Jotenkin säälittää kun K-ryhmä yrittää mainostaa itseään kuluttajaystävällisenä ja läheisenä, vaikka S-ryhmä on markkinajohtaja

Siis mun sympatiat on Keskon puolella.
Mutta kattelin eilen telkkaria ja mainosta jossa K-kauppias auttoi tyttöjen jotain heppatapahtumaa ja oli siellä itse läsnä. Joopa joo...

Kesko on kauppiasjohtoinen ja yrittää vedota vanhan ajan hyvään asiakkaan tuntemiseen ja yksilöllisyyteen, laatuun. Vs.persoonattomampi S-ryhmä.

Mutta luvut ovat karmeita. Keskon paikat ovat kalliimpia, siellä ei ole bonustiliä jossa p*rsaukinenkin saa säästettyä, S-ryhmä johtaa selvästi. Keskon huoltsikat rapistuu ja on jämähtäneet, ABC:t porskuttaa (vapaamuurarit varmaan asialla).

(Ja nyt tulee viestejä "kyllä mä ostan kahvipaketin K-marketista kun siellä on parempaa" - joo ihan hienoa sulle, mutta kun tilastot silti on karua luettavaa)
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mä vaihdoin just S-kaupasta K-kauppaan, koska K-kauppa on halvempi ja siellä on parempi ja laadukkaampi valikoima.
S-kauppa on viimisen viiden vuoden aikana hinannu hintojaan ylös. Ku ostetaan ne tietyt jutut, mitä yleensä ostetaan, on K-kaupan lasku pienempi. Lidlillä oli kans hinnat hilattu ylös. Varmaan kohta tulee taas ale.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mä vaihdoin just S-kaupasta K-kauppaan, koska K-kauppa on halvempi ja siellä on parempi ja laadukkaampi valikoima.
S-kauppa on viimisen viiden vuoden aikana hinannu hintojaan ylös. Ku ostetaan ne tietyt jutut, mitä yleensä ostetaan, on K-kaupan lasku pienempi. Lidlillä oli kans hinnat hilattu ylös. Varmaan kohta tulee taas ale.
Perustuuko tuo sun "K-kauppa on halvempi"- lause tutkittuun tietoon, esim. ostoskorivertailuun?
 
vierailija
Perustuuko tuo sun "K-kauppa on halvempi"- lause tutkittuun tietoon, esim. ostoskorivertailuun?
Kuitin loppusummaan. Vaikka ketju pitäis joitain liikkeitään vähän halvempana, et pääsee hyville tilastopaikoille, ei se tarkoita, että kaikki liikkeet olisi halvempia. Se ostoskorivertailu on mielestäni enemmän viihteellinen vertailu, kuin sellainen, josta saisi faktatietoa. Tilastoja voi lukea niin monella eri tavalla.
 
Kuitin loppusummaan. Vaikka ketju pitäis joitain liikkeitään vähän halvempana, et pääsee hyville tilastopaikoille, ei se tarkoita, että kaikki liikkeet olisi halvempia. Se ostoskorivertailu on mielestäni enemmän viihteellinen vertailu, kuin sellainen, josta saisi faktatietoa. Tilastoja voi lukea niin monella eri tavalla.
Joo, mutta oli ostoskorinkin hinta mikä tahansa, niin totuus on se, että S-ryhmä on suositumpi. Se on ollut coolimpi ihmisten mielissä n.20 vuoden verran. Sanna Marinkaan ei puhunut aamiaiskohussa Citymarketissa, vaan Prismassa käymisestä.

Toki, jos S-ryhmä nostaa hintojaan niin esim. 5 vuoden päästä voi kilpailutilanne olla tasaisempi.
 
vierailija
Itsehän boikotoin K-kauppoja, eritoten paikallista, missä käyn vain äärimmäisessä hädässä. Eli 1-2 kertaa vuodessa. Paikallinen kauppias kuuluu siihen ryhmään, joka ei alaisilleen eikä asiakkailleen kiitosta jakele. Työntekijät tekevät kaiken väärin ja asiakas on aina väärässä. Ja hinnat ovat pirun korkealla. Äänestän jaloillani mieluusti S-ryhmään, missä asiakasta tervehditään ja palvellaan. Hyllyille hankitaan toiveista erikoisempiakin tuotteita. Ja raha ratkaisee, ostokseni ovat paljon halvemmat kuin riistokaupassa. Plus tulen kaupasta ulos kiireisen tyytyväisenä, kiitos hyvän ilmapiirin.
 
vierailija
Kaikkein vääristynein on se mainos "oman kylän kauppa". Todellisuudessa kirkonkylistä on lopetettu lähes kaikki K-kaupat, puhumattakaan pienemmistä kylistä. Lähes aina kirkonkylissä on pelkkä Sale tai S-market.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Kaikkein vääristynein on se mainos "oman kylän kauppa". Todellisuudessa kirkonkylistä on lopetettu lähes kaikki K-kaupat, puhumattakaan pienemmistä kylistä. Lähes aina kirkonkylissä on pelkkä Sale tai S-market.
Tänne oltais haluttu toiseksi kaupaksi Lidl ja se olikin tulossa, kun oli jo suunnitelmat olemassa. Mutta mikä lie tullut matkaan vaikuttamaan, kun muuttuikin K-kaupaksi. Moni jäi Lidliä kaipaamaan.
 
S-marketista saa bonukset, jotka kertyvät tilille mutta plussat ovat yhtä tyhjän kanssa.
Tämä. Meidän rahat on 2 eri lainan takia tiukilla vielä monen vuoden ajan. (Lainojen otto oli erittäin perusteltua)

Mua ei lohduta se, että 2-3 kassillista ruokaa maksaa maltaita K-marketin kassalla, ja sit saan 1-2 kk välein jonkun naurettavan, 5 euron plussapistehyvityksen.
 
Mulla on jotenkin epäilys, johon en tule koskaan saamaan vastausta. :)

Eli K-ryhmän mainostytöllä (ihan symppis näyttelijä Malla Jurvanen) halutaan epätoivoisesti matkia toista iloista hassuttelijanaista, eli meteorologi Anniina Valtosta.


 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kyllä K-kauppa on yleensä vähän kalliimpi (ei ehkä Citymarketit), mutta itse käyn pääasiassa K-supermarketissa koska tykkään valikoimasta ja jonottomuudesta. Tosin ei S-marketeissakaan juuri jonoja ole, mutta Lidliä en suostu käyttämään jonojen takia.

Keskimäärin tykkään Pirkasta enemmän kuin S-ryhmän vastaavista omista merkeistä. Pirkan parhaat ovat usein varsin laadukkaita tuotteita ja hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia. Mutta oleellisinta kaupan valinnassa on se, että sieltä saa mitä haluaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Tietysti jos on kaksi autoa ja tankkaa aina abc:llä, bonuksia kertyy. Meillä ei täällä ole Prismaa, vain ihan tavallinen s-market. Siellä ei oikeastaan ole ikinä kuin muutama tarjous. Koossa on aina korttitarjouksia ja nyt omat edut, missä tosiaan saa halvemmalla just niitä tuotteita mitä yleensäkin ostaa
 
Kyllähän S ryhmässä taitaa ainakin elintarvikkeet olla edullisempia, mitä Keskolla. Mutta näin alkutuottajana on kyllä pakko sanoa,että S ottaa tuotteet huomattavasti kierommilla konsteilla, mitä kilpailijansa.
Ensin oli tämä halpuutuskampanja ja nyt viimeinen yritys koko satokauden tasahinta, mihin tuottajan on sitouduttava ennen satokauden alkua.
Leikkasin oman S korttini poikki jo halpuutuksen alkaessa, enkä ole sen jälkeen Ässissä käynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies

Yhteistyössä