Joulu on niin KORNIA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Julmis

Jäsen
27.11.2013
278
0
16
Ihmisille joista ei pidetä tai joiden olemassaoloa ei muuten edes muisteta lähetellään joulukortteja, kaikille kumminkaimoilla pitää väkisin keksiä lahjoja ja kaikilla on olevinaan niin helvetin hyvä lämmin joulumieli.
Kuvottavaa käytöstä ihmisiltä, joulunpyhien jälkeen voikin sit taas palata omaksi vittumaiseksi itsekseen.
Ja itse en lähetä yhden ensimmäistä joulukorttia, lahjat ostan vain niille joille haluan (en niille joille "pitäisi"), jos lapsia ei olisi en viettäisi koko paskan joulua.
Toivottavasti en saa yhtään joulukorttia.

Kenen puolesta sinä oikein puhut? Ei tuossa ole faktan murustakaan. Itse ainakin lähetän kortit vain niille, joiden kanssa olen muutenkin tekemisissä. Lahjat ostan omille lapsille, kummitytölle, miehelle, äidille ja siskolle. Eli niille, joista oikeasti välitän. Mieheni ostaa sisarustensa lapsille, 4 lasta.

Ei kellekään ole pakko lähettää joulukorttia. Ja sen - näin vietät oikeaoppista joulua- palttoon voi kyllä riisua yltään, jos se käy painavaksi.

Minun jouluuni ei kuulu jouluruokapakkoa, lahjanostopakkoa, aikataulupakkoa, ei seremonipakkoa.

joulu, niinkuin moni muukin asia, on sitä mitä sinä itse sallit sen olevan. jos ei osaa ohjata elämänsä kulkua tuon vertaa niin anna julistaa itsesi holhouksen alaiseksi.

helvetti näitä tyhjänruikuttajia.

[QUOTE="vieras.";29297027]Miksi ihmeessä kukaan muistaisi sellaista henkilöä josta ei pidä?[/QUOTE]

No kyllä moni tuntuu niin tekevän. Ja kehittää itsellen kamalan stressin niistä joulukorteista. Työpaikan kahvihuoneessa kuultua: "Sillekin perkeleen akalle tarvii joka joulu kortti laittaa kun sekin laittaa mulle".
En vaan käsitä, ja tämäkin ko. ihminen lesoaa ympäriinsä kun niin rakastaa joulua :D

Yhteistyössä