Joudun diabeteshoitajalle, sisätautilääkärille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minttu"

Vieras
Kun olen laihduttanu 1,5 v ja paino ei putoa millään. 3 vaatekokoa olen pienentynyt mutta puntarilla lukemat 102 kg pysyy. Olen käynyt ravitsemusterapeutilla, ollut 6 kk Personal Trainer, ei, paino ei putoo. Vaikka söis 1500 kcl tai 2000 kcl, PT ohjeilla menny. Ohan se hienoa että pienentynyt mutta toi paino ottaa mua niin kupoliin, menin lääkäriin puhuun siitä, pisti eteenpäin.. Mitähän tuo sisätautilääkäri mussa tutkii??

itellä kans oli painon kans ongelmia...laihdutin, mutta ei paino vaan tippunu, lopulta menin lekurille, laitto eteenpäin ja sain ajan sisätautilekurille, tutkimuksissa kävi ilmi että mun keho luulee että on joku hemmetin nälänhätä ja varastoi ravintoa, eikä paino sen takia laskenut, söin liian vähän, aloin syödä vähä enemmän n2500 kcl ja kas kummaa paino lähti muutaman viikon päästä yhdistettynä kunnon liikuntaan niin taas laskemaan ja sitte pudotin tuota ruokamäärää taas... olin onnellinen kun sain apua lekurilta .

Millainen ruokavalio sinulla on ollut? Oletko syönyt vähärasvaista ja hiilihydraattipitoista ruokaa? Oltko kokeillut muita ruokavalioita? Onko sinulla ollut allergioita, vatsavaivoja tai muita ruuasta johtuvia ongelmia?

Jos sulla on verensokerihäiriö niin ehdottomasti hiilarit minimiin. Korkeahiilihydraattisella on vaikea laihduttaa jos on hiilariherkkä. Mutta lue ensin joku kirja aiheesta, esim. Ruokavallankumous.

Onko muuten kilpirauhanen kunnossa? Sekin voi vaikeuttaa laihduttamista.

[QUOTE="joku";24695227]Jos sulla on verensokerihäiriö niin ehdottomasti hiilarit minimiin. Korkeahiilihydraattisella on vaikea laihduttaa jos on hiilariherkkä. Mutta lue ensin joku kirja aiheesta, esim. Ruokavallankumous.

Onko muuten kilpirauhanen kunnossa? Sekin voi vaikeuttaa laihduttamista.[/QUOTE]

Itse suosittelen lämpimästi myös tuota vasta ilmestynyttä "Ruokavallankumous" -kirjaa (Andreas Eenfeld, ruotsalainen yleislääketieteen erikoislääkäri, pitää Ruotsin suosituinta terveysblogia Kostdoktorn.se - Ät dig till en bättre hälsa).

Kannattaa lukea! :)

Yhteistyössä