteitäkin. Nythän joulua seuraa viikonloppu, siinä on useampi päivä kyläillä.

Aikuiset ihmiset tekee mitä itse haluavat. Me päätettiin heti ensimmäisen lapsen synnyttyä että vietetään oma joulu ja muut juhlat, ihan vaan oman perheen parissa, rauhassa. Olkoonkin perinteitä tai ei, me hankimme itse omat perinteet, ei mennä toisten ehdoilla. Nähdään kyllä sitten joulupyhinä, mutta aatto ollaan ihan keskenämme. Ja mukavaa on!!

Suku sopeutunut jo ajatukseen, kun ei ole vaihtoehtoja. :)

Päätös lähti siitä kun itse lapsena kuskattu sinne ja tänne, en vain halunnut jatkaa sitä ja mies samaa mieltä. Tulee levoton olo, jos pitää kaikkia muita miellyttääkseen hypätä sinne ja tänne.

Näin meillä...

Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
Aikuiset ihmiset tekee mitä itse haluavat. Me päätettiin heti ensimmäisen lapsen synnyttyä että vietetään oma joulu ja muut juhlat, ihan vaan oman perheen parissa, rauhassa. Olkoonkin perinteitä tai ei, me hankimme itse omat perinteet, ei mennä toisten ehdoilla. Nähdään kyllä sitten joulupyhinä, mutta aatto ollaan ihan keskenämme. Ja mukavaa on!!

Tässä hyvin sanottu!

Mekin juostiin aikanaan. Tänä jouluna sille laitettiin stoppi. Ilmoitin isovanhemmille, että olemme joulun kotona ja meille ovat kaikki tervetulleet. Mun äiti tuleekin meille. On se nyt kumma, että meidän pitäisi pienten lasten kanssa poukkoilla pitkin poikin kun on aikuisia ihmisiä muut.

Yhteistyössä