Joudutteko tekemään joka päivä uuden ruoan vai riittääkö edellispäiväisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, kun siellä aloituksessa sanottiin, että kaalipadasta johon tulee n. 1kg kaalia ja 400g jauhelihaa ja riisiä sekä sekavihanneksia, niin siitä riittää isommallekin perheelle muutamaksi päiväksi. No mä tein alkuviikosta kaalilaatikon, johon tuli reilu kilo kaalia ja 700g jauhelihaa sekä riisiä ja sipulia, niin siitä tuli 3 annosta, elikkä molemmat syötiin siitä kerran ja mies vielä seuraavana päivänä, mutta mulle ei enää riittänyt.
Meillä kylläkin tuo mies syö kyllä suuria annoksia, eikä se edes ole mikään lihava, roteva kylläkin ja tekee ruumiillista työtä.

... toisilla syödään aika pieniä annoskokoja itse ruokaa ja sitten lisäksi leipää ja ehkä salaattia jne..
Meillä menee myös niin että sorrutaan syömään isoja ruoka-annoksia ja harvemmin on lisänä kunnon salaattia eikä leipää syödä ruuan kanssa.
Niin sitä ruokaa ei riitäkään monelle aterialle.
Itse sorrun myös iltasyöpöttelyyn, ja mieskin.. eli syömme illalla yli jäänyttä ruokaa.
Olemme onneksi kuitenkin molemmat normaalipainoisia mutta toisinkin voisi olla.

Meillä yleensä menee kahdestaan noi 4 annoksen ohjeella tehdyt.. Välillä riittää toiselle seuraavaksi päiväksi. Esimerkiksi eilen jauhelikastike johon tuli 500g j.lihaa, valmis pastakastike + paprikaa, tomaattia ja sipuli.. Lisänä oli salaattia. No mä söin sitä vielä pienen annoksen eilen illalla ja mies söi loput tänään. Kai me syödään isoja annoksia, kun ei meillä riitä samaa ruokaa moneksi päiväksi, kuten täällä monet väittävät..

No ei meilläkään monesti kyllä jää seuraavalle päivälle kuin yksi annos jos sitäkään. Jos jotain jää enemmän niin se on yleensä keittoruokaa. Mies on vielä sen verta krantu ettei voi syödä samaa ruokaa kahtena peräkkäisenä päivänä. :kieh:

Keitot on meilläkin ainoita, joita riittää vähän pidempään ja meilläkin mies on aika kranttu ja nyrpistelee naamaa, jos ilmoitan että samaa on kuin eilenkin, mutta syö kyllä. Ja toi mies syö yleensä myös leipää ruoan kanssa, itse en osaa leipää ruoan kanssa syödä, syön ne erikseen.

Mä teen yleensä sen verran ruokaa, että sitä riittää pakkaseen asti. Meillä mies ei syö lämmintä ruokaa kotona, jos söis niin tilanne ois eri. Yleensä teen "lastenruokaa" ja oon itse enemmän salaattilinjalla näin kesällä.

Meilläkään ei syödä ruuan kanssa leipää, ja salaatin sijasta yleensä napsitaan jälkkäriksi hedelmiä tai marjoja. Kasvikset on yleensä ruuan seassa.

Mä teen esim. jauhelihakastikkeen 400 g jauhelihaa, ja siitä syö 5 henkeä kerran, ihan kunnon annokset. Ja jää vielä vähän ylikin. Eli yleensä sen verran, että lapsille tulee toinen ruoka noista, kaikille ei riitä. Eli yleensä noista normimääristä mitä kaupassa myydään, saadaan kaikille yksi annos, ja yleensä jää vähän yli, sitten syödään juko päivä kaappikatsausta.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mä teen esim. jauhelihakastikkeen 400 g jauhelihaa, ja siitä syö 5 henkeä kerran, ihan kunnon annokset. Ja jää vielä vähän ylikin. Eli yleensä sen verran, että lapsille tulee toinen ruoka noista, kaikille ei riitä. Eli yleensä noista normimääristä mitä kaupassa myydään, saadaan kaikille yksi annos, ja yleensä jää vähän yli, sitten syödään juko päivä kaappikatsausta.

Oho. Mä teen jauhelihakastikkeen 400 g jauhelihaa, ja usein lisään siihen vielä kesäkurpitsaakuutioita, esim. puolikkaan kesäkurpitsan, tai sitten paprikaa. Ja siitä syödään kerran minä ja mun mies. :o

Spagettikastie, 400g jauhelihaa 500g paseerattua tomaattia riittää meillä kahdelle aikuiselle ja kahdelle pienelle lapselle kerran, vähän jää lapsille seuraavan päivän iltaruoaksi.

Yhteistyössä