joulu tulee, oletko valmis?

• Viestiketjun aloittaja laiduttaja
  • Ensimmäinen viesti
Läskistä laihaksi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2004 klo 13:22 laiduttaja kirjoitti:
niin oletko varautunut joulun herkkuihin? tai herkutteluun? mitä ruuat ovat pannassa ja mitkä eivät? :xmas:
:$ :$ Kyllä jouluna syödään ainaki pari päivää. Sitten palataan taas ruotuun. Ei muuta kun tsemppiä. :hug: :hug:

jaa, valitettavasti olen perso jouluherkuille mutta tarkoitus laittaa kevyempää ruokaa ja syödä vähemmän. Aion leipoa vähemmän makeita leivonnaisia sekä jättää osan suklaista yms. ostamatta.

Kinkkua syön, että napa rutisee. Sehän on kevyttä ;) Lanttulaatikon meinaan tehdä itse, porkkanalaatikosta on perusta. Suklaita ja pullia en aioa suuhuni pistää, leivon itse omat herkkuni omaan ruokavalioon sopiviksi. Mutta jos kovin polttelee, niin emmä yhteen joulutorttuun kuole. Ainoa kompastuskivi tullee olemaan lahjaksi saatavat konvehtirasiat, mut syötän ne miehelleni.

Mulla rd-ruokavalio. Aterian jälkeiset sokerit olleet nyt koholla (vaikutuksena epäsäännöllisempi syöminen äitiysloman alettua -> isompi annos kerralla + liikkumisen loppuminen + nyt päällä oleva flunssa). Diebeteshoitaja jo uhkaili, että lääkäri katsoo arvoni ja antaa päätöksen mahdollisesta ateriainsuliinin aloittamisesta keskiviikkona..:(

Joulu pelottaa jo etukäteen. Tortut ja pipari ovat olleet himoni. En aio leipoa yhtään, paitsi anopille taatelikakun ja maistan sitä taikinaa. :p

Kinkkua ja lanttulooraa voinee syödä ihan hyvin, samoin riisipuuroa sokerittoman luumusopan kanssa. Konvehtirasioita jos tähän huusholliin tulee, lahjoitan ne edelleen tai poltan. :kieh:

Yhteistyössä