Joulu meni jo, mutta kysynpä silti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulu meni jo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulu meni jo

Vieras
Jos teillä on sisaruksia, joilla puoliso ja lapsia, niin ostatteko jouluna lahjan myös sisaruksen puolisolle? Silloin kun mieheni siskolla oli puoliso, ostimme heille aina yhteisen joululahjan. Mun mielestä on hassu ajatus ostaa vain sille omalle siskolle/veljelle, eikä hänen perheelleen ollenkaan. Eräs kaveri ostaa aina vain siskolleen ja siskon lapsille, mutta lasten isälle = siskon miehelle ei mitään. Ja mä pidän sitä vähän hassuna, vaikka asia ei tietysti mulle mitään kuulukaan. Joku uusi tuttavuus voisi olla vähän eri juttu, mutta siinä vaiheessa kun sisarus on jo perheellinen ja vakiintunut, niin mielestäni on hassua jättää yksi perheestä ilman lahjaa.

No en mä väkisin osta, ellen keksi mitään. Yleensä ostan siskon lapsille jotain, siis jos vaan keksin mitään ja sit siskolle ja sen miehelle jotain yhteistä. Ostan kelle ostan, asianhaaroista riippuen. Ollaan sovittu vähän niin, että väkisin ei tarvii yrittää keksiä, vaan jättää sit antamatta, jos ei keksi.

Jos teillä on sisaruksia, joilla puoliso ja lapsia, niin ostatteko jouluna lahjan myös sisaruksen puolisolle? Silloin kun mieheni siskolla oli puoliso, ostimme heille aina yhteisen joululahjan. Mun mielestä on hassu ajatus ostaa vain sille omalle siskolle/veljelle, eikä hänen perheelleen ollenkaan. Eräs kaveri ostaa aina vain siskolleen ja siskon lapsille, mutta lasten isälle = siskon miehelle ei mitään. Ja mä pidän sitä vähän hassuna, vaikka asia ei tietysti mulle mitään kuulukaan. Joku uusi tuttavuus voisi olla vähän eri juttu, mutta siinä vaiheessa kun sisarus on jo perheellinen ja vakiintunut, niin mielestäni on hassua jättää yksi perheestä ilman lahjaa.

Meillä lopulta sovittiin ettei aikuisille sisaruksille osteta lahjoja. Oli äärettömän vaikea keksiä veljen puolisolle tai miehen veljenvaimolle lahjaa. Omat sisaruksensa tuntee niin hyvin että lahjan osto on suht helppoa.

No ei kyllä. Maailmassa on niin paljon jo kaikenlaista romua ja roskaa että omalta osalta koitan välttää turhaa ostamista. Me ostamme muutenkin vain siskon kanssa toistemme lapsille lahjat, aikuisia ei lahjota ollenkaan. Miehen puolelta ei lahjoja vaihdeta lainkaan (paitsi kummilapsille) tosin isovanhemmat saa lahjat ja ostavat kyllä meille ja lapsille lahjat.

JOS jotkut keksii lahjoja ja haluaa lahjoa aikuisiakin niin mikäs siinä. Itse en näe mitän ongelmaa siinä että ukko saisi lahjoja sisaruksiltaan ja mä en. Muutenkaan en juuri lahjosta välitä, lapsille tietysti mutta näin aikuisena sitä omistaa ja sen mitä haluaa =) ja itse voi ostaa jos jotain tarvitsee.

JOS ostaisin lahjan sisaruksille ja näiden lapsille niin en siltikään ostaisi puolisoille, koska sitten se saajien määrä olis järjetön ja vielä vaikeampaa musta olis keksiä lahjoja 35v miehillle, joita en edes kovin hyvin tunne kun omalle sisaruksille.

[QUOTE="vieras";22760223]Meillä lopulta sovittiin ettei aikuisille sisaruksille osteta lahjoja. Oli äärettömän vaikea keksiä veljen puolisolle tai miehen veljenvaimolle lahjaa. Omat sisaruksensa tuntee niin hyvin että lahjan osto on suht helppoa.[/QUOTE]

No itse asiassa mekin sovittiin lopulta niin. Mutta siihen asti kun ostettiin lahjoja sisaruksille, ostettiin myös heidän mahdollisille puolisoilleen tai yleensä niin, että lahja oli yhteinen ja molemmille sopiva. Nykyään ei ostella mitään ja hyvä niin. Ei tule turhaa krääsää nurkkiin.

Yhteistyössä