Joudun eroamaan miehestäni, miten saada nopeasti uusi asunto?

  • Viestiketjun aloittaja eroava34
  • Ensimmäinen viesti
eroava34
Minun täytyy jättää mieheni neljän vuoden suhteen jälkeen, koska hän ei ole se mies jonka kanssa tulen viettämään loppuelämäni. Olen nyt hakenut viikon verran uutta asuntoa itselleni aktiivisesti, mutta mitään en ole saanut. Kavereilleni tai vanhempien luokse tms. en voi mennä punkkaamaan enkä halua jättää tavaroitani tänne eron jälkeen muistuttamaan miestä minusta. Asunto pitäisi saada mahdollisimman äkkiä, jotta voin aloittaa erokeskustelun miehen kanssa ja muuttaa sen jälkeen pois. Aion tietysti selittää perusteellisesti miehelle haluavani erota, vaikka siinä menisi pitkäänkin, mutta siis haluan ennen erokeskustelua itselleni uuden asunnon jonne muuttaa, jotta miehen ei tarvitsisi kärsiä sen takia, että asun vielä samassa talossa hänen kanssaan ja tavarani ovat vielä täällä.
Miten saisin mahdollisimman nopeasti uuden asunnon vai miten minun kannattaa järjestellä asiat, jotta pääsen muuttamaan heti erokeskustelun päätyttyä pois?
 
kaftaani
Mutta asunnoista käydään kovaa kilpailua. Samasta asunnosta on useita kymmeniä kiinostuneita, enkä ole vielä saanut yhtään mitään, vaikka olen joka päivä lähettänyt useita asunnonhakuilmoituksia ja käynyt asuntonäytöissä.
Vuokraisännät vaativat tietenkin että luottotiedot ovat kunnossa , rikosrekisteriä ei ole ja ihminen näyttää muutenkin normaalilta.
 
Viimeksi muokattu:
jo on outoo
Mutta asunnoista käydään kovaa kilpailua. Samasta asunnosta on useita kymmeniä kiinostuneita, enkä ole vielä saanut yhtään mitään, vaikka olen joka päivä lähettänyt useita asunnonhakuilmoituksia ja käynyt asuntonäytöissä.

Itse löysin vuokra-asunnon tunnissa. Katsoin netistä ja soitin ensimmäiseen (Suomen suurimpia asunnonvuokrausfirmoja) jolla oli kiinnostava asunto oikeassa paikassa. Kysyivät sotun puhelimessa, tarkistivat ilmeisesti luottotiedot siinä saman tien ja toivottivat tervetulleeksi toimistolleen vuokrasopimusta tekemään. Näin pääkaupunkiseudulla vuonna 2015.
 
Viimeksi muokattu:
huh huh
Itse löysin vuokra-asunnon tunnissa. Katsoin netistä ja soitin ensimmäiseen (Suomen suurimpia asunnonvuokrausfirmoja) jolla oli kiinnostava asunto oikeassa paikassa. Kysyivät sotun puhelimessa, tarkistivat ilmeisesti luottotiedot siinä saman tien ja toivottivat tervetulleeksi toimistolleen vuokrasopimusta tekemään. Näin pääkaupunkiseudulla vuonna 2015.
Luottotietojen tarkastamiseen tarvitaan aina lupa asiakkaalta. Aika outoa menettelyä suomen suurimmalta asunnonvuokrausfirmalta.
 
Viimeksi muokattu:
normijuttu
Luottotietojen tarkastamiseen tarvitaan aina lupa asiakkaalta. Aika outoa menettelyä suomen suurimmalta asunnonvuokrausfirmalta.

Luottotietojen tarkistaminen on ollut käytäntönä Suomessa jo about 10 vuotta esim. VVO:lla ja Satolla. Sanoivat ainakin minulle kummassakin, saanko syntymäajan ja sotutunnuksen luottotietojen tarkistamista varten.
 
Viimeksi muokattu:
Pilvin pimein
Asuntoja on vapaana vaikka kuinka paljon. Pääset jopa valitsemaan parhaan päältä, jos asiasi ovat kunnossa (luottotiedot, rikosrekisteri, raha-asiat, vuokranmaksukyky jne.). Ihan turhaa väittää, ettei muka ole tärpännyt. Jossain sulla sit kiikastaa... Tori.fi:ssä on myös asuntoja. Et sä välttämättä mitään kaupungin asuntoa saa, sillä niihin on pitkät jonot. Tosi outoa on, jos ei maksukykyinen vuokra-asuntoa löydä.
 
oma kämppä on
Asuntoja on vapaana vaikka kuinka paljon. Pääset jopa valitsemaan parhaan päältä, jos asiasi ovat kunnossa (luottotiedot, rikosrekisteri, raha-asiat, vuokranmaksukyky jne.). Ihan turhaa väittää, ettei muka ole tärpännyt. Jossain sulla sit kiikastaa... Tori.fi:ssä on myös asuntoja. Et sä välttämättä mitään kaupungin asuntoa saa, sillä niihin on pitkät jonot. Tosi outoa on, jos ei maksukykyinen vuokra-asuntoa löydä.
Mistä sait käsityksen, että aloittajalla on maksukykyä? Voihan hän olla velkaantunut henkilö tai hänellä voi olla jotain muuta ongelmaa eikä siksi löydä asuntoa!
 
Viimeksi muokattu:
uskomatonta
Mistä sait käsityksen, että aloittajalla on maksukykyä? Voihan hän olla velkaantunut henkilö tai hänellä voi olla jotain muuta ongelmaa eikä siksi löydä asuntoa!

jos on riittävästi ikää olla parisuhteessa, on riittävästi ikää hoitaa asiansa kunnolla!
oma on vika jos on velkaantunut, ei käy töissä tms.
jos on sairas, niin ei muuta ku B-lausunto lääkäriltä ja siitä sitte sossun kautta uutta kämppää etsimään.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
jos on riittävästi ikää olla parisuhteessa, on riittävästi ikää hoitaa asiansa kunnolla!
oma on vika jos on velkaantunut, ei käy töissä tms.
jos on sairas, niin ei muuta ku B-lausunto lääkäriltä ja siitä sitte sossun kautta uutta kämppää etsimään.
Itselläni ei ole luottotietoja identiteetti varkauden takia. Et eipä se aina ole aikuisen vika, jos luottoteidot menee. Ja tämä "ihana" ihminen, joka minun nimissä pikavippejä nosteli ei joutunut korvaamaan mitään koska 1. laitos lapsi 2. vasta syntyneen yh. Oikeus siis katsoi asiat HÄNEN hyväksi ja minulle tuli vain "voi voi ei voi mitään" ja yli 8000e maksettavaa. Niin ja työpaikkojakin on aika limited määrä, teijöitä on enemmän joka alelle, kuin itse paikkoja vapaana. Ja ei luottotiedoton voi yrittäjäksikään alkaa
 

Yhteistyössä