Joudutko laskemaan kaupassa ostosten summan

  • Viestiketjun aloittaja Vierras
  • Ensimmäinen viesti
Vierras
ennen kassalle menoa? Eli onko rahat niin vähissä, että teet päässälaskua ostoksista, jotta rahat varmasti riittää? Mulla usein näin ja kyllästyttää toi ainainen laskeminen :(
 
vieras
Ainoastaan silloin kun 100 ? ostoksista saa 20? alennusta, silloin pitää laskea välillä kännykän kanssa, että raja menee rikki, eikä jää juuri pariakymmentä senttiä vaille.
 
En laske summaa tilin takia, vaan sen takia, että tiedän mitä yleensä kulutan. Rahaa kun on kiva säästää myös muutakin kuin kulutusta varten. Näin siis shoppaillessa, ei ruokakaupassa.

Samalla näkee suoraan, onko multa laskutettu oikein ja on hyvä olla tietoinen, mitä tavara maksaa. Esim ruokakaupassa me tiedämme onko maito kallistunut tai onko tarjous oikea tarjous.
 
Minäkin lasken yläkanttiin ja sit on kiva mennä kassalle ku tulikin halvemmaksi :D Ennen piti tosiaan laskea ihan joka ikinen penni, että rahat riittäisivät. Nyt kun mies sai töitä, niin ostan ruokaa ihan samalla tavalla kuin ennen, mutta ei tarvitse olla samalla lailla laskimen kanssa kaupassa.
 

En joudu, mutta kyllä mä aika tarkasti katson mitä ostan. Olen aina tehnyt niin. Opiskeluaikoina oli niin tiukkaa, että silloin oppi löytämään edullisia tuotteita ja järkevää tapaa tehdä ruokaostoksia.
 
Tälleen loppukuusta kylläkin, kun palkkapäivään muutama päivä. Katon kyl muutenkin mitä ostan ja vertaan, että onko se tarjous oikeasti sen halvempi kuin esim. jostain kahdesta paketista yhteishinta.. Ei niihin tarjouksiinkaan oo aina luottamista. Mut siis, joskus lasken ja joskus en. Välillä kiva käydä kaupassa niin, että ei tartte kulkea känny kädessä. :)
 
Ei lasketa summia, mutta tarkistan kyllä aina hinnan ennen ostoa sekä kassalle menessä, että eivät laskuta suotta. Melkeimpä muistan myös kassakuittia katsoessani melkeimpä kaikki tavarat paljon niiden pitäisi maksaa..

Pitkän opiskeluajan vuoksi on jäänyt päälle aina tarkistaan hinnat/kilohinnat/tarjoukset yms.
 
vieras
En joudu laskemaan. Seuraan kyllä kaupassa hintoja ja tarkistan kuitin jälkeenpäin, kun usein niissä on virheitä ja jostain tarjoustuotteista yritetään veloittaa normaalihinta tms. En ole tarkka sen vuoksi, ettei meillä olis varaa, vaan ihan periatteesta :)
 
Joskus lasken, kun rahat oikein tiukilla. Enkä laske päässä vaan lasken tarkat summat puhelimen laskimella. B) Mulla on joskus seurakunnasta saatu osto-osoitus eikä senttiäkään ylimääräistä joten pakko laskea, että paljonko ostokset maksaa.
 

Yhteistyössä