Joudunko valitsemaan miehen ja lasten välillä ?

• Viestiketjun aloittaja Vieras myös
  • Ensimmäinen viesti
Vieras myös
Meidän perhe koostuu mun lapsista 17 13 ja 16v.Lapset eivät tapaa biologista isää ihan hänen valinnasta.Olemme nykyisen mieheni kanssa olltu yhdessä 10 v ja meillä on 2 yhteistä lasta kohta3v ja 10kk.
Talo on rakenteilla se on miehen omaa projekti.Mun lapset ja mies ovat aina tulleet hyvin toimeen.Pienten syntymän jälkeen asiaa on muuttunut.Mies ei enää siedä mun lapsia samalla tavalla kuin ennen ja murkut haastaavat myös aina riita ja "#&%?$!* miehelleni ja ovat suorastaan mustasukkaisia pienille sisaruksille.Nyn mies ilmoitti että kun talo valmistuu niin mun lapset eivät sinne muuta. Sanoin että sitten minäkään en muuta.Vaikka murkut ovat hankalia niin olen ainoa vanhemip jolla heillä on.En voi vaan jättää heitä. Hyviä neuvoja tarvittaisiin! kommentoikaa. :'(

äityli savosta
Hei,

Ymmärrän tunteesi täysin, sillä elän itse samanlaisessa tilanteessa. Tosin minä olen se viimeksi tullut (ollut jo perheessä 8v kuitenkin), eli mun miehellä on lapsia aikaisemmasta elämästä, jotka asuneet aina meidän kanssa. Nyt meillä kaksi yhteistä (5v ja 7kk).
Mulla ollut myös samanlaisia ajatuksia/tunteita mieheni lapsia kohtaan, kuin sinun miehelläsi. Ja voin sanoa, että tämä murrosikävaihe erityisesti vaikeuttanut aika ajoin meidän uusioperhettämme.
Mulle apuna ollut se, että olen rehellinen itselleni ja toisille. Olen käynyt ammattiihmisellä puhumassa, ja sieltä olen saanut hyviä vinkkejä tähän meidän perhetilanteeseen.
Vosin mailata sulle yksityisesti, jos olet kirjautunut palstalle, ok?
Tsemppiä ja jaksamista arkeen!

no on sulla hankala tilanne. Et voi muuta kuin etsiä itsellesi ja lapsillesi uuden kodin. Et voi tosiaan jättää lapsiasi. Jos mies on niin itsekäs ettei sitä tajua niin anna mennä. Muutenkaan noi murkkuikäiset ei kauaa enää kotona asu. Idiootti mies.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2007 klo 12:57 vieras kirjoitti:
no on sulla hankala tilanne. Et voi muuta kuin etsiä itsellesi ja lapsillesi uuden kodin. Et voi tosiaan jättää lapsiasi. Jos mies on niin itsekäs ettei sitä tajua niin anna mennä. Muutenkaan noi murkkuikäiset ei kauaa enää kotona asu. Idiootti mies.
Samaa mieltä. Mies on ollut rinnallasi 10 vuotta, eli lapsesi olleet hyvin pieniä. Ei heitä voi ajaa pois kotoa kun hankaluuksia tulee, vaikka eivät ole hänen "verta ja lihaansa".

Idiootti mies, luulisi omien lasten myötä ymmärtävän vielä paremmin vanhemman rakkauden.

Paha Äitipuoli
Hakekaa apua perheneuvolasta tai jostain. Itselläni oli vastaava tilanne. Kaikki oli ok, kunnes sain omia lapsia. Tunteeni muuttuivat (?) ja välillä oli tosi vaikeaa, etenkin murkkuikäisen kanssa.
Olet oikeassa siinä, että et voi hylätä lapsiasi. Miehesi pitää nähdä asia aikuisena... tiedän kokemuksesta, ettei se ole helppoa, mutta siihen voi saada apua.

Vieras myös
Kiitoksia kommenteistä ! On ihan mukava että vastapuolelta (äitipuoli ) nje tulee kommenteja kun olen huomannut että tujottaa herkästi asiaa pelkästään omalta kantilta !Murkut osaavat olla todlla pottumaisia ja on inhottavaa olla jatkuvana silmätikkuna.Mies on perusluonteltaan ihan kiltti mutt ajatkuva provosointi ja haukkuminen tyttöjen kohdalta saa siltä karvat pystyyn. Perheneuvola on ihan hyvä idea.Kaaos on kyllä oikea sana tilasta joka perheessämme hallitsee.Mites teillä toimitaan miten saatte "kaaoksen purattua " ? Meillä tämä kaaos tuli kuvioihin sen jälkeen kun pienet syntyivät,ennen elämää oli aika rauhallista. Nyt ei enää valitettavasti ole...

Yhteistyössä