joudutko käskemään miestäsi!

• Viestiketjun aloittaja miehenkin äitinä
  • Ensimmäinen viesti
miehenkin äitinä
Onko jollain toisella tälläistä: olemme olleet yhdessä muutamia vuosia ja lapsia meillä on nyt kolme, saattaa olla että olen raskaana. Suhteen alusta asti olen joutunut käskemään miestäni moneen kertaan, että hän tekisi jotain, esimerkiksi kotitöitä tai lasten hoitamista. Sitten hän kyllä tekee niitä.
Minua on nyt alkanut ärsyttämään, kun ei mies tee enää mitään ilman käskemättä. Jos tarvitsee vaikka itselleen aikaa lääkäriin, on minun käskettävä monta kertaa tilata sekin, tai ei asiasta tule mitään.
Viime aikana on tullut sellainen uusi asia, että jos meillä on erimielisyyttä jostain tai riitaa, ei mies tee yhtään mitään ennenkuin riita on sovittu, on vain omissa oloissaan eikä vastaa mihinkään. Ei tämä nyt niin iso asia ole, mutta onko muilla pitkään seurustelleella samanlaista? Ja oletteko saanut miehen ottamaan takaisin vastuuta omista asioistaan?

kyl meil aika usein kuuluu komento SIIVOO tai HOIDA POIKAA! melki joka pvä saa oikeen komentaa et tulis jotain tehtyä..tähän on menny just pojan syntymän jälkeen..ennen tiskas ja siivos omaaloitteisesti.. hermot menee kans usein, mut minkäs mahtaa?!?! ne kun on tollasia jästipäitä.. ;)

sama juttu
Kyllä!!
Mieheni on todellinen luuseri!!
Esimerkiksi: ei edes sängystä pääse itse ylös, luottaa, että minä herätän hänet joka ikinen aamu. Tiskikonetta tai pyykinpesukonetta ei osaa käyttää ja jos minä en käy kaupassa niin jääkaappi on tyhjillään. \|O

Nalkuttaja
:headwall: Kyllä! Ensin pyydän, sitten puhun kautta rantain, kirjoittelen kauniita muistilappuja, välillä hermostun, taas pyydän... ja sitten kuulen ahdistelevani, nalkuttavani jne. Suinkin minkä itse pystyn tekemään teen kun en enää jaksa anella, mutta toisaalta teen myös sitä etten tee kun ajttelen, että kai nyt sentään jotkut hommat ukollekin kuuluu. Niitä entisajan miesten hommia nykyperheissä on perin vähän.

Nyt olen kyllä huomannut kun tilanteen pakosta mies on joutunut kotihommia tekemään, että hän osaa tehdä! ja tekee, kun vain maltan odottaa, enkä ole sanomassa, että varistele ne pyykit paremmin, ei niitä astioita sinne ja tänne... että on sitä omassakin asenteessakin kohentamista.

On niitä kuulemma sellaisiakin perheitä, joissa mies hoitaa lähes kaiken, viikkosiivoukset, pyykinpesut, lastenhoidon työn ohella tietenkin... mutta joillakin niistä miehistä on sitten sellainen kohtalo, että heidän emännät ei arvosta moisia toimia pätkääkään.

Semmoista se on...

Onna
Heh, juurikin tästä samaisesta aiheesta kirjoittelin...
Juu, kyllä se vaan niin on että miehet on saamattomia!!! Ei ne (ei tietysti voi yleistää kaikkia) osaa tehdä mitään oma-aloitteisesti ja sitten kun joutuu pyytää/käskeä niin sitten valitetaan että naiset aina vaan mäkättää!!! Luoja!!!
Toivottavasti saan omasta pojasta kasvatettua edes hitusen verran oma-aloitteisemman ja toisia huomioon ottavan miehen!!! =)

värinen
ikävä kyllä joudun käskemään. Hän on hidas ja laiska.
Kyttää ja arvostelee muiden tekemisiä.
Itse hän ei saisi kait mitään aikaseksi jos en patistelisi.
Talo on aina vaan kesken ja se ei häntä tunnu häiritsevän.
Hän pystyy elämään keskeneräisessä ilman huolia, minua tämä ärsyttää tosi paljon.
Itse hän on sanonut, "jos hankkii omakotitalon pitää tehdäkkin".
Ihmettelen mitä hän tekee? Viimeksi kesäkuussa hän oli pihatöissä, sen jälkeen hän ei pihalla ole mitään tehnyt.
Kyllä nurmikko olisi jo niitty jos hänen mukaan elettäisiin.jne....

Suzu
En pakosta joudu, mutta jos haluan jotain tapahtuvan määrätyssä ajassa, niin kyllä sitä "hellasäröä" joutuu käyttämään. Miehillä on eri käsitys lähes asiasta kuin asiasta, siisteydestä, asioiden tärkeysjärjestyksestä, rahankäytöstä, vapaa-ajan vietosta jne. kuin naisilla. On onnellisia poikkeuksiakin, ja kompromisseja tehdään. Mies elää onnellisena olosuhteissa, joihin nainen yleensä ei suostuisi millään.. Sitten vaan väännetään ja keskustellaan.
Toivoton on mielestäni ainoastaan mies, joka ei suostu muuttamaan mitään asiaa, eikä keskustelemaan mistään. Silloin on todella vähän mahdollisuuksia: alistua tilanteessa tai kävellä tiehensä. Itse varmaan kävelisin.

Meillä myös kaikki tapahtuu vasta monen pyynnön ja lopulta käskyn jälkeen.
Olen kyllä jo siihen niin hyvin oppinut että tiedän miten menentellä minkäkin asian kanssa.
Meillä on myös tuo aamulla herääminen vaikeata ja joskus tein niin että annoin sitte miehen nukkua kun ei kerran itte ymmärrä herätä silloin kun kello soi. Sen jälkeen taas hetken heräs itte, mutta nyt taas minä herätän. \|O

Yhteistyössä