Jotkut voittaa miljoonan ja jatkaa töissä??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tykkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tykkää

Vieras
Mä en pysty ymmärtämään yhtään...jos joku mun tutuista voittaisi tai vielä pahempi samasta duunista niin mä pakottaisin ne lopettamaan työt. En varmasti olis töissä jonkun miljonäärin kanssa. Mun mielestä se on muutenkin tosi väärin ja ihan kauheen itsekästä.

Eihän tuolla saa kuin vasta vähän paremman talon/asunnon pk-seudulta. Uudehko parin sadan neliön kivitalo omalla tontilla Espoossa tai 100 neliön uusi kerrostaloasunto keskeisellä paikalta ja miljoona hujahti jo siinä. Jos merenrantaa tai haluaa vaikka vanhan arvo asunnon on syytä toivoa paria kolmea lottovoittoa. Ja silti ei parane irtisanoutua, jos aikoo yhä kaupasta ostaa muutakin kuin tarjoussikanautaa.

Olen ajatellut, että alle kolmen miljoonan en jäisi pois töistä. Mies voisi jäädä, hänellä on niin vähän jäljellä työvuosia ennen eläkettä. Hän voisi alkaa hoitaa sijoituksia niin, että minäkin voisin sitten jonkun vuoden päästä "varhaiseläköityä" vaikka viiskymppisenä.

Joo, ei miljoona ole nykypäivänä paljon mitään. Toki velat sais maksettua ja autot uusittua, vähän matkusteltua. Mut töitä ei olis varaa lopettaa. Miljoona olis voitettavaksi oikein hyvä summa: ei liikaa, että järki menis, mut silleen, että paineet helpottuisi. Kelpais!!

Mistäs muuten AP olet varma, ettei kenenkään tuttusi tai työkaverisi omaisuus ylitä miljoonaa? Eivät kaikki omaisuuksistaan huutele eikä se välttämättä näy päällepäin.

Alkuperäinen kirjoittaja en tykkää;30550738:
Mä en pysty ymmärtämään yhtään...jos joku mun tutuista voittaisi tai vielä pahempi samasta duunista niin mä pakottaisin ne lopettamaan työt. En varmasti olis töissä jonkun miljonäärin kanssa. Mun mielestä se on muutenkin tosi väärin ja ihan kauheen itsekästä.

Tässä sossupummiasennetta puhtaimmillaan.

[QUOTE="höh";30551371]Eihän tuolla saa kuin vasta vähän paremman talon/asunnon pk-seudulta. Uudehko parin sadan neliön kivitalo omalla tontilla Espoossa tai 100 neliön uusi kerrostaloasunto keskeisellä paikalta ja miljoona hujahti jo siinä. Jos merenrantaa tai haluaa vaikka vanhan arvo asunnon on syytä toivoa paria kolmea lottovoittoa. Ja silti ei parane irtisanoutua, jos aikoo yhä kaupasta ostaa muutakin kuin tarjoussikanautaa.[/QUOTE]

Sitten taas täällä landella saa jumalattoman hulpean asunnon isolla tontilla parillasadallatuhannella. Siinä jää sit vielä 800.000 euroo muuhun käyttöön. Hyvinhän tuolla elelis :)

Alkuperäinen kirjoittaja en tykkää;30551544:
Ette te voi olla tosissanne???? Ollaan puhuttu tästä ja 200 tuhatta riittää koska saat siitä korkoja. ei ole pakko ostaa mitään kallista kämppää.

Ei ole myöskään pakko olla ääliö paitsi jos kapasiteetti rajoittaa.

Meinaat tosissasi että 200 t koroilla elät hautajaisiin asti? Jos korko on pankissa vaikka 2% ja unohdetaan verot, niin tienaat vuodessa 4000 eur. Huom vuodessa, ei kk ???? minimieläkkeen saa toki aikanaan mutta ei sillä reilulla 300 kk summalla kummoisesti vuokriakaan maksella tai gurmee ruokia ostella.

Nykyisellä korkotasolla 200000:lla saa noin 100 euroa korkoa kuussa verojen jälkeen. Miinus inflaatio, joka syö tuottoja aika pahasti vuosien mittaan. Pitkän tähtäimen keskiarvolla osakemarkkinoilla saisi vajaan tonni kuussa verojen jälkeen. Ja silloinkin pääomaa syö koko ajan inflaatio, eli jos aiot saada vastaavan summan myös tulevaisuudessa, pitää osa tuotosta sijoittaa takaisin. Eli syödä tuotosta voisi jotain 500 euroa kuussa. Tämä on sitten samalla riskialtista sijoittamista, joten on mahdollista, ettei noita tuottoja tulekaan tai menettää myös pääomaansa.

Sitten voi toki syödä myös tasaisesti pääomaa. 40 vuoden ajalle jaettuna 200000 eurosta jäisi 416 euroa kuussa. Miinus inflaatio, eli 40 vuoden kuluttua neljä sataa olisi enää taskurahoja. Korot/muut tuotot toki paikkaisivat tilannetta, mutta niidenkin summa tippuisi tietenkin pääoman pienentyessä.

Siitä unohtui se että saisi työttömyyskorvausta. Sitten asuisi ainakin talvella espanjassa ja asunnosta ei olisi kuluja suomessa. En tiedä voisko edes saada asumistukea jos olis 200 tonnia tilillä.

Mulle tuo miljoona olisi sellainen summa, että jäisin pois töistä. Ostaisin loma-asunnon jostain ja remontoisin tämän oman kodin. Uusi auto ja vähän reissaamista. Pientä rahansijoitusta harrastaisin ja varmaankin aika vaatimattomasti tulisi elettyä.

[QUOTE="Maarikka";30551561]Miten ajattelit pakottaa toisen lopettamaan työt? Mikä saa sut kuvittelemaan, että sulla olisi oikeus tehdä niin?[/QUOTE]

Selittämällä että se on väärin kaikkia kohtaan ja se häiritsisi ihan liikaa jatkuvasti muita. Mä olen ihan varma että sellasen olisi liian vaikea olla töissä ja ei siihen voisi enää suhtautua samoin. Kaikki olis tosi katkeria syystäkin ja sen kanssa ei edes puhuttaisi jos se jatkaisi töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja en tykkää;30551641:
Selittämällä että se on väärin kaikkia kohtaan ja se häiritsisi ihan liikaa jatkuvasti muita. Mä olen ihan varma että sellasen olisi liian vaikea olla töissä ja ei siihen voisi enää suhtautua samoin. Kaikki olis tosi katkeria syystäkin ja sen kanssa ei edes puhuttaisi jos se jatkaisi töissä.

Sinä olet kasvanut a) kurkkupurkissa b) pumpulissa tai c) Strömsössä. Muuten ei olisi mahdollista, ettei sinulla ole mitään tajua oikeasta elämästä.

Ei siis olisi OK tehdä töitä ja elättää itseään, mutta on ihan oikein elää toisten verorahoilla, vaikka olisi täysin työkykyinen ja saisi töitäkin. Aika himmeä käsitys oikeudenmukaisuudesta.

mulla menis puoli miljoonaa talon ja autojen päivitykseen, eikä olla lähelläkään pk-seutua, etelässä kuitenkin.

Niin kyllä ei riitä se puolikas milli neljän hengen loppuelämään mitenkään. Kun meinaan ajattelin elää vielä ainakin 50 vuotta. Ja saattaisin haluta kesämökinkin. Autoja meille tulisi kolme, kaksi järkevää ja yksi älytön (Porsche). Kohta (5v päästä) lapsetkin tarvii autot, jos lähtevät toiselle paikkakunnalle lukioon/ jatko-opintoihin.

Meinaatko ettei se talokaan vaatisi mitään ylläpitoa? Esim jos se on vähänkään syrjässä, niin pitänee olla oma traktori että saa talvella tien auki.

Jos voittaisin miljoonan niin muuttaisin vuokrakämpästäni pois, rakentaisin talon maalle järven rannalle ja ostaisin auton. Mökin voisin rakentaa/ostaa lapista. Matkustaisin lapseni kanssa kotosuomessa. Keikkaa voisin tehdä tai osa-aikaista riippuen siitä kuinka paljon rahaa olisi tilillä.
Olisi ihanaa kun ei tarvitsisi elää niin tiukilla ja oma koti olisi se unelma.

Jos voittaisin miljoonan, tekisin ihan samaa kuin nytkin.
en näe mitään järkeä ökyhintaisten merkkivaatteiden ostelussa, mulla on jo kaikki tarpeelliset tavarat ja mä pidän mun kodistani.
en kyllä lottoa.

Yhteistyössä