Jotenkin vaikea arvioida, minkäverran evästä pitäs laitaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Esikoisella alkoi työharjoittelu ja siellä ei oo mahdollista syödä ruokalassa - siis pitää olla omat eväät.
Mie sit ajattelin laittaa tänpäiväistä ruokaa, että saa mikrossa lämmittää... ja laitoinkin, mutta nyt tuntuu, että mie oon laittanut liikaa evästä. Tarkoitus ei liene, että poika syö ja syö kokoajan :D

Mie laitoin rasiaan makaronilaatikkoa ja toiseen rasiaan salaattia (siis suht normaalin annoksen ruokaa lautaselle ajateltuna ) + pari palaa ruisleipää ja jogurtin + juomapullon.
Aamun kahvitunnille täytetyn sämpylän ja mandariinin. Kahvit saa ostaa "töistä".

Te jotka otatte töihin omia eväitä / laitatte evästä esim. miehelle, niin minkälaisia annoksia te otatte / laitatte mukaan?

Ja juu, hemmottelua, hemmottelua... mutta tarvittaessa poika osaisi myös itse laittaa eväänsä.
Mie lupasin laittaa eväät, kun sälli on usein huolehtinut koko pikkuväen iltapaloista - iltapalat siis pöytään ja iltapalan jälkeen astiat koneeseen ja ruokahuoneen kuntoon :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta tossa on ihan sopivasti evästä. Voihan osan jättää syömättä jos tuntuu että liikaa on.

Niin... kunhan tulee huomenna kotio, niin varmasti osaa sanoa sit, että oliko liikaa vai mikä ei "toiminut".

Hankalaksi tää menee siksi, että mies ei ota suin surminkaan lämmintä ruokaa (siis lämmitettävää ruokaa ) evääski, vaan pelkkää voileipää ja jogurtin ja hedelmää, kun kuulemma "oikean ruuan" päälle rupee liikaa ramasemaan ja siks syö eväänä vaan noita leipiä ym.
Syö sit päivällisen kotona, kun kotiutuu.

Tuo poika taas on tottunut koulussakin syömään lounaan, niin vois olla "outoa" elää pelkillä leivillä.

Öö. No mulla on ihan vaan lounas, yleensä ruokaisaa salaattia, joskus jotain lämmintä ruokaa. En varsinaisesti tykkää ruuasta, ellei sen syöminen olisi tarpeen en söisi sitä koskaan.

Kahvin kanssa mutustan korkeintaan pari terveyskeksiä. Aamun kahvitauolle ei ole erikseen mitään leipiä tms.

Luin uudestaan ja huomasin et olit laittanut vielä sämpylänkin lisäksi. Ehkä sen jättäisin poies ja sen tilalle vaikka ylimääräisen leipäpalasen. Tai "kasvava" nuorimies kyseessä et varmaan tarttee energiaa. Mitäs poika opiskelee?

Alkuperäinen kirjoittaja mies laittaa mulle eväät:
Öö. No mulla on ihan vaan lounas, yleensä ruokaisaa salaattia, joskus jotain lämmintä ruokaa. En varsinaisesti tykkää ruuasta, ellei sen syöminen olisi tarpeen en söisi sitä koskaan.

Kahvin kanssa mutustan korkeintaan pari terveyskeksiä. Aamun kahvitauolle ei ole erikseen mitään leipiä tms.

Niin tuosta aamusta piti vielä sanoa, että kun poika herää 5.30 ja ruokatunti on sit 11.30 niin siihen tulee aika pitkä aika pelkällä kahvilla - ja ajattelin, että sämpylä ois ainakin munkkia parempi vaihtoehto.

Mutta pitää kysyä pojalta itseltään sit, että uppoaako leipä siinä aamun kaffetauolla vai oisko joku pullankäntty / pari keksiä parempi.

Luin uudestaan ja huomasin et olit laittanut vielä sämpylänkin lisäksi. Ehkä sen jättäisin poies ja sen tilalle vaikka ylimääräisen leipäpalasen. Tai "kasvava" nuorimies kyseessä et varmaan tarttee energiaa. Mitäs poika opiskelee?

Sähkölinjalla.
Noi sämpylät on kyllä täysjyväjauhoista leivottuja, omatekoisia... ja pojasta niin hyviä, että siks laitoin sellaisen ajatellen sitä kaffetuntia.
Sinne väliin sujautin salaatinlehden, juustoa, makkarasiivun, tomaattia ja paprikaa.

Mulla on aikalailla tollaset eväät töissä.. Aamulla leipää ja teetä, lounaalla lämmin ruoka ja joskus leipää sen kanssa.. Kyllä noilla pärjää =). Ihana äiti olet =)

Alkuperäinen kirjoittaja +:
niin no kannattaisi antaa itse tehdä eväänsä ni tietäisi et minkä verran ottaa.

No mie luulen, että jos näkee huomenna nälkää / joutuu kiskalle juoksemaan hakemaan jotain lisää, niin alkaakin tehdä heti huomisesta alkaen itse.
Mutta kuten mie jo sanoin, niin mie tarjouduin tekemään, ja poika sanos että ok... ja tää on vs. vastapalvelus siitä, että poika on tälläkin viikolla huolehtinut muutamana iltana itse meidän pikkuisten iltapaloista - pyytämättä.

Saipahan sit rauhassa katsoa jonkun ohjelman loppuun ennen nukkumaanmenoaan... eikä tarvinnut yöunista nipistää siksi, että eväät olikin vielä tekemäti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Sähkölinjalla.
Noi sämpylät on kyllä täysjyväjauhoista leivottuja, omatekoisia... ja pojasta niin hyviä, että siks laitoin sellaisen ajatellen sitä kaffetuntia.
Sinne väliin sujautin salaatinlehden, juustoa, makkarasiivun, tomaattia ja paprikaa.

En mie sillä et sämpylät ois jotenkin epäterveellisempiä. Aattelin vaan omalle kohalle et en varmaan lounaalla jaksais syödä hirveesti jos oisin täytetyn sämpylän syönyt hetkeä (?) aikaisemmin. Toisaalta minä en olekkaan kasvava nuorimies vaan leviävä keski-ikäinen nainen. Varmaan ihan passelit eväät, varsinkaan jos ei aamulla syö ennen lähtöään.

Ei minusta olenkaan liikaa.

Nuorukainen kasvaa vielä tuossa iässä aivan kohisten, siinä ei sämpylä ja lämmin ruoka tunnu/näy yhtään missään, paitsi tietty hyvänä olona.

Ihan hyvät eväät oot tehny.

En mie sillä et sämpylät ois jotenkin epäterveellisempiä. Aattelin vaan omalle kohalle et en varmaan lounaalla jaksais syödä hirveesti jos oisin täytetyn sämpylän syönyt hetkeä (?) aikaisemmin. Toisaalta minä en olekkaan kasvava nuorimies vaan leviävä keski-ikäinen nainen. Varmaan ihan passelit eväät, varsinkaan jos ei aamulla syö ennen lähtöään.

Jep.
No tuo kahvitunti on liukuvasti 8.30 - 9 välissä, ja ruokatunti on sit 11.30, että jää siihenkin väliin se reilu parituntia ainakin.
Aamulla herättyään poika syö leipäpalan tai kaks ja juo kupillisen kahvia.

Sähkölinjalla.

:p Nälkähän tässä tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Älä liian nätisti pakkaa (jätä siis ne unikko servetit laittamatta ) ettei saa kuulla kuinka Mamma on pakannu oikein eväätkin mukaan ;) :D

:D
En, laitoin ihan vaan rasioihin ja leivät folioon ja omaan rasiaansa jogurtin ja mandariinin kera... ja juoman tuollaiseen Energiajuoma-pulloon :kieh: (on jossainvaiheessa sälli käynyt kiskalla ).
En laittanut servettejä enkä oo myöskään silittänyt ja taitellut nenäliinaa housujen taskuun, saatika että oisin reppuun kurkannut...
Työkengätkin näkyy itse laittaneen repun viereen kassiin, ja onpa tuo vienyt pyykkinsäkin pois tuosta puhtaanpyykin pinosta.
Ja poika kävi muuten myös ihan oma-aloitteisesti pesullakin illalla, ja kantoi likapyykit pyykkikoriin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Älä liian nätisti pakkaa (jätä siis ne unikko servetit laittamatta ) ettei saa kuulla kuinka Mamma on pakannu oikein eväätkin mukaan ;) :D

Tästä voi tulla muuten myöhemmin vaikeuksia. Nimittäin heräävätkö vaimot laittamaan miehelleen eväitä? Ei ainakaan minulle ole koskaan laitettu.

Pojan tuleva vaimo polttaa hihansa kun poika sanoo tälle: "mun äiti laittoi aina eväät ja ne oli vieläpä siististi pakattukin".

Alkuperäinen kirjoittaja urmas:
Tästä voi tulla muuten myöhemmin vaikeuksia. Nimittäin heräävätkö vaimot laittamaan miehelleen eväitä? Ei ainakaan minulle ole koskaan laitettu.

Pojan tuleva vaimo polttaa hihansa kun poika sanoo tälle: "mun äiti laittoi aina eväät ja ne oli vieläpä siististi pakattukin".

Ähäkutti... mie sanoin jo, että jos mie en ois tarjoutunut laittamaan, niin poika ois itse laittanut. (Ja mie laitoin ne jo nyt illalla, kuten poika ois itsekin laittanut.)
Ja jos tuo sälli selviää omastaan + 9 itseään pienemmän lapsen iltapalan laitosta (voileipää, lämmintä kaakaota ja mandariineja ) ja keittiön siivouksesta (tiskit ja pöytien luutimiset) oma-aloitteisesti, kun äiti lotuaa van saunassa, niin eiköhän tuo ois yhdet eväätkin osannut itselleen pakata ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja urmas:

Ähäkutti... mie sanoin jo, että jos mie en ois tarjoutunut laittamaan, niin poika ois itse laittanut. (Ja mie laitoin ne jo nyt illalla, kuten poika ois itsekin laittanut.)
Ja jos tuo sälli selviää omastaan + 9 itseään pienemmän lapsen iltapalan laitosta (voileipää, lämmintä kaakaota ja mandariineja ) ja keittiön siivouksesta (tiskit ja pöytien luutimiset) oma-aloitteisesti, kun äiti lotuaa van saunassa, niin eiköhän tuo ois yhdet eväätkin osannut itselleen pakata ;) :D

ihana poika sinulla :heart:

Yhteistyössä