JOUDUN nyt kysymään SIKAFLUNSSASTA, anteeksi (antibioottikuuri + rokotus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LILII LISÄNIMETÖN työaikana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LILII LISÄNIMETÖN työaikana

Vieras
Tänään menossa lapsen kanssa piikille, mutta hän on saanut viikonloppuna antibioottikuurin - voiko ottaa rokotteen? :attn:

Ja HUOM: olen yrittänyt soittaa koko **rkeleen aamun siihen sikapuhelimeen, mutta se on täysin tukossa!! Että sysyn täältä, josko joku olisi asiaa selvittänyt (tai löytäisi netistä asiaan vastauksen).

Meillä lapsella on myös antibioottikuuri menossa. Neuvolassa tämä periaatteessa tiedettiin, mutten huomannut erikseen kysyä. En muista missään mainitun, että antibiootit olisivat esteenä, mutta kerrotko mullekin, jos saat selville.

Mulla oli ns. virusantibioottikuuri päällä kun rokotteen hain, lääkäri sanoi ettei olis vaikutusta. Mutta itse olen vieläkin epäileväinen, tuskin kukaan tietää vaikuttaako se rokotteen tehoon, kun on niin uusi rokote kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja shh:
Antibioottikuurin aikana voi hyvin ottaa rokotteen. Antibiootti puree bakteereihin (EI viruksiin!!!) ja tässä on kyse viruksesta.

Mun äiti (!) mietti sitä, että onko 2v lapsen elimistölle liikaa tuikata tuo rokote kun on ab-kuurikin päällä. Itse en osaa ajatella mitään... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja tngf:
Meillä lapsella on myös antibioottikuuri menossa. Neuvolassa tämä periaatteessa tiedettiin, mutten huomannut erikseen kysyä. En muista missään mainitun, että antibiootit olisivat esteenä, mutta kerrotko mullekin, jos saat selville.

Ei se riitä että se on tullut jossain yhteydessä esiin nuo antibiootit, ei ne sitä muista välttämättä toisen asian yhteydessä.

Paras oli kun olin lääkärissä viikoilla 38 ja risat kun lääkäri kysyi lopussa että tarvitsenko sairauslomaa kun olin jo aiemmin maininnut olevani äitiyslomalla ja kaipa se mahakin oli hyvin esillä.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja tngf:

Ei se riitä että se on tullut jossain yhteydessä esiin nuo antibiootit, ei ne sitä muista välttämättä toisen asian yhteydessä.

Paras oli kun olin lääkärissä viikoilla 38 ja risat kun lääkäri kysyi lopussa että tarvitsenko sairauslomaa kun olin jo aiemmin maininnut olevani äitiyslomalla ja kaipa se mahakin oli hyvin esillä.. :)

Joo tiedän, ettei sitä hoitaja voi muistaa. Enhän itsekään muistanut kysyä. Meillä siis lapsella ollut estolääkitys lähes syntymästä saakka, joten ei se itsellenikään tullut mieleen, kun sitä on annettu jo kohta vuoden. Terkan kanssa ollut tästä kyllä lähes kerta puhetta, joten sinänsä olisi saattanut muistaa. Ymmärrän kyllä, ettei liukuhihnarokottaessa välttämättä muista.

Kysyin asiaa neuvolasta ja vastaus oli, että antibioottikuurin aikana voidaan rokottaa. Ainoat esteet ovat kuulemma korkeakuumeinen infektio ja voimakas kananmuna-allergia.

Mulla oli ab-kuuri päällä virtsatietulehdukseen, ja neuvolassa sanottiin että ei ole este rokotukselle. Ja joo, itekin yritin silloin soittaa sinne infopuhelimeen mutta en ikinä päässy läpi.

Meillä oli eilen antibioottikuuri kun sai rokotteen, eikä estänyt rokottamista. Kysyin asiaa kahdelta eri lääkäriltä ja kahelta eri neuvolanterkalta ja saman vastauksen sain kaikilta.

Yhteistyössä